ACTUALIZARE Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a organizat o videoconferință cu inspectorii școlari generali, tema principală fiind identificarea numărului de elevi aflați în situație de risc cu privire la neîncheierea situației școlare pentru semestrul I, precum și măsurile ce se impun în această situație.
Măsurile necesare identificate până în acest moment sunt:
- Desfășurarea de activități remediale pe parcursul semestrului al II-lea, cu identificarea surselor de finanțare pentru plata cadrelor didactice;
- Prelungirea perioadei de încheiere a situațiilor școlare neîncheiate în semestrul I, de la patru până la opt săptămâni de la revenirea la cursuri în semestrul al II-lea;
- Posibilitatea încheierii mediilor cu minimum două note, indiferent de numărul orelor alocate săptămânal fiecărei discipline.
ȘTIREA INIȚIALĂ Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat că recentele raportări arată faptul că sute de mii de elevi din România nu au avut acces la şcoala online, fie pentru că nu au mijloace informatice, fie din cauză că nu au conexiune la internet. Profesorii care vor participa la recuperarea materiei pierdute de elevii care nu au avut acces la şcoala online vor fi plătiţi în funcţie de orele prestate.
”Este esenţial să putem relua şcoala în format fizic pentru a evalua ce pierderi au înregistrat elevii, nu din perspectiva a ceea ce a predat profesorul, ci din perspectiva a ceea de a asimilat elevul. E nevoie de o identificare particularizată peste care să intervii cu acţiuni remediale. Am identificat sursele de finanţare a acţiunilor remediale: fonduri europene şi bani prin programul Romania Secondary Education. Cu siguranţă profesorii vor primi bani conform cu volumul orelor de acţiuni remediale pe care le vor presta”, a afirmat ministrul.
Sorin Cîmpeanu a explicat: ”Printre cele 7.203 şcoli nu este nici una care să spună că nu are nevoie de nici un fel de acţiune remedială. Sunt convins că fiecare profesor va trebui să se implice în aceste acţiuni remediale. Am căzut de acord că trebuie făcute faţă în faţă. Acţiunile remediale trebuie făcute peste programul specific clasei aferent semestrului doi. Deci, este clar că trebuie să vină mai multe ore la şcoală. Pot însemna şi ore pe parcursul zilelor de sâmbătă, dar vom vedea care e disponibilitatea în funcţie de specificul fiecărei şcoli. Dacă este nevoie de organizare la nivelul zilei de sâmbătă, va decide fiecare cadru didactic în funcţie de volumul pierderilor pe care îl va identifica. Poate este suficient să vii cu două-trei ore în fiecare zi”.
Ministrul a menționat că este posibil să fie amânată încheierea mediilor pentru ca elevii să aibă timp să facă orele suplimentare și să-și recupereze materia. De asemenea, ministrul nu exclude ca din examene să fie eliminată o parte din materie dacă elevii nu au reușit să o parcurgă.
Pentru recuperarea orelor pierdute va fi alocat un buget de cel puţin 200 de lei lună/elev, iar suma poate ajunge până la 500 de lei lunar. ”Ordonanţa de Urgenţă 178 are prevăzut un cuantum de 200 de lei pe lună per elev, e vorba de 500 de lei pe lună, dacă o şcoală are 1.000 de elevi care sunt în situaţia în care au nevoie de acţiuni remediale – şi este un exemplu deloc departe de realitate – vor fi 500.000 de lei (pe care Ordonanţa spune că îi poţi duce către plata utilităţilor şi către plata salariilor pentru acţiuni remediale. Eu, ca ministru, insist la construcţia bugetului să crească costul standard per elev destinat cheltuielilor materiale, unde intră utilităţile şi să degrevăm aceste sume de cheltuielile materiale, să meargă totul către plata profesorilor către acţiuni remediale”, a explicat ministrul.
Legat de redeschiderea școlilor începând din 8 februarie, acesta a precizat: ”Pe lângă evoluţia epidemiologică şi cea de vaccinare, luăm în calcul şi evoluţia din alte state. Pentru data de 8 februarie, în funcţie de analize, nu excludem niciun scenariu. Nu am să fiu ferm peste limitele competenţei. Toate trebuie puse la masă, pentru a lua decizia corectă”.
Chiar daca d-l ministru foloseste acest termen de „actiuni remediale” (putea fi de remaiere ca in cazul ciorapilor , din vremuri demult apuse) , in realitate vor fi tot niste CARPELI , in nota obisnuita romaneasca. Dar vorba aia :”Tot ce nu te omoara , te intareste !” Sa speram ca in timpul acestor actiuni remediale vor afla si acei copii din nordul Moldovei ca internetul semnifica altceva decat o denumire „domneasca” pentru cal sau oaie.