Actualitate

Puntea din metal, cu lifturi, element de modernism, spune Crețu: Ca la Tokyo! Ce culoare va avea

Primarul Ovidiu Crețu spune că ”este extrem de important să facem pași spre separarea definitivă a traficului rutier de cel pietonal și primul pas în Bistrița este pasajul peste Bd. Independenței”.

”Acea pasarelă va fi un element de modernism în Bistrița. Legat de denumire, DEX nu tratează toate problemele așa cum credem noi, pe lângă DEX sunt dicționarele explicative de specialitate. Poate fi numit pasaj, dacă îi spunem pasarelă celei de la Dedeman ceea ce vom face noi aici nu este pasarelă. Este practic o punte, îmi place să folosesc cuvinte românești, peste două străzi practic. Ea va avea formă de semicerc, cu alimentare și descărcare în trei puncte, cu lifturi astfel încât să nu creăm probleme. Cele trei puncte vor fi trotuarul de lângă poșta de la Big, trotuarul din fața magazinului Agroinvest și peste Bd. Independenței este un spațiu mai mare între cele două blocuri. Cei care vor dori să traverseze în zona respectivă, care este cea mai aglomerată, am studiat-o noi, o vor putea folosi rapid pentru că discutăm de lifturi – sigur, cine vrea poate să urce pe scări – în siguranță absolută și în plus de asta de la acel nivel va fi și o imagine frumoasă și într-o parte și în alta. Nu sunt așa de scumpe lifturile, nu sunt așa probleme să le întreții. Sunt lifturi absolut obișnuite”, a spus Crețu la AS TV.

El a adăugat că puntea, care va fi construită din metal, va avea ”o formă arhitecturală corespunzătoare, adecvată unui oraș”: ”Pe cei care contestă îi rog să se uite pe internet la pasarelele din Tokyo sau din Yokohama. Trebuie să ai și curaj să faci niște lucruri interesante și frumoase, nu poți să stai să tot cârpești ceea ce s-a construit acum nu știu câți ani. Eu merg pe varianta argintie. La toate acestea așteptăm răspuns de la arhitectul care lucrează acum la proiectul tehnic. Esențialul este că separăm pietonii de mașini și copiii vor putea trece în siguranță peste Bd. Independenței, apoi discutăm de floricele și forme”.

Pasarelă la Tokyo:

 

PNL Bistrița-Năsăud, prin președintele organizației Ioan Turc, a făcut o plângere prealabilă Consiliului Local Bistrița împotriva HCL nr. 71/2017 privind aprobarea studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiţii ”Amenajare pasaj pietonal pe Bulevardul Independenţei din Bistriţa”, solicitând revocarea hotărârii întrucât ar fi ilegală, ”sesizaţi fiind de locuitori direct afectaţi din zona Bd. Independenţei”. El a spus că va fi ”un monument al obtuzității, al incompetenței și al lașității unui sistem patronat de PSD în Bistrița”. Detalii aici.

În ședința din 31 august, cu 5 voturi „pentru”, 12 voturi „împotrivă” şi 2 abţineri, Consiliul Local Bistriţa nu a admis plângerea prezentată.

Studiul de fezabilitate pentru amenajarea unui pasaj pietonal suprateran pe Bulevardul Independenţei din Bistriţa a fost aprobat de Consiliul Local în iunie a.c. Amplasamentul obiectivului propus se găseşte între ansamblurile de locuinţe Independenţei Sud şi Independenţei Nord, în zona străzilor Iosif Vulcan şi Panait Cerna.

Varianta aprobată în Comisia Tehnico-Economică a Primăriei este o construcţie cu structură metalică supraterană sub formă unui arc de cerc având următoarele date tehnice: lungime pasaj 65 m, lăţime pasaj 1,5 m, înălţime liberă 4,875 m. Accesul pietonal se va face prin trei turnuri prevăzute cu scări, iar turnurile de la capete sunt prevăzute şi cu elevatoare hidraulice pentru persoane. Acestea asigură accesul la cota + 6 m pentru traversarea bulevardului. Regimul de înălţime al turnurilor amplasate la cele două capete şi intermediar este P+1E = 9,32 m. Pasarela şi turnurile sunt prevăzute cu o reţea de iluminat artificial şi instalaţie pentru protecţie împotriva şocurilor electrice.

Valoarea investiției se ridică la 2.118.309 lei (1.603.941 lei construcții-montaj). 365.000 lei au fost prinși în bugetul local pe 2017 pentru începerea execuției.

32 comentarii

  • Tocmai modernismul este problema intr-un burg teansilvănean precum Bistrita. Este nevoie de solutii clasice , traditionale, nu de proiecte moderniste, OZN-iste ca la Tokyo.
    Orasul trebuie tratat cu respect ! Cum să îi pui la gât două lanțuri de argint unui gentleman venerabil, imbracat la costum?

    • Eu zic sa facem o catapultă Medievală și sa-i aruncam pe oameni de pe i parte pe alta, dacă tot e oraș medieval…. domnilor modernismul se pretează acolo unde sunt blocuri unde arhitectura eate ai ea modernă … nu a zis neni ca face pasarela pe centru sau pe Dornei, unde clar ca nu s-ar preta. Dar acolo eate o soluție practica pt trafic!!

  • Ba primare, pai tu compari pasarela de la Tokyo cu ce vrei tu sa faci?
    Ba, tu nu vezi ca aia asigura trecerea peste o strada cu 8 benzi de circulatie, mai ceva ca o autostrada?
    Acolo era necesara, dar aici in oras, la traficul care este , nu este necesara o asemenea enormitate.
    A, deci in documetatie ati trecut pasaj, dar tu recunosti ca defapt faci o punte.
    Ba tu vrei sa faci o alta lucrare tampita.

    • Face si el ce stie … mai bine: aberatii platite din banii nostri! Catapulta ar necesara pentru curatenie „la nivelul Cretu”! Penibilul este depasit de departe de aceste idei … idealiste!

  • Joc si voie buna la tiganii…pregatesc echipamente pentru debitare …fier vechi in centru..Oameni nu vor avea timp de zeci de minute sa treaca o strada de doua benzi..

  • Fara trecerea care se vrea inlocuita cu pasajul mai sunt inca 4 treceri de pietoni pe Independentei. Nici vorba nu poate fi de separarea definitiva a traficului rutier de cel pietonal. Bulevardul Independentei este in centrul orasului. Nu e absolut nicio problema daca masinile aflate in cetrul orasului stau la semafor iar cei in tranzit prin Bistrita nu trebuie sa treaca prin centrul orasului. Nu pietonii trebuie cocotati sau ingropati ci masinile trebuie reduse prin construirea de variante ocolitoare si masuri de restrictie. Orasul trebuie sa ramana al pietonilor si bicicllistilor. Chiar daca sunt de la Tokyo pasarelele sunt foarte urate si hai sa ne uitam un pic si ce trafic e sub ele si despre ce distante vorbim. Cum ar arata o pasarela in Time Square?

  • Cineva sa-l anunte pe primar ca noi nu suntem in Tokio-Japonia, suntem in Bistrita- Romania- Europa.
    Tokyo – 13,613,660 locuitori cu o densitate 5,796 loc./km².
    Bistrita -75.076 locuitori cu o densitate de 516,09 loc./km² .
    În Japonia, o populație de aproape 6 ori mai mare decât a României, trăiește pe o suprafață doar de 1,5 ori mai extinsă nu mai au ce face trebuie sa se urce si pe sus. Daca imi dadea un exemplu in Europa mai ziceam, dar asa, doar baliverne, nu ii sta teoria in picioare.
    Si cireasa de pe tort, Tokyo este unul dintre cele mai puternice centre economice ale lumii, cu o paritate a puterii de cumparare de 1,48 trilioane de dolari americani.
    Si Bistrita …. mai are rost sa continui?

    • D-le Balan nu e fanatism administrativ, este ceea ce am mai scris intr-un comentariu la un articol anterior :
      MEGALOMANIE – stare psihopatologica caracterizata prin alterarea aprecierii propriei personalitati, in sensul amplificarii importantei sociale a acesteia.
      Megalomanii nu numai ca au sentimentul patologic al grandoarei propriei personalitati (se considera a fi: artisti sau savanti de renume mondial, eroi sau conducatori celebri), dar se si comporta ca atare.

  • Amice te intelegem. Un om care jigneste, sufera. De fapt, jignirea nu este altceva decat manifestarea frustrarilor anterioare. De multe ori, cel caruia i se adreseaza jignirea nu ii greseste cu nimic celui care jigneste. Un om impacat cu el insusi nu va jigni niciodata.

  • Pasarela nu are nici un rost pe Independentei,se circula normal. Daca or sa o faca atunci sa vezi accidente pt. oamenii vor trece strada ca sa nu ocoleasca foarte mult ”visul ” lui cretu. Mai degraba la Coroana ar trebui facut ceva, ca acolo e jale.

  • Prostu nu-i prost destul daca nu-i si fudul… bulevadrul din Tokio are 8 benzi + 10-15 metrii de o parte si de alta trotuare. In plus este si langa o intersectie.

  • Maine,poimâine ajungem la un blocaj in circulatia mașinilor din oras.In loc sa ni se ofere exemple din Tokio mai bine s-ar concentra iteresele pt ă rezolva centura ocolitoare si s-ar face ceva la Sărată pt a nu merge mii de oameni la Figa.Cand veti ține cont si de noi amarații de alegători?

  • Ferească Dumnezău! Clar că personajul nostru suferă de sindromul Benjamin Button, în loc să devină mai înțelept odată cu înaintarea în vârstă…pare că ceasul biologic mai mult îl tâmpește. Ce Tokio, bre? Păi hai să ,,metamorfozăm” tovarășii în samurai și ronini, Internaționala Socialistă în Codul Bushido, ,,doamnele” de pe centură în gheișe și slănina în sashimi.
    A văzut dânsul câteva poze cu punți pietonale construite în anii ’60 , în Japonia , țară cu particularități geografice, geologice , demografice , economice și sociale radical diferite de cele ale noastre, mioritice. Acolo se construiește ținând cont de riscul seismic extrem de ridicat ( 5000 cutremure/an din care 1000 ,,serioase” ) , lipsa de spațiu orizontal , densitatea populației , șamd. O stradă ,,obișnuită” la ei poate avea 6-8 benzi de circulație /sens, cu trotuare decente, nu 80cm lățime din care stâlpii ocupă 20 cm ( str Sigmirului ). Deci, inginer fiind , ar trebui să știe de ce anume japonezii preferă acest tip de punți pietonale metalice și care în Europa sunt înlocuite cu punți de beton și sticlă, cu rampe care facilitează accesul tuturor categoriilor de pietoni, cărucioarelor de copii, bicicletelor, etc.
    Sper să ,,dea înapoi” cu această tâmpenie și în caz că ideile futuriste nu-i dau pace să consulte și pe alții, specialiști, opinia publică, etc.
    Ar putea totuși construi la una din intrările în oraș un arc de triunf, din plastic de la firma d-lui Tase, cu ceva basoreliefuri care să reprezinte struții, merele , veverița, podul spre nicăieri , cabanosul țâșnitor , pârtia de noroi , șamd. Cei din Kârgâzstan ne-ar copia, cu siguranță , doar noi să copiem de la alții?

  • Nu mai pot cu asta… nevasta nu il consulta sa ii spuna sa isi ia concediu medical, poate isi revine, sau senilitatea e iremediabila?

  • Acest podeț nu trebuie să se construiască. Traficul auto și pietonal nu impune așa ceva. (Parcă e vorba că se va construi o centură ocolitoare pentru devierea traficului de tranzit, nu?) Nu suntem nici pe vreun bulevard din București nici din Tokyo.
    Dacă mai pui la socoteală și lățimea de 1,5 m a trotuarului, e dezastru. Acolo trebuie să mergi în șir indian dar e clar că nu toți pietonii au același ritm de mișcare. O să fie de-a dreptul enervantă experiența traversării.
    Bulevardul Independenței e una dintre puținele artere frumoase din Bistrița. Ce păcat ar fi să o urâțim…

    • Primarul are doar idei cretine si are si consilieri cretini care sa le sustina .
      Felicitari lor !

    • Practic vorbind, ca șofer, ce recuperezi prin evitarea celor două, trei treceri de pietoni din zona Big, pierzi la trecerile de pietoni de la capetele bulevardului (Kaufland respectiv poșta veche) unde autoturismele vor ajunge toate odată formându-se o coloană mare bară la bară. Având în vedere conceptul funcțional al bulevardului Independenței, cele două, trei treceri de pietoni de la mijloc (zona Big) au și rolul de ecluze!
      Deci, pierd și pietonii prin disconfortul escaladării și traversării înghesuite a podețului, pierd și șoferii prin aglomerarea zonei Kaufland respectiv poșta veche, pierde și orașul la capitolul peisagistică/ bun gust urban.

    • Încă un aspect 🙂
      Prin creșterea masivă a numărului de autoturisme care ajung în sensul giratoriu din zona poșta veche (am scris mai sus de ce), șoferii care ajung de pe str. Odobescu, dar mai ales Gheorghe Șincai, au șanse minime să intre și să traverseze respectivul sens giratoriu.

  • unde ati mai vazut voi ca primarul sa tina cont de parerile cetatenilor , omul are idei putine si fixe , dupa ce nu a realizat nimic in cele trei mandate acum vrea sa isi lase monstruasa creatie mostenire orasului , ideea e decit sa faci numai tampenii mai bine sa nu faci nimic , situatia va fi interesanta dupa terminarea mandatului celui mai bun primar din toate timpurile din tara sau din lume nu retin exact ce scria pe diploma pe care o are

  • Ba primare hai si fati treaba ca de aceea te-am ales de primar. Pe strazile din zona Dedeman nu au iluminat public de peste 10 ani, sunt strazi in oras care sunt dezastru si tu vrei sa faci pasarela asta de rahat. Tu nu iti dai seama ca strici imaginea orasului?????? Asa inghesuit esti la cap????? Cheltuiti bani pe toate prostiile in loc sa faceti ce este de facut. Alo psd voi nu mai prindeti primaria daca va bateti joc de oras si cetateni.

  • Rebrisorene , esti cum -i boul mai voinic.!Ce treaba are autorizatia lui Balan cu podetul de fier pe care il face cadou Cretu oamenilor. O sa vezi si sa auzi cate accidente vor fi acolo seara si dimineata, pentruca multi o sa o ocoleasca din comoditate. Pe tine nu te duce tartacuta decat sa lingi un dos .

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.