Politică

Radu Moldovan: Cei care conduc România își bat joc de ea. PSD să spună stop

Rombat

Președintele PSD și al CJ Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan, a spus că echipa de conducere a partidului care va fi aleasă în 7 noiembrie va trebui să spună ”stop batjocoririi românilor, stop batjocoririi administrației, stop golănelilor cu multinaționalele, stop externalizării profiturilor, stop creșterii taxelor ca alții să facă profit și să-l ducă pe unde vor ei”.

”Cei care conduc astăzi România își bat joc de ea. Pe domnul Bolojan, zeul administrației, omul care face minuni, îl cunosc personal, am lucrat 5 ani împreună. L-am cunoscut în 2007 când eram tânăr deputat și am votat susținerea guvernului PNL când au dat afară de la guvernare PDL. Am început să facem prostii încă de pe atunci. Ele au tot crescut în intensitate și am continuat cu prostii majore salvând PNL în 2020, lucru care, din păcate pentru noi, a făcut foarte mult rău României. PSD plătește astăzi meritat greșelile strategice pe care le-a luat conducerea PSD din care și eu am făcut parte”, a spus Radu Moldovan la conferința extraordinară a PSD Bistrița-Năsăud.

Despre deficitul bugetar

”PSD și-a asumat într-o structură de conducere – și cred că a făcut bine – să ceară Comisiei Europene ca România să aibă un deficit mai mare pentru dezvoltare. Germania, Franța și Spania și-au făcut infrastructura cu deficit. PNL și USR au făcut deficit de 9% furând bani pe care i-au dat pe măști, pe combinezoane și pe toate mizeriile pe care le-au făcut de-a lungul istoriei acestei țări, ăștia frumoșii, spălații, haștagiștii. Mergeți la cărțile de istorie și vedeți ce a făcut PNL de-a lungul istoriei acestei țări. De fiecare dată când vine dreapta la guvernare, e cataclism, e potop. Sperie pe toată lumea ca ei să poată fura.

Virgil Popescu, fostul ministru PNL al Energiei, s-a angajat în fața UE că România va închide termocentralele în condițiile în care știa că acest lucru înseamnă dezastru pentru România. Am citit și eu că au făcut-o intenționat. Știau că în 5 ani România va intra în deficit de energie și va trebui să importe energie la prețuri de mii de ori mai mari, ca niște șmecherași de-ai lor să plimbe două facturi dintr-o parte în alta și să facă sute de mii de euro de pe spatele poporului român.

PSD a fost de acord să crească deficitul pentru ca toți românii să aibă asfalt, apă, ca bătrânii să nu mai meargă la toaletă în fundul curții, ca elevii să aibă condiții bune la școală. PSD a făcut deficit pentru dezvoltarea României, iar la ăștia le e ciudă că nu mai pot fura!”.

”PSD va trebui să decidă dacă vrea să mai existe sau să dispară”

”PSD, în următoarea perioadă va trebui să decidă dacă vrea să mai existe sau să dispară. Această nouă echipă care va fi aleasă după 7 noiembrie va trebui să spună stop batjocoririi românilor, stop batjocoririi administrației, stop golănelilor cu multinaționalele, stop externalizării profiturilor, stop creșterii taxelor ca alții să facă profit și să-l ducă pe unde vor ei.

I-am spus personal domnului prim-ministru că este inadmisibil să nu învățăm nimic din istoria recentă. Băsescu cu Boc, în 2010, clamând criza economică, au făcut praf România tăind pensii și salarii. Au trecut numai 15 ani. Trebuia să învățăm ceva.

În 2012, Victor Ponta cu echipa lui Crin Antonescu a aplicat un model de succes din alte economii: au redus masiv taxele și au crescut sumele încasate la buget. Asta a însemnat ani de creștere economică, cică nesănătoasă, pe consum. Numai unii să mănânce, numai unii să aibă mașini. Nu asta este PSD și nu asta reprezintă PSD. Dacă PSD nu va reveni urgent la popor, la cetățeni, la interesele lor și se va lăsa dus în marasmul Bruxelles și al nu știu cui, există riscuri mari ca rezultatul negativ înregistrat de PSD la europarlamentare, de 21,7%, să fie bătut pentru că oamenii s-au săturat de păcăleli și populisme.

Astăzi, oamenii trăiesc din manipularea unor partide așa-zise suveraniste. Populisme, dublate de greșeli majore făcute de guvernare, au adus aceste partide populiste la procente la care era greu de imaginat”.

Despre creșterea salariului minim

”PSD nu are voie să accepte să nu crească salariul minim pe economie, să intrăm în infrigement – pentru că deja avem o decizie a Comisiei și a Parlamentului European – că vrea Bolojan și îl susține și trotinetă, și moluscă, și Fritz și nu știu mai cine. Oamenii au nevoie de creșterea salariului minim ca să își acopere în parte incompetența voastră la guvernare. Voi, prin creșterea taxelor, ați crescut inflația la 10%, iar salariul minim nu le aduce bunăstare, ci acoperirea incompetenței voastre la guvernare. PSD îi reprezintă pe cei mulți care au salariul minim, nu maxim, iar PSD e obligat să aibă grijă de oameni”.

Despre reducerea cheltuielilor publice

”Aici sunt de acord cu domnul Bolojan. Da, trebuie reduse cheltuielile publice, trebuie luat jugul de pe mediul de afaceri românesc, pentru că ei plătesc taxe și impozite. Mediul de afaceri românesc este sub 50% pondere și plătește 80% din taxele României, iar toate băncile sunt pe pierderi, supermaketurile la fel. De 20 de ani au venit în România să facă pierderi. Să nu ne fie milă de ei să le aprindem pe 1 noiembrie o lumânare? Dacă te uiți în Germania, Spania, Franța și de unde vin, acolo au profit, că acolo sunt reguli și nu te joci cu statul, acolo plătești TVA și impozit. Este nevoie de reducerea cheltuielilor publice dublată de ordine și disciplină fiscală-administrativă.

Trebuie restructurate instituțiile publice, fie ale Guvernului, fie ale administrației alese. Nu mă simt vinovat că am făcut lucrul ăsta chiar radical. Am preluat CJ cu 200 de angajați, acum avem o sută și ceva. DGASPC, una dintre cele mai mari instituții ale CJ finanțată de noi, are 600 de angajați, am restructurat până la sânge față de alte județe care au mii de angajați. Asta i-am spus lui Bolojan: nu poți tăia cu drujba. Trebuie să analizezi, nu poți da 40% cu drujba afară! Cu această dezbatere de o lună și jumătate a aflat și Guvernul, și domnul Bolojan că nu sunt 300.000 de oameni în administrația locală, ci 137.000.

Este nevoie de reducerea cheltuielilor publice, dar cu capul, nu cu talpa. Primarii sunt conștienți că nu mai au cum funcționa comune cu 600 de locuitori. (…) Este neconstituțional să tratezi diferit administrația locală de cea centrală, dar Guvernul a tot prorogat termene și nu a restructurat nimic în administrația centrală. Cum tu, Parlamentul, faci o grămadă de legi în care dai atribuții peste atribuții autorităților locale fără finanțare? Cum să lași CJ Bistrița-Năsăud fără finanțare, să mă obligi să semnez că termin investițiile în termen, dar să lași CJ fără 18 milioane de euro, bani care înseamnă conform legii din România actualizări, ajustări etc. Credeți că îi interesează? Nu au nicio grijă. Dacă dai în administrația publică locală, dai în cetățeni. Trebuie făcută reformă administrativă adevărată, luată fiecare comunitate, primărie și vale și să venim cu propuneri de jos în sus. Dați-ne limite câți locuitori trebuie să aibă o comună, cât un oraș, cât o reședință de județ, câtă populație să fie într-un județ etc. Avem modelul de succes Polonia și el trebuie urmat. România, fără o reformă administrativă adevărată, se păcălește. Ceea ce face în momentul de față Guvernul e praf în ochii oamenilor, prostirea oamenilor încercând din nou modelul Băsescu, să ne pună pe unii împotriva altora. Pe cei din public cu cei din sistemul privat, dar e formă fără fond. E nevoie de reducerea cheltuielilor publice și obligatoriu de restructurarea României, dar în paralel cu reguli egale pentru mediul de afaceri român și cel străin, taxe și impozite pentru toată lumea, nu unii le plătesc și alții le driblează și externalizează profitul. Altfel, lucrurile nu sunt eficiente și corecte pentru cetățenii României”, a spus Radu Moldovan.

Etichete

27 comentarii

    • DOMNULE RADU MOLDOVAN VIN CU RUGAMINTEA SĂ MAI FACEȚI CÂTE O VIZITĂ ȘI LA CASA DE PENSI CĂ SE TOT VĂICĂRESC DE MUNCA GREA ,PE CARE NU SE VRDE ,NOI PENSIONARI AM DEPUS ADEVERINȚELE DE UN AN DE ZILE CU VENITURILE SUPLIMENTARE ȘI CEI DE LA CASA DE PENSI SE FAC CĂ MUNCESC ,DAR MAI MULT SE VAICARESC DE NE PRICEPERE .CU MULTĂ STIMĂ ȘI RESPECT ȘI CU BANI MAI PUTINI PENTRU SPORT ,CA SARACI SUNT DE STUI DE LA CARE SE TOT IAU BANI

    • Radu Moldovan este cel care conduce de peste 10 ani cel mai sarac judet din Transilvania si top 5 cele mai sarace judete din tara.

      Daca el crede sau nu, nu ma intereseaza. Ce ma intristeaza e ca inca il cred altii.

      110
      1
  • Noi de când cerem ”stop batjocoririi românilor”, dar voi sunteți tot acolo, iar noi tot batjocoriți!
    Aduce-ți-l înapoi pe covrigarul de Ciolacu, ori pe Dragnea (că iliescu-o murit, în sfârșit!), ca să ne simțim acasă, respectați, cum doriți voi.
    Trăiți pe altă lume – o dați cu multinaționalele (care v-au scos din gumari!), (agenturili), dușmanul poporului, când fără ele am fi în kkat de tot.
    Trăim, pe spirala istoriei, repetarea ciocoirii și infatuării ”reprezentanților populari” de acum 80 de ani.
    Noroc cu bunăstarea adusă de UE și emigranții noști – buni de muncă în occident.
    Altfel, lucrau la butin în Siberia!

    87
    2
  • Hopa hopa. Gogoșii ieftini sunt serviți acum mai bine crescuți de către cel mai brav ospătar bistrițean, cu priceperea-i caracteristică. Foarte mulți nu-l mai cred și au început GOANA DUPĂ AUR!

    78
    2
  • Nu distrugeți județul , folosind banii CJ pe o echipă de handbal care nu are performanțe . 9 milioane de euro pe an . De cind sponsorizați echipa , se puteau face două centuri la Bistrița , una la N și una la S .

    119
    3
  • Vă rog,încetați să votați acești mincinoși ,cat timp ei se huzuresc si au averi din salarii de bugetari! Păduri tăiate, spitale nerenovate,taxe nestrânse dar tot ei supărați și bogați!

    76
    3
  • Raducu moldo are mare dreptate. Dar tara asta de cine naiba e condusa din 1990??? Pesede acum s-a nascut??? El nu conduce judetul??? El nu reprezinta nimic??? El ce naiba conduce??? Asta a uitat ca el e in pesede si e mare baron in judet??? Dupa cum o spune am impresia ca azi m-am nascut!!!
    Mai termina si cu sponsorizarea echipei de handball ca dai bani din buzunarul public aiurea. Nu va convine ca vine Bolojan si spune ca trebuie oprit dezmatul pe banul public.
    Daca ve-ti disparea ca partid sa nu va mirati ca lumea voteaza cu AUR.

    84
    1
  • Ma uit la comentarii si ma intreb cine mai voteaza cu acest partid organizat in stil mafiot,cu oameni impinsi in fata de eminente cenusii tip guzganul rozaliu,varanul,etc.Acum pun sef pe cel numit stiuca…Probabil mai voteaza cu ei babele care au mai ramas pe la sate!! .Cred ca numai cu banii pe care i au furat puteam brazda tara asta cu autostrazi si cai ferate de la est la vest si de la nord la sud.Cu banii luati imprumut(stricati pe tampenii de ciuma) puteam fi cu infrastructura model in est.

    86
    3
  • Atâta nerușinare câtă am văzut în declarațiile membrilor acestui partid în ultimele zile nu am văzut de mult în politica românească… Este absolut grețos să citești despre cum a “dezvoltat” țara, punând-o în cap din punct de vedere bugetar, un partid condus de către un mafiot covrigar care nu își găsește diploma de bacalaureat. Are și PNL-ul partea sa mare de vină, însă cu Bolojan măcar se încearcă o redresare a parangheliei bugetare declanșate de către cei doi CiCi care ne-au mai și aruncat în haosul suveranist prin mașinațiunile lor electorale de doi bani. Dacă ar fi nevoie de material pentru construirea unor buncăre anti-atomice, obrazul pesediștilor ar trebui să fie materie primă căci este mai gros și mai impenetrabil decât orice tip de beton armat. Doamne câtă greața pot provoca indivizii ăștia…

    76
    3
  • “Dacă PSD…se va lăsa dus în marasmul Bruxelles” zice chelnerul. Doamne fereste! Ce sa caute PSD acolo? Cum sa va lasati dusi in “marasmul Bruxelles” ca doar lumina este la Moscova!!!

    63
    2
  • Și așa grăise Micul Țar postdecembrist al Bistriței…:)
    Da fratele dânsului nu era acolo..pe scenă?
    Ah era la lucru…cum să duci o țară pe Apa Sâmbetei…

    62
    1
  • Nu mă surprinde atitudinea PSD. De 35 de ani au furat si au făcut tot ceea ce au vrut ei, iar acum latră disperați. De ce îl criticați pe Bolojan? Da știm cu toții. Din invidie. Ce a reușit să facă el la Bihor nu veți reuși să faceți în Bistrița-Năsăud nici în 100 de ani. PSEDEILOR voi nu vă dați seama că dacă nu îl lăsați pa omul acesta să își facă treaba vom fi pierduți.

    67
    2
  • La cât de convins e de ce zice, stau si ma intreb dacă chiar crede și el ce îi iese pe gură sau ne ia pe toți de proști

    42
  • Ce păcat că primarul Bistriței a ajuns să depindă de acest personaj influent Radu Moldovan. Din păcate oamenii care pot să facă ceva nu reușesc din cauza partidelor care dictează….PSD-ul ăsta ar trebui să dispară așa cum a dispărut Iliescu….PSD-ul prin declarațiile pe care le face prin oamenii lui, demonstrează încă odată că e un partid care ne-a ,,ajutat” să o ducem bine! Dar memoria românilor e scurtă….

    30
    1
  • Sper să citească aceste comentarii să vadă cam ce crede lumea ! Ce sa zici, ioan oltean te aștepta în liga celor apusi! Drum bun și cale batuta

    23
  • PSD-ul nu se va reforma în veci ! – Trăiesc într-o altă lume sau încearcă să ne ia de proști ! – Lumea ar trebui să-i penalizeze drastic, să ajungă la nivelul lui SOS și POT. Poate atunci se vor trezi. Ciolacu cu Grindeanu la Ministerul Transporturilor ne-au dus la un deficit record pe baza împrumuturilor. Acum vine Radu Moldovan cu o nesimțire ieșită din comun să ne mintă in față să ne spună că România s-a dezvoltat numai datorită PSD-ului….Bolojan e cam singur împotriva hoților, nu se știe cât va mai rezista…

    44
    1
  • Asta se întâmplă când în județ, in tara nu ai opoziție!
    Uitați va la ei cum au furat tara asta și hotul strigă hotul!
    Doamne că prosti pot fi românii daca mai faceți 5% la alegeri.
    Sunteți penibili și culmea că încă va susțin primarii,dar vorba aia ce ți și cu acești primari . Multi din tre ei nu știu scrie, bețivi, curvari, vorbesc sa se afle în treabă. Cum e liderul cu acest limbaj colorat, universitar, cam așa e și cu trepadusii de primari. In tara aceasta nu mai exista DNA nu mai exista anticorupție, voi trebuia de mult timp să fiți la țulhouse nu sa ne dați noua lecții de conduită socială, politica și bune practici economice!!!! Rușine români că alegeri asemenea oameni să vă reprezinte

    24
  • Richard Pipes, e un istoric american, a avut o înțelegere profundă a istoriei Rusiei , vulnerabilităților ei, definitiv din poziția de consilier a președintelui Reagan a avut o contribuție intelectuală majoră în căderea regimului URSS în condițiile Războiului Rece.
    Și el observa că în regimurile politice de est , de prin epoca țarilor, figuri autocratice, exista o scindare a populației în două categorii.
    Cei din zona militară și administrativă a Statului- slujiloe soslovie- și ceilalți, fermierii , artizanii, comercianții..lumea normală care muncește , purtătorii de tiaglo…adică plătitorii de taxe. Cu timpul , cei din zona administrativă se autodescriau -oameni mari- lioudi, mouji , iar cei care plăteau taxe erau considerați oameni mici, moujiki.
    De aici și termenul probabil de mujic în limba română, adică om prost crescut, bădăran…din cauza obiceiului de a se plânge împotriva celor mari și a-și cere drepturile de o manieră a evita circuitele formale în loc și recunoașterea autorității preexistente.
    Ei, PSD ca structură politică internă majoră în România, are similitudini autocratice de viziune politică ca și organizarea politică de pe vremea Țarilor.
    Administrațiile locale umplute de cei din PSD se comportă ca și stăpânii moșiei- lioudi- și tratează restul ca pe purtătorii de tiaglo, adică buni de muncit și de plătit taxe, fără privilegii și drepturi.
    Lioudi PSD sunt implantați în administrație și serviciile de securitate, iar pentru restul e imposibil să acceseze la posturile statale, că ele sunt atribuite pe linie politică, cine se aseamănă să adune.
    Mă îndoiesc că dl Ivan sau Dl Moldovan au citit Istoria Rusiei Țariste. Nu sunt genul de intelectuali care încearcă să înțeleagă societatea în organizarea ei politică.
    Nu știu dacă referința dlui Moldovan la schimbarea la epoca Geoană—când clar Mircea Geoană a vrut o rupere de sistemul țarist de a face politică în PSD, apropiindu-l mai degrabă de sistemul pluripartit occidental, echipe în spatele candidaților—e un reproș ironic la adresa acestuia de abandonare a principiilor autocratice țariste, adică o săgetuță internă (Geoană a stricat partidul) sau o aderență formală declarativă la noii stăpâni..un calcul politic,de a nu pierde puterea de influență în PSD, acum primadona fiind dl Ivan. Că observăm direcțiile de acțiune trasate…ce să facă la București echipele locale…
    Dl Moldovan nu are nici o problemă cu evoluția politică incertă a familiei personale, el și fratele dânsului au transgresat reguli ce oriunde în lume ar fi sancționate într-un sens, administratori de bugete majore fără a avea studiile și competențele tehnice necesare, de acolo cum să spun psihologic vorbind , aversitatea verbală față de cei cu studii, cariere profesionale- concretizată în termeni -hashtagisti, moluște etc…
    Dar ca și calitate , este evident are un bun simț politic și inteligență emoțională nativă, adică capacitatea de a influența ,brooker de putere. Dovada, cu toate schimbările politice,a supraviețuit confortabil, fără a avea provocări majore la funcția lui. Și chiar și acum , privește pe pupilele dânsului politice, pe dnii Suciu, Ivan ca pe propriile creații într-un raport de putere subordonat dânsului..
    A înțeles nevoia de supunere a primarilor din mediul rural mai bine ca și oricine alții..jucat cel mai bine jocul teatral clasic… cu traista la Împărat , sursa genuină a puterii și influenței locale și nu a doar mimat acțiunea de ajutare a celor din zonele uitate , i-a și ajutat. A ascultat și promovat problemele lor locale. Însă de exemplu, acum promovând cauza primăriilor locale din Parva, Bistrița la risc imediat de a pierde suprafețe pentru cauze mai mari în perspectivă temporală…se face că nu înțelege miza pe termen lung a biodiversității pentru generațiile viitoare, el trăiește în prezent cu problemele de acum, deci capacitatea de proiecta interesul comun pe termen lung, pentru mai mulți oameni decât cei din comunitățile respective, rezumă mentalitatea clasică PSD( și nu numai). După noi (guvernarea noastră, spargem pungile de cheltuială), potopul (pasăm rezoluțiile la alții)

  • Ohh.. și chestia asta cu cei din afară, e un clasic în jocul politic.
    Tema pericolului extern.
    The Enemy from the Gate.
    Ceușescu a formulat-o în -agenturile străine-.
    Putin- în coaliția NATO contra Rusiei…sau mă rog Noua Rusie
    Trump a rezumat-o în țările care fură America în trading..
    De ce?
    Ca să solidarizeze energiile interne.
    Nimeni , nici chiar privilegiații din administrația politcă locală sau națională, nu crede în ea. Totul e o piesă de teatru de fațadă.
    La prima proximitate cu un investitor extern,care mai și promite un mic câștig dirijat pe cale personală,adiacentă investitiției publice, vor face pe dracu-n patru să-l acomodeze, ba cu o reducere de taxe locală, ba cu niște facilități, ba cu un preț mai scump pentru contribuabil.
    Discursul e pentru mujicii interni, ce nu au călcat piciorul în afara granițelor.
    Că sunt din ce în ce mai puțini, cei care nu călătoresc ,devine o problemă.
    Asta e politica.

  • Uniunea Europeană a creat un sistem de clasificare comun al unităților teritoriale din țările membre denumit NUTS (Nomenclature of territorial units for statistics), având drept scop realizarea de analize socioeconomice în cadrul regiunilor, cât și pentru încadrarea intervențiilor în contextul politicii de coeziune a UE. Nivelul NUTS căruia îi aparține o unitate administrativă este stabilit pe baza numărului de locuitori si anume: -NUTS 1: Minim 3 milioane; Maxim 7 milioane; -NUTS 2: Minim 800.000 ; Maxim 3 milioane, echivalent cu regiunile de dezvoltare ; -NUTS 3: Minim 150.000 ; Maxim 800.000, echivalent cu actualele județe de la noi ; Din această cauză diferențele economice dintre județe sunt imense, iar birocrația omoară multe proiecte în fașă, desi dispune de un aparat administrativ supradimensionat, dar fără ca acesta să facă nimic. De aceea, trebuie recurs la o restructurare a acestor unități administrativ- teritoriale pentru ca structurile respective să fie compatibile cu cele europene, să devină funcționale si eficiente economic, deoarece in prezent cele mai multe dintre judete sunt adevărate feude pentru baronii locali. Trebuie in sfârsit să fie realizată regionalizarea, dar nu formal asa cum o avem acum, cu ADR-uri (Agentii de Dezvoltere Regională) ca organizații nonguvernamentale, ci cu regiuni administrative funcționale, cu forță juridică, adică să poți merge direct la Bruxelles să depui proiecte pe bani europeni fără să mai fi nevoit să treci prin București. In acest sens există depus la parlament un proiect de reorganizare administrativ-teritorială a României pe structura regiunilor de dezvoltare:
    (Vezi: https://cdn.g4media.ro/wp-content/uploads/2024/10/Proiect-USR-Reorganizarea-teritoriala.pdf)
    Prin adoptarea acestui proiect de lege prin asumarea raspunderii în parlament s-ar crea cadrul legal necesar pentru reducerea numărului de prefecturi precum si al direcțiilor deconentrate ale ministerelor în teritoriu. Incă din anul 1998 în România au fost constituite regiunile de dezvoltare care corespund cu diviziunile de nivel NUTS-II din UE. Era o condiție pentru ca România să adere la Uniunea Europeană. Asa au apărut cele 8 Agenții de Dezvoltare Regionlă, fără personalitate juridică. Asadar, reforma administrativ-teritorială este o necesitate si aceasta se poate face printr-o procedură mai simplă fără modificarea constitutiei , printr-o lege organică in care să fie prevăzută comasarea mai multor judete in structuri administative mai mari. Această comasare contribuie la reducerea numărului de judete si păstrarea denumirii de „judet” prevăzută in actuala constitutie. Este modelul Poloniei care a făcut regionalizarea in 1999 prin comasarea celor 49 de voievodate existente (similare cu judetele de la noi) in 16 mari voievodate pentru a corespunde cerintelor Uniunii Europene. De asemenea, in România sunt 3.228 de unități administrativ-teritoriale (UAT), constând din 2.862 de comune, 216 orașe, 102 municipii, 41 de consilii județene și Primăria Capitalei cu cele șase primării de sector, dintre care doar o pătrime din acestea pot susține cheltuielile cu salariile exclusiv din venituri proprii, fără a lua în considerare si cheltuielile de funcționare. De altfel, un prim pas a fost făcut in anul 2021, când a fost promulgată Legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 122/2020 privind unele măsuri pentru asigurarea eficientizării procesului decizional al fondurilor externe nerambursabile destinate dezvoltării regionale în România (PL-x 507/08.09.2020), prin care cele 8 Agenții pentru Dezvoltare Regională din România devin Autorități de Management pentru Programele Operaționale Regionale începând cu exercițiul financiar următor: 1. Agenția pentru Dezvoltare Regională Nord-Est; 2.Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud-Est; 3. Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud Muntenia; 4. Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud-Vest Oltenia; 5. Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest ; 6. Agenția pentru Dezvoltare Regională Nord-Vest; 7.Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru; 8. Agenția pentru Dezvoltare Regionala București-Ilfov. Astfel, cele 8 ADR-uri vor fi mai aproape de locuitorii regiunilor odată cu POR 2021-2027, cu urmatoarele avantaje: -Mai puțină birocrație și perioade de așteptare mai scurte. -ADR-urile se vor ocupa de gestionarea și implementarea proiectelor precum și de efectuarea plăților către beneficiari. -ADR-urile vor elabora ghidurile de finanțare în funcție de nevoile dumneavoastră. -Evaluarea și contractarea proiectelor va fi realizată la nivel regional. In plus, prin reducerea numărului de judete s-ar reduce automat si numărul de prefecturi si institutii deconcentrate care in prezent sunt răspândite în cele 40 de judete si în municipiul București, la numai 8 prefecturi cu prefecții numiți de Guvern și care sunt responsabili pentru conducerea serviciilor publice descentralizate ale ministerelor și altor organe ale administrației publice centrale din numai 8 unități administrativ-teritoriale (județe). In concluzie, reorganizarea administrativă şi descentralizarea trebuie pregărită si făcută etapizat de pe acum astfel încât să poată fi definitivată la alegerile din 2028.

Apasă aici ca să comentezi

Răspunde-i lui Mishu Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.