Primăria Bistrița a comandat serviciile de proiectare pentru obiectivul de investiții “Reabilitare strada Colibiței și creare acces auto între strada Arțarilor și strada Colibiței”.
Strada Colibiței, situată în partea de nord-vest, se întinde de la intersecția cu str. Ioan Slavici până la intersecția cu strada Andrei Mureșanu.
Municipalitatea a cerut elaborarea actualizării documentațiilor pentru “Modernizare trecere la nivel km CF 61+491 (în stația CF Bistrița Nord – strada Ioan Slavici) și pentru modernizare trecere la nivel km CF 62+328 (strada Dumitrei Vechi), cât și pentru paralelismul străzii Colibiței cu linia de cale ferată magistrală 421 Sărățel- Bistrița Bârgăului, în intervalul Bistrița Nord – Hm. Susenii Bârgăului, de la km CF 61+491, la km CF 62+328, pe lungime de 837 m”.
Lucrările propuse în zona trecerilor de nivel: înlocurea dalelor de beton interioare și exterioare existente cu dale elastice din cauciuc; înlocuirea traverselor de beton necorespunzătoare și a materialului mărunt uzat; refacerea șanțurilor; asigurarea scurgerii apelor; protejarea cablurilor SCB și TTR existente; înlocuirea și completarea parapetelor și a liselor existente cu parapete și lise noi. De asemenea se vor proiecta și executa lucrările cu specific feroviar pentru protecția cablurilor CFR sau altor categorii de instalații, din zona proiectului, cu măsuri corespunzătoare pentru deviere, reamplasare, protejare, conform necesităților proiectului și normelor în vigoare.
Până la această dată a fost obținut avizul CTE al SC CREIR CF Cluj și au fost avizate caietele de sarcini de către AFER București, iar pentru avizul CFR a fost depusă o documentație pentru care au fost solicitate completări. Solicitările de completare a documentației aduc modificări în proiectul tehnic elaborat până la această dată, cât și introducerea de lucrări cu specific feroviar pentru siguranța trecerilor la nivel cu calea ferată astfel: renunțarea la cea de-a treia bandă de circulație, astfel încât axul drumului să păstreze o distanță constantă față de axul căii ferate; amenajarea șanțurilor de scurgere de pe partea dreaptă a căii ferate și în zona de supratraversare a străzilor în vederea asigurării scurgerii apelor meteorice colectate din zona de siguranță a căii ferate; parapeți metalici la cele 2 treceri de nivel pentru protecție; semnalizare rutieră cu instalație de tip SAT pe str. Colibiței, paralelă cu calea ferată, necesară securității circulației feroviare și rutiere, ținând cont de distanța de sub 10 m până la calea ferată.
În aceste condiții, este necesară actualizarea documentației de către o societate autorizată și agrementată AFER, precizează Primăria Bistrița, suma aocată în acest sens fiind de aproximativ 10.000 de lei. Durata contractului cuprinde maxim 2 luni de la ordinul de începere a contractului, din care 2 săptămâni pentru elaborarea documentației și 6 săptămâni pentru obținerea Avizului Ministerului Transporturilor, Autorizației CFR de la CNCF CFR SA București, inclusiv termenele de rezolvare și comunicare între părți.
Inverstiția s-a ridica la peste 3,5 milioane lei. Obiectiv ratat în anii precedenți, municipalitatea a alocat și în acest bani, mai exact 154.000 de lei pentru obținerea autorizațiilor de la Ministerul Transporturilor, autorizației de execuție de la CFR, autorizația de construire și începerea lucrărilor promise de ani buni.
Dupa doua mandate de primar, Cretu este aproape de un bilant catrastofal. A investit prosteste in tot felul de PUG-uri PUZ-uri si SF-uri,de care s-a ales praful.
Cu toate ca primarul a cheltuit milioane de lei pe proiecte, totusi a fost prins pe nepregatite cu proiectul ”Edificare şi construire Campus Şcolar Colegiul Naţional „Liviu Rebreanu”, unde dupa cum singur recunoaste că „…documentaţia tehnico-economică fiind elaborată şi aprobată în anul 2008, a apărut necesitatea de modificare a unor soluţii tehnice prevăzute în proiectul tehnic, precum şi de corelare cu legislaţia nou apărută, ceea ce a generat întârzieri în execuţia lucrărilor şi nefinalizarea lor la termen”, fapt pentru care s-au pierdut 3,5 milioane de euro bani europeni. Intrebarea este de ce nu a fost reactualizat din timp proiectul de la CNLR. Argumentul invocat este o incercare nereusita de acoperire a indolentei si incompetentei in cheltuirea banilor publici.
Pe de alta parte, primarul Cretu a refuzat de fiecare dată să fie asfaltate străzile din bani de la bugetul local sau din imprumuturi bancare. A mizat pe fonduri europene, cu care abia a reusit sa itoarca pietrele din centrul istoric de pe o parte pe alta. În rest, Dumnezeu cu mila. Pana şi puţinele străzi asfaltate înainte să ajungă el la Primărie s-au stricat sau au fost sparte pentru lucrări de canalizare.
In schimb a accesat un împrumut în valoare de aproximativ 10 MILIOANE de euro , din care o mare parte se vor îndrepta spre tampenia numita Wonderland pentru pârtia de schi de pe Dealul Cocoș, deși la inceput a promis că NU va îndatora bugetul public și că va accesa fonduri nerambursabile pentru pârtia de schi.
Si totusi, Cretu da bani grei pe proiecte de sertar, iar materializarea lor se lasa asteptata.Asa s-a intamplat si cu „P.U.Z. Bistrita ‘ Dealul Codrisor’ (Codrisor Hill)”, un proiect din 2006 referitor la amenajarea malurilor raului Bistrita intre Podul Jelnii si Podul Budacului, care a fost dat uitarii.
(Vezi: http://zupernews.wordpress.com/2011/07/05/bistrita-investeste-in-puz-uri-proiectele-raman-in-aer/.)
Paul, nu stiu cine esti da esti baiat destept!
Intrebarea mea e simpla: zici ca s-au pierdut 3,5 milioane de euro prin indolenta si incompetenta… buuun… da’ de ce trebuie sa platim noi toti incompetenta si indolenta? nu exista nici o lege prin care sa fie trasi la raspundere indolentii si prostii?
Aici ma refer la capacitati profesionale… ca ei castiga la vot, asta-i alta problema…de votat voteaza si cetatenii care nu inteleg aceste lucruri si pot fi pacaliti usor!
Mai e gaura cu referendumul…bani cheltuiti aiurea…tot incompetenta si inganfare…
ca sa nu mai vorbim de studii si proiecte pe care s-au aruncat bani aiurea…sau hotararile de scutire a penalitatilor catre primarie, are acum tot oamenii de buna credinta trebuie sa le plateasca….
Aceste amenajari sunt un lucru foarte bun.
Deja conducatori auto folosesc o trecere improvizata intre strada Colibitei si strada artarilor.
Aceasta portiune improvizata de drum insa trece foarte aproape de calea ferata fiindca trebuie sa ocoleasca un stalp de beton ramas de la fosta conducta de termoficare.
Prima data trebuie demolat acest stalp.
Speram ca odata cu amenajarea acestei portiuni de drum sa se poate amenaja o ruta care sa suplineasca inchiderea strazilor Dornei si Sincai.
Aceasta ruta poate fi amenajata pe traseul strazilor Rodnei-Artarilor-Miron Cristea si mai departe pe langa calea ferata in Unirea.
Este necesara amenajata o trecere pietonala peste calea ferata in dreptul stazi Florilor, pe acolo trec acum copiii din cartierele de la soare spre scoala General nr.4.