Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii ”Reabilitare drum naţional DN 17C, km 1+200 – km 9+020, judeţul Bistriţa-Năsăud”. Este vorba de tronsonul care începe de la ieșirea din municipiul Bistrița și se termină după intrarea în comuna Dumitra, în total 7,82 km.
Valoarea totală estimată a investiției se ridică la 279.396.000 lei, durata de execuție fiind de maxim doi ani.
Proiectul prevede că se va amenaja o lățime a platformei drumului de minim 9 m. Partea carosabilă va avea 2 x 3,5 m, la care se mai adaugă 1 x 3,5 m – bandă suplimentară pentru vehicule lente sau pentru amenajarea unor sectoare alternative de depășire. Banda suplimentară pentru vehicule lente va fi pe următoarele zone: km 1+200 – km 5+600; km 5+600 – km 5+910; km 7+000 – km 8+700; km 5+910 – km 7+000. Se vor face acostamente – 2 x 1 m, din care pe minim 50 cm de fiecare parte a carosabilului se vor amenaja benzi de încadrare. De asemenea, se vor realiza ziduri de sprijin. Panta profilului transversal în aliniament va fi de 2,5%. La marginea platformei drumului se vor prevedea dispozitive de colectare a apelor și dispozitive pentru siguranța circulației, în funcție de condițiile fiecărui amplasament. Se vor monta dispozitive laterale pentru siguranța circulației (parapeți de siguranță). Se vor amplasa două zone amenajate sub formă de refugiu destinat depanării. Intersecția de la km 1+200 se va ilumina pentru a asigura vizibilitatea pe timp de noapte.
”În prezent drumul existent este asfaltat cu zone aflate în diferite stadii de degradare, având un profil tip mixt, cu lățime variabilă cuprinsă între 7 m și 8 m și structură rutieră care prezintă fisuri și deformațiile (făgașe, denivelări, faianțări etc.) apărute la nivelul carosabilului care au ca principală cauză diminuarea capacității portante la nivelul terenului de fundare, sub efectul cantităților mari de apă care se infiltrează în terasamentul drumului. Au fost identificate fenomene active de alunecare pe suprafețe extinse, care se întind mult în afara zonei drumului, atât pe amonte, cât și pe aval. Traficul rutier intens și mai ales cel greu din ultimii ani au cauzat degradări masive ale sistemului rutier, fiind necesare lucrări de investiții pe acest sector de drum”, explică Executivul necesitatea reabilitării.
Este bine ca se reabiliteaza ruta Bistrita-Dumitra, practic drumul spre Nasaud, este bine ca se lărgeste drumul pe anumite portiuni, dar ce facem domnilor politicieni ai judetului cu autostrada sau drumul expres care sa ne lege de Cluj si implicit de Vest? Am vazut ca de la Mures la Cluj se circula in totalitate in regim de autostrada, 113 kilometri. Sălajul e si el conectat cat de cat la sosele de mare viteza. Clujul e conectat de Sibiu si de Alba prin autostrada. Oradea isi finalizeaza drumul de legatura cu autostrada Transilvania. Timisoara si Aradul sunt conectate la autostrada si sunt legate intre ele prin autostrada. Bistrita ce face, domnule Radu Moldovan? Domnule Ovidiu Florean, se „aude”? Domnule Suciu? Dl Bogdan Ivan? Doamna Diana Morar? Sunteti pe receptie, dl Sighiartau? Ramanem ultimii din Ardeal fara drum de mare viteza? Noi si Maramu? Fara o sosea de mare viteza, judetul asta e condamnat la saracie. Stiu ca exista o lege pt. Autostrada Nordului, dar in Romania legea nu se respecta! Om avea autostrada prin 2045.
Bistrita este Caracalul Ardealului! Ce mai vreti? Nu va ajunge? Nu da Bistrita ministri, secretari de stat, directori in ministere si agentii? Cine mai are asa ceva? Doar clanul Stanescu, stapanul Olteniei!
Bucurati-va, cartitorilor! Ce autostrada va trebuie? Nu v-a facut partidul drumul de la Cusma la Satu-Nou, de la Budacu de Sus la Sieu, de la Domnesti la Albesti, de la Budus la Sieu? Ce mai vreti? La ce va trebuie autostrada? Vreti cale libera pentru imperialisti, pentru dusmanii poporului, pentru sorosisti, pentru rezisti? Nu va e bine asa cum e? Multumiti din inima partidului!
Având în vederea pozițiile pe care le au Răducu și Dâncu (deși îi clujean de multă, rădăcinile aici le are), BN putea să fie mult mai in față, măcar ca infrastructură de transport. Acuma vin PeSeDe-ii, să spună cât asfalt este pe drumurile din județ. Iar eu o să le răspund, să meargă (spre exemplu) pe Heroina – Singeorzu Nou (prin Tonciu), drumul are denivelări și de 2 ani (poate mai mult). De ce? Păi „datorită” lucrării de calitate. Și mai sunt cazuri, stați pe pace.
Crezi că urmașul lu’ Răducu în BN, Bogdan „Trei clase” (ca trenu’) și un doctorat de la Dâncu, o să aducă ceva în plus în Bistrița-Năsăud?
De fostul PDL, actualul PNL, nu mai are rost să discutăm.
Vor veni alegerile, vor trece. BN tot la coada vacii (României) va rămâne.
PS: Pozitiile lui Raducu si Dancu in PSD, Heroina = Herina.
Imi cer scuze pentru greseli, autocorrect-ul. 😀
Decât să băgați banii in tot felul de lățiri, adăugiri,cârpeli, apucativa și faceți tunel cu două benzi pe sens , atât spre Dumitra cât și spre Jelna …!
Câtă economie de carburant, timp, etc. o să se facă
Nu se poate! Tunelul nu trebuie deszapezit si nici reparat in fiecare primavara! Tunelul nu aluneca la vale, nici nu poti face partea carosabila mai ingusta, ca se vede! In tunel nu mai poti justifica tonele de sare si nisip! Ce, vreti sa ne luati painea de la gura? Cum de va vin idei de astea? Noi de unde mai castigam?
Ce tunel iti trece prin cap? Tu nu gandesti ce spui? Daca sapati tuneluri noi din ce mai facem PIB-ul in fiecarte an? Nu-ti dai seama ca astfel va scadea PIB-ul si vom rata tinta de crestere economica an de an pana in vecii vecilor?
Citiți și vă cruciți (gen ”secere și ciocan”).
Cca (caca) 8 km = 280 mil.lei = 55 mil. eur = 7 mil. eur/km de drum – făcut , iar nu născut din iarbă verde.
Croații au făcut autostradă ”pe nou” la banii aceștia.
Niște băieți foarte deștepți – raportat la proștii care-i suportă și plătesc – au aflat că drumurile sunt o rasă de vacă bună, mereu și gestantă și cu lapte. Bravo, șmecheria presupune totuși un grad de inteligență, raportat la cei prostiți – care se pare că nu au deloc !
Exact….. cred ca asta e de fapt stirea, ca platim ca prostii 7 mil de euro pe 1 km (doar pt modernizare si largire), care e pret de autostrada construita de la zero.
E o lucrare pregatita bine (unii ar zice “cu dedicatie”) pt o firma de casa a lui Raducu. Sunt sigur ca se va semna contractul inainte de alegeri…..
Avem oare autoritati cu cohones sa verifice la sange contractele si lucrarile? Sau procentele se duc si inspre ele ca sa fie bine la toti? ;/
Mereti si pe jos obezilor!