Actualitate

Reorganizare administrativă? Nu până în 2024. Ce spune șeful CJ

Președintele PSD, Marcel Ciolacu, a declarat la Bistrița că este puțin probabilă o reorganizare administrativă până la alegerile din 2024 fiindcă regulile nu se schimbă în timpul jocului.

”Sunt unul dintre susţinătorii reorganizării administrative. Am avut zeci de discuţii pe această zonă şi rămân în continuare unul dintre cei care susţin o reorganizare. Până în 2024? Foarte puţin probabil, fiindcă nu schimbi regulile în timpul jocului şi eu nu sunt adeptul la aşa ceva, dar obligaţia politicienilor, a unei guvernări serioase, este să vadă şi ce se întâmplă în timp real, dar şi ceva predictibil, pe o perioadă mai lungă de timp”, a spus Ciolacu.

Liderul PSD Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan, a declarat pe acest subiect: ”Cu reorganizarea administrativă e mai complicat, e vorba de Constituție, sunt multe lucruri care trebuie modificate. În schimb, o descentralizare într-un ritm accelerat, dacă se va face, ar îmbunătăți în mod cert serviciile publice în multe domenii, acolo unde administrația locală a arătat că poate fi mai performantă decât administrația centrală, aici acasă, cu oamenii. În vremea unui dintre guvernele PSD, din 2019, m-am oferit ca reprezentant al județului să facem aici un proiect pilot și să le arăt cum reduc cheltuielile cu ”nsprezece” mii de deconcentrate, nici eu nu le știu pe toate și ce fac. La Ministerul Muncii, cu o singură direcție generală de muncă și solidaritate socială, nu cu patru cu patru directori, opt adjuncți, patru servicii de resurse umane și de salarizare, cu ”nșpe” secretare, cu ”nșpe” șoferi. Să nu mai vorbesc de celelalte ”nsprezece” de la Ministerul Agriculturii, care sunt triple față de Ministerul Muncii. DJST, trecând la clubul Gloria 2018, putea funcționa cu trei persoane, nu cu 24 și cu rezultate mult mai bune, CSM trecând la Primăria Bistrița sunt convins că ar fi fost finanțată mai bine, cu condiții și rezultate mai bune. Sunt doar câteva exemple”.

5 comentarii

  • …cica nu schimba regurile in timpul jocului?
    Jocul vostru dureaza 4 ani si al nostru 2……luni!
    De ce ati modificat codul fiscal in iulie cu aplicabilitate de pa 1 august?
    Cat de pervers poate fi un politician in 2022!!!
    De fapt e greseala noastra ca noi i am votat…ptr ca lor sa le fie tot mai bine!

  • Marcel Ciolacu nu este un politician serios. El se schimbă după cum bate vântul. Prin luna mai, Ciolacu cerea modificarea Constituției României sustinând că societatea așteaptă o constituție modernă, iar cu o majoritate de peste 65% în Parlament avem puține scuze dacă vom rata din nou. Acum referitor la reorganizarea administrativă acelasi Ciolacu a uitat ce a spus acum 3 luni si sustine prosteste că nu schimbi regulile in timpul jocului. Care joc?
    Dacă nici acum, când din cauza crizelor multiple a ajuns cutitul la os, Guvernul de coalitie PSD-PNL-UDMR cu o majoritate parlamentară de peste 70%, nu are curajul să facă reformele interne atât de necesare si să renunte la centralizarea excesivă care a devenit o frână în calea progresului economic, atunci când?!
    Chiar si la atragerea de fonduri europene au existat sincope deoarece România nu a fost in stare sa facă o reforma administrativ- teritoriala compatibilă cu structurile europene. Din această cauză diferențele economice dintre județe sunt imense, iar birocrația omoară multe proiecte în fașă, desi dispune de un aparat administrativ supradimensionat, dar fără ca acesta să facă nimic. De aceea, trebuie recurs la o restructurare a acestor unități administrativ- teritoriale pentru ca structurile respective să fie compatibile cu cele europene, să devină funcționale si eficiente economic, deoarece in prezent cele mai multe dintre judete sunt adevărate feude pentru baronii locali. Trebuie in sfârsit să fie realizată regionalizarea, dar nu formal asa cum o avem acum, cu ADR-uri (Agentii de Dezvoltere Regională) ca organizații nonguvernamentale, ci cu regiuni administrative funcționale, cu forță juridică, adică să poți merge direct la Bruxelles să depui proiecte pe bani europeni fără să mai fi nevoit să treci prin București.
    Ba mai mult, există două căi de a face regionalizarea. Prima este prin revizuirea constitutiei si introducerea categoriei administrative de „regiune” in legea fundamentală. A doua cale este mai simplă si se poate face fără modificarea constitutiei , printr-o lege organică in care să fie prevăzută comasarea mai multor judete in structuri administative mai mari. Aceasta se poate face mai simplu prin reducerea numărului de judete si păstrarea denumirii de „judet” prevăzută in actuala constitutie. Este modelul Poloniei care a făcut regionalizarea in 1999 prin comasarea celor 49 de voievodate existente (similare cu judetele de la noi) in 16 mari voievodate pentru a corespunde cerintelor Uniunii Europene.
    În plus la noi dintre cele 3.228 de orase si comune sau UAT -uri (unităti administrativ-teritoriale), cel puţin 1.000 nu-şi pot asigura din venituri proprii, cheltuielile de funcţionare şi a oferi servicii minimale pentru viaţa cetăţenilor: salarii, iluminat public, gospodărire. Toate stau cu mâna intinsă si se bazează pe transferuri de la bugetul central sau de la bugetul judeţean.
    De aceea, in loc de tot felul de tergiversări fără noimă trebuie făcută cât mai curând posibil reforma administrativă. Pentru asta e nevoie de curaj politic şi de oameni cu pregătire solidă si nu de figuranti, precum acesti indivizi lamentabili.

  • Un mincinos sinistru! Sa-și numere el secretarele, șoferii, serviciile de resurse umane și salarizare din subordine.

  • Motto:
    „Din două una, daţi-mi voie: ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele… esenţiale”
    (Ion Luca Caragiale- O scrisoare pierdută)

    Curat Caragiale! Radu Moldovan vrea descentralizare dar fără reorganizare administrativă, ceea ce nu-i posibil. România este singura ţară din Uniunea Europeană care nu a făcut reforma administrativ-teritorială a ţării. Noi încă ne conducem după legi comuniste din 1968, adică centralism democratic-socialist, în plin capitalism democratic-european. Ori acest centralism este o frână a dezvoltării economice. Prin regionalizare s-ar desfiinţa foarte multe structuri inutile populate cu tot felul de nepotisme. Un alt avantaj este decimentarea reţelelor clientelare construite in timp de peste 50 de ani. Dacă s-ar sparge astfel de strcturi, s-ar crea şansa ca România să renască administrativ ca ţară.
    Asadar, pentru reducerea cheltuielilor de funcţionare a statului, sunt necesare reforme structurale profunde precum:
    -Reducerea numărului de ministere la 15-16, la fel cum este in Franţa şi Germania;
    -Desfiinţarea agenţiilor şi instituţiilor care nu sunt neapărat necesare, atribuţiile lor putând fi preluate de alte instituţii, simultan cu o descentralizare reală;
    -În administraţia locală, păstrarea acelor primării care servesc peste 8.000 de cetăţeni, şi comasarea celorlalte;
    -Reducerea numărului de judeţe la 16, într-o primă etapă, apoi la 8, echivalente cu regiunile de dezvoltare;
    – Înlocuirea instituţiilor care servesc acum cetăţenii prin numerosi funcţionari, cu aplicaţii informatice care funcţionează nonstop, online.
    De asemenea, atragerea fondurilor europene in special pentru proiectele incluse în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) este conditionata de îndeplinirea programului de reforme propuse de România si agreate împreuna cu oficialii Comisiei Europene, si anume:
    -Reforma pensiilor;
    -Reforme în politica fiscală;
    -Revizuirea cadrului legislativ pentru companiile cu capital de stat;
    -Revizuirea sistemului de salarizare în administrația publică;
    –Crearea și operaționalizarea Bancii Naționale de Dezvoltare;
    –Un nou sistem pentru a accede în funcțiile publice;
    -Modificarea legilor justiției și consolidarea cadrului anti-corupție;
    -Transport fără emisii de carbon;
    -Energie Regenerabilă.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.