Drumul Județean 172 F care face legătura între Beclean și Dej prin comuna Braniștea a devenit aproape impracticabil din cauza mașinilor de mare tonaj care au rulat pe acest tronson încercând să evite DN 17 din cauza lucrărilor de la podul din Dej.
”În urma devierii circulației – care s-a produs din cauza lucrărilor la podul din Dej – drumul s-a distrus foarte tare din cauza traficului greu. Sunt indicatoare de recomandare de folosire a acelei rute atât din Dej, cât și din Beclean, dar drumul e aproape impracticabil. Sunt porțiuni în care pot apărea accidente zilnic”, ne-a transmis un cititor care a atașat câteva fotografii făcute pe zona între Beclean și Măluț.
În 12 februarie 2022, a fost semnat acordul de colaborare pentru realizarea drumului expres Cluj – Dej – Bistrița între Consiliul Județean Cluj și Consiliul Județean Bistrița-Năsăud, respectiv municipiul Bistrița și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (C.N.A.I.R.).
Acordul are ca obiect realizarea obiectivului de investiții „Drum Expres Cluj – Dej – Bistrița”, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din zona Ardealului în următorii ani.
Drumul expres Cluj – Dej – Bistrița este format din două sectoare de drum, respectiv drumul expres Dej – Bistrița, ca parte a aliniamentului „Autostrăzii Nordului” Vama Oar – Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava, și sectorul independent de drum expres Cluj – Dej.
Conform C.N.A.I.R., într-o primă etapă va fi realizată proiectarea, constând în întocmirea studiului de fezabilitate, urmând ca, în cea de-a două etapă să fie realizat efectiv drumul expres, cu sprijinul celor două consilii județene partenere și al municipalității bistrițene.
Deputatul PNL Robert Sighiartău promitea acum un an fonduri europene pentru acest drum. El a acuzat atunci PSD Bistrița și pe președintele CJ Radu Moldovan că nu au fost în stare timp de 9 ani să lase vreo documentație tehnică pentru acest drum, obligatoriu pentru orice finanțare.
”Aud că pesediștii bistrițeni, după ce au fost atâția ani la guvernare și nu au făcut nimic pentru conectarea Bistriței prin drum expres la Cluj-Napoca au acum nerușinarea să lanseze scenarii. Au irosit o perioadă economică fastă la nivel global și nu au pregătit nici măcar documentația tehnică obligatorie demarării unor proiecte de anvergura drumului Bistrița – Cluj-Napoca ori Autostrăzii Nordului”, a scris el pe Facebook.
Atunci mai spunea că se lucrează la SF-ul drumului: ”Guvernarea liberală este cea care a readus la viață aceste proiecte anul trecut, în plină criză și a atribuit în noiembrie studiile de fezabilitate. Se lucrează deja la studiul de fezabilitate Bistrița-Dej, este în faza de licitație, la fel și centura Becleanului care este în faza de licitație finală. Drumul expres Bistrița-Cluj-Napoca se va face prin fonduri europene!! Vom lucra pentru îndeplinirea acestui obiectiv alături de Premierul Florin Cîțu”.
Între timp, Florin Cîțu a părăsit fotoliul de premier și pe cel de președinte de partid, iar PNL guvernează alături de PSD.
Am parcurs odata drumul acum cam 1 luna si ceva – de vreo 2-3 a trebuit sa reduc viteza la 5kmph pentru a supravietui. Nu merita „scurtatura”, au distrus-o cu devierea traficului anul trecut cand vedeai tiruri prin Branistea
Este vorba și de tirurile supraîncărcate, chiar și de cele cu cherestea ( care au mai mult decât este declarat în acte) ?
Ce denivelari vreti bre? Sa ne rupem basculele pe care punem cate 40 de tone?
Vara trecuta drumul era perfect. Acum e impracticabil. Cine a aprobat devierea? Este limitare de tonaj pe acest drum, cine a decis ca traficul greu sa fie deviat pe aici? Pentru ca exista indicatoare de deviere…. Vreau si eu, macar o data, sa stiu cine e responsabil.
Consiliul Județean Cluj,ei toți au fost de-acord cu devierea traficului pe aceasta ruta iar acum au ridicat restricțiile și cam atât ..noi facem naveta pe aceasta ruta ,locuiesc in Sânmărghita dar nu văd niciodată pe nimeni sa repare măcar
De bine ce l-o făcut baronul în 2017 pe repede înainte cu cetățenii de onoare. Patru ani și e praf și pulbere. „Covor bituminos pe DJ 172 F- din Beclean până la limită jud. Cluj- 9 km”- 3.2 milioane lei – realizări, Răducu. Te lingi pe degete!
Gropile sunt datorate , in principal sarii care s-a aruncat pe timpul ierni.
Daca drumul ar fi fost deteriorat de tiruri , ar fi aparut denivelari nu gropi adanci de peste 20 cm .Ar fi fost afectat tot tronsonul Beclean -Dej, nu portiuni , aflate in principal in judetul Cluj.
Denivelarile pentru incetinirea vitezei , amintite in comentarii, eau montate in localitatea Mica. Au fost eliminate odata cu devierea traficului, dupa ce au functionat cativa ani .
Sa i caute politrucii din cj cluj pe cei care au facut podul peste Somes acum nu stiu cate zeci de ani…Ca inafara de a admira orasul chinezesc ( care o data cu adancirea crizei economice va deveni bangladesh ian) a lui Emiluț ,nu sunt in stare de nimic.In 30 de ani nu au putut face un pod peste Somes.Pana si Crețu a facut un pod in 12 ani.