Actualitate

S-a semnat contractul de finanțare pentru coridorul de mobilitate Linia Albastră

Rombat

Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest a semnat contractul de finanțare pentru proiectul ”Linia Albastră – Coridor de mobilitate durabilă aferent râului Bistrița, Etapa I”.

Ce investiții sunt prevăzute:

• crearea unui nou coridor de mobilitate de aproximativ 10 km deservit de transportul public

• aproximativ 2,5 km noi de piste pentru biciclisti

• aproximativ 57.000 mp de spațiu pietonal sau promenadă pe malul stâng al râului Bistrița

• un pod modernizat peste râul Bistrița (str. Aerodromului)

• un pod nou peste râul Bistrita (str. Zăvoaie – str. Simpozionului)

• două pasarele noi velo și pietonale (str. Faleză – str. Petru Maior și str. Codrișor – str. Ion Minulescu)

Traseul coridorului de mobilitate: str. Aerodromului – str. Valea Ghinzii – str. Ghinzii – str. Viorelelor – str. Codrișor – str. Mihai Viteazu – str. Ion Pop Reteganu – str. Tănase Tudoran – str. Zăvoaie – str. Simpozionului.

Valoarea totală a proiecxtului este de 209.341.445,57 lei.

Coridor de mobilitate durabilă aferent Râului Bistrița – Etapa I

Obiectiv general: Dezvoltarea mobilității durabile pe malul stâng al râului Bistrița, pe raza teritorială a UAT Municipiul Bistrița, prin dezvoltarea infrastructurii de transport nemotorizat și a altor forme de mobilitate urbană ecologice.

Obiective specifice

1. Construirea pistelor / traseelor pentru biciclete de-a lungul noului coridor de mobilitate definit pe malul stâng al râului Bistrița, pe o lungime de 2,416 km.

2. Modernizarea și extinderea zonelor cu caracter prioritar pietonal, utilizate ca spații partajate pentru pietoni și bicicliști, pe o suprafață de 56.748,75 m2.

Traseul coridorului de mobilitate: str. Aerodromului – str. Valea Ghinzii – str. Ghinzii – str. Viorelelor – str. Codrișor – str. Mihai Viteazu – str. Ion Pop Reteganu – str. Tănase Tudoran – str. Zăvoaie – str. Simpozionului

Rezultate

  • 1 coridor de mobilitate de cca. 10 km deservit de transportul public;
  • Aproximativ 2,5 km noi de piste pentru bicicliști;
  • Aproximativ 57.000 mp de spațiu pietonal / promenadă pe malul stâng al râului Bistrița;
  • 1 pod modernizat peste râul Bistrița (str. Aerodromului);
  • 1 pod nou peste râul Bistrița (str. Zăvoaie – str. Simpozionului);
  • 2 pasarele noi velo / pietonale (str. Faleză – str. Petru Maior și str. Codrișor – str. Ion Minulescu).

CENTRALIZATORUL INTERVENȚIILOR AFERENTE ETAPEI – ETAPA 1

Stradălungime (m)Categorie lucrareTipuri de intervențiiBenzi de circulație
Strada Zăvoaie1371Stradă de categoria III1 bandă de circulație pe sensRealizare parte carosabilăReabilitare zonă comună trotuare și piste de bicicleteIluminat publicScurgerea apelorLucrări de artă*Canalizare pluvialăMobilier urban smart1 bandă prioritară pe sens
Strada Tănase TudoranTronson 1148Stradă de categoria III1 bandă de circulație pe sensReabilitare parte carosabilăReabilitare zonă comună trotuare și piste de bicicleteIluminat publicCanalizare pluvialăMobilier urban smart1 bandă prioritară pe sens
Strada Ion Pop Reteganu347Stradă de categoria IV1 bandă de circulație pe sensReabilitare parte carosabilăReabilitare trotuareRealizare piste de bicicleteIluminat publicCanalizare pluvialăMobilier urban smart1 bandă prioritară pe sens
Strada Mihai Viteazu554Stradă de categoria III1 bandă de circulație pe sensÎn cadrul proiectului nu se va face nici o intervențieFără intervenții
Strada Codrișor – tronson 1151Stradă de categoria III1 bandă de circulație pe sensReabilitare parte carosabilăReabilitare trotuareIluminat publicCanalizare pluvialăMobilier urban smart1 bandă prioritară pe sens
Strada Codrișor – tronson 21274Stradă de categoria IV1 bandă de circulație pe sensRealizare zonă shared spaceIluminat publicScurgerea apelorCanalizare pluvialăLucrări de arta**Mobilier urban smartShared space
Strada Viorelelor175Stradă de categoria IV1 bandă de circulație pe sensRealizare zonă shared spaceIluminat publicScurgerea apelorShared space
Strada Valea Jelnei20 Stradă de categoria III1 bandă de circulație pe sensÎn cadrul proiectului nu se va face nici o intervențieFără intervenții
Strada Ghinzii1582Stradă de categoria III1 bandă de circulație pe sensReabilitare parte carosabilăReabilitare zonă comună trotuare și piste de bicicleteIluminat publicCanalizare pluvialăMobilier urban smart1 bandă prioritară pe sens
Strada Valea Ghinzii2393Stradă de categoria III1 bandă de circulație pe sensÎn cadrul proiectului nu se va face nici o intervențieFără intervenții
Strada AerodromuluiTronson 1827Stradă de categoria III 1 bandă de circulație pe sensÎn cadrul proiectului nu se va face nici o intervențieLucrări de arta***Fără intervenții
Strada Simpozionului507Stradă de categoria III 1 bandă de circulație pe sensReabilitare parte carosabilăReabilitare trotuareRealizare piste de bicicleteIluminat publicCanalizare pluvială1 bandă prioritară pe sens
Strada Faleză168Stradă de categoria IV1 bandă de circulație pe sensReabilitare parte carosabilăReabilitare trotuareIluminat publicLucrări de artă****Shared space
Strada Tănase TudoranTronson 2595Stradă de categoria IV1 bandă de circulație pe sensReabilitare parte carosabilăReabilitare zonă comună trotuare și piste de bicicletePiste de bicicleteIluminat publicCanalizare pluvială1 bandă prioritară pe sens
* Pod1 bandă de circulație pe sensPod peste râul Bistrița care face legătura între str. Zăvoaie și str. Simpozionului1 bandă prioritară pe sens
** PasarelăPunte pietonală care face legătura între str. Codrișor și str. Ion MinulescuPunte pietonală
*** Pod1 bandă de circulație pe sensPod peste râul Bistrița care face legătura între str. Aerodromului și str. Secundară 3 1 bandă prioritară pe sens
**** PasarelăPasarelă pietonală care face legătura între str. Faleză și str. Petru MaiorPasarelă pietonală

Buget:

Nr. crt.Categorie bugetValoare 
1Valoare totala proiect (2.3+4)209.341.445,57
2Contribuție proprie, din care:155.625.775,27
2.1Contribuția proprie la cheltuielile eligibile (2%)1.074.313,40
2.2Cofinanțare eligibilă a beneficiarului conform Instrucțiunii nr.23 AM PR NV 2021-202795.317.424,78
2.3Contribuția aferentă cheltuielilor neeligibile59.234.037,09
3Valoare nerambursabilă52.641.356,90
4Valoare totală eligibilă (2.1+2.2+3)150.107.408,48

39 comentarii

  • Asfataţi strada Codrişor pentru două benzi auto că nu mai avem pe unde circula în nenorocirea asta de sat.
    Pe strada Codrişor nu sunt proprietăţi ca să încurce pe cineva, nu este nevoie de reţele de apă, canal etc că nu este pentru cine mai mult decât atât staţia de asfalt este foarte aproape pe strada Victor Babeş.

    Este foarte importantă acrastă asfaltare pentru ca maşinile de ambulanţă să ajungă rapid de pe strada Ghinzii în Budac unde populaţia este foarte îmbătrânită.

    https://www.youtube.com/watch?v=QnrnFK2oxHk

    138
    6
  • Idei bune avem, punerea in practica este anevoioasa iar daca se face ceva este de proasta calitate chiar pot afirma ca e in bataie de joc, urmariti asfaltarile in cartiere e jale,canalu or mult mai sus ori majos dar nici decum cum trebuie,strazi care se asfasteaza in batie de joc si in luni de zile,dar visam, visam frumos, avem voie dragi conlocuitori ai urbei la vise dar cu ele ramanem! Cateva strazi din centru nu ajung pentru un nou mandat!

    33
    48
  • Toate pistele s pline si se mai fac….e bine sa le legati si cu partia de ski.
    Da’ strada Tarpiului langa Leonii 2 cand o asfaltati?

    37
    3
    • Podul de la Unirea nu rezolvă mare lucru este apa de ploaie pe care o plătim degeaba la Aquabis că la orice mică ploicică suntem inumdaţi spun asta deoarece traficul se va bloca din nou pe străzile înguste din Unirea.
      Soluţia bună este prelungirea stăzi Valea Ghinzii pe lânga Aerodrom după care construrea unui drum pe limita hotarului cu comuna Livezi şi care să traverseze pe un pod şi să se conecteze cu DN17 între Unirea şi Livezile.
      Am experimetat asta când veneam de la meciule de la sala polivalentă iar blocajul a fost maxim.

      24
    • Mai există o variantă alternativă uşor de făcut pentru a putea pleca din zona săli polivalente şi anume asfaltarea străzii Henry Coandă începând de la intersecţia cu strada Aerodromului până la drumul 172G ( ce duce prin Livezile la DN17 sau în celălalt sens la Dorolea) . Acesta porţiune de stradă nu este asfaltată se poate circula până la un punct unde este o stână după care drumul este inpracticabil.

      22
  • Mai bine mai târziu decât niciodată. Despre coridorul de mobilitate urbană aferent râului Bistrița denumit „Linia albastră” care să asigure legătura intre Unirea şi Sărata se vorbeşte de foarte multă vreme. Numai că această rută trebuie conectată cu centrul istoric al orasului Bistrita, conexiune care s-ar putea realiza prin închiderea inelului central de circulatie format din străzile: Dr.Ioan Ratiu- Odobescu- Gării- Bul.Republicii-Bistricioarei-RomanC.Vivu-Vasile Conta-Codrisor- Podul Budacului. Pentru asta ar mai fi necesară doar prelungirea strazii Vasile Conta printre sediile Electrica-furnizare si Aquabis, si construirea unui pod peste râul Bistrita , prin fata fostei uzine electrice, pentru a face legătura cu strada Codrisor. Acest pod care ar putea fi numit „Podul Morii”, amintind de Piata Morii din apropiere dar si de existenta unei mori de apă pe fostul „canal al morii”, ar crea si posibilitarea trecerii circulatiei auto din zona parcului pe malul stâng al râului Bistrita pe strada Codrisor până la Podul Budacului. Pe acest inel central se află cele mai multe institutii de interes local sau judetean, precum Palatul de Justitie, Biblioteca Judeteană, Liceul de Muzică, Directia de Statistică, Palatul Postei, Arhivele Statului, Inspectoratul de Politie, Colegiul National „Andrei Muresanu”, Colegiul National „Liviu Rebreanu”, Prefectura, Sala Polivalentă, Stadionul „Jean Pădureanu”, Strandul „Codrisor”, etc.
    Chiar dacă traseul „Linia Albastră” trece pe la poalele pădurii Codrișor unde este preconizată amenajarea unei zone de promenadă intre Podul Budacului si Podul Jelnii. Există posibilitatea lărgirii străzii Codrisor prin construirea unui zid de sprijin la poalele pădurii care să delimiteze ampriza drumului, pe o lătime care să includă 2 benzi de circulatie, plus pista pentru biciclete si promenada pe malul râului. Singurul punct de gâtuire a circulatiei ar fi in zona grupului de hoteluri Select, Cora si Codrisor, dar si aici există posibilitatea ca dinspre Podul Budacului circulatia pe strada Codrisor să se facă pe un singur sens până in fata hotelului Codrisor,urmând ca iesirea spre Podul Budacului să fie amenajată pe malul râului, pe strada Victor Onisor. In acest sens există un proiect mai vechi pentru amenajarea malurilor râului Bistrita pe la poalele padurii Codrisor, pe portiunea dintre podul Budacului si podul Jelnii .

    65
    2
    • Strada Codrișor din păcate este gâtuită la ambele capete, una e la hoteluri unde spui tu iar în celălalt capăt către podul Jelnei, ultimele sute de metri drumul FOARTE ÎNGUST șerpuiește printre case, curbe de 90 de grade, nu este loc nici măcar de un trotuar sau de un șanț, drumul este și acum până în zidurile caselor, nu se poate amenaja astfel încât să poată susține traficul, nici măcar cu sens unic.

      1
      9
  • Străzile astea există deja, ce le faceți de băgați peste 40 milioane euro pe seceta asta ?
    Costă mai mult ”reabilitarea” lor decât a costat construcția lor inițială?!
    Ceva nou, de la firul ierbii, cu adevărat ”investiție”, pe când ?
    Tot botezând pompos lucruri existente, pe care le cosmetizați cu bani mulți, nu progresăm.
    Vrem să și vedem ceva finalizat, nu doar proiecte, că se termină mandatul și tot facem poduri, pasarele și subtraversări pe planșă(3 sau 4 pasaje denivelate, au murit deja în proiect, după ce-au păpat deja n milioane!)

    63
    12
    • Corect . Exact partea cea mai importantă au sărit-o , partea care ar duce la prosperitatea oraşului, asfaltarea porţiunii de drum 8G din strada Zăvoaie până în Parcu Industrial Bistriţa Sud din Sărata.
      Cu excepţia porţiuni străzi Codrişor pe care o masacrează de la început ei cu promenada , ei asfalteaza doar străzi deja asfaltate schemă clasică că la reasfaltare nu se poate vedea cât se fură.

      22
    • Bistriţa are peste 300 de străzi în mijlocul oraşului neasfaltate şi nechibzuiţi ăşti sparg bani noştri şi aşa puţin pe reasfaltarea unor străzi bune care au fost asfaltate recent.

      13
  • Bravo ADR Nord Vest pe seceta asta financiară ai mai dat o gherlă cu promenada ai inutilă de pe stada Codrişor 😂 şi cu mobilerul urban aiurea de pe străzile Tudoran , Retegan, Faleză şi din nou Codrişor 😂

    93
    8
  • Promenada şi tot mobilierul ăla urban prevăzut în acest proiect aia vor fi numai bune pentru stabilirea acolo a tuturor boschetarilor .
    Asta vreţi asta o să aveţi acolo după aceea să nu veniţi să vă plângeţi că vreţi mutarea ei.

    86
    3
  • Oare ce minte din primărie dusă cu pluta pe Bistriţa a putut concepe aşa proiect nefolositor?!
    Prostănaci au întrerupt legătură dintre Unirea şi Sărata exact pe mijlocul ei cu promenada aia.

    77
    7
    • Detroit a fost primul mare oraş contemporan care a dat faliment.
      În Sumerul antic un rege a unui regat prosper a dat două oraşe la cei doi fi ai lui. Unul din fi a început să facă tot felul de grădinii , palate etc. Regele a venit la el şi la întrebat dacă chiar astea erau necesare acolo fiindcă acestea o să înghită o mare parte din resursele oraşului pentru întreţinerea lor şi nu are venituri, nu era totuşi mai bine să faci nişte drumuri pentru ferme şi meşteşugari care să producă venituri şi bunăstare după care dacă ai destule venituri să faci grădini şi alte monumente. Regele ia luat oraşul şi la dat la celălat fiu care era mai chibzuit.

      13
  • Bistriţeni au votat la referendum că vor pe acolo o centură nu altceva.
    Din nou nesimţiţii de politruci vor să ignore voinţa oamenilor din Bistriţa.

    124
    9
    • Nu ai ce cere de la un contabil, atăta poate el doar să inventeze noi biruri cu care să jupoaie oameni.

      39
    • Primarul a obstrucţionat cine poate pune comentarii la postarea lui de pe facebook. Acolo pot posta doar bujetari din primărie şi aplaudicii de serviciu PSD din toată ţara majoritate care nu au fost niciodată în Bistriţa.
      Trist ne-am întors la dictatură !

      32
    • Nici în meseria lui de contabil nu excelează de aceea a ajuns politruc.
      La analiza cost-beneficiu care este profitul în lei pentru Bistriţa precizare şpaga ş parandarătul nu intră în această socoteală.

      24
    • În 89 am crezut că am scăpat de tâmpiţi însă m-am înșelat sunt tot ăia cosmetizaţi în administraţie cu aceleaşi apucături

      21
  • Că vorba aia, mai bine am o geanta de 10000 de euro decât o geanta cu 10000 de euro în ea! Principalul e sa ne fălim și dacă nu avem nevoie! Bravo primăria Bistrița! Noul caracal al Ardealului!

    61
    2
  • Cu aşa proiecte nefuncţionale Bistriţa ajuns de râsul Ardealulu !

    Au distrus oraşul pentru benzile dedicate autobuzele ca-să circule autobuzele goale .

    Aşa se va întâmpla şi cu promenada tăhuilor. Am trecut de multe ori cu maşina pe strada Codrişor şi nu am văzut pe absolut nimeni să facă promenadă pe acolo dacă ar fi vrut cineva ar fi putut merge în plimbare şi până acum acolo că nu-i impiedica nimeni.

    https://timponline.ro/autobuzele-de-pe-80-dintre-liniile-de-transport-public-sunt-mai-mult-goale/

    84
    2
    • Va fi o altă pârţie de schi model de ” succes” brevetat de ” specialiştii” din primăria Bistriţa 🤣

      59
      2
  • Din cauza blocări drumurilor şi distrugerea parcărilor Centru Vechi sa umplut de beţivi şi crâşme iar magazinele au falimentat rând pe rând.
    Cu toate acestea se va face şi altă bazaconie de proiect şi anume Coridorul de NEmobilitatea aferent Centrului Vechi asta pentru a se falimenta şi celelalte magazine care îmcă mai au locuri de parcare.

    https://timponline.ro/cum-va-fi-modernizat-cu-fonduri-europene-centrul-istoric-al-bistritei/

    71
    2
  • Ce poate fi aşa greu să demolaţi ruinele fostei centrale termice de pe strada Zefirului?! Un privat ar face treaba asta în două zile.
    Cu bani obţinuţi din vânzarea fierului vechi să faceţi acolo un parc cu o fântână arteziană şi un teren de sport ( nu de fotbal că de acestea avem destule în oraş).
    Măcar în acea zonă locuiesc oameni care nu au nici-un parc în apropiere unde să iasă nu ca pe strada Codrişor unde nu stă nimeni doar urşii.

    https://timponline.ro/ce-planuri-are-municipalitatea-pentru-zona-fostei-centrale-termice/

    55
    2
  • Este ilegală porţiunea de promenadă deoarece există o hotărâre de consiliu local în vigoare în care este prevăzut faptul că pe acel traseu va trece o variantă ocolitoare deasemenea în PUG Bistriţei actual este prevăzută acolo o varianta ocolitoate.

    59
  • Astea-s printre ultimele tunuri ale lui Raducu înainte să se retragă în glorie. El nu ar mai fi candidat la încă un mandat,dar na,l-au fortat oamenii sa mai facă performanță în continuare

  • Poate cineva să ne traducă în româneşte ce înseamnă : 1 banda prioritară pe sens ?
    Să nu ne trezim şi aici cu o altă aberaţie ca pe strada Şincai sau în alte locuri din oraş că îi văd în stare de aşa ceva.

    35
  • Am umblat ceva în lumea asta însă de străzi sharedspace încă nu am auzit.
    Oare ce înseamnă acest termen ?
    Oare înseamnă că vom împărţi strada cu urşii şi popândăii ?

    47
  • Formulare asta cu coridor de mobilitate DURABIL ma distrat întodeauna. La noi la Bistriţa Coridorul DURABIL ha, ha, durează numai până la prima primăvară după recepţie când apar craterele sau nici măcar atât că se trezeşte Aquabisul să-l spargă că a uitat el să bage o ţeavă şi nu-l mai aduce nimeni la starea iniţială aşa sa întâmplat pe absolut toate străzile din Bistriţa.
    Totuşi să presupunem că există şi iarnă fără îngeţ şi Aquabisul şi alţi furnizori de utilităţi sunt foarte ocupaţi să spargă alte străzi, totuşi şi atunci se va găsi un vecin să spargă el strada pentru o traversate exact pe mijlocul ei. ha, ha

    43
    • Cu ocazia asta poate reuşiţi să scoateţi şi săritorile acelea imposibile de pe străzile Ghinzii şi Faleză că ne distrugem maşinile, oricum nu ai cum să mergi cu viteză pe acolo nici să vrei.
      Oare primarul nu le vede când vine la servici că pe acolo vine ?!
      Că vine cu maşina nu l-am văzut să vină cu bicicleta.

      34
    • Cele mai penibile săritori sunt cele de pe Dealul Budacului în urcare în curbe şi pe un drum foarte îngust unde oricum nu se poate merge cu viteză.

  • Este ceva de noaptea minţii !

    Cum să faci strada Faleză şi strada Pop Reteganu străzi de categoria lV adică numai pentru riverani când ele sunt în realitate străzi de categoria lI adică străzi de legătură între podul Berăriei şi Budacul de Jos !

    Atunci ce plm aţi mai construit podul Berăriei?!

    Doar pentru riverani era suficient doar podul Budacului pe care circulau foarte bine şi înainte.

    Va îmbătat aerul tare de la groapa de gunoi sau de la staţia de epurare ?!

    64
Apasă aici ca să comentezi

Răspunde-i lui Mihai Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.