Social

S-a semnat contractul pentru varianta de ocolire a orașului Beclean

(FOTO) La Primăria orașului Beclean s-a semnat contractul de proiectare și execuție a variantei de ocolire Beclean, investiție de aproximativ 17,5 milioane de euro din fonduri europene (Programul Operațional Infrastructură Mare) şi din bugetul Ministerului Transporturilor, prin CNAIR.

Licitația pentru proiectarea și execuția variantei ocolitoare a fost câștigată de asocierea CML.RO (lider de asociere) – Dacia Faber SRL – Îndemânarea Prodcom – Test Prima SRL – DP Project SRL.

La eveniment au participat, alături de primarul Becleanului Nicolae Moldovan, directorul ADR Nord-Vest, Marcel Boloș, reprezentanți ai CNAIR, președintele CJ Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan, senatorul Ioan Deneș, prefectul Stelian Dolha, șefi de instituții.

Varianta de ocolire va avea o lungime de 1,195 km, cu parte carosabilă de 7 m și platformă de 10 m. Traseul variantei este în totalitate nou, se desprinde din DN 17 D la km 4+677 spre dreapta, traversează râul Someşul Mare şi se racordează la DN 17/ E 58 la km 27+505 spre stânga. Varianta va avea două benzi de circulație de 3,5 m fiecare și un acostament de 1,5 m, conform caracteristicilor pentru drumuri naționale europene de clasa tehnică III şi o viteză de 60-80 km/h. Pentru traversarea Someşului Mare, între km 0+333,45 și 0+917,05 se va realiza un pod pe grinzi cu 14 deschideri, în lungime de 583,60 m. La desprinderea din DN 17 D şi la racordarea variantei cu DN 17/ E 58 sunt prevăzute sensuri giratorii.

Valoarea totală a investiţiei este de 86.424.000 lei, termenul maxim de realizare fiind de 3 ani.

Centura Becleanului ar urma să asigure legătura dintre Drumul Trans Regio TR 45 Beclean – Salva și Drumul Expres DX 4A Dej – Beclean – Bistrița, investiții cuprinse în Master Planul de Transport al României. 

19 comentarii

  • Jenant sa te aduni atâta lume care ar trebui sa muncească altceva, decât sa asiste, la lucruri care fac parte din obligațiile lor de serviciu, și care i-au bani grei , doar pentru poze și tăiat de panglici.
    Administrație publica de fațada și parada!
    Nu ne vom vindeca repede de asemenea apucături!
    Sa auzim numai de bine!

  • 30 de ani ati furat si dupa denumirea firmelor constructoare(care nu stiu sa fi facut vre un pod mai serios,dar au avantajul ca dau la cine trebuie),o sa furati pana la adanci batraneti,avand adn de ciumati rosii.

    • Jan, ai dreptate dar holera galbenă nu e interesata de investiții, ci doar de capital electoral. Iar când vine vorba de începerea unei asemenea lucrări, ei își asumă pe nedrept meritele.

  • 14,7 milioane de euro pe kilometru??? Eu nu înteleg de unde ies afara cifre de genul asta pentru un drum cu o banda pe sens. Poate au gresit astia si fac autostrada! Pretul le permite

  • Bravo Beclenarilor, Ruşine Bistrițenilor, Becleanul va avea centură ocolitoare pe când Bistrița care este cică ” municipiu reşedință de județ” ha, ha numai vorbe de gurişti incompetenți !

  • Da, prețul este foarte mare și termenul este foarte lung.
    Enorm chiar… Preț de autostradă, poate chiar mai mare.
    Dar de fapt nu este o centură ocolitoare a Becleanului, ci este legătura între două drumuri existente cu traversare peste Someș. Un pod de legătură peste Someș pentru deviația traficului.
    Centură ocolitoare era dacă se făcea din Coldău (de dincolo de Beclean) până la pasarela dinspre Șintereag (dincolo de Beclean).
    La Beclenuț tot așa rămâne, un drum vai de el…dintotdeauna.

    • Consilierule iar ai întârziat la muncă vezi că guristul Turc iar a luato peste bot de nu sa văzut :o).
      Vezi măcar în ziua când va semna tâmpenia proiectului cu îngustarea străzilor Gării-Decebal-Andrei Mureşanu-Năsăudului să nu întârzi la muncă că va avea nevoie de tot suportul ( ca supozitorul ) să bagi de acelea de ale tale cu „Felicitări” cu ” Corect” etc de acelea care nu spun nimic doar încearcă să astupe rahatul.

  • Rusinea nu apartine bistritenilor ci fostului natang de primar iesit la pensie care a stiut una si buna de la care nu a mai vrut sa analizeze nimic. Bistritenii adevarati l=au invins definitiv si voi toti veti avea un loc de relaxare nu o padure distrusa ca sa faci loc la tirurile care mergeau spre Moldova. Avem loc si pentru ele pe la Monari -jelna. Cj sa se apuce de treaba ca traseu exista.

    • Păi tăntălău şi gogomanu de Turc ce păzăseşte ?! Meritul mare pentru centura Becleanului îl are Moldovan primarul Becleanului el sa străduit ca Becleanul să aibă centură nu CJ. La noi Turc ce face, doarme în papuci statului ?!!!!!!

  • Tâmpiții din Bistrița todeauna se ocupă exact cu cea ce nu trebuie, în loc să facă o centură nouă prin afara intravilanului pentru a fluidiza traficul prin scoaterea traficului de tranzit din oraş ei strică şi îngustează străzile bune existente de pe Linia Verde şi străzile Gării-Decebal-Andrei Mureşanu-Năsăudului. Cât pot fi adminstratorii oraşului de penibili !

  • ” Fără o centură prin afara intravilanului Bistriței, fără o Autostradă, fără un Aeroport, fără toate acestea Bistrița va rămâne un cătun nenorocit uitat de timp şi lume „.
    Uni pot alți nu pot !

  • Pentru primarul Bistriței poate liniştit să înceapă noua centură a oraşului linişti fiidcă pe noua centură se poate face o parcare unde să-şi pună un nou wc-u Smart. Ha, ha

  • Și asta în situația în care Bistrița Năsăud a fost județ roșu toată această perioadă! Uite la Năsăud se vede imediat ce face un primar tânăr, ambițios, care a preluat primăria și nu a spus vorbe goale în campanie…a fost pe fază și a atras fonduri pentru Orașul Academicienilor!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.