Actualitate Recomandări

S-au cerut amânări pentru Linia Verde și Axă. Ce probleme sunt

Primăria Bistrița a solicitat ADR Nord-Vest amânarea până în 31 martie 2025 a termenelor pentru finalizarea și recepția proiectelor europene Linia Verde Unirea – Viișoara și Reconfigurarea axei de transport public pe traseul str. Gării – bd. Decebal – str. Andrei Mureșanu – str. Năsăudului, care au scandența la 31 decembrie a.c.

Motivul pentru care municipalitatea a cerut derogare este de reconfigurare a traficului pe aceste tronsoane și în general în oraș, a spus într-o conferință de presă primarul Gabriel Lazany.

Dacă nu va fi primit acceptul de amânare, Primăria Bistrița va recepționa investițiile până la sfârșitul anului, așa cum sunt, iar traficul se va desfășura conform proiectelor, autobuzele electrice fiind pregătite să fie date în folosință.

Un studiu comandat de Primăria Bistrița a relevat faptul că îmbunătățirea care se poate obține în orele de vârf printr-o semaforizare inteligentă, care ar fi costat circa 2 milioane de euro, este de 4%, procent considerat nesatisfăcător. În consecință, a fost comandată o nouă evaluare a traficului prin schimbarea sensurilor unice și desființarea majorității sensurilor giratorii. Deoarece problemele cele mai mari sunt la intrările în oraș, se dorește extinderea circulației la două benzi pe sens în zonele respective, motiv pentru care va fi solicitat un parteneriat cu CNAIR.

În proiectul Axei de Transport sunt probleme la pasajul pietonal subteran din zona Pieței Decebal, unde sunt infiltrații de apă iar constructorul a adus o firmă de profil care face injectări cu un ciment special pentru hidroizolare. O altă problemă este la montarea lifturilor și scărilor rulante, care nu poate fi realizată în mediu umed. Mai mult, pentru montarea scărilor rulante a fost contractată o altă companie decât cea care a făcut lucrările, iar constructorul general consideră că s-ar putea pierde garanția prin faptul că o altă firmă realizează intervenții în proiect.

Linia Verde are o valoare de 19,1 milioane euro, iar Axa de transport – 14,2 milioane euro, executantul lucrărilor fiind M.I.S. Grup.

2 comentarii

  • Intervenții care sa ducă la pierderea garanției, mai ales la o lucrare cu probleme încă din faza de construcție e o miscare greșită. Constructorul își ia banii și se spală pe mâini de responsabilități. Aici miroase a manevra 🤔

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.