Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud și Ministerul Educației Naționale au fost acționate în judecată de un cadru didactic nemulțumit de faptul că i s-a refuzat acordarea gradației de merit.
Este vorba de profesoara Loredana Zbîncă de la Colegiul Național „Liviu Rebreanu” Bistrița care contestă Hotărârea nr. 4730 din iulie 2020 prin care a fost exclusă de pe lista celor care pot primi gradație de merit.
”Am considerat că mi s-a făcut o nedreptate și sper ca această problemă să se rezolve în instanță. Dosarul pe care l-am depus pentru obținerea gradației de merit a fost respins după ce a fost evaluat de două comisii care mi-au acordat punctaj, iar la afișarea punctajului apărea neevaluat”,a declarat profesoara Loredana Zbîncă pentru Timp Online.
Ea nu a dorit să facă alte precizări în acest moment, motivând că își va susține cauza în fața instanței de judecată.
Prin gradația de merit profesorii, învățătorii și educatorii primesc 25% majorare de salariu timp de 5 ani. Miza acestei bonificații este extrem de mare. Gradația de merit se acordă pentru 16% din numarul de norme didactice la fiecare disciplină existente într-un judet, iar „câștigătorii” se aleg prin concurs anual de dosare.
Acordarea gradației de merit se face prin participarea profesorilor la un concurs, în fapt o analiză a dosarelor cu un volum de documente foarte mare pe care aceștia trebuie să le depună. În metodologie există o fișă prin care profesorul își face autoevaluarea, iar pe aceeași fișă este evaluat de evaluator (inspectorat) pe baza documentelor depuse la dosar. Fișa acordă puncte profesorului, în funcție de activitățile avute.
Citiți AICI ce s-a modificat anul acesta în ce privește criteriile de acordare a gradației de merit.
Despre același subiect, Timp Online a mai scris:
Cu falsuri normal ca nu primesc toti. Doar cei care „merita”. :)))) HaHAHa
Gradatii de merit pt.pilosii politruci care de cele mai multe ori nu si fac treaba la clasa fiind ocupati cu falsificarea miilor de hartogarii pt.dosar! Desfintate!!!!
In capitalism este si normal ca cel care performeaza sa fie bonificat extra pentru performanta sa. Problema romaneasca la stat este ca performanta a ajuns sa fie justificata de dosarele cu sina inutile, cand in fapt s-ar putea rezuma strict per rezultat. Cati elevi au facut performanta sub indrumarea ta ca dascal? (olimpida, concursuri pe meserii, nu note).
Culmea, acum cei care nu fac performanta (comisiile) ii evalueaza pe cei care fac performanta! Legea lui Murphy “Dacă vrei să omori orice idee în ziua de azi, formează o comisie care să lucreze asupra ei.”
Sistem rasturnat de valori!
Ca sa distrugi un popor trebuie doar sa-i distrugi academeia (invatamantul)!
Atata timp cat nu sunt stabilite clar criteriile de performanta , gradatiile de merit sau salariul de merit se vor acorda numai pe simpatiile directorului , sefului sau in baza unor „empatii politice” , normal , dezinteresate…Dupa parerea mea un profesor care duce un elev de la nota 5 ( care merge la oi si isi ajuta parintii la diverse lucrari ) la note de 7 sau 8 nu-i cu nimic mai prejos decat un profesor care duce elevii de 10 la performante „olimpice”. Acesti elevi invata de cele mai multe ori in scolile cele „alese” de la oras si se bucura evident si de sprijinul parintilor. Un profesor de la Tarlisua nu este cu nimic mai prejos decat un profesor de la oras , daca pune suflet si trezeste interesul copilului sarac pentru carte.Copii de la sat sunt la fel de curiosi ca si cei de la oras iar daca imi este permisa comparatia cei de la sat sunt ingrasati numai cu „ingraseminte organice” pe cand cei de la oras sunt ingrasati cu „ingraseminte chimice” (bibliografie suplimentara , carti de specialitate etc.) si indopati de multe ori cu „substante fitosanitare” (meditatii particulare , cercuri de excelenta etc.). Diferenta se face in timp , daca cei de la tara au noroc de profesori buni si cu putin noroc ajung sa fie admisi in scolile cele inalte. Din acestia ies oameni ,”adevarati stalpi ai societatii”. Sa nu uitam niciodata profesorii eminenti care predau in scolile de la tara !
Lupul paznic la stână,dacă asupra onoratului dom ispector ezâstă suspiciuni de supraevaluare ce să mai vorbim de restul,și totuși trebuie să ezâste o esplicație,amu ori că d-na profesoară a refuzat vreo adeziune a unui partid,ori face deja parte din altul,așteptăm cu mare interes decizia justiției la fel de ‘competitivă’
Când vine vorba de stat și angajații săi, inevitabil, avem de a face cu sporuri, bonusuri, prime, vouchere, bonusuri la bonusuri, sporuri la sporuri etc. Indiferent de domeniul de activitate, ele nu lipsesc, era chiar culmea ca ele să lipsească tocmai din domeniul educațional, unde, să fim corecți, performanțele sunt notabile: olimpici cu duiumul, numai elevi meritoși, profesori foarte, foarte calificați, elevi care promovează bacul într-un procent aproape de 100%, elevii proveniți din mediul rural sunt admiși la cele mai bune licee, copii foarte, foarte bine pregătiți etc. Eu zic că se mai impun niște bonificații, cele existente sunt prea puține și inferioare adevăratelor merite ale profesorilor! Este mega distractiv, fugim numai după câștiguri, numai după avantaje, știm să ne folosim de orice chichiță sau lacună legală când este să ne urmărim un avantaj, când este vorba să oferim ceva în schimb, când trebuie să dăm socoteală de ceva, cum ne stă în fire, ne dăm loviți, nu noi suntem de vină, nu noi trebuia să facem etc. Că vorbim de educație, că vorbim de sănătate, că ne referim la simpla și vasta bujetărime a statului nostru „scump”, „drag” și corupt etc., problema este aceeași, interesul poartă fesul, drepturile sunt prioritare și obligatoriu de respectat, îndatoririle, dă-le naibii, ocupe-se alții de ele. Având în vedere calitatea actului educațional, reflectat în rezultatele elevilor și în cel al diverselor studii internaționale, sincer, mie unul, dacă aș fi dascăl, bine că nu sunt, mi-ar fi jenă să tot cer bonusuri, creșteri salariale etc. Când sistemul educațional românesc arată așa cum arată, când modul de predare arată cum arată, când elevii ieșiți de pe băncile școlii se prezintă așa cum se prezintă, când rezultatele elevilor la bacalaureat și capacitate, an de an, deși testele prezintă un grad de dificultate tot mai redus, arată cum arată, când rezultatele studiilor internaționale referitoare la calitatea învățământului românesc ne pun într-o lumină mai mult decât nefavorabilă, după umila mea părere, prioritatea dascălilor ar trebui să fie cu totul alta și nici într-un caz cea referitoare la care ce bonusuri mai îngurgitează. Să fie cât se poate de clar, nu mă refer la profesorii de calitate, cei care-și fac treaba așa cum se cuvine, la cei super devotați, pentru care profesia aleasă este cu adevărat vocație, aceștia fiind într-un procent teribil de scăzut, ci la cei mulți, cei care văd școala și propria meserie ca pe un simplu loc de muncă, fără o pregătire adecvată și fără un chef nemaipomenit de a lupta cu ignoranța copiilor. Într-adevăr, poate salariile acordate astăzi dascălilor nu sunt conforme nevoilor, așteptărilor și domeniului educațional, dar nici mulți dintre profesori nu sunt conformi sistemului educațional și nu se ridică la standardele calitative pretinse de un astfel de domeniu. Deci, suntem departe salarial de alte state, dacă ne referim la domeniul de învățământ românesc, dar și cu domeniul educațional, referitor la calitatea actului educațional, suntem departe rău de alte state. Nu-i bai, să curgă privilegiile, sporurile și primele, iar numărul orelor de muncă să fie cât mai mic. Haide cu gradația, să fie pentru toți, dacă aduce cu sine beneficii, Doamne dă-o!
Ok, dar despre adeverință de calificativ din anul 2014-2015, pe care comisia de gradatie a constatat că e falsa, nu zice nimic doamna Zbinca?! Și noi speram sa se daca dreptate și dansa să răspundă penal pentru folosirea unei astfel de adeverințe!!!!
E vorba despre intervenția unei doamne ministru pentru un anumit dosar de gradație? Umblă o vorbă prin târg. Aveți grija de cutare dosar. Iată adeverința nu e adeverința. Unde-i adevărul? Să decidă instanța
Am auzit și eu vorba cu telefonul, nu știu dacă e adevarat, mă îndoiesc, dar știu de la cei care au evaluat că cele doua profesoare, Zbinca și cea despre care spui tu nu au concurat pe aceleași locuri la gradatie, sunt discipline diferite, deci presupunând că ar fi adevărat ce zici tu, n,ar avea nicio relevanță. Cei din comisie vorbesc de o adeverință falsa in cazul profesoarei cu procesul, e bine de căzut cum va judeca instanta.
Cine a eliberat adeverința și pentru ce?
Cotescule, e democrație, nu trebuie sa,mi ceară nimeni părerea ca sa mi,o exprim, ce te deranjează că spun ce am auzit de la evaluatori și din liceul unde preda persoana nemulțumită că n,a luat gradatie?! Veziti tu de treabă, dreptul la opinie și la exprimare e garantat, nu mai suntem pe vremea comuniștilor cum credeți unii.De aia se publică articole că sa le dezbatem!!!
Trubadurule, nu m,ar deranja sa fiu nemăritată, de ce sa mint, dar au trecut vreo 15 ani de cand aveam statutul de domnișoară. Așa că ești pe lângă subiect.
Extrabonificatie ? Repetitorii de manuale cu carnetul de partid in buzunar. Din banii sindicatelor am fost obligati sa platim greseala inspectoratului scolar. De studiat extrabonificatia, :-))). acceasi oameni si la timpuri de restriste.
ma da niste scoala se face?ca io numa cu ore mi am tinut copilul,nerusinatilor.
din ce vad,nu prea ai facut tu scoala,ai ramas cu ortografia in sec 20 🙂
Cetățeancă „Dapina”, dar bine o mai tragi la vioară. Pomelnicul este cam lung și plictisește. Dacă sunteți în sistemul de învățământ spune-ne și nouă ce performanțe spectaculoase aveți de vă exprimați atât de caustic, alias Șoșoacă-Plângere penală. Aici se aseamănă cu parabola în care, „Vulpea nu ajunge la struguri și spune că sunt acri”.
Buna ziua,
Mama mea se află intr-o situatie similara, numai că de aceasta data pe lânga faptul că nu se respecta metodologia, cei care aproba, organizează si evaluează concursul și candidează.