Actualitate

Se face studiul de fezabilitate pentru pasajul rutier Gării – Tărpiului, ”o soluție agreată și corectă”

Primăria Bistrița a semnat contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate în vederea realizării pasajului rutier subteran care va lega str. Gării de str. Tărpiului, proiect finanțat cu 41.806.829,34 lei prin Programul Național de Investiții “Anghel Saligny”.

”S-a semnat studiul de fezabilitate pentru pasajul auto subteran Gării – Tărpiului. Așa cum știți, am renunțat la soluția pe care ne-a propus-o vechea administrație, adică o altă pârtie în oraș, așa numitul centru intermodal, și am propus o soluție agreată de bistrițeni, din toate semnalele care vin către noi, aceea a unui pasaj subteran, soluție corectă din toate punctele de vedere”, a spus primarul Ioan Turc.

Prin proiect se propune realizarea unui pasaj subteran (450 m lungime și 7 m lățime) pe sub calea ferată care să lege cele două zone ale orașului separate de structura feroviară, realizarea unei legături directe și facile pentru transportul auto între partea de NV și partea de SE, descongestionarea traficului în zona Gării CFR și Autogării, modernizarea parcării de pe str. Gării și dotarea acesteia cu stații de încărcare electrice, zone pietonale, piste de biciclete.

Conform temei de proiectare, relația cu str. Rodnei se va face prin sensul giratoriu propus la intersecția dintre str. Gării cu bd. Decebal. Tot prin acest sens giratoriu se va face relația și cu str. Arțarilor (paralel cu calea ferată) și cu str. Trandafirilor (zona de locuințe). Proiectantul va stabili varianta optimă de realizare a sistemului rutier, iar trotuarele aferente vor fi din pavaj. Pasajul subteran va presupune două benzi de circulație, câte una pe fiecare sens (2×3,5 m), trotuare de 1,5 m (pe ambele părți dacă pasajul pietonal existent se înglobează în pasajul nou proiectat), piste de biciclete pe ambele părți (1 m), parapet de protecție pietonal, sisteme de aerisire și filtre, sisteme de drenaj, realizarea sensului giratoriu de pe str. Gării la intersecția cu bd. Decebal, modernizarea pasajului pietonal existent sau integrarea acestuia în pasajul rutier, realizarea legăturilor din pasaj cu străzile laterale, modernizarea parcării situate pe str. Gării lângă magazinul Carrefour Market după conceptul ”Park & Walk”, inclusiv dotarea acesteia cu stații de încărcare electrice, asigurarea iluminatului public inteligent, cu sistem de telegestiune, camere de supraveghere.

Foto cu zona Gării, unde se află pasajul pietonal

22 comentarii

  • Trebuie păstrată legătura directă bună dintre străzile Rodne-Arțarilor-Gării și Industriei-Dimitrie Cantemir-Tărpiului altfel cu acest pasaj nu ați făcut nimic doar ați dat o palmă la un kakat.

    69
    4
    • Era foarte bun si cel peste calea ferata, centrul intermodal, pe bani europeni, acum era aproape gata. Cheltuiți banii pe alte studii și documentații cand ati avut totul pregatit și contractul de finanțare semnat. Sunteți cu pluta și vă bateți joc de banii noștri.

      29
      23
  • Ce firmă sa angajat să facă SF pentru această nouă bazaconie de pe harta orașului nostru ?
    Știu că banii nu au culoare și pentru o sumă potrivită poți să proiectezi orice prostie.

    58
    4
    • Întrebare corectă este cine din primăria Bistrița a întocmit acel caiet de sarcini penibil pentru pasaj ?

      56
      3
    • Bănuesc că pentru această nouă bazaconie singurul vinovat este ” doctorul în filozofie” incompetent ?!

      42
  • O nouă prostie agreată doar de primarul fără soluții la problemele reale ale bistrițenilor și fără idei proprii, priceput doar să cheltuiască bani publici fără număr pe aiureli.

    46
    6
  • 450 de metri sau 45 de metri? Poate cu tot cu rampe sa ajunga la 450 de metri ca altfel nu stiu de ce l-ar face asa lung. Deja din start pare ceva in neregula cu el, dar n-are importanta, oricum nu se va face nimic, cand va veni Lazany la Pimarie va arunca si acest studiu la cos.
    Poate ne intoarcem la proiectul lui Vasile Moldovan de a construi doar o simpla pasarela.

    25
    4
  • Totuși primarul Turc nu a fost în stare să ne prezinte nici până acum după 3 ani un desen sau măcar schiță ceva cum se vrea să arate pasajul Tărpiu.

    45
    • Nu are cum să facă un desen sau vreo schiță fiindcă nu se pricepe la desenul tehnic de fapt nu se pricepe la nimic doar la datu din gură și ăla fără rost.

      35
      1
  • Logică de ” filozof incompetent ” păi primarul ăsta se contrazice pe el singurul de mai multe ori în aceeași frază, păi pârtia de schi falimentară funcționează în continuare nu ați închiso și să vindeți instalațile acum când încă se mai poate și nu sunt uzat moral ba dincontră ați irosit alți bani cu ea, este de noaptea minții !

    43
    2
    • Circul și bătaia de joc s-a mutat din cibela peste linie, sigur că e mare nevoie de acces,. Vechile fabrici au fost transformate în cele mai oribile centre comerciale, buticuri khiciioase, minimagazine urâte fără nume, fără parcări, fără un drum de descărcare a traficului de pe vechea centură, cum ar fi normal pentru oprirea din poartă în poartă,. Sunt multe de zis despre cea mai mizerabila, și obositoare zona a municipiului. Cei ce nu au treabă prin zonă să fie fericiți. Eu n-am cum, pentru că aici m – am deșteptat și locuiesc.

      8
      17
    • Cu ce am greșit noi Bistrițeni de aș reușit să ne pricopsim cu toți filozofi ăștia habarniști? Mai avem unul care a fost o nulitate de prefect și a reușit performanța să piardă toate alegerile la care a participat ca urmare acestor performanțe notabile a fost recompensat cu un post călduț la protecția consumatorului de unde trebuia să se autosezize în cazul trenulețului și a altor necofortăți din oraș și județ, binețeles că nu a făcut acest lucru doar cioară la cuoară nu-și scoate ochi.

      28
  • Pasajul pietonal existent nu trebuie integrat in pasajul rutier subteran prevazut a se construi pentru a face legatura intre strazile Garii si Tarpiului, dintr-un motiv foarte simplu. Este vorba de separarea pietonilor atat de poluarea produsa de noxele de esapament ale mijloacelor auto cat si de poluarea fonica. Asta nu inseamna ca pasajul pietonal existent sa nu fie modernizat si eventual prevazut inclusiv cu scari rulante pentru deplasarea mai usoara a pietonilor.

    17
    1
  • Cei care s-au nascut in Bistrita in anii 5-,60,70 stiu exact ca aici la str. Garii-tarpiului circulau masinile in linie dreapta . Acuma este absolut necesar ca acest pasaj cu legatura directa sa fie facut. Inca nu ati vazut ce cozi sunt la ora 15 la Piata decebal cum treci linia ? Decongestionarea traficului se va produce odata cu redeschiderea subterana su totul va fi mult mai bine.
    Felicitari primarului IOAN TURC ca a ales o astfel de investitie buna pentru cetatenii care inteleg cum merg lucrurile si nu numai bat din fleanca pe acest online doar ca sa se insemneze si ei cu ceva.

    4
    31
    • doamne , sa vedem cat de inalt va fi si cum vor ramane blocate masini de mare tonaj, autocare, etc…. si cum se va inunda periodic, si ce poluare va fi in interior pentru pietoni si biciclisti!!! Atunci sa va vedem cate de tare il veti sustine in acest demers pe dl primar! sau nu va intereseaza ca este de viitorul care nu va mai priveste??Va fi dezastru ptr cei care vor avea de trecut pe jos!!!!!!!!!!! si sunt multi nea Balane…multi care nu au masini!!! Sunt amaratii aia de care nu ii doare capul pe primar. Mai bine refaceau trecerea peste calea ferata, si punea o bariera!!! ptr 3 trenuri care trec pe acolo.!!!

      26
      1
  • Personal, nu inteleg avalansa de comentarii negative la acest subiect.
    Ce naiba ar putea fi rau in a avea inca o varianta de a scapa de balamucul din zona garii.
    Cu siguranta cei multi care sunt de acord cu acest proiect nu spun nimic iar ceilalti isi varsa offul prin comentarii.

    5
    25
    • @ Alin, Este simplu de înțeles fiindcă așa cum arată acum caietul de sarcini este o propunere aruncată la mișto care mai mult încurcă traficul auto decât ajută, nu mai spun că din anumite puncte de vedere este practic imposibil de realizat vezi lungimea rampelor etc…

      30
      1

  • 1. Odată cu îngustarea bulevardului Decebal și Gării asta datorită construirea benzilor de autobuze dedicate pentru ca cei 2 pensionari să se plimbe gratis cu autobuzul, atunci traficul se va sugruma pe aceste străzi și la intersecția lor. Prin urmare este obligatorie degajarea lor printr-o rută care să preia o parte din traficul de pe Decebal și Gării, această rută nu poate fi decât legătura directă dintre străzile Rodnei și Arțarilor fără a trecere pe la intersecția Decebal Gării. Nu este lipsită de orice logică ca un autovechicul care vine de pe Rodnei spre Arțarilor și invers să treacă exact prin fața autovehiculelor ce ies fără vizibilitate din pasaj aceasta va fi sursa multor accidente în plus aceste autovehicule vor aglomera excesiv și fără rost intesecția Decebal Gării. Legătuta dintre ruta Rodnei Arțarilor cu Gări și Decebal ar trebui să se facă prin bretele laterale dea stânga și dea dreapta ieșiri din pasaj. Deasemenea datorită rampei de ieșire din pasaj conexiunea dintre Rodnei și Arțarilor trebuie să rămâne lângă linia de cale ferată.
    2. Cum a fost greșit în „ciorna” asta de caiet de sarcini șoferi vor ieși din pasaj cu soarele ( soarele se află în Sud la ieșirea din pasaj) în față fără să vadă nimic fix într-o intersecție sens giratoriu foarte aglomerat aceasta este dea dreptul criminal se vor produce enorm de multe accidente.
    3. Lungimea rampelor de ieșire total insuficiente.
    4. În prezentate nu se spune nimic cu se vrea să se păstreze legătura directă importantă dintre străzile Industrie și Dimitre Cantemir plus legătura acestora cu strada Tărpiului.
    5. Există și alte neconformități pentru a avea un oraș funcțional dar mă rezum aici doar la cele mai de înainte care sunt cele mai importante și care trebuie obligatoriu rezolvate , nu este prea târziu caietul de sarcini se poate revizui și îmbunătăți acum până nu ne trezim și aici cu o aberație ca în alte părți a orașului.

    32
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.