Primăria Bistrița are în execuție lucrările pentru obiectivul de investiții ”Linia verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric, hibrid sau normă de poluare redusă”. Lucrările pentru amenajarea pistelor de bicicliști și a traseului de circulație pentru autobuzele electrice prevăd modificarea unor străzi și reconfigurarea lor.
Municipalitatea anunță că, pentru realizarea părții carosabile, a trotuarelor și a pistelor de bicicliști pe str. Calea Modovei, circulația va fi închisă pe tronsonul cuprins între sensul giratoriu de la intersecția str. Avram Iancu cu str. General Grigore Bălan și str. Calea Moldovei (zona OMV) în perioada 07.09 – 07.11.2022.
Participanții la trafic sunt rugați să dea dovadă de înțelegere și să respecte noile reglementări.
Pe lângă crearea rutei noi de transport public (Unirea – Calea Moldovei – General Grigore Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei – Gheorghe Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara) operat cu vehicule electrice, în proiectul cu bani europeni ”Linia Verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric sau hibrid cu normă de poluare redusă” (aproape 69 milioane de lei, circa 14 milioane de euro) se prevede modernizarea părții carosabile pe anumite tronsoane şi a zonelor adiacente, prin remodelarea parcărilor, trotuarelor, spațiilor verzi și a pistelor de cicliști. Proiectul cu bani europeni implică, de asemenea, amenajarea a 42 de stații de autobuz curente și două stații terminale. Constructor este M.I.S. Grup.
Linia Verde
Obiectivul de investiții îl constituie modernizarea rețelei de transport public, ce va utiliza mijloace de transport ecologice cu motor electric sau hibrid. Pe lângă crearea liniei de transport, obiectul investiției are ca scop și modernizarea părții carosabile și a zonelor adiacente prin remodelarea parcărilor, trotuarelor, spațiilor verzi, realizarea de piste de cicliști, ce include o suprafață studiată de aprox. 30 ha. Proiectul implică, de asemenea, și un spațiu tehnic (autobaza) pentru autovehiculele care vor deservi linia verde, stație de încărcare principală cu energie, dispecerat pentru managementul traficului.
Traseul Liniei Verzi pornește din localitatea componentă Unirea – zona Hotel Sheriff și se finalizează în localitatea componentă Viișoara pe următoarele trasee:
Traseu Tur
- DN 17 – 1762 m
- Calea Moldovei – 1313 m
- Strada Grigore Bălan – 750 m
- Strada Bistricioarei – 155 m
- Piața Petru Rareș – 70 m
- Piața Unirii – 65 m
- Strada Dornei – 310 m
- Piața Centrală – 158 m
- Strada Gh. Șincai – 357 m
- Bd-ul. Independenței – 1149 m
- Strada Libertății – 913 m
- DN17 – 3198 m
Total lungime – 10200 m
Traseu Retur
- DN 17 – 3198 m
- Strada Libertății – 913 m
- Bd-ul. Independenței – 1149 m
- Strada Gh. Șincai – 357 m
- Piața Centrală – 158 m
- Strada Dornei – 310 m
- Piața Unirii – 100 m
- Strada Liviu Rebreanu – 118 m
- Strada Grigore Bălan – 750 m
- Calea Moldovei -1313 m
- DN 17 – 1762 m
Total lungime – 10128 m
Lucrări
• Strada General Grigore Bălan cuprinsă între sensul giratoriu str. Calea Moldovei si sensul giratoriu str. Liviu Rebreanu și str. Bistricioarei km 3+075 ÷ 3+822
– Parte carosabilă / linie dedicată
– Se reabilitează întreaga parte carosabilă și se marchează banda dedicată pe ambele sensuri cu delimitare fizică;
– Trotuare – Se reface în totalitate atât pe partea stângă cât și pe partea dreaptă ;
– Pista cicliști – Se realizează pe ambele părți cu lățime 1.00 m cu structura nouă
– Iluminat public – se înlocuiesc stâlpi existenți din zona trotuarelor cu stâlpi metalici echipați cu corpuri de iluminat și lămpi LED
• Strada Gheorghe Șincai cuprinsă între Piața Centrală și sensul giratoriu str. Independenței km 4+585 ÷ 4+940
– Parte carosabilă / linie dedicată / linie prioritară
– Se reabilitează întreaga parte carosabilă și se marchează banda dedicată pe partea stângă cu delimitare fizică;
– Trotuare – Se reface în totalitate atât pe partea stângă cât și pe partea dreaptă cu piatră naturală ;
– Pista cicliști – Se realizează pentru ambele sensuri, având lățimea 1.00 m pe fiecare sens
Se papă banii! Lucrările sunt vai de ele.
Păcat de aceste proiecte frumoase! Ăștia le fac varză.
@ Marea problemă este că orașul va fi varză după terminarea lucrărilor.
Aici sunt banii dumneavoastră 🤣
Dacă s-ar face un concurs cu idei cum sa blochezi un oraș întreg Bistrița este campioana mondiala! Azi pentru ca nu mai ai pe unde sa mergi pentru ca bulevardul Decebal este inchis am fost nevoit sa trec linia ferata. Imediat dupa calea ferata pe str. Eroilor „cineva” s-a apucat sa repare o gura de canalizarea. Evident ca doar a vrut. Nici nu va imaginați ce ambuteiaj s-a format acolo si pana unde erau cozile cu masini! Dar vorba lui Marius Balan: felicitări administrației și primarului Ioan Turc!
Orasul va arata bine cu siguranta.
Felicitari administratiei IOAN TURC.
Esti sigur ca mai apuci sa vezi si dumneata asta?
Ca ai o anumita vârsta, iar lucrarile astea dureaza înca vreo doua cincinale.
Felicitari turc 😂
Pentru pasajul inutil.
E de mirare ca inca mai sunt „tronsoane” neinchise…De doreai cu adevarat sa creezi o asemenea harababura in oras cred ca era greu sa-ti imaginezi ca s-ar putea (sa reusesti) asa cum a reusit Primaria impreuna cu unicul executant (MIS) s-o faca.Pe jos e greu , cu masina e greu , cu bicicleta inca nu se poate etc. , etc.
2 luni pentru 200 m de strada? Fac si metrou?
Poate să-mi explice cineva cum se va circula pe strada Gheorghe Șincai ??????
Sunt prevăzute acolo o bandă pentru mașini și autobuze și altă bandă numai pentru autobuze ???????? Adică vi de pe strada General Bălan pe 4 benzi și ajungi pe Șincai unde nu mai ști ce să faci te ia nebunia nu alta. Este noaptea minți !!!!!!!!!!!!!!!!!
Această nebunie continuă, parcă toți am înebunit.
Poi voi nu vedeti ca astia isi bat joc pe fata de voi?
Mai ales domnul balan…PRIN sfidarea inteligentei !
CUM PUTETI SA CREDETI CA LUCRAREA SE VA TERMINA CU BINE CAND EI SE MUTA PE URMATOAREA STRADA FARA CA PRECEDENTA SA FIE TERMINATA????????
LA SFARSIT VA FI UN ORAS BOMBARDAT FARA A SE PUTEA TERMINA VREO STRADA!!!!!!!!!
DE CE?
uitati va prin sensul de la muzeu cate denivelari sunt, trotuarele nu sunt finalizate, bordurile netreminate, asfaltul NU E DREPT….ce credeti …ca daca se toarna uzura se indreapta ?????????????
racordarile nu sunt la acelasi nivel, se intervine la fundatii care nu mai au acelasi grad de compactare!!!! ce vor favoriza denivelarile sa apara!!!!!!!!! la primavara!!!!!!!!!
inca vreo trei strazi sa inceapa si nu se mai poate termina niciuna
pentru ca nu vor mai fi bani, faliment, resurse, etc
UN PRIMAR DESTEPT TREBUIA SA PROPUNA SA NE ARATE CUM VA ARATA UN TRONSON….GATAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!
Luati la picior cartierul Unirea sau Viisoara hnde trebuia sa faca o pista…LA FIECARE POARTA MAI ESTE CEVA DE FACUT LA FiECARE 10M E O GRESEALA, LA FIECARE 10 METRI SE VEDE I GURA DE CANAL Mai SUS o BORDURA LIPSA …
aceasta firna spune ca lucrarea e gata… eh zic bataie de joc …lucru ca la tzighani
Ăștia di primărie nu sunt cu toate țiglele pe casă cum să vrei să faci așa ceva pe strada Șincai ?!
Poate să ne explice cineva cum se va putea circula pe strada Șincai ?
Păi nu are cine să-ți răspundă că nu știe nimeni va fi o bulibășală totală circulația pe strada Șincai.