Actualitate

Se montează pavaj nou pe trotuarele de pe traseul Liniei Verzi

Pe trotuarele de pe traseul Liniei Verzi, proiect cu bani europeni în valoare de circa 18 milioane de euro care prevede crearea unei noi rute de transport public, cu autobuze electrice, se montează noul pavaj.

”Linia Verde prinde viață prin montarea noului pavaj din piatră naturală sau beton pe trotuarele de pe traseu”, spune primarul Ioan Turc.

Trotuarele din oraș de pe tronsonul de lucrări aferente proiectului Linia Verde vor fi în totalitate înlocuite, având în vedere și faptul că în zonele respective a fost introdusă canalizația pentru fibră optică și televiziune. Primarul Ioan Turc a precizat recent că în centrul orașului tot pavajul va fi înlocuit cu un singur model de piatră naturală, pentru a pune în valoare zona și pentru a oferi întregului areal un aspect elegant și unitar.

Soluția a fost aleasă de bistrițeni prin sondajul efectuat anul trecut pe aplicația iReportBistrița. Primarul Bistriței a menționat că modelele propuse sunt superioare din punct de vedere al calității, confortabile, cu o foarte bună aderență, inclusiv pentru utilizarea cărucioarelor, dar și mult mai estetice.

”Trotuarele vor fi finalizate în circa 3-4 luni de zile la nivelul întregului oraș. Scăpăm de această problemă. Vom avea trotuare pavate cu acel tip de dale pe care oamenii le-au ales prin aplicația iReport și suprafețe extinse cu piatră naturală. Am modificat proiectul și pe această componentă. Nu am fost de acord să avem piatră naturală doar pe Gheorghe Șincai, în proximitatea Primăriei sau doar pe strada Dornei, așa cum era prevăzut în proiect. Strada General Grigore Bălan, cel puțin până la intersecția cu strada Petre Ispirescu, e în buricul târgului, avem Muzeul Județean unde se petrec o serie de activități, cum să treci cu pavaj de beton prin fața lui? Pe Bulevardul Independenței mergem cu piatră naturală până dincolo de fostul spital pentru că, de asemenea, e o clădire cu valoare arhitecturală deosebită care face cinste orașului nostru”, a declarat de curând Ioan Turc.

Pe lângă crearea rutei noi de transport public (Unirea/DN 17 – Calea Moldovei – General Grigore Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei – Gheorghe Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara/DN 17) operat cu vehicule electrice, proiectul cu fonduri europene ”Linia Verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric sau hibrid cu normă de poluare redusă” (88,7 milioane de lei, circa 18 milioane de euro) prevede modernizarea părții carosabile pe anumite tronsoane şi a zonelor adiacente, prin remodelarea parcărilor, trotuarelor, spațiilor verzi și a pistelor de cicliști. Proiectul cu bani europeni implică, de asemenea, amenajarea a 42 de stații de autobuz curente și două stații terminale. Executantul lucrărilor este M.I.S. Grup.

27 comentarii

  • Ne laudam cu pavaje din piatra naturala dar bordurile sunt tot alea penibile din beton. Absolut penibil. Chiar nu este nimeni in tara aceasta sa gandeasca cap-coada unitar.

    21
    38
  • Deja e altceva, a meritat așteptarea. Lucrurile făcute ca lumea mereu sunt mai importante decât încropeala și graba care strică treaba.

    7
    87
    • cat de urate sunt!!!! si vai mama lor lucrate!!! ne asteptam la altceva dupa cat ati criticat pe aia dinainte ca nu va placea. Acum ce sa mai zici …lucru de o calitate extrem de slaba!!!!! dar scump bineanteles! si peste o luna vin si iar sapa !!!

  • Nu inteleg de ce nu se fac aceste trotuare continu,de ce se tot sare de pe o portiune pe alta? Faci 10-50 M trotuar sí nu mai continui ,te duci la 200 M mai jos sí faci sí acolo vreo 10 M tot asa. Ati incepute la spital pana la biserica ,de acolo Ati sarit tocmai la intersectia cu str Ispirescu. Mergeti continu nu tot sarit colo -colo.

    30
    36
  • Orasul va arata bine si va deveni prea elegant pentru carcotasii care se inghesuie aici ca la troaca de porci.
    Si eu am votat acest tip de pavaj si multumesc domnului Primar ca este pentru prima data cand se tine cont de parerea bistritenilor la capitolul amenajati,pentru oras.
    Cu OTC nici nu visam noi la asa ceva, totul se executa din pixul rosu fermecat iar cei care plateau impozite si doreau schimbari si noi abordari li se spunea in fata CIOCU MIC.

    9
    113
    • daca va deveni elegant este pentru ca vechea conducere a avut viziune si a proiectat. Actuala din pacate deocamdata doar duce la indeplinire munca celorlalti. Daca o fac bine….se vede pe alocuri. Cert este ca este o mizerie de nedescris in oras! si asta nu justifica nimic din ce se face!!!! curatenia este alta problema, dar…la ce sa se faca???OTC o fi avut el tarele lui dar in primarie era profesionalism! acuma e pe face fiecare ce il taie capul! se stie!

      3
      2
    • Sunt şi eu curios câte din aceste dale din ” piatră naturală ” vor rezista până în primăra ?!

      59
      2
    • Sunt super-necesare trotuarele şi pista de biciciclete pe strada Lucian Blaga. Este extrem de dificil să circuli pe acolo ca pieton nu mai spun ca biciclist.

      45
      3
    • Este de prost gust să faci trotuare noi şi piste noi care să se termine brusc în strada Lucian Blaga unde nu au fost în stare până acum să facă nici trotuarul nici pista ! Această neconcorndață dintre străzi se vede şi din avion !

      48
      1
  • Suntem ca la țară : Bistrița are peste 130 de străzi care nu au nici o urmă de asfalt sau de trotuar însă zăbăuci sau găsit să schimbe trotuarele existente !

    65
    2
    • Lăsa-ți că se asfatează de urgență strada Tabără 🤣😂🤣😂🤣.
      Prietenii ştiu de ce !

      53
      2
  • Dacă aceste pavele din ” piatră naturală ” ar fi bune din respect pentru toți cetățenii oraşului ar fi trebuit să fie puse în toate cartierele oraşului nu numai în Centru Vechi unde locuiesc foarte puțini Bistrițeni sau unde mai merg foarte puțini Bistrițeni. Dar dacă nu te duce capul asta este.

    45
    3
  • Pavaj din piatră naturală a pus mult hulitul Crețu (hulit de haștag) pe pietonal și în alte câteva locuri, cu ce se laudă Turc că pune acum e beton made în China importat de firmele lui Videanu.
    Pavajul de acum sa dovedit că e foarte slab vezi partea se sus a orașului, dacă parchează melteanul cu bemveul pe trotuar și dacă în bemveu mai e și nevasta din dotatare cu suta de kile în viu, sigur nu rezistă betonul lui Turc.

    39
    4
  • Si tu ai impresia ca ma hranesc cu minusurile tale de aici ?
    Cel ce da sa si le bage-n ciur.
    In fapt analfabetii functionali numiti cititori in loc sa citeasca articolul stau la raca si au treaba cu altii.Pentru cei mai multi ceea ce se scrie nu se intelege, si atunci aleg porceala.

    2
    59
    • Se pare că ai nevoie de minusuri cum au nevoie dependenți de iarbă altfel nu te simți bine.

      39
      4
    • BALAN-atotștiutorule,limitează-te la comentariile tale privind articolele,nu jigni și acceptă plusurile sau minusurile date de cititori,oricum tu abia aștepți să comentezi articolele care apar in online. Cred că nu poți dormii noaptea de grija a ce o să apară a doua zi.

  • Nu vad nicaieri piatra naturala…BAAAA, EU SUNT PROST, RECUNOSC, NU STIU CARE E NATURALA, CARE E UN CINGLOMERAT DE ELEMENTE NATURALE…DAR CHIAR SI VOI SUNTETI NECUNOSCATORI?
    PIATRA NATURALA E CEA SCOASA DIN MUNTI SI ADUSA LA DIMENSIUNI PRIN DEBITARE!!

    Atunci si eu sunt fata mare!!! Caut doritori!

    31
    • Înlocuirea trotuarelor de pe linia maro cu aceadtă ” piatră naturală ” este făcută cu banii europeni sau cu o suplimentare de la bugetul local ?
      Să ştim şi noi cine sunt pãcălițìi.

      20
  • Dnule Flori Rin U, pe unde prin blocul ăla măreț de pe colt!
    Cine naiba a autorizat așa ceva?
    Pe unde vor trece pistele că, trotuarul e până în terasa blocului

    11
    15
    • ???? tu te referi aici la urîtania de bloc de pe strada Gheorghe Şincai ?

      22
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.