Consiliul Local Bistrița este convocat în ședință extraordinară marți 8 februarie, de la ora 14.00. Şedinţa va avea loc prin mijloace electronice de comunicare, respectiv prin intermediul platformei informatice Zoom, și va putea fi urmărită în direct pe pagina de Facebook a Primăriei Bistrița.
Ordinea de zi:
* Proiect de hotărâre privind aprobarea Actului adiţional la Acordul de Colaborare încheiat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. pentru realizarea proiectului “Varianta de ocolire Bistrița”
* Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Societăţii Business Park Bistriţa Sud SRL, pe anul 2022 şi estimat pe următorii 2 ani
* Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Regiei Publice Locale Ocolul Silvic al municipiului Bistriţa R.A. pe anul 2022
* Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al municipiului Bistriţa pe anul 2022 şi estimat pe anii 2023-2025
* Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr.161/28.10.2021 a Consiliului Local al municipiului Bistrița, privind aprobarea contractării și garantării cu veniturile proprii a unei/unor finanțări rambursabile interne în valoare totală de maxim 100 milioane lei pentru realizarea de investiții publice de interes local, cu o maturitate de maxim 15 ani
* Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local al municipiului Bistrița nr. 59/04.05.2017 privind stabilirea unor măsuri pentru acordarea dreptului de acces pe terenuri aparținând domeniului public sau privat al municipiului Bistrița în vederea, amplasării rețelelor de comunicații electronice
* Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului local al municipiului Bistrița nr. 172/03.11.2021 privind aprobarea cererii de finanţare şi a devizului general estimativ a obiectivului „Dezvoltarea infrastructurii edilitare, de tip apă și apă uzată în zonele urbane funcționale – etapa 1”
* Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local al municipiului Bistrița nr. 173/03.11.2021 privind aprobarea cererii de finanţare şi a devizului general estimativ a obiectivului „Dezvoltarea infrastructurii edilitare, de tip apă și apă uzată în zonele urbane funcționale – etapa 2”
* Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local al municipiului Bistrița nr. 167/03.11.2021 privind aprobarea cererii de finanţare şi a devizului general estimativ a obiectivului „Amenajare de străzi în zonele noi din municipiul Bistrița – etapa 3”
* Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local al municipiului Bistrița nr. 168/03.11.2021 privind aprobarea cererii de finanţare şi a devizului general estimativ a obiectivului „Amenajare de străzi în zonele noi din municipiul Bistrița – etapa 4”
* Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local al municipiului Bistrița nr. 169/03.11.2021 privind aprobarea cererii de finanţare şi a devizului general estimativ a obiectivului „Amenajare de străzi în zonele noi din municipiul Bistrița – etapa 5, lot 1”
* Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local al municipiului Bistrița nr. 170/03.11.2021 privind aprobarea cererii de finanţare şi a devizului general estimativ a obiectivului „Amenajare de străzi în zonele noi din municipiul Bistrița – etapa 5, lot 2”
* Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local al municipiului Bistrița nr. 166/03.11.2021 privind aprobarea cererii de finanţare şi a devizului general estimativ a obiectivului „Reabilitarea și modernizarea străzii Tărpiului”
* Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local al municipiului Bistrița nr. 171/03.11.2021 privind aprobarea cererii de finanţare şi a devizului general estimativ a obiectivului „Pasaj rutier subteran strada Gării – strada Tărpiului”
* Proiect de hotărâre privind acordul de principiu pentru transmiterea, cu titlu gratuit a imobilului, proprietatea publică a municipiului Bistriţa situat pe str. Albert Berger, nr. 4, către Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureș
Și bugetul județului pe 2022 va fi aprobat de Consiliului Județean Bistrița-Năsăud într-o ședință extraordinară, o zi mai târziu, miercuri 9 februarie, tot în sistem videoconferință, de la ora 14.00.
Cretinilor opriți-vă nu distrugeți șanțul de gardă !
Nu distrugeți și zona de Nord a Bistriței.
Șantul de gardă este făcut cu cap și este foarte bun așa cum este menirea lui este să apere zona de Nord a orașului împotriva inudaților și alunecărilor de teren produse de apele ce se scurg de pe dealuri .
Șanțul de gardă șia dovedit eficența dea lungul a zeci de ani acum sau găsit niște tâmpiți să-l distrugă.
Nu trebuie ca și zona de Nord a orașului să devină o zonă care se scufundă și cu alunecări de teren ca și Cocoșu, Valea Jelnei, Valea Ghinzi, Valea Budacului, Zăvoaie. Opriți-vă tâmpiților că distrugeți totul !!!!!!!!!!!!!
https://timponline.ro/santul-de-garda-de-langa-centura-va-fi-acoperit-cu-dale-pentru-a-treia-banda-sau-amenajarea-de-parcari/
Daca ai facut casa in livada ,asta e. Sunteti invațati pe cociocul strabun ,pe la liziera padurilor.
Am văzut că la Aeroportul Internațional Bistrița a sosit o delegație din Suedia care să înmâneze premiul Nobel celor din primăria Bistrița în cadru festiv al ședinței de buget și ei se miră câte „invenți” pe mm2 pot să încapă în bugetul Bistriței .
Decât să distrugeții șanțul de gardă și să puneți în pericol zona de Nord a orașului nu este mult mai logic ca pe direcția Est- Vest să faceți niște străzii noi magistrale categoria a III-a pe platoul Dealul Cetății ( în fosta Livadă ) pe terenuri unde nu este construit încă nimic ?!
Pentru parcări nu este necesar să distrugeți șanțul de gardă este suficient să se facă doar niște podețe iar fabricile care încă mai există pe Calea Clujului și Drumul Cetăți să-și facă peste șanț niște parcări adevărate pentru camioane, automobile clienților și angajaților așa cum și-au făcut cu cap foarte bine Rombat, Leoni, TubIntegral, Anvelo Mital.
Parcă peste podețe asemănătoare ar trebui să-și facă și IPROEB , RCB etc… și nu să blocheze benzile de circulație cu autovehicule lor parcate aiurea și din această cauză se circulă greu.
Străzi noi
https://www.facebook.com/unirea.bistrita/videos/786511828973524
Se dovedește încă odată că mașina de vot PNL votează orbește toate prostiile pe care le livrează primarul.
Îi întreb pe toți consilierii locali din toate partidele dacă înainte să voteze prostia cu pasajul subteran Tărpiului au văzut măcar o MINIMĂ SCHIȚĂ a acestui pasaj ????????????????????????????????
1. Acest pasaj nu va putea interconecta ca-și acum străzile Tărpiu-Industrilor-Dimitrie Cantemir și Gării-Rodnei-Arțarilor.
2. Va bloca accesul în stradă a automobilelor rivetanilor ( tocmai motivul folosit pentru renunțarea la intenodal) de pe străzile Tărpiului, blocul Dalas, Magazinul Măgura etc.
3. Demolări de case și magazine: Casa Someșană, Magazinul Depozit, Magazinul Șurubelul și alte Magazine de acolo.
4. Blocarea sensului giratoriu Gării-Decebal
Etc..
https://timponline.ro/ce-sanse-sunt-sa-fie-realizate-doua-pasaje-auto-pe-sub-calea-ferata-pe-ce-bani-mizeaza-primaria-bistrita/
Toate traversările peste calea ferată pe portiunea situată gara Bistrita-Nord si intersectia cu DN-17C, ar trebui regîndite. In primul rînd, renuntarea la Centrul intermodal, o aberatie „marca Cretu”, ca atatea altele, a fost necesară deoarece ar fi creat mai multe probleme decât ar fi rezolvat in privinta fluidizarii circulatiei auto in zona garii. Dimpotriva, accesul pe platforma suspendată peste peroanele de tren presupunea construirea unor rampe care complicau si mai mult circulatia, intrucât strazile din jurul gării sunt destul de inguste. Din păcate si un pasaj subteran necesită rampe cu o pantă rezonabilă care sunt dificil de construit fără a afecta circulatia auto pe străzile din zonă.
De aceea, o solutie mai realistă si posibil de realizat fără prea multe inconveniente ar fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevră care ies din gară spre Unirea, astfel incât să rămână doar linia principală care duce spre Bistrita Bârgăului. Operatiunile de manevră feroviară ar putea fi mutate in partea de vest a gării prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela nouă. De asemenea, dacă se mută si activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, pe locul ramas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogară. Astfel, gara Bistrita devine cap de linie si ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intra si ies trenurile de calatori. Circulatia feroviara spre Bistrita Bargaului fiind extrem de redusă si prin urmare legatura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza printr-o trecere la nivel. In felul acesta s-ar putea deschide circulatia auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. De asemenea ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona strazii Romană, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferată.
Pasajul este excelent si reda cursivitate traficului din trei directii spre Tarpiului.
Vorbesti prostii cetatene.
Ai prins Bistrita de alta data cand asa se circula normal in orasul acesta.
Dimpotriva INTERMODALUL era o mare HARABABURA.
Daca se redeschide si circulatia si pe str. Romana colt cu Dimitrie Cantemir totul iese ca la carte.
Bălane du-te și plimbă ursu prin parcarea din mijlocul Păduri Codrișo: Rampele de coborâre în pasaj vor trebui să fi atât de lungi încât vor bloca nu nunumai intersecția Rodnei cu Arțarilor ci și intersecția Decebal cu Gării astfel se duce pe apa Sâmbetei orice cursivitate a traficului din oraș mai puțin a celui cu ” iarbă ” care se vede că abundă în primărie.
Bălane, Pasajul subteran și Internodalul sunt la fel de dăunătoare ambele nu este mare diferență numai că unul trece pe dedesubt iar altul pe deasupra. Asta se întâmplă numai pentru ca ” doctorul ” amicul PNL să poată pună mâna pe clădirea Autogării și terenurile din jur o altă escrocherie imobiliară de Bistrița.
Eu pun pariu cu tine pe tot ce am eu că în curând cineva din primărie va veni cu propunerea să mute Autogara peste line. Ce zici Bălane ai curajul să ți acest pariu cu mine pui la bătaie petru acest pariu cu mine casa din Bălcescu și cabana de la munte ?
Vezi articolul unde primarul se dă singur în vileag:
https://timponline.ro/de-ce-nu-se-va-mai-construi-centrul-intermodal-e-alegerea-corecta/
Decât să faci un lucru care costă enorm și dăunează grav ciculație din oraș nu este mult mai înțelept să nu-l mai faci deloc ( aici mă atât la pasajul subteran cât și la internodal ) ?
Ați văzut planul pasajului subteran sau măcar o mică schiță acestuia sau votați doar așa la plesneală ?
Cum se votează pot să se voteze pe bandă rulantă atât de multe hotărîri de consiliu local într-o singură ședință de consiliu local ?
Este ce va ciudat acolo.
Numai pentru proiectul de buget sunt necesare vreo 5 ședințe sunt atâtea puncte „discutabile” să nu spun dubioase acolo ce merită să fie clarificate !
https://timponline.ro/cum-arata-bugetul-bistritei-pe-2022-investitiile-prevazute-pentru-anul-acesta/
Ba, daca ati fi arhitecti as putea sa va dau dreptate insa sunteti doar niste postaci neasumati cu care nu am ce sa impart.Valabil doar pt. cei care ma pomenesc.
Bălane ne-ai cam aburit și te-ai fofilat de la răspuns. Răspunde clar te pui cu mine la pariu sau nu ?
Bălan, Dacă pasajul subteran este așa bun cum zici matale atunci eu vreau să văd măcar o ciornă de proiect de la un arhitect de la un constructor de la cine vrei tu matale.
Nu ți-se pare cam ciudat că sunt doar niște vorbe de gurist fără nicio acoperire, fără o minimă documentație?
Bălan, Văd că te tot codești să intri cu mine la pariu. Uite dacă intri cu mine la pariu ridic miza îți voi spune și care este personaju ce vrea să pună mâna pe Autogară. Personaj deasemenea cunoscut și ție.
Ce zici intri la pariu ?
Bre ! Nu ma codesc sa dau raspuns unei persoane care are un nume si respectul fata de sine si cititori.
Atata timp cat te semnezi in halul asta esti un Y sau un Z frustrat si neinformat.
Hai noroc baiatule !
Bălane,
Lasă-o așa cum este că prea măcăne.
Ești și tu convins că nu ai cum să câștigi acest pariu de aceea nu te bagi.
La momentul potrivit o să vin să spun cine este personajul care vrea să pună mână pe clădirea Autogării și terenurile din jurului ei pâna atunci o să mă amuz cum cei din primărie o să caute mijloace de a ieși bazma curată din această escrocherie imobiliară.