Actualitate

Semafoarele din preajma sensurilor giratorii creează deja ambuteiaje. Ce va face Poliția

Semafoarele montate în sensuri giratorii pe axele de mobilitate, Linia Verde, respectiv Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului, blochează traficul auto încă de la faza de testare. Situația va fi analizată punctual de polițiști care ar putea propune modificări, anunță comisarul-șef Mihai Lupșa, șeful IPJ Bistrița-Năsăud.

”Am stabilit să facem o analiză cu privire la semafoarele instalate, împreună cu colegii de la Biroul Rutier, de la Serviciul Rutier. Ne vom deplasa în teren să vedem ce putem face în fiecare caz în parte. Degeaba le luăm la modul general. Acolo unde putem și e necesar să schimbăm ceva, cu siguranță vom face propuneri în acest sens. Și aici (în fața Poliției -n.r.) avem două treceri de pietoni una lângă cealaltă și sunt multe situații în care sunt treceri de pietoni apropiate și există riscul creării unor ambuteiaje”, a spus comisarul-șef Mihai Lupșa, șeful Inspectoratului de Poliție Județean Bistrița-Năsăud.

El a recunoscut însă că polițiștii au avizat ambele proiecte de mobilitate (realizate în timpul administrației PSD condusă de fostul primar Ovidiu Crețu – n.r.) și că, tocmai pentru că IPJ a fost de acord cu montarea lor ”vor fi analizate fiecare în parte”.

”Proiectele au suferit foarte multe modificări față de cele inițiale. Tocmai de aceea vreau să le analizăm pe toate la fața locului până începe școala – tocmai aceasta este urgența – deci până revine aglomerația pe străzile din Bistrița să vedem ce putem face”, a spus inspectorul șef al IPJ.

În ce privește banda dedicată autobuzelor de pe străzile Gheorghe Șincai și Dornei (traseul Liniei Verdi), Mihai Lupșa a spus că și aici ar putea apărea modificări.

”Nu știu cum va fi cu Linia Verde. Am auzit și alte opinii și probabil există discuții în sensul să se modifice ceva. Rămâne la latitudinea celor din Primăria Bistrița care ne vor solicita sprijinul și vom gândi cea mai bună variantă în vederea fluidizării circulației. Pe Dornei și pe Șincai, în situația actuală, va fi o singură bandă în jos atât pentru Linia Verde, cât și pentru ceilalți participanți la trafic”, a declarat Mihai Lupșa.

19 comentarii

  • ultima speranta. Dlor de la Politie, uitati de apartenenta politica si faceti ce trebuie. Sunteti in slujba cetateanului. nu mai aprobati toate prostiile clasei politice.nu aprobati pistele de bicicleta in forma actuala, se intersecteaza cu soselele fara sa stie biciclistii nicio regula-de ex CR VIVU cu LIDL.

    51
    22
    • Poate tu ar trebui sa inveti regulile de circulatie, acolo unde ai mentionat biciclistul are prioritate pentru ca nu schimba directia si nu iese de pe o strada fara prioritate… Asa ca, deschide bine ochii daca nu vrei sa-i platesti de noi. Sau special pentru tine s-au inventat alte reguli? Nu de alta dar in Bistrita asta exista vreo 500 – 600 de isteti (cel putin) care circula dupa codul rutier propriu, care nu se intersecteaza nicaieri cu cel oficial aprobat!
      Revenind, sistemul de iluminat este proiectat de copiii de la gradinita 12 – cam atat de bun si sofist(r)icat este. Mai urmeaza sa puneti si niste bariere macar din 10 in 10 m pe bulevard sa vedeti daca au impact asupra circulatiei. Doamne fereste!! Cine a proiectat modul de functionare probabil are si ala liceul terminat pe la 40 de ani. Erau niste cozi astazi ca am crezut ca s-a mutat olimpiada de la Paris la Bistrita…

      27
      19
    • Acolo, fiind o zona fara semafor, regula e sa dai prioritate biciclistilor care circula pe pista dedicata lor. „Pistele de bicicleta care se intersecteaza cu soselele” , ce propui, sa facem pasaje supraterane/subterane? Evident ca se intersecteaza cu soselele. Unde vor fi semafoare, biciclistii vor tine cont de ele, unde nu, biciclistii au prioritate.

      16
      16
    • PENTRU SORIN:
      Lasand toata discutia la o parte, ai vreo problema cu gradinita nr. 12 ? sau care anume e problema cu, copiii de la gradinita respectiva de i-ai dat exemplu la prostiile pe care le fac astia in strada ?
      In caz ca n-ai habar, gradinita nr. 12 e una foarte ok iar copiii de acolo sunt si ei ok si nu merita comparati cu asa ceva, prin urmare cauta in alta parte comparatii si exemple negative …

      6
      12
  • Stiu eu ce se poate face. Sa se renunte la semafoare si sa se spuna ca ni se pare doar ca au fost montate. Cumva sa credem ca nici nu s-au aruncat banii din nou.

    39
    1
    • Corect! O MARE MARE prostie! Cum dracu sa-ti dai aviz pe asa ceva? Ne-am intors prin 1998 cam asa se circula si atunci, sunteti nostalgici? Bine ca in tarile, normale, inclusiv in Ungaria sunt semafoare care noaptea asigura unda verde pe un intreg tronson, la noi astia acum au descoperit ca s-au inventat si semafoare si le pun din 5 in 5 metri… Face cineva analize de trafic? Of of

      26
      2
  • O soluție ar fi mutarea trecerilor de pietoni mai departe de sensurile giratorii, astfel încât șoferii să aibă timp să observe că s-a format coloana și să nu blocheze intersecția.
    Așa cum sunt acum daca opresc două mașini la semafor e blocat sensul.

    34
    8
    • Dacă ești pieton în orașul acesta ești alergător de cursa lungă. Mergi tot în zig-zag.

      7
      6
  • Mai grav o sa fie când o să se circule pe o singura banda pe sens, pentru că una rămâne pentru autobuz.
    De exemplu la sensul de la poliție, daca prima mașină de pe banda vine de pe gării, vrea sa intre pe republicii și trebuie să stea în coloana de la semafor, care ajunge până pe gării, chiar daca nu pătrunde în sens să îl blocheze, cei din spatele lui nu vor mai putea să meargă în fața pe gării pentru că nu au pe unde trece de cel ce intra pe Republicii și o să se blocheze tot orașul pentru că un semafor e pe roșu.
    O alta problema o sa fie la virajul dreapta de pe banda 2. Trebuie sa dai prioritate atât celor din sensul giratoriu care vin din stânga cât și autobuzului de pe banda 1, din dreapta, daca autobuzul merge in fața.
    Un proiect gândit prost de la început e greu de reparat.

    51
    2
  • România, aceasta tara minunata si pitoreasca în care toate sunt rodul gândirii a doi arhitecti geniali: Dan Pulea si Dan Boulea.
    Doar poporul asta pretentios si nesimtit nu stie aprecia progresul.
    Si mersul pe jos prin ploaie, vânt sau arsita.

    33
    1
  • Acesta este rezultatul tuturor guvernarilor de dupa ’89.
    Asta am votat, asta avem.
    Din pacate nu mai avem ce vota.
    O mare idiotenie acest proiect pe care nu si-l asuma nimeni.

    20
    1
  • Cei care iau o gramada de bani pe studii de fezabilitate n-ar trebui trasi la raspundere atunci cand un proiect se dovedeste nefezabil?

    30
    1
    • „Studiul de fezabilitate” e facut sa vada daca le ies lor suficint de multi bani, nu daca e util, practic samd 🙂

      17
      1
  • Specific romanesc. Facem după care gândim. Asta este rezultatul dacă ne-au ocupat turcii. Chiar unul poate distruge.

    12
    2
  • Pe străzile Şincai şi Dornei este neapărată revenirea la circulația pe ambele sensuri pentru toată maşinile aşa cum sa circulat înainte foarte bine şi când Centru Vechi funcționa.

    14
    2
  • Pe Dornei nu s-a cîrculat niciodată în ambele sensuri. În 1980 era deja sens unic. Dacă mă întrebați pe mine, ar trebui interzis accesul și extins pietonalul în tot centrul vechi, inclusiv pe străzile Gh. Șincai, Dornei, Coșbuc, Titulescu. Să avem și noi un centru cum au alte orașe în vest, să atragem turiști, să punem în valoare arhitectura orașului.

    3
    2
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.