Întrebat dacă nu îi convine unde a fost amplasat sensul, Ovidiu Creţu a răspuns: „Nu este vorba dacă îmi convine sau a nu-mi conveni. Ceea ce se lucrează trebuie să se lucreze astfel îcât să rezulte un obiect folositor pentru cetăţenii municipiului Bistrişa, iar poziţia mea a fost foarte clară: indiferent în ce fază voi descoperi o greşeală sau o scăpare, dacă lucrurile nu intră în costuri foarte mari se vor remedia. Aici au fost puse bordurile. Sensul giratoriu, conform proiectului elaborat tot de LDP, a fost deplasat puţin spre vest. Există fie varianta prelungirii sensului giratoriu, a transformării lui dintr-un cerc într-un oval astfel încât să vină mai aproape de strada care urcă spre blocurile ANL, pratic până la acea gură de canal care va rămâne în continuare în rutier. Nu ştiu care dintre variante va fi adoptată, mutarea sau prelungirea cercului. Oricare dintre variante este în regulă. Dacă acest lucru nu s-a făcut, se va face cel târziu luni astfel încât să continue lucrările şi să asfalteze zona respectivă”, a declarat primarul.
Întrebat dacă aceste modificări se fac pe banii Primăriei Bistriţa sau ai LDP, edilul a răspuns: „Nu ştiu pe banii cui se vor face, dar ele trebuie să se facă. Vedem unde a fost greşeala”.
Potrivit unor surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, primarul Ovidiu Creţu este nemulţumit de poziţia sensului, deşi din proiect reieşea clar unde va fi amplasat. Edilul ar fi acum nemulţumit că şoferii care coboară din Subcetate nu văd sensul şi o iau direct în jos, fără să mai facă la dreapta deoarece coboară cu viteză. Poziţia sensului a fost însă astfel calculată în funcţie de lungimea maximă a TIR-urilor şi de felul cum virează şoferii maşinilor de mare tonaj. Constructorii se tem acum că odată cu mutarea vor apărea probleme la colţul Restaurantului Flamingo şi la parapeţii din beton întrucât TIR-urile se vor încadra foarte greu la viraj, în special cele care vin dinspre Vamă şi vor să vireze spre Beclean.
Primarul iarasi complica lucrurile inutil. Totul se poate rezolva prin semne de circulatie si marcaje. Sensul giratoriu nu trebuie mutat sau modificat. Este maximum ce se putea face in acea intersectie strabatuta de masini de mare gabarit. Faptul ca rondul este deplasat fata de axa strazii Subcetate a fost impus de pozitia cladirilor din coltul intersectiei (blocul este mai retras decat complexul Flamingo). Mai utila ar fi largirea strazii Drumul Cetatii prin acoperirea paraului pe o distanta de cel putin 100 m de o parte si de alta a intersectiei.
Din toate probleme aparute din cauza traficului intens de masini grele pe drumul de centura, dl.primar nu intelege ca acest drum trebuie modernizat ? Nu ar fi momentul sa realizeze ca varianta cealalta de centura este SF iar centura veche este realitatea ? Spune ceva legat de „nevoile cetatenilor”?!
Utila ar fi largirea strazii Drumul Cetatii prin acoperirea paraului pe o distanta de cel putin 100 m de o parte si de alta a intersectiei, putina ingaduinta din partea amicilor de la Flamingo prin cedarea contra cost a cativa metri patrati din acea curte(si asa acel gard pe colt este tinta pt autovehicule) si de cei de la bloc ( pana la 1m de coltul blocului). Astfel sensul ar fi mai mare, in beneficiul transportului agabaritic si vizibilitatea ar fi mai mare prin mutarea sensului in mijlocul intersectiei, stiut fiind ca acolo este un pic de curba si vizibilitatea este scazuta.
Primarul vrea rondoul in forma de OU iar in interior sa amplaseze un strut si un mar.
Pentru aceasta lucrare au fost alocati 150.000 de Euro. Oare „face” banii ?