Primăria Bistrița va achiziționa trei containere securizate, așa numitele Smart Bike Box. Acestea vor fi amplasate în zona blocurilor pentru ca oamenii ”să nu mai fie nevoiți să își care bicicletele până la etajul patru”, a declarat primarul Ioan Turc în ședința Consiliului Local de luni în care a fost votat bugetul pentru 2024.
”Un modul va fi poziționat în zona Andrei Mureșanu, unul pe General Grigore Bălan, iar altul pe Bulevardul Independenței în așa fel încât să acoperim cam tot orașul. Vom continua să montăm asemenea module pentru că avem o rețea de piste pentru cicliști și, dacă tot am creat un oarecare disconfort – nu ne putem ascunde după deget, sunt și oameni nemulțumiți de crearea acestei rețele – cel puțin să încercăm să maximizăm numărul de oameni care vor folosi bicicleta. E important ca un număr cât mai mare de oameni să își poată lăsa bicicletele în condiții de siguranță în proximitatea locuinței și să nu își mai care bicicletele la etajul al patrulea”, a spus primarul, răspunzând unei întrebări care i-a fost adresată de consilierul UDMR Mathe Attila.
Astfel de Smart Bike Box au fost amplasate încă din 2020 la Cluj-Napoca (vezi foto), iar din noiembrie 2023 și la Tulcea.
Felicitari Primaria Bistrita si Primarului IOAN TURC pentru incurajarea mersului pe bicicleta si implicit miscarea sanatoasa !
Eu o să-l felicit pe primar numai când o să meargă zilnic pe bicicletă!
🔆❄️🔆❄️🔆✨ce se mai întâmplă cu aceste depozite (cu abonament) pt biciclete? Arată goale și dezolante.cel puțin pe Grigore Balan….
Mai bine le luminați ✨✨✨✨ până una,alta, sa dea bine de Sărbătorile de iarnă!
Mulțumim!!
Excelenta idee. O directie europeana.
E bine că se fac „cutii” pentru biciclete, sunt suficiente 3 pentru toți bicicliștii din oraș. Tare mă tem că de parcări era nevoie, pentru a compensa cele peste 3000 de locuri de parcare dispărute pentru realizarea pistelor de biciclete. Vezi ce înseamnă să ai loc de parcare rezervat în fața primăriei și să nu te învârți 30 de minute să cauți unul? Pierzi contactul cu realitatea.
Perfect, aceste cutii ocupă două locuri de parcare și pot adăposti 50 de biciclete. Foarte eficiente. 50 de bicicliști pe stradă = cu 50 mai puține mașini. Abia aștept să le pot folosi. Trebuie mult mai multe, în absolut fiecare parcare auto trebuie și o cutie de asta. Renunțăm la 2 locuri de parcare și mulțumim 50 de bicicliști sănătoși, supli, voioși, fericiți. Încet-încet devenim oraș eco, european. Orașul trebuie să fie al pietonilor și al bicicliștilor, nu un depozit permanent de mașini, aruncate peste tot, claie pe grămadă.
Și apropo, am căutat pe net și taxa la Cluj este de 250 lei/an și nu sunt locuri libere, deci primăria va obține venituri mult mai mari de pe urma celor două locuri de parcare ocupate cu aceste parcări de biciclete. Închiriere 2 locuri de prcare = 2×180=360 lei/an. Închiriere box 50×250=12500 lei/an!!! Mai sunt cheltuieli cu camerele video, cu întreținerea, dar e o cauză nobilă și oricum iese primăria pe plus. Hai curaj, domnule primar, chiar avem nevoie de așa ceva!
Excelentă idee.În astea 3 cuști vom incăpea si noi Cei 15 tzoglari .Întrebare : un loc unde sa ne punem colăntzeii roz la uscat ne dă primăria?
ares, tu pe ce planeta traiesti? Ai ceva impotriva parcarilor sau dupa tine cei care locuiesc la bloc n-ar trebui sa mai aiba masini? Taxa de parcare de resedinta e de cativa ani buni 240 de lei/an. Sunt foarte bune cutiile astea pentru biciclete dar locurile de parcare de resedinta sunt sau mai bine spus vor fi problema dupa ce nu se va mai putea parca pe strazile care fac parte din linia verde si mai ales cele de pe axa de transport(nu, nu locuiesc pe strazile astea). La bloc o bicicleta o mai tii in scara, pe balcon, unde poti. Daca ai cutie d-asta, foarte bine.
„Orașul trebuie să fie al pietonilor și al bicicliștilor, nu un depozit permanent de mașini, aruncate peste tot, claie pe grămadă”.
Ok, de acord, prin oras mergi pe jos, mergi cu bicicleta. Lasi masina acasa, dar unde o lasi? Mergi cu masina doar daca ai de carat ceva sau ai de mers pe distante lungi(la ce transport avem, pentru distante lungi o masina e o necesitate, nu un moft). In rest, unde naiba o lasi? Asta vad eu ca va fi marea problema, nu faptul ca nu vor fi de exemplu parcari prin centru…
Nu sunt deloc impotriva mersului cu bicicleta, am si eu(chiar doua) dar reveniti-va oameni buni…
Gogule ai și tu dreptatea ta, nu zic că nu. Chiar ieri am văzut la știri că in București sunt de 10 ori mai multe mașini decât locuri de parcare. La Cluj la fel, de câteva ori mai multe mașini decât parcări, și totuși Boc desființează săptămânal parcări, transformă străzi în pietonale. Noi la Bistrița încă stăm bine. Parcări noi nu se mai pot face, pur și simplu nu mai este teren liber în oraș. Mai face primăria câte o etajată, 1-200 locuri, mai marchează undeva 10 locuri noi, dar astea in total nu dau nici 500 de noi locuri de parcare și s-au desființat 3000. Nu știu ce se va întâmpla, va fi ca la București, fiecare parchează unde apucă. Dar este cert că nu există fizic noi spații pentru parcări.
Jur pe inima lu Dumnezeu ca soferul este lejer cea mai proasta specie de om