Actualitate

Spirtul sanitar se scurge din dispozitivele cumpărate de Primăria Bistrița. Ce soluție a găsit șeful SPCVSU (VIDEO)

Primăria Bistrița a cumpărat cu peste 8.300 de lei o mie de dispozitive pentru dezinfectarea mâinilor cu alcool sanitar pentru fiecare scară de bloc din oraș. Obligația montării lor a revenit administratorilor de asociații de locatari/proprietari, iar la blocurile ANL și la cele sociale municipalității.

La nici o zi de la punerea lor în funcțiune s-au golit, însă nu din cauza excesului de zel de care au dat dovadă locatarii în dezinfectarea mâinilor, ci pentru că alcoolul sanitar s-a scurs pur și simplu din ele.

https://www.facebook.com/TimpOnline/posts/2864888266930652

Timp Online l-a contactat pe șeful Serviciului de Protecție Civilă și Voluntariat pentru Situații de Urgență (SPCVSU), Irinel Rad.

”În baza Ordonanței militare nr. 4, a doua zi am și făcut achiziția prin Sistemul de Achiziții Publice. Tot ce am făcut, am făcut prin SEAP că m-am gândit că, peste două luni, vin niște băieți și o să ne întrebe. Am comandat o mie de dispensere la prețul de 8,3 lei bucata. Banii nu au fost foarte mulți, așa că am mers pe prețul cel mai mic raportat la calitate. Ce am cerut eu în caietul de sarcini acolo a fost să poată să susțină alcool sanitar 70% etanol. Pe agrementul lor îmi stipulează chestiunea asta. Eu, legal, sunt acoperit. Știu ce am cerut în caietul de sarcini. Am mai văzut imagini și pe Facebook cu dispensere din care se scurge alcoolul. L-am informat și pe domnul administrator public, și pe domnul primar. O să mai aducem încă vreo 500 joia viitoare și încercăm să le înlocuim pe cele care sunt cu probleme. Aveți cuvântul meu de onoare că o să mă ocup cu celeritate de problema aceasta”, a declarat Irinel Rad.

Întrebat dacă i se pare normal ca un astfel de dispozitiv să nu poată fi utilizat nici măcar o zi pentru scopul pentru care s-au cheltuit banii publici, Rad a răspuns: ”Of, of, of. Revin cu o completare. În baza Ordonanței nr. 8 nu mai suntem obligați să montăm astfel de dispozitive. Cele 1000 care au venit au fost date administratorilor de blocuri, toate sunt de la aceeași firmă. Noi, ca Primărie, ne-am asumat ca instituție publică să montăm dispensere la ANL-uri și la blocurile sociale. În total am cheltuit 8300 de lei. În baza Ordonanței 9 se recomandă ca toate asociațiile de locatari/proprietari să-și instaleze echipamentele. În momentul în care am făcut achiziția, eu am mers pe prețul cel mai mic fiindcă nu aveam bani la buget, nu aveam nimic. Mie atunci Ordonanța militară îmi cerea dispensere, eu eram sărac, cu bugetul cel mai mic, iar eu am căutat soluții cu banii pe care îi aveam. Pe urmă s-au făcut rectificări, dar achiziția am demarat-o când s-a dat Ordonanța 4, în 25, 26 martie. Și atunci am făcut referatul de necesitate, s-a aprobat, s-a dus la Achiziții publice și au demarat toată procedura. Nu știu câte sunt cu probleme. Luni vom face o verificare la toate care sunt cu probleme și le vom înlocui. Simplu. În acest moment, nu mai am o ordonanță militară care să mă oblige să fac lucrul acesta. Ordonanța militară nr. 8 articolul 16 spune că se recomandă. Eu acum fac ce fac pro bono pentru comunitate. Când mi-a venit Ordonanța militară 4, eu am și făcut procedura. Știu expresia Drumul către iad e pavat cu intenții bune. Știu. Credeți-mă că intenția noastră a fost cât se poate de bună și am vrut să ajutăm în limita resurselor pe care le aveam în momentul respectiv, vă rog să mă credeți. Nu e cu rea-voință. O să verific luni și garanția producătorului și cu siguranță o să-i fac o adresă prin care o să-l informez și o să-i cer să înlocuiască produsele sau să le repare”, a spus el.

Șeful SPCVSU a mai adăugat că, joi, când au sosit, le-a verificat chiar el:

”Când le-am adus eu și domnul administrator public le-am verificat. Am pus spirt sanitar în ele și funcționa. Acum văd că sunt probleme și de-asta am discutat cu administratorul public să mai facem achiziție și să le schimbăm pe cele care sunt cu probleme. Eu nu știu ce firmă ne-a livrat aceste produse. Toate documentele se fac prin SEAP. Firma le-a adus joi, factura a plecat direct la contabilitate. Nu am studiat, nu e problema mea, sunt achizițiile publice, dar vă promit că luni, la prima oră studiez problema”., a mai declarat Irinel Rad.

Imagini cu situații similare au mai postat și alți bistrițeni.

https://www.facebook.com/lungu.iudit/posts/3442373792459012

27 comentarii

  • auzi la asta (rad)…. el ce face… face pro bono!!!! FABULOS…. HALUCINANT!!!! face pro bono… probabil din banii lu’ ma-sa!!!!!!!!!!!!!!!! cca nu-s bani multi 8300 lei, probabil ca nu…. raportat la salariile lor!!! si mai vorbim si de spirtul din interior care si ala costa… si pana la urma eu as propune dosar penal pentru zadarnicirea combaterii bolilor… pentru ca prin aceasta activitate „pro bono” refuza dreptul cetatenilor la dezinfectie!!!!!!!!!!! PE BUNE PROPUN ASTA! POATE CINEVA SE SESIZEAZA!!

    • Mare haos este si cu Ordonantele Militare! Primele obliga, vin urmatoarel și RECOMANDA! 1000 de dozatoare la 8,3 lei / buc. nu cred ca e un greșit

    • Ca idee trebuie cercetat pentru incalcarea ordonantei militare 4, pentru ca nu a pus atunci dozatoare!!!! El invoca acum ordonanta 8… dar intre timp, nu a facut nimic

  • eu sunt curios ce salar are acest domn acoperit de hartii si proceduri! el este seful unui serviciu care se numeste VOLUNTAR!!! adica este un voluntar platit de stat??? pai ori e voluntar si lucreaza PRO BONO…. ori e salariat si are fisa postului si responsabilitati!?!?!?!?

    • In urma cu catva ani ,Irinel asta era o mica scula la Miliția locala ! Rar mi-a fost dat in viata , sa întâlnesc specimene atat de josnice ca asta ! Văzându-i lipsa , ma gândeam la l-au trimis la lopata , la drujba , la coasa , sa câștige omul un ban cinstit conform capacității intelectuale .
      Acum vad ca l-au avansat , probabil pentru merite deosebite ,coloana vertebrală de cauciuc si alte “calități” catifelate ,plăcute stăpânului !

    • Domnul Rad nu este nici pe departe voluntar. Este seful unui serviciu care administreaza printre altele si voluntari si car are un salariu destul de consistent. Serviciul este inca o invarteala facuta de cativa smecheri ca sa faca rost de niste posturi intrucat fostele servicii de protectie civila comuniste au fost restructurate ca nu mai aveau nici un rost. Poate nu va suna cunoscut dar tatal acestui domn , dl col RAD a fost persoana cu influenta in comunitate si puternic dedicat comunitatii si-a educat copilul astfel incat sa poata ca prin fortele proprii sa-i calce pe urme si sa continue munca in folosul comunitatii. In rest despre performanta lui nu zic nimik ptr ca va puteti da seama singuri ce are in minte din declaratiile sale.

    • Încă o dată sistemul de achiziții publice prin SEAP își dovedește lacunele. Atâta timp când singurul criteriu de selecție a ofertelor este prețul cel mai mic nu putem să ne așteptăm la cea mai bună calitate. In articol scrie că aceste dozatoare au costat 8,3 lei bucata, in condițiile în care în Dedeman cel mai ieftin dozator costă 27 de lei. Ce vină are omul că furnizorul a livrat niște aparate defecte?
      Ar trebui sa solicite furnizorului înlocuirea aparatelor defecte in baza garanției.

    • Aceeași problemă si pe Str.Sucevei 6 Bl.P2 ScE..
      A încercat cineva un amestec cu glicerina daca mai curge?
      Era mai eficient un pulverizator…
      Se vor face reumpleri cu spirt si de catre cine ?
      Stima

  • Din ce am văzut in video, se pare că dispozitivele astea nu sunt făcute să rețină lichide.
    Probabil că se pretează la șampon, gel, săpun, (lichide mai groase) lichide cu un grad de vâscozitate mai mare.

  • Din nou se dovedește problema achizițiilor publice prin SEAP. Atunci când selecția ofertelor se face doar in funcție de prețul cel mai mic, nimeni nu se poate aștepta la niste produse de calitate superioara .In articol scrie că dozatoarele au costat
    8,3 lei in condițiile in care cel mai ieftin dozator de săpun in Dedeman costă 27lei.Probabill furnizorul va înlocui aparatele defecte.
    Ce vina are omul că furnizorul a livrat niște aparate defecte?

  • Rad ăsta e un mare lipitor de afișe psd-ist, ajuns șef cu salar de 10.000 lei pe lună la primărie. Dacă el și George Avram au cumpărat săpunierele alea, vă puteți da seama cine a ajuns să conducă la primărie. Cât de redus trebuie sa fii, sa pui in așa ceva spirt sanitar. Dacă ar avea onoare și-ar da demisia asemenea (…), care de ani mulți stau pe spatele bistrițenilor.

  • Astea oricum erau gândite ca o frectie la un picior de lemn.
    Intru în bloc, ma dezinfectez, ajung la usa mea si pun mâna pe clanta pe care poate a tusit sau stranutat vecinul, dupa care oricum ma mai spal înca o data pe mâini, daca nu-s batut în cap (caz în care oricum nu ma dezinfectez nici jos la parter).
    Fiti siguri ca aia când au dat ordonanta cu dozatoarele stiau ca are careva barosan vreun nepot cu firma importatoare de asa ceva.
    Exact asa a fost acum câtiva ani cu trusele auto obligatorii.
    Veneau cazane de SH de dincolo cu truse certificate TUV si care la noi nu erau „conforme”.
    Când s-a descoperit mârsavia, mai exact era unul – nepotul cuiva mare, cu firma care importa anumite truse „agreate” s-a revenit asupra deciziei si s-a pus batista pe tambal.

  • Nu numai ca a fost numit de psd dar e pretinul lui ala mare RM.
    Tatal lui s-a pensionat de la armata si a fost facut sef la primarie la sectia de masini.
    Se spune ca, este din aceiasi zona cu Niculaie c se trag amandoi din Oltenia lui Dragnea.
    Ati inteles cum stau lucrurile?
    Este unul din cei mai obedienti ai psd-ului.
    Daca o sa cerceteze cineva o sa constate cu uimire ca mai toti sefi primariei sunt cu carnet rosu de partid .
    Despre salariile acestora nu mai vorbim, dupa cat de aplecati stau, restul vai mama lor.
    Muncitorii cu care reasfalteaza niculaie străzii din surse , au saracii 1600-1800 lei pe luna net..

  • bai taranoilor ! comentaci de doi bani , este bine ca se vede ceva si mizeria de la nespalati macar a fi mai putina.nu e bine ca s-a montat nici asta ? ori voua va trebuie dozatoare cu bere ?

    • De ce vorbesti asa urat? Ti jena ca oamenii au o parere a lor personala? Tu esti postaci ca iti ataci atat de urat concetatenii. Spune-i sefului tau ca nu suntem sclavi pe plantatie, si nu inghitim toate mizeriile astea.

  • citez” Tot ce am făcut, am făcut prin SEAP că m-am gândit că, peste două luni, vin niște băieți și o să ne întrebe. Am comandat o mie de dispensere la prețul de 8,3 lei bucata. Banii nu au fost foarte mulți, așa că am mers pe prețul cel mai mic raportat la calitate” . Merita foarte bine analizata aceasta fraza ptr ca exprima foarte bine chitesenta administratiei publice:
    1. nu fac pentru comunitate ci doear ptr ca vor veni unii sa intrebe – deci ma doare undeva de concetatenii mei, ( ptr ca eu nu sunt in slujba lor ci a altor stabi_) care vor veni sa controleze; Baietelul asta pe langa ca are o gandire infecta mai se mai si lauda in presa cu acesta abordare – alti isi dau seama de ineptii si macar tac. Oricum aproape toti gandesc la fel – noi ne facem ca ne facem treaba;
    2. e cea mai mare prostie sa mergi in achizitii publice pe pretul cel mai mic iar legislatia nu iti impune acest lucru. Dar la pretul cel mai mic si „adaosul” e cel mai mare. Auzisem o vorba candva : „suntem prea saraci sa cumparam lucruri ieftine”. Optimizarea achizitiilor publice si eficientizarea cheltuirii banului public nu consta in a face achizitii de produse ieftine, ce de a cumpara produse in care banul sa aiba eficienta maxima. Raport bun pret/calitate. Ptr ca e simplku: daca sumperi produse ieftine acestea sunt si proaste calitativ si nu isi realizeaza scopul ptr care au fost cumparate si uite cum de fapt arunci cu banii publici. Dar din nou acest lucru nu e important ptr acesti decidenti. Ptr ca pe ei nu ii intereseaza efectul pozitiv/negativ asupra comunitatii pe ei nu ii intereseaza decat ca citez „eu legal sunt acoperit”.
    Rusine si ar fi bine domnule sa lasi pe altul pe acest loc, pe cineva pe care chiar il intereseaza voluntariatul, voluntariat nu in serviciul cuiva ci in serviciul public.

  • Este nevoie de o demisie.De onoare.Dar cum in Romania nu m-ai exista onoare ,poate primarul face un bine comunității la sfarsit de mandat!

  • Acest Serviciu de Protecție Civilă și Voluntariat pentru Situații de Urgență (SPCVSU) si Irinel Rad, seful serviciului sunt niste PSDisti care nu fac nimic dar sunt platiti din banii bistritenilor. Cine a mai auzit de voluntari platiti.

  • Domnule primar/vice, de ce nu il dati afara pe mascariciul asta de Rad? Se lauda peste tot ca va are la mana pe toti. Sa fie adevarat?

  • degeaba va stresati..asta e sistemul de stat, bazat pe pile ,relatii si cumetrii ,..Cine e la Ciolan isi pune cateii in functii ,ca doar n-o pune competenti ,Asa ajung toti tembelii in functii publice,,,,fara a a da nume …si pe principiul asta s-ar putea sa ne cadorisim cu cel mai tembel primar din istoria Bistritei….

  • Stimati concetateni, de cand ati inceput sa credeti ca sistemul public roman este in slujba cetateanului. Domnul Rad nu o sa-si dea demisia de onoare niciodata din mai multe motive: nu stie sa faca altceva, este acolo ptr ca isi joaca foarte bine rolul care i-a fost desemnat si nu in ultimul rand ptr ca onoarea este un lucru mult prea ezoteric ptr el. Calmati-va ca va faceti inima rea si nu o sa schimbati nimik!!! Ceata de boieri din administratie nu o sa isi de-a singuri ai lor afara, cel mult poate o sa il schimbe temporar pe o alta pozitie asa de ochii lumii.

  • Degeaba loviți într un serviciu care de mulți mulți ani se chinuie să ajungă SUS și încearcă să aducă faimă Bistrițenilor, atât prin concursuri cât și prin „SERVICIILE PRESTATE”dar din păcate pentru un INCONPETENT suferă multe persoane care își riscă de multe ori viața pt a interveni la anumite intervenții!!!…… Îmi pare rău că s a ajuns să acuzați un serviciu pt un….

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.