Președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan, a precizat în ce stadii lucrările finanțate din bani europeni pe drumuri județene aflate în modernizare.
”Mai avem împreună cu M.I.S. Grup drumul Bistrița – Tărpiu, unde se lucrează. Acolo întârzierile au fost din cauza noastră, multe probleme legate de proprietate, am reușit și nu ușor să reglementăm lucrurile. Am încrederea că până la finalul anului și acel drum va fi finalizat. Pe Șieu – Șoimuș – Budacu de Sus, unde lucrează Îndemânarea, a apărut din păcate acea alunecare a unui deal întreg, lucrările de stabilizare sunt aproape gata și până prin noiembrie va fi finalizată și acea bucată de drum. La începutul lunii octombrie va fi inaugurată breteaua de la Sărățel până la Domnești, inclusiv podul de la Șieu, unde lucrează Îndemânarea și Trans Simy. Pe drumul Satu Nou – Cușma, unde lucrează Frasinul, lucrările sunt avansate. În concluzie, toate lucrările pe care le avem finanțate din POR care au ca termen limită 21.12.2023 vor fi finalizate. Le mulțumesc tuturor constructorilor din Bistrița-Năsăud, care au crescut odată cu investițiile făcute de administrație și în momentul de față suntem printre puținele județe din țară, dacă nu singurul, care avem companii pregătite să facă oricând lucrări de infrastructură mare. Eu mă mândresc cu aceste companii și mă bucur că județul Bistrița-Năsăud are în mare parte rețelele de drumuri reabilitate și modernizate”.
El a menționat că reabilitarea DN 17C între Bistrița și Dumitra este în faza aprobării de către Guvern a indicatorilor tehnico-economici, urmând ca în această toamnă să fie lansată licitația pentru proiectare și execuție.
Pentru tronsonul Valea Mare – Pasul Rotunda – Cârlibaba (lim. jud. Suceava) din DN 17D, DRDP Cluj este în faza obținerii avizelor, urmând aprobarea documentațiilor, prin Hotărâre de Guvern, și apoi licitația proiectare plus execuție.
Studiul de fezabilitate pentru autostrada Bistrița – Vatra Dornei este aproape finalizat, iar în decurs de circa o lună va fi finalizată soluția pentru traseul Dej – Bistrița, din care face parte și centura ocolitoare a municipiului, lucrări pentru care se dorește accesarea de fonduri europene pe următorul exercițiu financiar.
Modernizarea DJ 154 (limită de județ Mureș – Sărata – DN 17), finanțată cu 140 de milioane lei prin Programul Național de Investiții ”Anghel Saligny”, este în faza contestațiilor.
Din 2019 se tot modernizează DJ 162 ,11km Sânmihaiu de Câmpie-Visuia,se va finaliza la…”Sfântul Așteaptă”
Și drumul Beclean-Nuseni…..cam pe când??
Autostrada inghetata!
Peste 20 dexai multi nu vom mai fi…va astept pe lumea ailalta cu cariocele!
„Fără o Centură prin afara intravilanului, fără o Autostradă, fără un Aeroport, Bistrița rămâne un cătun nenorocit uitat de timp și de lume” Mult spor în construirea viitoarei centurii a Bistriței prin afara orașului pe lângă Jelna, Budac, Monariu, Sărățel parte a Autostrăzi Nordului de care avem nevoie ca de aer !
Vă așteptăm cu o glajă de țuică la finalizarea drumului dintre Satu Nou și Cușma.
Sper ca MIS măcar drumul Bistrița – Tărpiu să-l facă temeinic și la timp fiindcă ce face în oraș lasă mult de dorit.
Bistrița Jelna dezastru, numai denivelări și cocoșe când?
atât timp cât în contract stă scris că datul cu sare duce la pierderea garanției, niciun drum nu va fi făcut ca lumea … constructorii știu că în prima iarnă se dă cu sare (doar Mniculae a luat-o-n freză, multe din „străzile” lui n-au prins nici prima iarnă).
așa că drumuri cu 8 – 12 ani garanție vor fi praf după maxim 4, deja probleme majore pe bistrița-romuli sau beclean-branistea, de fapt pe toate drumurile noi, apar mii de gropi și în loc să repare cei ce au lucrat prost, se mai bagă alți bani de la buget!!!
DJ 172 nu poate fi terminat între localitățile Agrisu de Sus și Figa?
Mulțumim încă o dată pentru asfaltarea drumului DJ154B între Monor și limita cu județul Mureș ( Vătava) aceasta a îmbunătățit enorm circulația auto în această zonă care a fost dezastroasă înainte de asfaltare.
Referitor la drumul DN17C Bistrița-Dumitra este necesar să fim proactivi şi să se construiască acum sensul giratoriu de la intersecția străzi Matei Corvin cu DN17C lângă Pico Verde . Zona Cetății se devoltã intens şi din nou vom fi luați prin surprindere cã străzile şi intersecțile nu pot duce traficul auto ce va apărea în curând acolo aşa cã este necesar să se facă un sens giratoriu mare acum când încã nu este construit mai nimic în acea intersecție nu după aceea când vor apărra clădirile şi nu se va mai pot face doar improvizați cum se întâmplă în majoritatea intersecților din Bistrița.