Au început lucrările în zona Bulevardului Decebal din Bistrița, în cadrul proiectului de reconfigurare a axei de transport pe traseul Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului, cu un decalaj de câteva zile, din cauza unor materiale lipsă, care au ajuns, în sfârșit, la constructor, a anunțat primarul Ioan Turc.
”Reluăm apelul la înțelegere din partea cetățenilor pentru disconfortul creat în zonă, deocamdată fiind necesare restricții de circulație, apoi oprirea traficului auto, de la intersecțiile străzilor Zimbrului și Crinilor cu Bulevardul Decebal.
Până la 31 decembrie, lucrările la pasaj care împiedică circulația, inclusiv lucrările conexe, vor fi încheiate, iar tronsonul va fi redeschis pentru mașini. Chiar dacă acest nou șantier va complica și mai mult traficul auto în municipiu, vă asigurăm că, la finalizarea acestor lucrări și a celor care vor urma, Bistrița va fi unul dintre cele mai frumoase și moderne orașe din România”, spune primarul.
Până în 16 august, circulația rutieră este restricționată în zona B-dului Decebal. În această perioadă se va interveni mai ales pentru devierea rețelelor de utilități în zona viitorului pasaj subteran de la Piața Decebal. Din 16 august, când încep efectiv lucrările la pasajul subteran, și până la sfârșitul anului, se va închide circulația.
Lucrările în proiectul cu bani europeni ”Reconfigurarea axei de transport public pe traseul str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureșanu – str. Năsăudului” constau în: realizarea de benzi dedicate transportului public, realizarea pistelor pentru bicicliști, reabilitarea trotuarelor, realizarea unui sistem rutier nou la partea carosabilă, realizarea unui pasaj pietonal subteran pe B-dul Decebal în zona pieței, iluminat public cu sistem de telegestiune, modernizarea stațiilor de transport public existente, realizarea de sisteme de monitorizare video. Capacități: stații de transport – 10, lungime piste bicicliști – 4.596 m, lungime trotuar – 4.435 m, lungime carosabil reabilitat – 2.347 m. Constructor este M.I.S. Grup.
foarte bine ca incepe si acolo, daca-i bal, bal sa fie.
poate om circula mai mult pe jos o vreme, sa vedem care-s avantajele de a fi un oras mic, unde iti ia o juma de ora sa ajungi dintr-un capat in celalalt.
iar daca va fi mai fain si mai modern cand va fi gata, cine ce ar mai avea de obiectat?
Is suta la suta sigur ca te-o pus careva de la pnl sau primarie sa comentezi…
Ai vazut tu vreo lucrare de sama facuta de aia de la primarie, ca mie nu mi-a fost dat sa vad, nici in vremurile pnl dar nici in vremurile marca psd. Si stii de ce? Pentru ca nu au oameni care gandesc, ca acesta este de fapt criteriul de angajare la stat in general.
Vai de p… lui oras ce vremuri vin peste el, dar si peste noi.
Bv, primare!!! Ai decis să închizi in paralel doua artere de tranzit este vest ale orașului….felicitări ție și urbaniștilor tai…felicitări Poliției Rutiere Bistrița!!! Începe școala și vom fi foarte fericiți să stăm cu orele in trafic!!! Te vom vota și data viitoare poți fi sigur de asta…ai prins ironia așa i?
Incompetentilor de la PLN !
Ati blocat tot orasul, dupa ce ca e murdar cum n-a fost niciodata.Si pe arterele bolcate mai mult nu se lucreaza .Ati fost sa vedeti ce fac asa zisi constructori zilnic acolo?Ca e langa voi, poate va darama si primaria ca arata ca o ……
Pe strada Ghinzii ne-ati distrus intrarile in curti si stau asa de 2 ani, ca sa faceti piste de biciclete .
Arata totul ca dupa bombardament.
Cea mai mare complicatie din cadrul proiectului privind reconfigurarea axei de transport Gării – Decebal – Andrei Mureşanu – Năsăudului, este dată de realizarea pasajului subteran pentru pietoni, la intersectia Bul. Decebal cu străzile Ursului si Cuza- Vodă, pentru care trebuie deviate toate conductele și cablurile de utilități din subteran, opreatiune foarte costisitoare, dar care care in final nu rezolvă mare lucru in fluidizarea circulatiei. Oricum, Bulevardul Decebal este traversat de mai multe treceri de pietoni care nu au cum să fie desfiintate. Primarul Ioan Turc se lăuda că a modificat proiectele mostenite de la vechea administratie. In cazul de față ar fi fost mai ințelept să se renumțe la pasajul pietonal subteran, ceea ce ar fi dus la o economie importantă de bani cu care s-ar fi putut achizitiona un număr mai mare de autobuze electrice nepoluante. De asemenea la intersectia Bulevardului Decebal cu strada Gării, ar trebui lărgit trotuarul din fața magazinului Winmarkt, la nivelul lățimii inițiale si refăcut aliniamentul laturii respective, prin mutarea sensului giratoriu mai spre bustul lui Mihai Eminescu.