”În acest an, am observat o creştere a investiţiilor în sectorul privat, mai ales în zona rezidenţială, dar şi în sedii de firmă, depozite sau zone de producţie. De asemenea, un interes crescut pentru pavele şi borduri s-a putut observa şi pe segmentul clienţilor finali, acesta fiind unul dintre motivele ce a determinat creşterea cu peste 25% a livrărilor Symmetrica către magazinele do-it-yourself comparativ cu 2013”, a declarat Sebastian Bobu, director executiv al Symmetrica (foto).
Potrivit afirmaţiilor sale, în acest moment, vânzările companiei către magazinele de bricolaj reprezintă 10% din business-ul total, faţă de 7% în 2013. ”Numărul românilor ce achiziţionează pavele din magazinele de tip do-it-yourself pentru proiectele de amenajare a curţilor sau parcărilor proprii este în continuă creştere, aceştia înţelegând avantajele consilierii de specialitate pe care o primesc în aceste locaţii, dar şi a garanţiei primite”, a mai spus Sebastian Bobu.
Şi în ceea ce priveşte segmentul proiectelor private, fie că sunt comerciale, industriale sau rezidenţiale, Symmetrica şi-a majorat livrările în acest an, comparativ cu 2013. Astfel, dacă anul trecut 20% din încasări veneau din astfel de proiecte, în acest moment ponderea a ajuns la 30%. ”Orientarea către proiectele publice şi către vânzările în segmentul do-it-yourself a fost determinată şi de scăderea cu 25% a investiţiilor în segmentul privat. Astfel, în acest an am observat o diminuare a investiţiilor în infrastructură şi proiecte de amenajare a spaţiului public, iar acest lucru s-a putut observa şi în livrările Symmetrica”, a adăugat Sebastian Bobu.
Acesta a subliniat că, dacă în 2013 70% din vânzările totale erau direcţionate către proiecte publice, în acest moment ponderea a scăzut până la 60%.
Cu toate că investiţiile în sectorul public au raportat o scădere majoră, creşterile pe segmentul privat au dus la o uşoară evoluţie a pieţei în ultima perioadă. Astfel, conform estimărilor Symmetrica, în primele 9 luni ale acestui an, piaţa s-a majorat cu 2-3%, comparativ cu intervalul similar din anul trecut.
”În ceea ce priveşte întregul an, estimările noastre arată că majorarea pieţei se va menţine. Astfel, faţă de volumul raportat în 2013, de circa 12 milioane de metri, şi valoarea de aproximativ 66 de milioane de euro, estimăm că anul 2014 se va încheia cu un rezultat pozitiv – 12,5 -13 milioane metri şi o valoare de 75 de milioane euro”, a adăugat Sebastian Bobu. El a subliniat că Symmetrica îşi va păstra şi în acest an cota de piaţă de 24% deţinută în acest moment.
Compania Symmetrica a alocat 1,5 milioane de euro pentru extinderea fabricii din Şintereag cu o nouă linie de producţie care va fi deschisă anul viitor.
Symmetrica este o companie 100% românească, producătoare de pavele, borduri şi rigole vibropresate pietonale şi carosabile, într-o gamă variată de forme şi culori. Aceasta a fost înfiinţată în 1994 de Florentina-Mihaela Stanciu (60% din acţiuni) şi Florin-Cristinel Stanciu (40% din acţiuni). Prima fabrică Symmetrica a fost inaugurată în 1999 la Vereşti, judeţul Suceava, urmată apoi de unităţile de producţie de la Podu Iloaiei, judeţul Iaşi (2010), şi Bolintin Vale, în apropiere de Bucureşti (2011), Prejmer – Braşov (2012) şi Cociu – Şintereag, Bistriţa-Năsăud (2012).
Principalele proiecte pentru care Symmetrica a livrat pavele şi borduri se numără Arena Naţională, parcul balnear din staţiunea Vatra Dornei, magazine Carrefour, Lidl, Penny Market, parcări cu pavele ecologice în Bucureşti, etc. De asemenea, produsele companiei au fost folosite pentru reabilitatea de străzi, trotuare şi parcuri ecologice din întreaga ţară.
Adaugă comentariu