Teraplast îşi bugetează afaceri de 284 milioane de lei, cu 22% mai mare decât cifra realizată în 2014, de 232 milioane de lei, şi o creştere de 35% a profitului înainte de dobânzi, impozite, deprecieri şi amortizări, la 35,5 milioane de lei.
”Pe segmentul de instalaţii şi amenajări mizăm în principal pe lucrările de infrastructură de mediu (canalizare şi alimentare cu apă), unde sunt disponibile finanţări europene şi e ultimul an în care le mai putem accesa, dar ne propunem de asemenea şi dezvoltarea prezenţei noastre pe piaţa de canalizări interioare. Pe partea de profile tâmplărie avem în plan creşterea cotei pe piaţă internă, dar şi dezvoltarea prezenţei noastre pe pieţele externe. Pe segmentul de granule suntem lider pe piaţa internă, cu o cotă de peste 30%, şi livrăm pentru cei mai importanţi producători de cabluri din România. În 2015 ne propunem diversificarea portofoliului de produse, spre alte aplicaţii, astfel încât să putem accesa o gamă cât mai largă de clienţi interni şi externi“, a declarat pentru Ziarul Financiar Alexandru Stânean, directorul general al Teraplast.
Segmentul de instalaţii şi amenajări a avut o pondere de 55% în businessul Teraplast în 2014. Divizia de profiluri tâmplărie a avut o contribuţie de 18%, iar linia de granule a reprezentat 17% din vânzări. Linia transferată, de tâmplărie termoizolantă, avea o pondere de 10% în afaceri.
Teraplast a obţinut în 2014 un profit net de 8,9 milioane lei, faţă de 5,2 milioane lei în 2013. Creşterea cu 72% a rezultatului net faţă de 2013 a fost susţinută pe de o parte de activitatea operaţională şi de strategia comercială adoptată, iar pe de altă parte de îmbunătăţirea rezultatului financiar. Acesta din urmă a fost mai bun cu aproximativ 42% în 2014, faţă de perioadă similară din 2013, pe fondul reducerii cheltuielilor cu dobânzile, ca urmare a diminuării valorii datoriilor şi a renegocierii contractelor de credit existente. Cifra de afaceri a înregistrat în 2014 o creştere de 3% faţă de anul precedent, până la 232 milioane lei.
Linia de business tâmplărie termoizolantă va fi transferată pe o entitate separată - compania Teraglass Bistriţa SRL. Această companie este deţinută în procent de 100% de Teraplast. Transferul de activitate presupune închirierea imobilelor în care se desfăşoară activitatea de producţie (teren şi clădiri), iar utilajele de producţie vor fi vândute către Teraglass Bistriţa la preţul de 4,68 milioane lei. Teraplast va păstra dreptul de proprietate al activelor vândute până la plata integrală a preţului.
Teraplast va participa în calitate de asociat, cu 51% din capital, la constituirea unei societăţi cu răspundere limitată în Republica Moldova, scopul fiind dezvoltarea prezenţei Teraplast pe piaţa moldovenească. Noua filială face parte din strategia companiei de a creşte valoarea exporturilor.
Actuala componenţă a Consiliului de Administraţie al Teraplast este următoarea: Dorel Goia – preşedinte, Magda-Eugenia Palfi-Ţîrău, Emanoil Viciu, Răzvan Ştefan Lefter şi Teofil-Ovidiu Mureşan.
Producătorul de cabluri Iproeb, cu o capitalizare de aproape 38 milioane de lei, şi-a bugetat venituri în creştere cu 4% în acest an, la 92 de milioane de lei, însă estimează o reducere a profitului brut de la 1,14 milioane lei în 2014 la 0,9 milioane lei în acest an, informează Ziarul Finaciar.
Aşteptările mai puţin optimiste privind rezultatul brut din acest an pot fi legate şi de o creştere a preţului aluminiului mai ales în a doua jumătate a anului trecut şi asta după ce în primul semestru din 2014 producătorii de cabluri listaţi la Bursă şi-au îmbunătăţit marjele ca urmare a scăderii preţurilor la aluminiu şi cupru. Contextul internaţional s-a schimbat însă în partea a doua a anului, iar reprezentanţii Iproeb notează în raportul care prezintă rezultatele din 2014 că „preţul aluminiului a crescut cu 22% în al doilea semestru, iar preţurile de vânzare nu au putut acoperi aceste creşteri”, ceea ce a dus la o creştere de 14% a cheltuielilor activităţii de bază.
Iproeb Bistriţa are 322 de angajaţi, iar acţiunile companiei au crescut cu 90% în ultimul an. De la începutul lui 2015 titlurile producătorului au consemnat un avans de 52%, fiind una dintre vedetele Bursei de la Bucureşti. Producătorul realizează 94% din cifra de afaceri anuală pe piaţa internă, în timp ce exporturile acoperă doar 6,5% din livrări. Oamenii de afaceri din Constanţa Niculae şi Ion Duşu, care controlează operatorul portuar Socep Constanţa, au ajuns să deţină 11% din acţiunile producătorului de cabluri.
Foto: Teraplast
Asi fi vrut sa adaugati ca mare parte din cresterea actiuni Ipru s-a realizat pe baza intrarii in actionariat a fratilor de la Socep . Si ca au cumparat de la Palmers(un fond de invest.) care a iesit din action. Oricum si fara aceste tranzactii care reprez. 11% circa din actiunile totale , ar fi existat crestere. Dar daca nu exista aceasta iesire a Palm. nu stiu de unde cumparau atitea actiuni din piata. Asi spune mai multe ……dar am timpul foarte limitat.