Grupul Teraplast, cel mai mare procesator de PVC din România, îşi propune în 2016 creşteri importante pe toate liniile de business, după ce în 2015 Grupul a obţinut cele mai bune rezultate din istoria sa.
Grupul Teraplast include compania Teraplast, subsidiară Plastsistem, subsidiară Teraglass (începând cu aprilie 2015, anterior activitatea Teraglass fiind organizată că o linie de business a companiei Teraplast), subsidiara Teraplast Moldova şi Politub (entitate controlată în comun).
Bugetul consolidat pentru 2016, ce va fi supus spre aprobare Adunării Generale a Acţionarilor, prevede realizarea unei cifre de afaceri de 473,2 milioane de lei, în creştere cu 20% faţă de 2015. Profitul net bugetat pentru acest an are valoarea de 44,7 milioane lei, în creştere cu 27% faţă de cifra realizată în 2015.
Alexandru Stânean, CEO Teraplast: ”La fel ca şi anul trecut şi în 2016 ne propunem un buget ambiţios, deoarece suntem încrezători atât în evoluţia pieţelor pe care activăm, cât şi în strategia comercială de creştere a cotei de piaţă prin extinderea portofoliului de produse demarată anul trecut. Am reuşit să dezvoltăm parteneriate strategice cu furnizori de produse şi servicii complementare gamei de produse de baza fabricate de Teraplast şi tindem să oferim clienţilor noştri soluţii complete pentru nevoile lor în construcţii şi instalaţii. Ceea ce am realizat în 2015 este o baza solidă pentru 2016, astfel că suntem încrezători că vom reuşi să realizăm cifrele supuse aprobării AGA. Există totuşi şi incertitudini, în condiţiile în care, deşi bugetul Uniunii Europene este în vigoare de doi ani, încă nu vedem lucrări majore de infrastructură de mediu demarate pe acest exerciţiu bugetar. Pe infrastructura de mediu lucrăm încă pe proiecte fazate din bugetul precedent”.
Teofil Mureşan, membru în Consiliul de Administraţie al Teraplast: ”Am găsit la Teraplast o echipa managerială motivată, dinamică şi cu experienţă. Alături de actionarii foarte implicaţi în dezvoltarea business-ului vor face şi din 2016 un an de succes pentru Grupul Teraplast”.
Anul trecut, Grupul Teraplast a realizat o cifra de afaceri consolidată de 393,5 milioane lei, în creştere cu peste 19% faţă de 2014. Evoluţia cifrei de afaceri la nivel de Grup Teraplast a fost susţinută pe de o parte de evoluţiile înregistrate de unele segmente din piaţa construcţiilor, iar pe de altă parte pe fondul câştigării de cota pe piaţă internă, în contextul în care evoluţia pe linii de business a fost peste cea a pieţelor relevante.
Profitul net realizat de Grupul Teraplast în 2015 a fost de 35,2 milioane lei, faţă de 15,9 milioane lei, valoarea obţinută în 2014.
Linia de business Instalaţii & Amenajări a avut o pondere de peste 42% în cifra de afaceri consolidată a Grupului Teraplast în 2015. ”În 2016 mizăm în principal pe lucrările de infrastructură de mediu (canalizare şi alimentare cu apă), unde deşi în acest moment nu avem perspective clare pentru proiectele cu finanţări europene în exerciţiul financiar 2014-2020, există până în luna iunie proiecte în derulare în care Teraplast este implicat ca şi furnizor. În 2016 mizăm de asemenea dezvoltarea prezenţei Teraplast pe piaţa de canalizări interioare, piaţă care estimăm că va fi în creştere în condiţiile în care segmentul rezidenţial indică semnale de creştere în principal pe zona de construcţii noi”.
Linia de business Profile tâmplărie are o pondere de 11% în cifra de afaceri consolidată: ”În 2016 avem în plan îmbunătăţirea distribuţiei pe piaţa internă, în vederea creşterii cotei de piaţă, dar şi dezvoltarea prezenţei noastre pe pieţele externe. În prezent, Teraplast lucrează cu peste 200 de parteneri care produc tâmplărie termoizolantă. În ultimii 5 ani Teraplast a câştigat cotă de piaţă de la sub 1% la 10%”.
Linia de business Granule reprezintă 11% din cifra de afaceri consolidată a Grupului Teraplast: ”În 2016 avem în plan creşterea cotei pe piaţa internă, dar şi dezvoltarea prezenţei noastre pe pieţele externe. Pe segmentul de granule Teraplast este lider pe piaţă internă, cu o cot de peste 30%, şi livrează pentru cei mai importanţi producători de cabluri din România. În 2016 Teraplast îşi propune creşterea cifrei de afaceri prin fructificarea investiţiei în noi capacităţi de producţie, profitând de oportunităţile oferite atât de piaţă internă, cât şi de cea externă”.
Linia de business Tâmplărie termoizolantă reprezintă 7% din cifra de afaceri consolidată a Grupului Teraplast. Începând cu aprilie 2015 această linie de business a fost transferată de pe compania Teraplast pe o entitate separată – compania Teraglass. Această companie este deţinută în procent de 100% de compania-mamă Teraplast. În 2015, peste 75% din cifra de afaceri a companiei Teraglass a fost generată de vânzările de pe pieţele externe, din Germania, Austria, Ungaria, Slovenia sau Italia. Pe pieţele externe compania colaborează în principal cu marile magazine de bricolaj, însă după spin-off-ul din 2015, Teraglass abordează şi dealerii externi.
Linia de business Panouri sandwich şi structuri zincate reprezintă 29% din cifra de afaceri consolidată a Grupului Teraplast: ”Estimăm că în 2015, Plastsistem a reuşit să devină liderul în piaţă de elemente structurale zincate, cu o cota de 30%. La finalul lui 2015 Plastsistem era între primii jucători şi pe piaţă de panouri sandwich, iar strategia pentru 2016 prevede menţinerea cotelor pe piaţă internă şi creşterea cotelor pe pieţele de export pe care activează”.
Bravo….! Cit am cistigat cu astia……! Bravo . Dupa ce am vazut BVC-ul …..
.sint convins ca distractia va continua si in 2016.Felicitari !!!
Si atentie ..in luna iunie se opereaza o majorare de capital de 50% pe linga distributia de dividende in procent de cca 4%.este ceva nu??? Ca sa va dau un ex.eu intentionez sa particip cu suma de 20k lei .deci o sa am un cistig de cca. 10k.plus dividende . In aceste vremuri tulburi……orice ban conteaza ….orice informatie si oportunitate.folositi-le ca merita.fiindca va vor folosi in viitor.eu sint aici sa va arat .