Actualitate

Top 3 cauze pentru producerea accidentelor rutiere în Bistrița-Năsăud

Rombat

În urma analizelor, Inspectoratul de Poliție Județean Bistrița-Năsăud a prezentat principalele trei cauze generatoare de accidente rutiere în primele zece luni ale anului 2025.

Acestea sunt:

  • Abaterile săvârșite de bicicliști – 140 de accidente (soldate cu decesul a 2 persoane, rănirea gravă a 12 persoane și rănirea ușoară a 127 de persoane)
  • Încălcarea regimului legal de viteză – 75 de accidente (soldate cu decesul a 3 persoane, rănirea gravă a 14 persoane și rănirea ușoară a 101 persoane)
  • Neacordarea de prioritate vehiculelor – 60 de accidente (soldate cu decesul unei persoane, rănirea gravă a 2 persoane și rănirea ușoară a 77 de persoane)

În ceea ce privește infracțiunile pe această linie, în perioada analizată au fost constatate 218 infracțiuni de conducere fără permis, 235 de infracțiuni de conducerea unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe și 9 pentru refuz de prelevare probe. De asemenea, au mai fost constatate 69 de infracțiuni de conducere sau punere în circulație a unui vehicul neînmatriculat.

În urma celor 935 de acţiuni organizate pentru combaterea cauzelor frecvent generatoare de accidente, au fost aplicate 18.933 (+7.691 de structuri O.P) de sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 6.902.050 de lei (+2.012.690 de lei de structuri O.P). Totodată, au fost constatate 578 de infracțiuni la regimul circulaţiei, iar față de 40 de persoane au fost dispuse măsuri preventive pentru fapte la regimul circulației rutiere.

În primele 10 luni din 2025, au fost suspendate 1.944 de permise de conducere şi au fost retrase 792 de certificate de înmatriculare.

26 comentarii

  • A patra cauza si cea mai importanta este procentul ridicat de ANALFABETISM FUNCTIONAL al societatii romanesti acel procent foarte mare care vad semnele dar nu inteleg ce vad si cum trebuie sa anticipeze miscarile lor si al celor din fata lor aflati in trafic . Ei cred tot timpul ca lor personal nu li se poate intampla rau nimic.
    Ce este trist este ca cei nevinovati si corecti in trafic sufera din plin din cauza prostiei celor care produc accidentele.

    62
    76
    • Pai nu ai citit? Aproape 19,000 de amenzi, 1944 permise suspendate si 578 de dosare penale.

      13
      1
    • Problema este că pistele de biciclete nu sunt conectate între ele aşa că biciclistu trebuie să coboare pe stradă.
      Pista de biciclete bună de pe strada Drumul Dumitri Vechi nu este conectată cu pista de pe Năsăudului şi cu cea de pe calea Moldovei.
      Pista de biciclete de pe Eroilor nu este conectată cu pista de pe Decebal ( la piaţă) . etc

      53
      3
    • Înainte să dea vina pe biciclişti să faca bine să construiasca în Bistriţa pistele de biciclete de pe străzile Simion Mândrescu şi Calea Clujului să nu mai circulăm aşa periculos cu bicicletele printre maşini.

      41
      1
  • Din nou intreb dupa o detalii mai ales cu accidente cu biciclete. Virsta soferilor, locuri, locatii, orar, ce fel de abateri, eventual ce fel de biciclete. Imi este greu de inteles cum ca biciclisti pot sa fie cauza unui accidentelor multe, ca toate accidente care am vazut sint cu masini in santuri, pe stilpi si linga copaci.

    53
    5
    • Sunt de vina cei care utilizeaza bicicleta pentru a merge la birt. Mai mult de 90% sunt peste 65 de ani si in stare de ebrietate. Si asa, cei de vina pentru accidente in majoritate sunt conducatori auto care trec la 20 cm de ei, iar politia cand vine SA CONSTATE (asta daca vine) nu o intereseaza cine nu a respectat regulile de circulatie, ci cine a baut? 🙂 Pentru statistica… Ca in filmele cu prosti… O spun in calitate de biciclist doar cca 15% dintre cei care circula pe drum cu masina respecta ceilalti participanti la trafic biciclete , mopede si motociclete. Sunt preponderent conducator auto, dar cu ”colegii dă trafic” cand nu esti la volan trebuie sa fii atent exact ca si cu un copil de 3 ani la care ii dai un aruncator de flacari sa se joace 🙂 Revenind, cum biciclistii sunt ”eroii fiscali” trebuie si politia sa dea vina pe cineva 🙂 Asa se intampla cand esti analfabet functional si citesti pentru prima data in fata presei o hartie primita de la colegi. Probabil se mira de statistici si politistul care citea tampenia asta 🙂 Cum le-ar spune profesorii ” tot tamp ai ramas, ca si la scoala 🙂 ”

      45
      26
    • @ Aleodor, Omul a respectat doar nişte ordine primite nu a şi gândit aşa funcţionează acea instituţie.

      5
      1
  • Dacă cifrele nu guvernează lumea, ele arată cel puțin cum este guvernată.
    Relativ prost, per ansamblu.
    Se moare cu zile, dar nu din cauzele arătate de statistici ci din cauze interioare, umane, pe care adesea le circumscriem ”prostiei”.
    Este ego exacerbat, infatuare, sfidare, lipsă de bun simț, lipsa percepției corecte a realității, lipsa educației și a toleranței, lipsa empatiei, toate acestea, cumulate sau individual , duc la astfel de consecințe.
    Nu ne temem nici de lege, nici de Dumnezeu, nici unii de alții.
    Suntem preocupați doar ”să nu ne prindă, să nu ne vadă”, iar când suntem prinși venim cu argumente de genul că: ”și alți fac și nu-i vede nimeni” (?!)

    21
    31
  • Mai este o cauză, lipsa poliției rutiere în trafic și zonele de risc, cu aplicarea legii la cei care încalcă regulile elementare de conducere auto, exces viteză, mașini tunate, etc!

    19
    35
  • A patra cauza este că în Bistriţa sau făcut numai aberaţii de numai ştie şoferul pe unde să o ia.
    Exemplu aberaţia de la intersecţia de la Autogară : vi de pe Dornei şi vrei să mergi direct pe Arţarilor ei bine nu poţi că trebuie să mergi în sensul giratoriu foarte aglomerat de la Măgura unde este un risc ridicat de accidente plus că de pe Dornei trebuie să faci imediat dreapta şi intri direct într-o trecere de pietoni semaforizată cu risc mare să acidentezi pietonii.
    Alt exemplu este aberaţia de pe Şincai şi lista de aberaţi din Bistriţa este enormă.
    Culmea este că toate aceste aberaţi au fost aprobate chiar de poliţia circulaţiei.

    89
    5
    • La intersectia mentionata (Rodnei < cu Garii) este foarte bine ca este obligatoriu la dreapta, pentru ca altfel s-ar face o aglomeratie de nedescris acolo…Garii are 2 benzi pe sens, deci fluiditate mai mare. Nu este asa greu sa mergi pana la sensul giratoriu (100 metri) si sa intorci acolo daca vrei sa ajungi pe Artarilor. Sesurile giratorii sunt tot pentru fluidizarea traficului. Problema este ca multi se cred “jmecheri” (cu “j”) si fac stanga acolo. La fel se intampla si la intersectia Artarilor – Slavici/ Colibitei – Slavici.
      Pentru 20 sec si 100 metri, multi incalca regulile de circulatie.
      Aici ar trebui sa stea Politia Rutiera si dupa cateva permise “saltate” sa vedeti cum s-ar invata bistritenii. Asa s-au “educat” si strainii…prin amenzi. De ce un roman plecat in strainatate respecta regulile acolo si aici nu??? Pentru ca amenzile il ustura la buzunar…

      15
      63
    • Da , ca sa ,,vi de pe Dornei si sa mergi direct” in Cluj trebuie sa treci printr-o groaza de sensuri giratorii si localitati !! E cam aceiasi treaba la problema ridicata de tine !

      6
      10
    • Să nu uităm de propunerea ridicolă pentru a treia bandă reversibilă sursă imensă de acidente 🤣😂🤣😂🤣.
      Va fi distractiv tare să te trezeşti cu o maşină ce vine spre tine pe contrasen.
      La noi Bistriţa sa răsturnat ştraifu cu proşti.
      Dacă şi aceastea vor fi aprobate de poliţia noastră foarte ” deşteaptă ” atunci vom ajunge să concurăm pentru primele locuri la premile Darwin.

      59
      3
    • Semafoarele de la ieşirea din sensurile giratorii altă monstră de non-gândire din Bistriţa.

      42
      1
    • Cànd un om vai ieşi de la el din curte de la casa din Viişoara direct pe banda 3 de unde va şti el în ce sens să meargă ?!!!!!!!!!!!!

      🤣

      43
      1
    • O să pună în fiecare curte la fiecare casă nişte semafoare mai inteligente ca ei să ştie fiecare pe ce sens se circulă pe banda a treia 🤣.
      Fiecare om cu semaforu lui.
      Problema rămâne acolo unde sunt blocuri că acolo sunt mai multe scări şi mai multe apartamente. 😉

      38
    • Cei din Unirea se vor descurca mai bine vor putea apela la Mama Omida să afle cum vor circula când ies din casă pe banda treia 🤮

      33
  • Top cauze.1-Educația precară din familie a majorității celor care obțin permise de conducere.2-Superficialitatea efectuării controalelor medicale ,in special cele psihiatrice pentru cursanții școlilor de șoferi.3-Superficialitatea și liosa de profesionalism din cadrul școlilor de șoferi plus lejeritatea examenelor atât la sală cât și la proba practică.4-Pedepse și sancțiuni prea mici pentru cei cu abateri grave precum și absența echipajelor care să patruleze în trafic și a radarelor fixe în localități.Cât despre bicicliști ,ăstia n -au nici o lege, nu respectă nici o lege șo nu-i controlează și sancționează nimeni .

    19
    58
  • Principala cauza a accidentelor este Politia Romana!!! De ce? Pentru ca permite tuturor cocalarilor sa faca ce vor in trafic! De la parcari in mijlocul drumului, la opritul cu avarii oriunde si oricand, la semnele de circulatie optionale, la respectatul propriilor reguli de circulatie in dauna celor oficiale (ex traficul in sensurile giratorii, strazile interzise si cu sens unic etc) Baietii de la politia Romana nu vad , nu previn, ei CONSTATA! Nici in Austria nici in Germania, daca ar fi dupa capul lor toti locuitorii ar respecta regulile ca si aici in Romania, dar acolo exista politie care se ocupa de PREVENIRE! Sa explic politiei ca prevenire inseamna ca, atunci cand vezi un prowst cu avion (bimmer) ca opreste pe avarii ”sa manaca si gura lui” un sandwich il sanctionezi, iar a doua oara va opri 3m mai incolo la parcare, nu INTORCI privirea cum faci acum si treci mai de parte sau il saluti respectuos! Chiar si cocalarii dacici ajunsi in occident respecta regulile altfel platesc serios. Aici politia constata din birou si se deplaseaza in oras doar daca sunt fugariti… aici este diferenta majora. Ca sa se deplaseze la un accident trebuie sa existe victime!?! Vorbesc serios!! Altfel te asteapta la birou 🙂 🙂 🙂 Aici traim! Cand politia isi va face treaba, nu va fi doar un serviciu de la Directia de Statistica nu vom mai avea accidente!

    57
    34
  • Urmează să se facă altă bazaconie şi anume Coridorul de NEmobilitate aferent Centrului Vechi.
    Ăsta pe lângă că este periculos este şi inutil cică acolo vor circula pietoni şi maşinile împreună pe aceleaşi spaţi şi asta nu este tot pe aceleaşi spaţi bagă şi biciclişti şi trotiteniştii.
    Dacă nu ar fi de plâns ar fi de râs.

    https://timponline.ro/cum-va-fi-modernizat-cu-fonduri-europene-centrul-istoric-al-bistritei/

    27
Apasă aici ca să comentezi

Răspunde-i lui Săritorile de pe Dornei Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.