Vineri 22 septembrie, de Ziua Europeană fără Autoturism, la Bistrița va avea loc un tur ciclist, intitulat ”Pedalăm 22 km pentru un oraș verde”.
Turul ciclist va începe la ora 17.00 și se va desfășura pe traseul: Piața Unirii (Copacul de Cafea) – Podul Jelnei – str. Ghinzii- str. Valea Ghinzii – Pădurea Ghinda – sat Ghinda – urcare către Pârtia Cocoș – coborâre Făget – tur de lac – zona pietonală Liviu Rebreanu.
Acțiunea de promovare a utilizării bicicletei ca mijloc de deplasare în oraș și împrejurimi este promovată de clubul pasionaților de plimbări cu bicicleta ”Tura cu copaci”.
Persoanele care se înscriu primesc un accesoriu pentru bicicletă, anunță Primăria Bistrița.
”O tură nu nici prea ușoară nici prea grea din punct de vedere al dificultății, chiar dacă ea are doar 22 km. Pedalăm prin pădurile din jurul micului nostru burg Bistrița, cu porțiuni de șosea, prin poieni și pajiști multicolore, pe culmi deschise, păduri sălbatice. Traseu de aproximativ 2 ore jumătate, acesta este ca un labirint, prinde o porțiune bună din traseul prietenilor noștri de la Bistrița Bike Marathon, ajungem inclusiv și pe Via Transilvanica, de aceea te rugăm să nu depășești conducătorul grupului. Înscrieri pe WhatsApp la 0752 229 184! Înscrierile se termină în momentul în care atingem limita de locuri: 50 de bicicliști”, este mesajul celor de la ”Tura cu copaci”.
Municipiul Bistrița se alătură și în acest an comunității internaționale: 2.559 orașe din 41 țări marchează în perioada 16-22 septembrie ”Săptămâna europeană a mobilității”, cu tema ”Eficiența energetică”. Ediția 2023 se desfășoară sub sloganul ”Combină și deplasează-te!”, care promovează mobilitatea activă și încurajează utilizarea prin combinarea mijloacelor verzi de deplasare în oraș, ca alternative la autoturismul personal.
De ce Primăria Bistrița nu ridică mașinile parcate ilegal pe pistele de biciclete ?!
Pentru ca atata timp cat nu exista semn sau marcaj ca e pista pt biciclete, e doar marginea strazii si nu e ilegal sa parchezi.
Fain, bicicleta este un mijloc de deplasare agreabil și sănătos însă pentru deplasarea în siguranță trebuie create și piste corespunzătoare.
https://www.youtube.com/watch?v=3vIlG-zV8ZA&list=PLjA9lNX_fbYnVsQkfqxZj7zc3QK5Z1-MT
Mulțumim Primarului Bistriței și Constructorului pentru procesul de construire a piste de biciclete de pe strada Drumul Cetății ! Pentru ca această pistă de biciclete foarte bună să devină pe deplin eficientă ea trebuie imperativ prelungită pe străzile Calea Clujului și Simion Mândrescu !
https://www.youtube.com/watch?v=yW_4Lra080c
Fain ! 👍
Pentru conectarea cartierelor orașului Sigmir, Viișoara și Unirea cu mijlocul orașului este necesară construirea pistelor de biciclete de pe străzile Calea Clujului și Simion Mândrescu.
Am speranța că vor circula cu bicicletele pe pistele de biciclete pentru care sau cheltuit foarte mulți bani și nu să blocheze iar șoselele destinate autovehiculelor. Anul acesta au mai comiso odată blocând străzile pentru nu știu ce concurs de biciclete care se putea desfășura foarte bine pe dealuri unde nu încurca pe nimeni.
Nu mai ai pe unde circula în orașul ăsta fiindcă au îngustat străzile din Centru cică pentru a face o bandă de dedicată pentru autobuze însă prostănaci nu au realizat că au blocat astfel chiar autobuzele care nu au pe unde să treacă prin unele intersecți :
https://timponline.ro/un-sofer-care-a-parcat-intr-un-sens-giratoriu-si-a-blocat-accesul-autobuzelor-amendat/
Lafel au îngustat străzile din centru pentru a face pistele de biciclete iar biciliști tot pe stradă circulă fiindcă unele piste sunt foarte înguste inpracticabile iar pe celelate sunt permanet blocate mașini parcate fiindcă prostănacii nu au făcut și locuri de parcare în Centru.
Pistele de biciclete trebuie construite peste linie unde sunt foarte utile nu pe străzile înguste din Centru unde încurcă și enervează pe toată lumea.
Când construiau puntea Tudor Vladimirescu au spus că o construiesc și pentru mașinile de ambulanță acum au blocato cu lăzi de ” paseluțe „.
Zidul Cetății este cea mai veche și valoroasă parte a Bistriței .
Zidul cumva a reușit să scape tuturor dezastrelor, pe porțiuni a reușit să scape de decretul pricipelului Austriac carea vrut să-l dărâme integral, a reușit să scape furiei comuniștilor însă se pare că nu reușește să scape de acești noi administratori inconștienți ai orașului. Zidul Cetății trebuie restaurat și pus la adevărata valoare printr-un sistem de lumini monumental. Pentru protejarea lui trebuie interzis accesul autovehiculelor pe străzile Dogarilor, Mihail Kogălniceanu, Ecaterina Teodoroiu și Barbu Lăutaru, și trebuie încurajat pe aceste străzi doar accesul pietonilor și bicicliștilor, împreună cu pista de biciclete și aleia de pe valul de apărare din Parcu Mare vor face o buclă agreabilă de plimbare cu biccicleta și pietonală. Aceste străzi pot fi incluse în traseul Turistic de timp Urme de Pași numit ” Pe urmele Cavalerilor ” care cuprinde străzile Dogarilor-Mihail Kogălniceanu- Ecaterina Teodoroiu-Barbu Lăutaru-C R Vivu-Bisticioarei-Crinilor-I Slavici- Subcetate până la ruinele primei Cetăți a Bistriței de pe Dealul Cetății acolo unde se vede acum antena de telefonie mobilă.
https://www.youtube.com/watch?v=pVN89ZQt0hQ
Pentru ca și noi cei ce locuim în cartierul Aurel Vlaicu să putem ajunge în siguranță cu bicicletele la centrele comerciale de pe Calea Moldovei trebuie construite rapid piste de biciclete și trotuare pe strada Lucian Blaga.
Amenajați un loc de joacă în squarul verde de pe Drumul Dumitri Nou fiindcă copiii din cartierul Aurel Vlaicu nu au unde să se joace !
Trebuie marcate și semnalizate toate tronsoanele pistelor de biciclete deja construite asta până când nu se distrug sau se murdăresc.
Este în plină desfășurare Capionatul Mondial de Rugby și noi tot numaui la televizor stăm să ne uităm deoarece în Bistrița nu avem unde să vedem sau să practicăm acest frumos sport. Un stadion de Rugby este necesar să fie construit în mijlocul orașului pe strada Drumul Cetății acolo unde a fost LDP-ul.
https://timponline.ro/circulatie-rutiera-redeschisa-in-zona-sensului-de-la-apollo/
Ce te motivează să postezi sute de mesaje pe zi, ÎN FIECARE ZI, sub zeci de nickuri, repetând mereu aceleași aberații? Doar la acest articol ai postat deja 14 comentarii sub 14 nickuri diferite. Și îți dai sute de like-uri ție și sute de dislike-uri celorlalți. Spune-ne și nouă ce interese ai, merită efortul? Câștigi ceva din asta? Care e schema?
După ce că au falimentat Centru Vechi acum cu aberațile lor de ” proiecte ” Linia Maro și îngustarea axei Gării Decebal Năsăudului prin care nici măcar autobuzele nu pot să treacă vor reuși performanța să falimenteze tot orașul !
Care Centru fiindcă Centru Bistriței sa mutat pe Calea Moldovei unde oameii inteligenți au avut mare grijă să-şi facă parcări imense nu să le distrugă şi pe cele şi aşa insuficiente ?!
Gândiți-vă că tăhuii au vrut să bage şi troleibuze în Bistrița 🤣 , ce de blocaje s-ar fi produs atunci fiindcă troleibuzele nu pot să plece de pe sârme. Bistrița de data aceea a avut şanse fiindcă au sărit cetățenii oraşului şi sau opus la această nouă tâmpenie.
Pista de biciclete frumoasă și utilă de pe strada Drumul Dumitri Vechi se termină brusc la calea ferată. Pentru a putea ajunge pe biciclete la această pistă ea trebuie conecată cu pistele de biciclete de pe Năsăudului și Calea Moldovei.
https://www.youtube.com/watch?v=Lx07tyihh9s&list=PLjA9lNX_fbYnVsQkfqxZj7zc3QK5Z1-MT&index=5
Sper că anul ăsta să termine și să MARCHEZE toate pisele de biciclete.
Nr de whatsapp pentru TURA CU COPACI nu funcționează