Actualitate

Ioan Turc: Munca de noapte presupune costuri mai mari, dar va trebui să ne adaptăm

Primarul Bistriței, Ioan Turc, a declarat, la ultima ședință a Consiliului Local, răspunzând unein interpelări, că ”munca de noapte (la străzi – n.r.) presupune costuri mai mari cu plata celor care lucrează”, dar că municipalitatea va trebui să se adapteze și să prevadă în contracte clauze în acest sens.

”Aș dori să fac o propunere ca lucrările de intervenție la drumuri, în special cele executate de terți, nu neapărat cele contractate, să fie executate pe timp de noapte, sau în afara orelor în care traficul e la un nivel de crescut. Am circulat destul de mult în Europa, iar acolo lucrările la drumuri se execută pe timp de noapte sau cel puțin în afara orele de vârf în trafic. Ar fi benefic ca și în Bistrița să se facă tot așa, iar lucrările care se execută, de exemplu de Aquabis, să fie condiționate de repararea drumului după ce se intervine”, a spus consilierul USR PLUS NIcolae Pavelean.

Primarul Bistriței a răspuns: ”Am observat că lucrările pe Lucian Blaga la trecerea la nivel cu calea ferată au trenat incusiv din cauza faptului că nu s-a lucrat și noaptea. E real că, în România, nu există o cultură din acest punct de vedere. Munca de noapte presupune costuri mai mari cu plata celor care lucrează, dar va trebui să ne adaptăm și vom avea grijă ca, prin contractele pe care le vom semna în viitor – am avut deja o discuție în acest sens cu colegii din Primărie – să prindem și această clauză referitoare la intervențiile făcute noaptea. În ce privește repararea drumurilor de către furnizorii de utilități după intervenții, aceasta este o obligație. Autorizația de construire cuprinde și această clauză de readucere a drumului la situația anterioară, dar e cât se poate de adevărat că avem nevoie de o monitorizare pentru ca lucrările de readucere la situația anterioară a drumului să fie conforme”.

Cum Nicolae Pavelean s-a interesat și de soarta mașinilor abandonate, Ioan Turc a făcut unele precizări legate și de acestea: ”În ce privește ridicarea mașinilor abandonate, discutăm despre o acțiune aflată în desfășurare pentru mașinile care pot fi ridicate, pentru care termenele prevăzute de lege s-au împlinit. Există o procedură, avem și un cadru legal. Am identificat și o locație. Veți primi o informare cu privire la această operațiune. Suntem cât se poate de interesați ca această acțiune să se desfășoare continuu până când nu vom mai avea mașini abandonate pe domeniul public”.

3 comentarii

  • Cineva din anturaj ar trebui sa-i spuna d-lui primar ca repararea drumurilor (dupa lucrari de interventii la retelele furnizorilor de utilitati : apa – canal , gaz , energie electrica) nu se face de catre furnizorii de utilitati (care nu au statii de asfaltare si muncitori specializati) ci de catre firme autorizate pentru astfel de lucrari , in baza unor contracte care se respecta mai mult sau mai putin. Necazul mare este ca in autorizatia de lucru timpul de refacere a drumului trebuie stabilit la valori rezonabile. Altfel ramane o frumoasa poveste . Cat despre monitorizare cred ca cetatenii Bistritei nu se opun si masura este la indemana Primariei. Pentru rapiditate as propune ca refacerea drumurilor afectate de astfel de lucrari sa se faca prin Primarie (Serviciul specializat) , astfel nu s-ar mai da vina pe altii si s-ar utiliza eficient noua si moderna statie de astfaltare despre care s-a dus vorba. Este legal si in folosul cetatenilor. Hai , ca se poate !

  • Pe str. SUCEVEI s a intervenit pe partea carosabila pt înlocuirea stalpilor de curent. Lucrarea s a terminat se 3 saptamani. Gropile au ramas neasfaltate. Cea care reprezintă 7n real.pericol este chiar in curbă la intersecția Sucevei cu Andrei Muresanu . Se intră pe contrasens’ ca sa nu ramana șoferul cu planetara în mana. Va rog sa intervenții urgent. Ms domnule PRIMAR

  • #Nelu. Este posibil ca cei de la DSP(Primarie) sa fi inteles ca trebuie sa faca anchete privind pandemia de Covid 19 Iar cei de la alalalt DSP sa fi inteles ca (dansii) trebuie sa asfalteze. De aia este atat de greu si cu asfaltarile si cu anchetele epidemiologice.Cu atatea prescurtari se pot facce multe confuzii!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.