Economie

Turiştii zăbovesc la Bistriţa în medie două zile. Ce calificative au dat principalelor hoteluri din oraş

Bistriţa este considerat oraş de tranzit în care puţină lume vine să îşi petreacă vacanţele. Ultimele statistici arată că turiştii au stat în medie două zile alegând hoteluri, moteluri şi pensiuni. Cei care şi-au făcut rezervări online au putut da note şi face comentarii referitoare la servicii şi condiţiile oferite.

Potrivit Direcţiei Regionale de Statistică Bistriţa-Năsăud, spre final de an numărul turiştilor a scăzut. De exemplu, în octombrie 2014 u trecut pe la noi 5813 de turişti, în scădere cu 1163 faţă de luna anterioară şi cu 53 mai mic faţă de luna corespunzătoare a anului precedent.

Ponderea turiştilor cazaţi în unităţi de tip hotel a fost de 76,4%. Sejurul mediu în luna de referinţă a fost de 2,2 zile, cu 0,1 zile sub nivelul lunii anterioare şi cu 0,3 zile mai mic decât în aceeaşi lună a anului precedent. Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare a fost de 16,3% (hoteluri – 17,0%, hosteluri- 1,7%, moteluri – 24,5%, pensiuni turistice – 12,8%, cabane turistice – 5,8%, pensiuni agroturistice – 14,5%), se arată în Buletinul statistic lunar al Direcţiei Regionale de Statistică Bistriţa-Năsăud.

Pe Booking.com, site-ul folosit de cei mai mulţi turişti din lume pentru rezervări, Bistriţa-Năsăud apare cu doar 13 unităţi de cazare şi cu alte 17 în împrejurimi. Cei care s-au cazat în hotelurile, pensiunile şi vilele de la noi au putut scrie comentarii şi acorda calificative care îi ajută pe proprietari să-şi îmbunătăţească serviciile.

Hotelul „Metropolis” a primit calificativul „superb”. Clienţii care au stat aici au apreciat camerele „foarte frumoase”, Hotel Metropolis 5băile „superbe”, au avut numai cuvinte de laudă la adresa micului dejun bogat şi variat. Cei mai exigenţi au criticat calitatea cafelei, au fost nemulţumiţi de faptul că, în camerele unde au fost cazaţi tapetul era distrus de bagajele altora şi nerefăcut, că cei dinaintea lor şi-au uitat obiecte personale, iar angajaţii hotelului nu le-au strâns din camere, că mirosea a canal (probabil în perioada în care tot oraşul era impregnat de miros). „Nu am văzut un bell boy care să ne ajute cu bagajul. La un hotel de ***** să îţi cari bagajul singur din faţa hotelului până în cameră şi invers nu e ok”, a mai notat un client. Altcineva s-a arătat deranjat că a fost fotografiat în lobby de „un personaj necunoscut”, iar în momentul în care a rugat personalul hotelului să verifice persoana respectivă nu a mişcat un deget. Turistul a taxat lipsa de „securitate personală”. Alţii au apreciat în hotel: curăţenia şi spa-ul, personalul, confortul camerei. „La restaurant bucătarul îţi poate pregăti ceva şi din meniul tău personal în caz că ţii regim”, a adăugat cineva.

Hotelul Ozana, de patru stele, are calificativul „fabulos”, însă un tânăr care s-a cazat aici a scris că pizza comandată la restaurantul hotelului l-a dezamăgit. „A nu se încerca”, i-a sfătuit el pe alţii. Calitatea mâncării – „extrem de slabă” – a fost criticată şi de alt client, care însă a apreciat curăţenia, camerele spaţioase şi corect utilate, amabilitatea personalului. Amplasarea într-o zonă foarte zgomotoasă a oraşului, departe de centrul istoric, l-a dezamăgit şi pe un alt client al hotelului care recomandă hotelul pentru călătorii scurte, de afaceri, nicidecum pentru vacanţă. „Personalul de la recepţie nu este calificat (ne-a greşit factura de două sau trei ori), deci am cam pierdut timpul. Plus că angajaţii nu ştiu să gestioneze relaţiile cu clienţii (trec de la unul la altul într-un ritm ameţitor atât pentru noi, clienţii, cât şi pentru ei, astfel încât nu este de mirare că uită de unde vin şi unde vor să ajungă)”, a mai notat un client al hotelului. Lipsa locurilor de parcare a fost sancţionată de majoritatea clienţilor acestui hotel.

Hotelul „Coroana de Aur”, de trei stele, e apreciat drept „fabulos” de cei care s-au cazat aici. Renovarea unei părţicoroana 12 din hotel e considerată de bun augur, pentru mâncare se aduc numai laude, clienţii fiind fascinaţi de deserturi. „Bravo, bucătarilor!”, a scris cineva. Alţii, nemulţumiţi de mărimea camerelor, apreciază, în schimb, aşternuturile impecabile şi balconul bine izolat fonic. Lipsa unei parcări suficient de mari, calitatea slabă a conexiunii la internet, zgomotul infernal produs de cei care lucrează la renovarea clădirii au fost sancţionate de turişti care au dat cele mai mari note pentru curăţenie, confort, locaţie şi personal.

Hotelul Codrişor, trei stele, este evaluat de turişti drept unul care oferă condiţii bune. Cei care s-au cazat aici au apreciat mai ales amplasarea, curăţenia, micul dejun, amablitatea personalului, dar au sancţionat conexiunea slabă la internet şi mărimea camerelor. Cineva care s-a cazat aici a relatat că a comandat ceva şi a primit altceva. Un turist care avea rezervare într-o zi în care hotelul avea o problemă cu centrala termică a apreciat faptul că a fost direcţionat în altă parte, cu amabilitate.

Hotelul Diana, trei stele, este apreciat drept unul bun, curat, cu personal amabil şi serviabil. Cineva care a dormit aici a sancţionat însă frigul din camere, insuportabil, motiv pentru care a cerut un calorifer electric, dar nici acesta nu şi-a făcut treaba. Alţi turişti au fost de aceeaşi părere. „Holul de pe etaj, întunecos, cu aspect de cămin de nefamilişti. Pe holul de intrare în cameră nu era lumină (bec ars). La fel cele două becuri de la oglinda din baie. În baie un singur bec economic ce nu oferea o lumină satisfăcătoare. Curăţenia a lăsat de dorit (am găsit un muc de ţigară pe pardoseala din baie). Preţul mul prea mare pentru serviciile oferite”, a scris altcineva. Mirosul ciudat din camere a fost sancţionat şi de alt turist.

Hotelul Bistriţa, trei stele, este recomandat de turişti în felul următor: „pentru o noapte merge”. Cei care au dat calificative bune au apreciat poziţionarea acestuia aproape de centrul oraşului, dar au dat note slabe curăţeniei din camere, încălzirii care nu mergea, mirosului de rânced din covoare, băilor nemodernizate, conexiunii foarte slabe la internet, sălii de mese „comunistă şi impersonală”. Alţii au sancţionat faptul că hotelul este altfel decât vrea să pară în pozele postate pe Booking.

Hotelul Krone, trei stele, este considerat unul demn de calificativul „bine”, în special în raport de calitate-preţ. Personalul foarte amabil, curăţenia din camere şi amplasarea au primit note bune. Cele mai slabe punctaje le-a primit hotelul pentru amplasare, facilităţi şi confort.

Celelalte unităţi de cazare nu au primit suficiente evaluări pentru a fi încadrate la „fabulos”, „splendid”, „bine”, etc.

4 comentarii

  • Cu restaurantele este mai ales dificil din cauza lipsa de clienti cu asteptari mai mari care ar fi si pregatit se plateasca calitate la pret corect in primul rind. A doua veriga slaba sint ospatari nepregatiti. Al treila punct slab sint prorietari care le lipsesc conostinte de a diferentia intre kitsch si calitate la interior.
    Lipsa de personal in bucaterii nu lipseste, dar pe partea de „vinzare” exista amatorism perfectionat. Avem de ales in judet intre restaurante scumpe unde poti manca prost si unde uneori esti tratat cu ignoranta si cu restaurante cu pretentii la care o parte din meniu e super ok, iar partea cu ospatari si organizare lasa de dorit. Poti merge si la un restaurant unde ospatari sint Ok, dar meniu de ani de zile este altceas. Ori mergi la o Pizza perfecta (nu Tonight) cu o salata delicioasa dar ajungi acasa afumat.
    Mie imi lipseste bucateria Greciei care am avut un timp pe Dornei si Italianul care acollo a fost pe urma. Acollo era calitate.
    Solutia? In fiecare restaurant exista vreo ceva pentru care merita se te expui la neajunsuri care cam toate au in comun: ospatari cu care ma cert foarte des. Imi placea uneori se negotiez cu bucateria direct 😉 Eu nu am gasit ceva perfect la Bistrita unde asi merge zilnic dupa ce numai a existat Corrida. Poate si pretentiile imi sint crescute intre timp…

  • Domnule Walter Born dumneavoastra sunteti exigent si impartial .Va rog spuneti care sunt primele cinci restaurante din Bistrita pe care le recomandati.
    Va multumesc pentru amabilitatea de a raspunde la rugamintea mea

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.