Actualitate Politică

Tuţă: Proiectul centurii e mort şi primarul îl resuscitează. Creţu: Vreţi dictatură!

În şedinţa de CL în care s-a aprobat alocarea bugetului de organizare a referendumului, consilierul municipal PDL Gheorghe Tuţă a spus că ”proiectul centurii e mort şi primarul vrea să-l resusciteze”. Ovidiu Creţu i-a replicat că încearcă să bage pumnul în gură bistriţenilor, că tot ce a făcut PDL a fost să blocheze proiectul şi că Bistriţa nu va vedea autostradă în următorii 20 de ani.

Liderul grupului consilierilor locali PDL, Gheorghe Tuţă, şi primarul Ovidiu Creţu s-au duelat verbal, la şedinţa extraordinară a Consiliului Local Bistriţa, pe tema referendumului.

Pe ordinea de zi au fost două puncte: rectificarea bugetului local (180.000 de lei alocaţi pentru referendum) şi o plângere prealabilă a unui grup de cetăţeni din Bistriţa (Adrian Florin Chereji, Daniel Georgiu, Valer Covrig-Cudrec, Lucian Grigore, Ştefan Pop) împotriva hotărârii de CL privind organizarea referendumului din 29 septembrie, mai exact întrebarea referitoare la traseul Bistriţa Sud.

Gheorghe Tuţă: ”CL participă la un demers singular al domnului primar, care încearcă după atâţia ani să-şi justifice eşecul pentru un proiect, realizarea unei şosele ocolitoare. Au trecut patru ani, proiectul e mort şi domnul primar vrea să-l resusciteze. Nu mă surprinde, e logica de acţiune pentru domnul primar. Sunt trist că oamenii din CL participă la acest demers, de voie, de nevoie. Inutilitatea demersului se vede la tot pasul. N-am avut bani de referendum şi venim acum să acoperim, acest lucru încalcă Legea finanţelor publice. Nu poţi angaja un proiect fără să fie prevedere bugetară. Noi practic validăm o ilegalitate, acest referendum nu avea susţinerea financiară necesară. propun eliminarea articolului care prevede alocarea sumei de 180.000 de lei pentru referendum”.

Ovidiu Creţu: ”Probabil varianta ocolitoare ar fi fost moartă dacă ar fi fost după părerea domnului Tuţă. În patru ani el şi colegii săi din PDL au încercat să omoare acest proiect, din fericire nu s-a reuşit. Proiectul se va derula cu finanţare din exerciţiul următor, pentru că pe acesta l-am pierdut din cauza celor din PDL, au încercat orice doar să nu se facă această variantă ocolitoare, au propus chiar şi o variantă fantomă. Lucrurile n-au mers însă aşa cum aţi dorit. Aveţi ceva cu varianta poate fiindcă o susţin eu. N-am oprit niciodată demersurile legate de această variantă. Ce încercaţi dvs. din răsputeri e o tentativă de dictatură, de a impune celor 80.000 de cetăţeni voinţa a 1.500 de oameni. Ar trebui să susţineţi referendumul  şi să lămuriţi populaţia să voteze cum doriţi dvs. Aţi dorit doar să blocaţi, să omorâţi acest proiect, încercaţi să le băgaţi pumnul în gură bistriţenilor pentru că centura vă afectează personal şi pe alţii la fel. Această metodă de a bloca nu este însă cea normală”.

Propunerea făcută de Gheorghe Tuţă, de nealocare a banilor necesari organizării referendumului, a fost respinsă cu  7 voturi ”pentru”, 11 ”împotrivă” şi o abţinere. Proiectul a trecut în forma prezentată de iniţiator, cu 12 voturi ”pentru” şi 7 abţineri.

Consiliul Local a luat apoi în discuţie plângerea făcută de un grup de cetăţeni.

Gheorghe Tuţă: ”Propun să anulăm hotărârea CL în care s-a aprobat referendumul. După patru ani, proiectul cu varianta ocolitoare este împotmolit din cauza inexistenţei unor situaţii de urbanism, din cauza unor interese personale. Există şi alte variante, şi alte soluţii. Varianta aceasta trece prin oraş. Apoi, de ce irosim timpul şi banii oamenilor pentru a-i întreba de pietonal? Şi nu e vorba de nicio dictatură”.

ovidiu cretu 16 sepOvidiu Creţu: ”Dacă întrebaţi, aflaţi că au fost aprobate cinci centuri ocolitoare şi toate trec prin intravilanul localităţilor respective. Se expropriază la toate aceste centuri. Lungimea e de 2,9 km prin intravilan. Varianta Bistriţa Sud urmăreşte parţial vechea variantă, dar nu este identică, acest traseu e legal, n-a fost anulat de nicio hotărâre judecătorească. Dacă prin vot cetăţenii nu vor dori această variantă, eu voi fi primul care voi solicita să n-o realizăm pe acolo. Prin documentul din 2011, CNADNR a spus clar că aceasta este singura variantă finanţabilă. Vreţi să vă luptaţi cu compania? V-aţi luptat, i-aţi forţat să facă prospecţiuni după care au spus acelaşi lucru, că nu e fezabilă. Vorbim de autostradă. Mai întâi trebuie să ajungă autostrada până la noi şi apoi să ne ocolească. Când se va construi o autostradă în zona Bistriţei, cu siguranţă va ocoli oraşul, că n-o să treacă nici pe deasupra, nici pe dedesubt. Autostradă în apropierea Bistriţei nu va fi într-un viitor apropiat, nu ne putem gândi la o autostradă care să vină spre Bistriţa în următorii 20 de ani. În schimb, acest proiect va fi un motor de dezvoltare al Bistriţei în următorii 20 de ani”.

Gheorghe Tuţă: ”Înaintaşii noştri n-au prevăzut în partea de sud a oraşului o zonă industrială. Tot acest proiect a pornit strâmb. Pentru Pădurea Codrişor grupul consilierilor PDL a propus un studiu de fezabilitate în vederea realizării unei zone de agrement. Domnul primar a acceptat, a spus să-i votăm bugetul pentru că ne acceptă… Am votat alocări de sume pentru PUZ Pădurea Codrişor. Sunt proiecte care se bat cap în cap”.

Ovidiu Creţu: Chiar dvs. aţi votat pentru Parcul Industrial Bistriţa Sud. Investitorii vin când le oferi condiţii, vor investi de-a lungul arterei. Nu este un proiect care îl anulează pe cel cu Pădurea Codrişor, se completează. Proiectul costă aşa de mult, 174 milioane de euro, pentru că 69 de milioane sunt doar pentru consolidări, majoritatea în Pădurea Codrişor, sunt două poduri peste râul Bistriţa, două viaducte, o porţiune de viaduct în zona punţii de pe Tudor Vladimirescu”.

Consilierii locali au decis, cu 12 voturi ”pentru” şi 7 ”împotrivă”, menţinerea hotărârii prin care în 29 septembrie la Bistriţa va avea loc un referendum pentru consultarea cetăţenilor cu privire la două probleme de interes local.

În ziua respectivă, între orele 7.00-23.00, bistriţenii au dreptul să se pronunţe prin ”Da” sau ”Nu” la următoarele întrebări înscrise pe buletinul de vot: 1. ”Sunteţi de acord cu construcţia în municipiul Bistriţa, din fonduri europene, a variantei ocolitoare Bistriţa Sud pe traseul: DN 17 – Parc Industrial Bistriţa Sud – Dealul Cighir – Dealul Codrişor – Complex Wonderland – DN 17?”; 2. ”Sunteţi de acord cu menţinerea ca zonă pietonală a străzii Liviu Rebreanu?”

4 comentarii

  • Motto:
    „M-afund fara sa caut rostul
    In chefuri nici voios nici trist
    Vorbesc cu prostul cu neprostul
    Dar pentru sufletu-mi exist”
    (Mikhail Lermontov)
    Subiectul legat de centura ocolitoare a Bistritei a devenit un nesfarsit razboi al surzilor din care nimeni nu mai intelege nimic. Toata lumea este de acord ca Bistrita are nevoie de o centura ocolitoare care sa scoata traficul greu si de tranzit inafara orasului. Numai ca varianta 2Sud sustinuta prosteste de primarul Cretu nu indeplineste cerintele de centura ocolitoare, ci dimpotriva introduce in oras poluarea generata de traficul greu si cel de tranzit. Si ca si cum asta nu ar fi destul mai presupune si defrisarea padurii Codrisor pentru ca poluarea sa fie maxima. Faptul ca mai sunt si alte orase la care traficul de tranzit trece prin localitate e un argument idiot. Pai si Bistrita are vechea centura prin oras si atunci de ce mai facem una daca e bine si asa? De altfel varianta 2Sud a fost respinsa in instanta printr-o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila. Acum se solicita referendum practic pe o solutie ilegala. Chiar daca primarul a facut o mica excrocherie modificand usor traseul la iesirea spre Unirea, contestatia a fost legata de distrugerea padurii Codrisor. In plus, Dealul Codrisor este predispus fenomenului de alunecare de teren, fapt pentru care aproape jumatate din suma alocata este prevazuta pentru consolidari la care se mai adauga aproape tot atata sume alocate pentru expropieri. De altfel aceasta este miza celor care sustin proiectul cu atata incapatanare. Avand in vedere ca ponderea traficului greu vine dinspre nord (Cluj, Oradea, Baia Mare) nu este rational sa inghesui tot tranzitul prin sudul orasului. De aceea in mod logic centura ocolitoare trebuie facuta pe la nord, aceasta avand avantajul de a prelua si traficul de pe DN 17C inainte ca acesta sa ajunga in oras.
    La fel de adevarat este ca Bistrita are nevoie de o artera de circulatie si in partea de sud, care sa mai descongestioneze traficul din interiorul orasului.Apoi trebuie tinut cont de faptul ca pentru sudul orasului “piesa de rezistenta” ramane raul Bistrita. Prin urmare ar putea fi luat in considerare un proiect complex de regularizare a cursului raului Bistrita de la intrarea in Unirea si pana la iesirea din Sarata. Acest proiect ar trebui sa aiba drept prioritate un lac penrtu decantarea apei in amonte de Unirea, astfel incat orasul sa fie strabatut din nou de o apa limpede. De asemenea, amenajarea malurilor raului ar putea include o artera de circulatie de tip splai pe malul stang al apei.
    Asadar, cu mai multa gandire si mai putina inversunare, din partea primarului, orasul Bistrita poate avea atat centura ocolitoare prin nord cat si o artera de circulatie de tip splai la sud, pe malul stang al raului, care sa faca legatura intre Unirea la Viisoara, ambele obiective (atat centura cat si splaiul) putand fi realizate cu fonduri europene din programe operative sectoriale (POS) diferite. In acest sens exista un proiect mai vechi pentru portiunea dintre podul Jelnii si podul Budacului de amenajare a malurilor râului Bistrita pe la poalele padurii Codrisor (vezi pe internet : P.U.Z. Bistrita ‘ Dealul Codrisor’ (Codrisor Hill). In acelasi mod ar putea fi intocmite proiecte pentru alte portiuni ale malurilor râului, fiecare cu particularitatile sale. Functia de baza pentru calea rutiera splai trebuie sa ramana legatura intre principalele locuri de agrement, avand in vedere ca râul trece pe langa parcul municipal, parcul tineretului si lacul MHC. In acelasi timp, odata cu amenajarea malurilor râului, chiar si pe malul drept al apei ar putea sa rezulte o artera de circulatie continua de tip splai care sa includa cel putin o pista de biciclete si care sa lege zonele de agrement de la Unirea la Viisoara.

  • Tuţă nu tu trebuie să vorbeşti.

    Încă nu te-am auzit să î-ţi ceri scuze pentru prostia de variantă 1Nord, pe care ai impus-o prin Hotărârea Nr.71/2010. Rezultatul naraţiuni tale are un efect contrar fiindcă odată ce ai dato în bară şi nu ai făcut nimic să-ţi repari greşala nu te mai crede nimeni.

    Hotărârea Nr.71/2010: ART.1. – Se dă acordul pentru traseul 1 Nord sau 3 Sud al variantei de ocolire a municipiului Bistriţa, conform documentaţiei întocmite de către S.C. IPTANA S.A pentru Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, în cadrul Contractului POST/2009/2/1/001/002.

  • Fara varianta ocolitoare 1Nord! Nu Varianta Ocolitoare prin mijlocul orasului Bistrita si prin mijlocul cartierelor Unirea si Viisoara!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS