Actualitate

Urmează o perioadă dificilă pentru șoferii obișnuiți să parcheze la bordură

Rombat

Cele zece autobuze electrice vor circula pe Linia Verde din Bistrița, pe banda dedicată, începând din dimineața zilei de marți 1 iulie, cu o frecvență de circa 20-25 de minute.

”A venit momentul ca administrația să-și asume acest moment T0 prin care cele două axe de transport, Linia Verde și Axa Gării – Năsăudului, vor deveni funcționale, de marți 1 iulie. Începând cu această dată se interzice oprirea la bordură pe banda dedicată transportului public. Pe această bandă vor avea dreptul de a circula doar autobuzele și taxiurile care sunt autorizate de către Primăria Bistrița. Deci mașinile care fac car sharing nu sunt autorizate să circule pe aceste benzi”, a declarat primarul Bistriței, Gabriel Lazany, într-o conferință de presă.

El a menționat că va fi ”o perioadă dificilă pentru bistrițenii care sunt obișnuiți să parcheze la bordură”. ”Motiv pentru care facem apel la cetățeni să înțeleagă că acest moment nu mai putea fi amânat, este un lucru inevitabil. Facem apel la bistrițeni să utilizeze cât mai mult transportul public, este mai comod, nu mai trebuie să caute locuri de parcare, până la urmă este o normalitate pe care o vedem în toate orașele care se dezvoltă. Nu cred că va sări orașul în aer, gândiți-vă că trei ani au fost închise aceste străzi pentru lucrări, nu numai că nu s-a parcat, chiar nu s-a circulat. Viața a mers înainte, orașul și-a văzut de drum”.

Primarul a adăugat că unul dintre scopurile principale a fost descurajarea circulației cu mașinile proprii și încurajarea circulației cu mijloacele de transport în comun. ”Ele vor funcționa exact în același regim ca orice alt mijloc de transport în comun. Nu va fi gratuit, se va plăti bilet, 3 lei ca pe orice altă rută. S-a discutat la un moment dat de gratuitate pe Linia Verde, dar nu există nicio prevedere în proiect legată de acest aspect. Autobuzele vor intra în circuitul normal și vor fi operate tot de Transmixt, societatea cu care Primăria Bistrița are contract”, a spus Gabriel Lazany, precizând că tot ce este aprobat ca gratuitate sau reducere pentru transportul în comun se extinde și asupra acestei rute, doar că nu va exista o gratuitate pentru toată lumea.

Transportul pe Linia Verde începe în 1 iulie la ora 06.00, deci pe banda respectivă nu mai trebuie să fie oprite mașini. ”Frecvența va fi undeva la 20-25 de minute, depinde și de condițiile de trafic. Operatorul de transport va comunica exact programul de operare. În funcție de nevoi și de solicitări, el poate fi oricum permanent adaptat. Pe autobuze va scrie ”Linia Verde”, a precizat primarul Bistriței.

Gabriel Lazany a mai spus că ”după ce lumea se va obișnui cu această circulație, vom avea un trafic mult mai fluent”: ”În timp, după ce vom implementa și celalalte proiecte pentru fluidizarea traficului, pasajele subterane și lărgirea DN 17 la trei benzi din care una reversibilă, credem că problema aglomerării în trafic va fi rezolvată. În paralel, municipalitatea are ca proiecte realizarea unor parcări suplimentare: pe strada Bistricioarei, precum și în spatele clădirii Finanțelor. De la 1 iulie va fi disponibilă prima platformă de parcare de pe strada Lupeni, urmând ca din 15 iulie să fie disponibilă întreaga parcare”.

Reamintim că, din 1 iulie, oprirea/staționarea autovehiculelor este strict interzisă (în afara locurilor special amenajate) pe următoarele trasee: Unirea – Calea Moldovei – General Grigore Bălan – Bistricioarei – Piața Unirii – Liviu Rebreanu – Dornei – Piața Centrală – Gheorghe Șincai – Bulevardul Independenței – Libertății – Calea Dejului – Viișoara – DN 17 (Linia Verde) și Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului (Axa de transport public). Parcarea la bordură atrage după sine amenzi de la 405 la 1.012,5 lei, între 2 și 5 puncte amendă, precum și ridicarea mașinii plus taxa aferentă de 416,5 lei.

30 comentarii

  • Nu-i deloc stimulativ când dai 6 lei pe un drum de la Han la Big și retur. Atât îmi ia și dizelul meu. Și atunci pentru ce să renunț la confortul mașinii personale? Pentru ce să aștept în stație și să mă îngrămădesc cu populimea în autobuz? Măcar dacă am putea circula cu vinieta albastră, noi, ăștia care plătim și nu avem locuri rezervate.

    35
    66
    • @gicu
      biletul e valabil 45 minute .. profită și rămâi cu 3 lei pentru ”dizălu” tău ieftin

      36
      20
    • A fost o prostie maxima taxarea cu 3 lei pe călătorie pe linia verde. Trebuia lăsată așa cum a fost gândită, respectiv călătorie gratuită. Acest primar nu înțelege administrația și nu este prietenul bistrițenilor. Este zbirul pus de baronul roșu sa producǎ bani de pe spatele nostru.

      56
      67
  • Stie cineva statiile pe tonson Sincai-Dornei – Bistricooarei si invers. pe G.G Balan pana la tipografie sunt statii dar de acolo pana la biserica reformata.

    37
    2
    • Statiile sunt in urmatoarele locatii:
      – o pereche de statii pe str. Gheorge Sincai la intersectia cu str. Dogarilor si str. Mihai Eminescu, aproape de Posta Veche;
      – o statie pe str. Gheorghe Sincai in fata primariei (sensul de mers spre Unirea);
      – o pereche de statii pe str. Dornei la intersectia cu pasajul VI;
      – o statie la Domus in fata la magazinul Orange (sensul de mers spre Unirea);
      – o statie pe str. Bistricioarei in fata la “Casa cu Bere”, aproape de prefectura (sensul de mers spre Viisoara).

      In plus, s-a infiintat o pereche de statii pe str. Libertatii la intersectia cu Dr. Sigmirului.

      Nu au fost numerotate inca. Presupun ca va urma acest lucru.

      36
      3
    • Staţii, Mulţumesc de precizări.

      Poate poţi ne poţi ajuta mai pe înţelesul Bistriţenilor cu un alt reper în locul pasajul VI de pe strada Dornei că localizarea cu pasajul VI este destul de vagă.

      22
      3
    • În ultimii 10 ani,numărul de mașini a crescut cel puțin de 3 ori! Alte șosele în oraș, nu se mai pot face! Poluarea este mare! Distanțele între diferite obiective sunt relativ mici…..Parcări se mai pot face …..Mișcarea face bine sănătății, chiar și adolescenților…..Să mai lase telefoanele măcar pe….. drum! Să ne gândim și la generațiile viitoare!

      31
      60
  • ”A venit momentul ca administrația să-și asume…”
    Ma imprastiu de ras. Asumati-va coalitia ciu-cio! N-o sa functioneze niciodata. O sa va scoata lumea cu pietrele din primarie. Acum se va vedea rezultatul lucrarii prostesti a administratie impotriva cetatenilor. Doar cu asta v-ati ocupat in ultimii ani. Niciun proiect de interes public doar pretexte de spart bani. Curaj!
    Urmatorul moment o sa fie daca indrazniti sa interziceti trecerea pietonilor la suprafata in Decebal.

    44
    7
    • De ce l ati votat? Ati preferat ariganta in locul respectului si bunului simt.
      Alesii trebuie taxati, dar mai ales ar trebui votati pentru comperentele lor nu alegeri de partid

      4
      5
  • La Bistrița din seara zilei de 30 iunie spre dimineața zilei de 01 iulie se va înfăptui o magie. Nu mică ci una din acele epocale! Voi dispărea mașinile parcate la bordură de pe tronsonul Winmarkt -Lamă! Asta cred cei care au conceput și realizat această mare tămpenie a liniei verzi! Pentru a pune mâna pe bani pentru partid, pentru conturile personale, pentru o eternă echipă de loc 3( handbal) , bistrițenii o să circule în seara zilei de 30 ca de Halloween căutând nu dulciuri ci locuri de parcare. Cu siguranță o să iasă un mare rahat turcesc și conform tradiției românești din toată această poveste o să iasă o ,, românească ” de toată frumusețea! Adică nici linie verde nici parcare. Avem în primărie niște oameni care nu ar trebui să aibă acces nici măcar în holul de intrare!

    52
    7
    • Turcule si pistolule
      Acest megaproiect a fost debitat de incompetentul Cretu, pus la cale cu una care nu doar ca nu ar trebui sa stea in holul primariei, ci una careia, orice primar ii deschide usa cu un mare zambet. Si aia la fel de incompetenta ca Cretu.
      In msndatul lui Turc, acest proiect grandios a fost in stationare, iar scum in mandatul actualului, ce s-a gandit? Hsi sa punem 3 lei la o calatorie.
      Concluzie: superincompetenta care a infaptuit si gandit astfel de proiecte, e adulata de toti primarii ai tuturor timpurilir, de parca ar avea catacta cu totii.
      Asa ca, sper sa iasa un circ pe masura, la fel ca in schitele lui Caragiale.

      1
      4
  • Sa inteleg ca de la statia de la scoala SF. Maria pana la Casa cu bere nu mai este nici o statie? Cam naspa, macar pe la primarie s-au Dornei. De la Casa cu bere pana la Digi iara pauza.

    12
    5
  • o cretinatate. adica pentru o frecventa de 20-25 minute blochezi o banda? si in fata la politie cum se va circula, ca vi de pe Bulevard pe 2 benzi si ce faci? sau de pe Odobescu tot de pe 2 benzi si stai la o banda?
    de ce sa fim obligati sa folosim autobuzul? incalcati toate drepturile omului.

    31
    47
  • ,,Începând cu această dată se interzice oprirea la bordură pe banda dedicată transportului public. “.Nu i nimic . Ciobanii vor parca pe banda a doua .

    14
    18
  • Si daca am de ajuns la ICAR cum fac? Nu exista nici un mijloc de transport cu aceasta directie. Cele de Nasaud nu opresc la Icar. Solutia?

    13
    5
  • Trântorii din instituții cu ce merg la locul unde fac pontajul(era să scriu la muncă)?O să-i culeagă din fața casei masinile instituțiilor?O să meargă zecile de directori și șefi cu autobuzul cu sarakii la un loc? Duamnele când merg să îsi pună meșele ,unghiuțe,genuțe și la epilat in timpul serviciului cum procedează?Tot cu autobuzul?

    32
    8
    • Traiul bun si motoarele de doi bani la fel de ieftine au creat aceasta situatie imposibila pentru noi toti in toata tara precum si in orasul nostru.Coaptele cele mai ieftine din Europa le gasesti aici in tara minunilor.
      Aparitia scolilor de soferi ca ciupercile de la ploaie a creat acest haos.
      Lenea din societatea asta, si fitele din capul parintilor care gandesc prost si alimenteaza cu bani toate fitele progeniturilor lor au adus la HAOS pe sosele.
      Ne meritam din plin soarta .
      Situatia exploziva deabia incepe.
      Pana in 2030 masinile vor egala numarul locuitorilor maturi.

      2
      9
  • Mergeam mai fluid și mai sigur cu bicicleta când nu erau pistele astea. Datorită acelei linii verzi dispar foarte multe locuri de parcare, care și așa nu erau suficiente. Unele trotuare au fost îngustate foarte mult, iar altele au dispărut de tot. Cu autobuzul nu e totdeauna o plăcere să circuli, mai ales când ai ghinion să dai peste tot felul de specimene. În consecință niște modificări haotice și niște bani aruncați aiurea. Era mai bine înainte.

    11
    15
  • Eu zic să ne întoarcem la cai și la trăsură, ce atâta modernism și lene. Iarba este din belșug… mulțumim partidului!
    Încet dar sigur “Singapore” rămâne izolat de restul țării.
    Parcări, sunt ca așa ne spune administrația, doar nu le vedem noi fraierii.
    Naiba să vă ia de incompetenți!
    Ne mirăm ca se mută tot tineretul la Cluj.

    12
  • Deci până acum parcarea in locurile de parcare cu plata costa 3 lei pe oră, ( plata prin SMS) și călătoria pe linia verde trebuia să fie gratuita.
    Noul primar a făcut parcările cu plata, gratuite ( pentru cei cu parcare de reședință) și biletul pe linia verde 3 lei. 😅

    12
    23
  • Nimeni nu a aratat unde își lasa masinile peste noapte cei care parcau de-a lungul celor doua linii! Aproape toti stau la bloc! Macar sa se fi facut parcari mari la margini de oras. Solutii erau dar scopul fortat e sa se renunte la masini!

    8
    35
    • Păi există parcări mari gratuite în afara oraşului doar trebuie folosite în Cocoşu la Pârţia de Schi, la stadionul de fotbal , la Sala Polivalentă , în peri seculari, în zona lacului

      35
      3
  • Traiul bun si motoarele de doi bani la fel de ieftine au creat aceasta situatie imposibila pentru noi toti in toata tara precum si in orasul nostru.Coaptele cele mai ieftine din Europa le gasesti aici in tara minunilor.
    Aparitia scolilor de soferi ca ciupercile de la ploaie a creat acest haos.
    Lenea din societatea asta, si fitele din capul parintilor care gandesc prost si alimenteaza cu bani toate fitele progeniturilor lor au adus la HAOS pe sosele.
    Ne meritam din plin soarta .
    Situatia exploziva deabia incepe.
    Pana in 2030 masinile vor egala numarul locuitorilor maturi.

    4
    37
    • Este foarte corect ca fiecare adult şi fiecare minor peste 16 ani să aibă maşina lui.
      În Europa încă mai există drepturile omului.

      27
      3
    • Domnule Bălan, din câte știu și Dvs conduceți o coaptă de Golf 4 de 25 de ani vechime, așa că mai încet cu coaptele! Scuzați-ne că nu ne permitem să cumpărăm mașini noi! Coapte am văzut și în Germania, nu mai zic de Ungaria, Slovacia, Polonia, Cehia! În Cehia în schimb îmi place că 80% dintre mașini sunt SKODA (mai noi sau mai vechi), ei susțin economia națională!

      13
      1
    • Sa trăiască și firma partidului, cu rata profitului de 8% pe an.
      Contractul de concesiune expira anul acesta și nu se mai face altă licitație, că este birocrație.
      Mulțumim partidului!
      N-ati învățat nimic, asa e?
      Ne întâlnim în 2028 la restanțe sau corigente!

      3
      3
    • Pe bază de ședințe de ,,lucru” in beciul de la casa de cultură ,pe bază de reparat mașinile ștabilor pe de-a moaca ,pe bază de motorină moaca în mașinile ștabilor și a prietenilor ștabilor.Încă e prea mult 8%.

  • IDF cares. Esti total dezinformat de subiect, ai scris fix degeaba.
    Masina mea este o SKODA ROOMSTER din 2017 adusa de trei ani din Germania si are Euro 5 pe benzina si are toate normele si verificarile ceas si nu polueaza cu nimic mai mult decat una noua nouta.
    Nu am avut nici un Golf niciodata.
    In plus de asta eu nu merg deloc prin oras cu masina in cursul saptamanii sunt la tara la agricultura mica sau la pescuit si nu poluez deloc.
    Asa ca ai ratat comentariul.

    1
    3
Apasă aici ca să comentezi

Răspunde-i lui Cichicean Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.