Actualitate

Vești despre Autostrada Nordului. Ce a anunțat ministrul Transporturilor

După ce Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a stabilit câştigătorii licitaţiilor pentru elaborarea documentațiilor tehnico-economice la Autostrada Nordului (A14), ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat că în curând se vor semna contractele pentru două loturi, licitația pentru cel de-al treilea fiind contestată.

”Autostrada Nordului sau drumul de mare viteză de la Baia Mare – Bistriţa, Bistriţa – Vatra Dornei şi Vatra Dornei – Suceava are şi o lege publicată în Monitorul Oficial, promulgată de către preşedintele Klaus Iohannis, o lege prin care noi ne asumăm să construim acest obiectiv. Guvernul a decis să scoată la licitaţie prin CNAIR cele trei tronsoane pentru realizarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic. Au fost trei oferte pentru fiecare tronson în parte, aceste oferte au fost analizate, s-a stabilit câştigătorul pentru Lotul 2 şi pentru Lotul 3 şi anume Bistriţa – Vatra Dornei și Vatra Dornei – Suceava. Nu au fost contestaţii, undeva în maxim o săptămână – zece zile vom semna contractul cu antreprenorii desemnați câştigători pentru a realiza documentaţiile. Termen 18 luni pentru a le preda. Imediat ce se predă documentaţia, scoatem la licitaţie execuţia. Finanţarea, aşa cum am spus, noi o propunem a fi realizată din fonduri europene”, a spus ministrul Transporturilor.

Potrivit acestuia, licitația pentru lotul Baia Mare – Bistriţa a fost contestată, urmând ca acest contract să fie semnat anul viitor: ”Din păcate, pentru Lotul 1, cel care ne impactează pe noi şi ne interesează cel mai mult, este înregistrată o contestaţie. După ce se va încheia perioada de răspuns, mai întâi la CNSC, vedem dacă merge mai departe la Curtea de Apel cel care a făcut contestaţie. La începutul anului vrem să semnăm contractul de documentaţie şi pentru Lotul 1. De altfel, cea mai avansată porţiune din tot ce înseamnă Autostrada Nordului este drumul de legătură dintre varianta ocolitoare a municipiului Satu Mare, care va fi gata în două săptămâni, şi ieşirea spre Vama Oar. Acolo este semnat ordinul de începere a lucrărilor şi am convingerea că se vor respecta termenele”.

Rezultatul procedurii de atribuire a contractului ”Elaborare studiu de fezabilitate drum de mare viteză Baia Mare – Suceava: Lot 1 Baia Mare – Bistrița, Lot 2 Bistrița – Vatra Dornei și Lot 3 Vatra Dornei – Suceava”:

Lotul 1, Baia Mare – Bistrița: asocierea Search Corporation – Egis International SAS – Egis Romania SA – SC Formin SA, cu 15.206.688,64 lei fără TVA.

Lotul 2, Bistrița – Vatra Dornei: SC Explan SRL, cu 15.793.026,12 lei fără TVA.

Lotul 3, Vatra Dornei – Suceava: asocierea Best Consulting & Design SRL – Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial, cu 14.475.000 lei fără TVA.

Studiile de fezabilitate vor fi realizate cu bani europeni, prin POIM 2014-2020.

În 27 octombrie a.c., Camera Deputaților, în calitate de for decizional, a aprobat legea privind realizarea Autostrăzii Nordului pe traseul Vama Oar – Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava. Conform legii, ”acest obiectiv se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene. Termenul de execuţie al obiectivului este de 4 ani de la data intrării în vigoare a acestei legi. Prevederile legii intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2021”. Președintele Klaus Iohannis a promulgat legea în data de 20 noiembrie.

VEZI ȘI:

28 comentarii

    • După cum sa spus premierul Orban când a fost la Bistrița: prima dată se va construi o nouă centură prin afara intravilanului orașului pe Drumul Expres și nu pe Autostradă.

    • Vor debuta cu centura dar nu se știe nici măcar pe unde va trece centura. De autostradă ce să mai vorbim. Trec alegerile și se liniștesc treburile, exact cum s-a liniștit și dl Turc. Nu se agită absolut deloc să pună în practică ceea ce a promis în campanie.

    • Singurul traseu posibil pentru Centura Bistriței este pe lângă localitățile Monari – Jelna.

    • Pa langa Monari Jelna spre Livezile sunt 45 de kilometri de centura peste un deal de 600 m, cu două treceri peste calea ferata si doua poduri peste Bistrița. Va merge u-hu pe centura lungitoare din visele umede ale unor aburei.

    • @ ….
      Traseul Jelna-Monari este și cel preferat de Ministerul Transporturilor fiindcă celelalte traseie sunt imposibile.

    • @
      Și care ar fi problema să faci un amărât de pod peste Bistrița în epoca asta sau făcut poduri peste Dunăre, vezi podul de la Calafat și se construiește unul chiar acum la Brăila. Iar Everestul de 600m se poate ocoli.

  • Pe Bargau sa gaseasca ei alt traseu decat drumul actual…. Vedeauas eu asa loc de autostrada!
    In 20 de ani poate prin tunel …..sau daca se inventeaza teleportarea…..si atunci nici masina, nici autostrada nu-ti mai trebuie.

  • Lotul 1 din cauza reliefului , facilității de a construi pe teren plan e cel mai intersant, firmele care au licitat sunt mult mai numeroase, pot onora la nivel tehnic proiectul fără depăşiri de costuri. Loturile 2 şi 3 sunt adjudecate de firme care ori au capacitatea de a răspunde provocărilor( mari -utilaje , expertiză resurse) ….ori ştiu că e vorba de a da nişte țepe rapid..în sensul vor lua repede banii( oferte de preț subevaluate) vor vedea apoi …..
    Acolo trebuie excavații, dinamitări consolidări..măsuri de protecție habitatelor naturale…sunt lucrări extrem de complexe. Dacă se merge pe versiunea lărgirii drumului expres..( în defavoarea securității rutiere a locuitorilor din zonele rurale) ar fi mai mai simplu tehnic dar s-ar creea o serie de probleme constante pe viitor de securitate rutieră…Tuneluri pe sub munți..mda, pare SF chiar dacă sunt utilaje specializate la ora asta foreze Nume cunoscute gen Herrenknecht de peste 800 de tone. Au firmele ce concurează pe proiecte capacitatea de a investi în tehnologii de ultimă oră?? Mare semn de întrebare..
    Anyway partidele, candidații politici în România pot debita ce prostii vor pe canalele publice de comunicare …cenzura – şi-au asigurat protecția sub numele de publicitate electorală tot de la buget şi tot din banii contribuabililor..e o formă de cumpărare a presei-contractele de publicitate. Se revine la ani în urmă.

  • Ar fi o mare tâpenie dacă s-ar conecta Drumul Expres în intersecția unde a fost borcanul asta ar însemna să aglomerezi și mai mult orașul cu traficul de tranzit care va intra pe strada Libertății.
    Drumul Expres trebuie să ocolească integral orașul iar conexiunea cu orașul să se facă înaite de Viișoara și de Unirea.

  • Până ce nu văd că încep lucrările la noua centură prin afara intravilanului Bistriței eu nu pun botul la toate primisiunile.

  • „” Fără o Centură prin afara intavilanului orașului, fără o Autostradă și fără un Aeroport fără toate acestea Bistrița va rămâne un cătun nenorocit uitat de timp și lume „”.

    Fără lucrări importonte de infrastructură rutieră nu numai că nimeni nu va veni la Bistrița ci și toți ce vor putea vor fugi din Bistrița.

  • Sau găsit să conteste lotul cel mai ușor de făcut Baia Mare – Bistrița în schimb loturile din munte nu sunt contestate, asta este cel puțin ciudat.

  • Întreb pentru o vecină din scara blocului : Dacă la licitațile pentru cele două tronsoane au fost stabiliți câștigători atunci de ce nu sau semnat contractele acum înaite de alegeri, de ce vor fi semnate numai după alegeri ?
    Oare imprimata de la ministerul transporturilor nu mai are toner sau oare este vorba de neprofesionismul celor din minister ?

  • Până la urmă că tot nu am îțeles vom avea două artere de circulație adică o Autostradă și un Drum Expres și respectiv două Centuri prin afara orașului una pe Autostradă și cealaltă pe Drumul Expres ?

  • La noi în țară (și cam peste tot în lume) autostrăzile pe lângă nume au și un indicativ, pentru Autostrada Nordului indicativul este A14.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.