Viceprimarul Sorin Hangan spune că Bistrița nu are nevoie în acest moment de o parcare publică megalomanică, pe care oricum nu își permite să o amenajaze, ci de parcări de reședință unde oamenii să își poată lăsa mașinile cât mai aproape de zona în care locuiesc.
Prezent într-o emisiune la postul local AS TV, viceprimarul PNL a vorbit despre problema parcărilor din oraș, mult discutată în această perioadă preelectorală.
”În 2017, Primăria Bistrița a transferat Consiliului Județean punctul termic din spatele BCR cu o suprafață de teren cu subcondiția să înceapă să facă o parcare în decurs de 6 ani. Au trecut 6 an, nu s-au apucat de ea. Drept urmare, anul trecut am cerut acel teren înapoi să facem noi o parcare. Cum să poți face în 3, în 6 luni o parcare de 900 de locuri când nu au fost în stare în 6 ani să facă o parcare de 300 de locuri? Cine mai crede povestea asta? Ne-au dat înapoi terenul cu o documentație din care reiese că acea parcare de aproximativ 300 de locuri, supraterană, costă în jur de 13-14 milioane de euro. Și atunci cât costă una de 900 de locuri? Nu 40 de milioane de euro mai ales că e și subterană? Dacă mai trebuie să cumpărăm și clădirea domnului Drăgan care, cu siguranță, nu o va da cu mai puțin de 10 milioane de euro trecem de 50 de milioane de euro. Nici pe copiii de grădiniță nu-i mai păcălim pentru că nu există finanțare din fonduri europene pentru acest tip de lucrări, chiar dacă trecem proiect de regenerare urbană – care înseamnă altceva – nu există nici finanțări guvernamentale pentru că problema parcărilor nu este doar în Bistrița, este peste tot și nu dă nici Guvernul bani fiindcă ar deschide o cutie a Pandorei pe care nu ar putea-o închide degrabă și atunci nu există decât finanțare din bugetul local. Dacă din bugetul local noi rămânem cu 1,5 milioane de euro pentru investiții – scăzând cheltuieli – în câți ani putem face o parcare de 50-60 de milioane de euro? În 40 de ani putem aduna banii. Nicio bancă nu va credita Primăria Bistrița pentru un astfel de proiect, cu o astfel de sumă, dar absolut niciuna”, a spus Sorin Hangan.
Viceprimarul a explicat că ”astăzi, problema nu este o parcare publică megalomanică”: ”Cea mai stringentă problemă este asigurarea locurilor de parcare de reședință, din proximitatea blocurilor pentru că oamenii merg acasă și trebuie să își lase undeva mașina. Problema sunt aceste parcări de 100, 150, 200 de locuri în cât mai multe zone pentru ca să le asigurăm oamenilor ce plătesc taxe și impozite locuri unde să își lase mașina. Degeaba facem noi o parcare de 900 de locuri în Eminescu fiindcă acel cetățean care locuiește pe Împăratul Traian, Avram Iancu sau Andrei Mureșanu nu va veni să parcheze în Eminescu. Să facem o parcare de 900 de locuri ca noaptea să fie 890 de locuri libere? De-asta nu cred în povești”.
Sorin Hangan, care este președintele organizației municipale a PNL, a criticat fosta administrație PSD a orașului. ”În 12 ani, nu a fost în stare să facă o parcare, deși a avut la dispoziție terenuri pe care noi, acum, nu le mai avem. Noi am început parcări supraetajate în Minulescu, pe Vasile Lupu, pe Năsăudului și urmează și celelalte. Avem pe Gheorghe Șincai, colț cu Lupeni, pe Crinilor, pe Carpați care sunt în diverse faze fiindcă a trebuit să facem PUZ și așteptăm aviz de la Agenția pentru Protecția Mediului. Le vom face pe toate fiindcă acestea sunt cele mai importante”, a spus Hangan.
Ganduri si idei bune impartaseste cu noi, sa vina alegerile, dupa care o sa fie liniste!
Politicienii nu pot face ceea ce trebuie, pentru ca nu sunt realeși.
Eu nu sunt politician și pot zice ce trebuie făcut.
În loc de imprumuturi prin Tezaur, Fidelis etc. (bani pe care trebuie să îi dea înapoi urmașii) , taxe mai mari (astea nu trebuie date înapoi).
În loc de mai multe parcări, mai puține mașini (taxe de înmatriculare mai mari, taxe de parcare mai mari, RCA msi scump, rovinietă mai scumpă, service mai scump. O dublare a costului de proprietate și exploatare a mașinii face ca nr mașinilor să scadă la jumătate!
Transport în comun mai bun, tren, autobuz,
Mașini de închiriat , sunt tot timpul în mișcare, deci.nu e nevoie de atâtea locuri de parcare. Când o parchezi, vine altul și o închiriază.
Lumea vrea ca Primăria să facă parcare în valoare de 300 milioane de lei, dar ei plătească doar 200 lei/an . Să se facă, dar toate costurile să fie suportate de cei care folosesc parcarea.
Paște liniștit pe pășunile din Danemarca…! Cu ideile tale o sa muncim mult și bine GRATIS pentru Stat…Se vede că ești urmașul lui nea’ Nelu! Un democrat-comunist…ai înțeles gresit și comunismul și democrația. Am impresia că ești adeptul Sistemului Sclavagist…
Mai desteptule !De ce să plătească cei de la tara toate aceste taxe mărite?Chiar daca se măresc taxele cei de la oraș care le administrează își vor lua parte lor care va fi mai mare daca au de unde sa ia.
Vicele are dreptate: vreti parcari mari? Aratatimi de unde luati 50 mil euro, desteptilor.
Domnule viceprimar, de Punctul termic Aleea Ineu ce ne puteți spune? Așteptăm dărâmarea și amenajarea unei parcări.
Corect, problema Bistritei sunt locurile de munca pentru oameni calificati care sunt inexistente. Faci facultate, esti obligat sa ramai la Cluj ca la Bistrita nu ai ce face. Nu ai o firma serioasa de servicii economice, nu ai multiantionale, nu ai IT, nu ai logistica, nu ai marketimg, nu ai firme de proiectare nu ai nimic.
Unde sa ai firme private care sa creeze locuri de munca, când parcul industrial sud dupa aproape 10 ani nu are paza si nu e iluminat?
Acolo e un parc de aventuri si drifting, nici un om normal la cap nu-si va investi banii ca sa deschida o afacere de care sa-si bata altii joc noaptea.
Primarul reclama prin 2017 (cautati prin online) ca parcul ala nu are infrastructura si nu e bine facut.
OK, dupa mandatul lui poate spune exact la fel, n-a facut absolut nimic ca sa schimbe în bine destinatia acelui parc.
Omul a avut visele lui cu trenuletze Thomas si pasaje subterane, si daca citim presa si de alea s-a cam ales praful.
Trenuletul face victime (în continuare), iar pasajul va fi o imensa hazna pentru cei care merg la piata si-i taie la burta dupa mâncarea dubioasa preparata pe acolo.
Corect, problema cea mai mare a nostra sunteti voi, astia care în patrru ani ati sapat o groapa pe care nu mai sunteti în stare ca sa o terminati.
Pe ideea ca n-avem nevoie de parcare megalomanica eu zic sa-l sune careva pe Boc sa darâme si ala parcarea aia imensa din spatele primariei de la Cluj-Napoca.
Apropo, primarul nu îndrazneste sa zica nimic, la CNLR când terminati de dat cu lavabila? Macar la toamna apuca o noua generatie sa faca cursuri în cladirea principala? Ca una tocmai pleaca fara sa fi pasit pe acolo.
Mereu parcarea de pe Crinilor! Aici este un loc de joacă renovat și mereu ocupat de copii, iar parcările de reședință sunt suficiente. La 145 de metri e loc viran, mai mult decât generos, lângă Lidl. Economic, ecologic și de bun-simț este să păstrezi ce e deja construit, util și bine gândit, iar noua parcare să o faci pe un teren viran, desigur, cumpărat de la actualul proprietar. Nu cred că e mare câștig să distrugi un loc de joacă renovat recent, parcări la sol existente, ca să faci un pseudo-loc de joacă înghesuit între blocuri și o parcare etajată, înghesuită între blocuri, la așa distanță mică de ferestrele oamenilor. Costul unei parcări noi nu se justifică. E așa, o idee proastă care se rostogolește din inerție.
Aveți perfectă dreptate cu parcarea de pe Crinilor,se pare că edilii au făcut o obsesie cu acest parculet pe care vor sa_l distrugă,in rest totul este perfect in Bistrița,sper sa nu mai vorbim despre proiectele lor aberante niciodată,oricum rămânem cu groapa din Decebal,care este pe ultima sută de ani lumină!
Nu trebuie o parcare foarte mare, trebuie mai multe , între blocuri. Dar sa fie etajate pentru a rămâne spatiu pentru locuri de joaca destinate copiilor, terenuri de sport și spații verzi. Ori ei în 34 de ani au distrus multe spatii verzi pentru …parcări , unele „ecologice” pline de chiștoace de țigări și praf. Și în loc să facă parcări in unele locuri care se pretau pentru așa ceva , au închis ochii , în favoarea celor care au construit blocuri ( Crinilor, Năsăudului, Zimbrului, …) și spații comerciale ( A. Mureșanu, terenul de zgură de langa parc, langa Han- pe spatiu verde…) Cel puțin acesta ultimul a început să facă ceva, dar dezorganizat total. Ce dinainte a stat trei mandate și doar a promis…parcări etajate. Nu înțeleg aceștia că doar făcând parcări etajate între blocuri pot elibera marginile străzilor și pot crea spatii pentru terenuri de sport, locuri de joaca pentru copii și spatii verzi. Tot la un grup de blocuri- 500-1000 locuințe să fie o astfel de parcare.
Dar nici ce faceți dvs.dle viceprimar nu e ok, să amendați abuziv conducătorii auto, doar pentru faptul că nu au unde parca, faceți întâi parcări și apoi amendați cât vreți. Habar nu aveți ce fac subalternii dvs.de la Poliția locală în teren, oricum Poliția locală este o instituție mâncătoare de bani…………
Trebuie făcute parcări etajate(4-5 etaje- 2 subteran și 3 terane) între blocuri , pentru a elibera marginile străzilor și locurile pentru sport, joaca, parcuri. Parcări care sa fie folosite și de Protectia Civilă în caz de nevoie. Cu vremea tot mai capricioasă și cu lumea asta tot mai tensionată ar fi nevoie.
Domnu vice, domnu vice !!!
Astept parcarea din curtea Bisericii Romano- Catolica negociata acum un an de mine si nu de Primarie.
Multumesc stimatului Parintelui Paroh ca a inteles propunerea mea si dansul asteapta cu mare nerabdare sa faceti treaba asta primita cadou.
Poate ca reusiti si d-vs in sase ani de-amu incolo .
Astia nu înteleg notiunea de donatie, au auzit doar de parandarat sau comision.
Dar stai linistit, ca daca-i spui lui Lazany (dupa alegeri) ca sa o amenajeze, pâna de Craciun în mod sigur e asfaltata.
PS: ziceam mai sus de parcul industrial sud, ala tot creatia mintilor peneliste a fost – pus în practica de Cretu…. doar ca dupa ce l-a construit ala, brusc n-a mai fost deloc bun pentru ca n-au putut taia ei panglica.