Actualitate

”Victorie tristă. Semnal de alarmă”

”Conform legislaţiei în vigoare, copiii cu certificat de cerinţe educaţionale integraţi în învăţământul de masă au dreptul, de ani de zile, la sprijin financiar din partea statului prin fonduri speciale alocate de la Guvern. Prevederile dispozitiilor art. 51 alin 2 din Lg. 1/2011 modif., alin. 7 din Lg. 272/2004 modif și HG 904/2014 prin care se stabilesc alocația de hrană și drepturile la îmbrăcăminte, încălțăminte, materiale igienico-sanitare, rechizite/manuale, jucării, transport, materiale cultural-sportive de care beneficiază copiii și tinerii cu cerințe educaționale speciale, școlarizați în unitățile de învățământ special sau de masă și care nu sunt incluși în sistemul de protecție social nu au fost respectate până acum decât la nivel teoretic.

Începând din acest an banii au fost alocaţi de la guvern la primăriile din teritoriu, de unde au fost repartizaţi la şcoli.

Părinţii copiilor cu cerinţe educative special integraţi în învăţământul de masă trebuie să ştie că pot beneficia de aceste sume doar dacă depun la secretariatul şcolilor şi grădiniţelor unde învaţă copiii o serie de documente însoţite de o cerere. Cererea se depune la unitatea de invatamant preuniversitar unde este înscris copilul cu CES, împreună cu următoarele documente: certificatul de naştere al beneficiarului; actul de identitate al părintelui sau, după caz, al reprezentantului legal; certificatul de orientare şcolară şi profesională eliberat de CJRAE.

Conform HG, în acest an se vor acorda drepturile aferente perioadei ianuarie – decembrie 2016, deci nu şi pentru septembrie – decembrie 2015. În ceea ce privește drepturile de îmbrăcăminte, încălțăminte, rechizite, acestea se plătesc până la finalul anului calendaristic. Alocația de hrană se plătește până în data de 5 ale lunii următoare.

Victorie tristă

În unităţile de învăţământ de masă din judeţul Bistriţa-Năsăud învaţă circa 550 de copii cu cerinţe educaţionale speciale care beneficiază de învăţământ incluziv în 20 de unităţi şcolare de masă.

Serviciile specifice de care aceştia au nevoie sunt oferite efectiv de 34 de consilieri şcolari care deservesc toată populaţia şcolară care are nevoie de consiliere, nu doar copiii cu CES, 11 logopezi aflaţi în aceeaşi situaţie şi 20 de profesori de sprijin/itineranţi fiind zone la nivel de judeţ complet descoperite.

Asociaţia Autism Europa trage un semnal de alarmă cu privire la faptul că numărul redus de specialişti implicaţi în acest proces constituie principala piedică în realizarea eficientă a incluziunii şcolare la care aceşti copii au dreptul. O astfel de abordare este discriminatorie prin faptul că reduce semnificativ şansele de integrare a copiilor cu cerinţe educative speciale în învăţământul de masă, plasând responsabilitatea incluziunii pe umerii cadrelor didactice şi a părinţilor. Suntem convinşi că factorii implicaţi vor găsi soluţii pentru remedierea situaţiei”

Ana Dragu – ASOCIAŢIA AUTISM EUROPA BISTRIŢA, CENTRUL DE RESURSE ŞI REFERINŢĂ ÎN AUTISM MICUL PRINŢ

4 comentarii

  • Sigur că nu toți, doar o parte semnificativă. În ce privește succesul învătământului special pe verticală, produce dezadaptați pe bandă rulantă, domnule profesor. Situația e dezastruoasă la nivel național, o arată statisticile, dar insistați să vă apărați lipsa de realizări. Și să vă credeți/lăudați între voi. Întregul sistem de înv. special e prost gândit, nepermițând cadrelor didactice specializate care doresc să schimbe ceva pentru binele copiilor (și da, sunt și astfel de cadre, multe) să miște in front. Singurul scop al acestei forme de învățământ e să aveți dvs post și nu orice post, ci unul pe care nu vă monitorizează nimeni, unde nu aveți indicatori de performanță și unde puteți da, liniștit vina pentru lipsa de progrese a copiilor pe dizabilitățile lor. Și, ca o paranteză, copiii cu CES din înv. de masă beneficiază de curricule adaptate și ei. Mai citiți legislația.

    • După cum vorbiți sunteți de la „Centrul de referință …” poate chiar Ana Dragu. Mai aveți mult de învățat.

    • Stimată doamnă! Cine sunteti dumneavoastră, de vă permiteți să faceți asemenea remarci vis-a-vis de învățământul incluziv? În aceste Centre Şcolare de Educație Incluzivă, profesează cadre didactice specializate în domeniul psihopedagogiei speciale, care sunt foarte bine pregatite din punct de vedere profesional şi care oferă copiilor un act didactic calitativ. Aceste cadre didactice, stimată doamnă, sunt interesate de perfecționarea continuă şi se perfecționează la universitățile în domeniu din țară, unde, poate, nu ar fi rău, să se întâlnească şi cu cei de la Centrul dumneavoastră. Doar în acest caz am putea vorbi de la egal la egal. V-aş fi recunoscătoare dacă v-ați limita strict la nemulțumirile dumneavoastră şi ați înceta cu această campanie agresivă împotriva învățământului incluziv.

  • Ana Dragu dacă are ceva de spus, o spune; nu se ascunde sub alt nume. Cu siguranță dumneavostră sunteți cel care a-ti avea multe de învățat de la ea. Păcat că învățământul special nu este deschis la noi provocari si sunt convinsă că majoritatea profesorilor (daca nu chiar toti) sunt plafonati si nu au mai participat la un curs de când au terminat scoala. Ana Dragu susține multe trainiguri, va-ti putea înscrie si dumneavostră domnule Atila.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.