Actualitate

Zona Decebal, din nou în șantier. Au reînceput lucrările la pasaj

Rombat

În zona Decebal au fost scoase dalele de pe trotuar și făcute împrejmuiri întrucât urmează injectarea de betonită pentru stabilizarea terenului în zona clădirilor, lucrare care era prevăzută în urma expertizelor, dar care nu s-a făcut și care presupune noi intervenții, decopertări și săpături.

Lucrările de injectare se vor face pentru consolidarea terenului de fundare de sub fundațiile pereților structurali de la blocul J25 S+P+4E și blocul Turn S+P+10E. În perioada de execuție a lucrărilor, pe trotuarele adiacente circulația pietonală va fi restricționată.

Odată cu noile lucrări se vor monta și scările rulante la pasaj. Copertinele de la intrările în pasaj vor fi date jos. Primăria Bistrița a lansat un concurs de idei privind cele patru intrări în pasajul pietonal subteran de pe Bd. Decebal. Arhitecții din oraș sunt așteptați să ofere cele mai bune soluții de amenajare a intrărilor.

Primarul Gabriel Lazany a explicat de mai multe ori de ce este nevoie de aceste lucrări.

”Au fost anumite probleme, în primul rând divergențele dintre (fosta -n.r.) administrație bistrițeană și constructor privind unele măsuri dispuse de către administrație, începând cu montarea unei scări rulante care nu era în proiect, adusă de alt furnizor nu de constructor, care nu a fost de acord cu montarea până nu predă amplasamentul. Motiv pentru care nu s-a făcut acest lucru, scările rulante sunt în curtea Primăriei. Am dispus administratorului public să înceapă procedura de recepție a pasajului. Am fost contactat de către constructor, iar în cadrul întâlnirii am fost întrebat: Sunteți sigur că vreți să faceți recepția acestui pasaj având în vedere problemele existente?. Zic: Da, sunt, pentru că problemele cu scara rulantă trebuie să ni le asumăm într-un fel, chiar dacă pierdem garanția ele vor trebui puse. Mi s-a spus: Dar nu asta este problema, ci alta. În momentul în care s-au început săpăturile, când am început mutarea coloanelor de canalizare nivelul de săpătură a fost sub nivelul de fundare al blocurilor, a declarat primarul Gabriel Lazany în luna aprilie a acestui an.

Cetățenii din blocul turn și în cel de lângă, constatând la un moment dat că nu li se mai închid bine geamurile și ușile, au făcut sesizare către Inspectoratul de Stat în Construcții, care a dispus sistarea lucrărilor și întocmirea unor expertize.

”Aproape doi ani nu s-a lucrat în această zonă. S-au întocmit în martie și aprilie 2023 două expertize, una geotehnică și una tehnică prin care s-au dispus anumite măsuri: turnarea de piloți forați și, cel mai important, injectări de betonită sub fundațiile blocurilor pentru stabilizarea terenului, în special la blocul turn, care s-a constatat că are o deviație mai mare. Ei, aceste lucrări nu au fost executate. În momentul în care am ridicat această problemă serviciului tehnic (n.r. – din Primărie) mi s-a spus că n-ar mai fi nevoie de ele, că s-au întâlnit proiectanții, că nu trebuie făcute. Am contactat echipa de experți, cei doi profesori de la Timișoara care au întocmit expertizele. Au spus că nici nu încape vorbă de așa ceva, este obligatoriu să se facă aceste injectări de betonită, pentru că altfel la cea mai mică undă seismică, și gândiți-vă că în 1977 s-a resimțit cutremurul și la Bistrița, există un risc real pentru clădirile respective”, a mai explicat el.

Lucrările care se vor face în continuare nu ar trebui să afecteze circulația rutieră.

”Este ceva mai mult decât scandalos, aș putea spune, pentru că în momentul de față când totul este acoperit să începem să decopertăm, să săpăm și să facem injectările respective. Și trebuie făcute și le vom face, pentru că oamenii nu trebuie să se simtă niciun moment în pericol. (…) Constructorul mi-a semnalat această problemă. Nu cred că vom prelungi proiectul mai mult de 31 decembrie, vom vedea ce zonă va trebui decopertată, nu cred că va trebui intervenit în zona stradală, ci doar în cea de trotuare, deci nefiind afectat traficul. Cheltuielile vor fi mult mai mari decât dacă s-ar fi făcut la momentul oportun. Dacă se făceau când era săpat era una, să te apuci să faci acum după ce e gata este alta. Este un lucru trist, dar mă bucur că mi-a fost sesizat și l-am descoperit pentru că altfel puteam ajunge la lucruri mult mai grave. Eu nu accept așa ceva”, a spus primarul.

Pasajul pietonal subteran din zona Pieței Decebal face parte din proiectul european de circa 14,2 milioane de euro ”Reconfigurarea axei de transport public pe traseul str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureșanu – str. Năsăudului”.

Etichete

6 comentarii

  • Când vezi debandada cerebrală, ilogica de a face proiecte impuse aberant pentru binele cetățenesc transformate în groapă tocătoare de resurse financiare, și proiecte disfuncționale îți vine să ai “încredere” în administrație de nu mai poți. Am auzit o vorbă în “politica e multă minciună și promisiuni”. Și asta a ajuns să ne conducă. Pentru cei care se cred deștepți ar trebui să le dea de gândit. Ăsta e respectul pe care îl avem noi înșine față de noi, tolerand asemenea “valori”

    54
    2
  • “problemele cu scara rulantă trebuie să ni le asumăm într-un fel, chiar dacă pierdem garanția” politicienii prea s-au obisnuit cu folosirea verbului A ASUMA , mai ales cand e vorba de banii altora

    51
  • Fix tot vechea administrație ii de vina, aveti deja o gramada de timp scurs cu noua administrație care nu ii de vina cu nimic. Si sa nu uitam ca inainte de vechea administrație tot voi psd ati fost la putere. In loc sa faceti ceva, tot aruncati cu noroi in altii.

    31
    1
    • Si ce a facut cu tehnicul ca a mintit ca nu e nevoie de consolidare? Sefii mai stau in picioare inca? Sunt tot la conducere? Dar cei care s au ocupat de acele proiecte mai sunt in viata inca? Ei nu sunt trasi la raspundere?

      28
  • “A politician needs the ability to foretell what is going to happen tomorrow, next week, next month, and next year. And to have the ability afterwards to explain why it didn’t happen.”

    Winston Churchill

    12
    4
Apasă aici ca să comentezi

Răspunde-i lui Ion-Ion Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.