Profesoara Monica Halaszi, decorată în 2016 de președintele Klaus Iohahnis cu Ordinul ”Meritul pentru Învăţământ” în grad de Cavaler, salută ideea ministrului Educației Naționale, Monica Anisie, care vrea să înceapă debirocratizarea sistemului de învățământ.
Monica Halaszi, profesor de Limba și literatura română la Colegiul Național ”Liviu Rebreanu” din Bistrița și totodată autor de manuale, a scris: ”Fiecare hârtie inutilă îl îndepărtează pe profesor de rolul său. Debirocratizarea actului didactic este o necesitate, într-adevăr. Aș toca 70% din piesele portofoliului profesorului”
Să mai spunem că anul acesta Monica Halaszi este finalistă în Gala Eduicației 2019 fiind considerată un ”profesor altfel”, dintre cei care ”dau dovadă de entuziasm și încredere în sine, le place să se joace, nu le e teamă să fie diferiți la clasă, folosesc tehnologii noi și comunică ușor folosindu-se de ele, au abilități de comunicare și sunt receptivi la feedback, vor să se dezvolte, sunt buni facilitatori, creează contexte de învățare relevantă pentru elevi, stârnesc elevilor motivația pentru învățare și interesul pentru școală și implicarea în comunitate, asigură transferul învățării și progresul vizibil al elevilor/copiilor, manifestă spirit de colaborare, capacitatea de implementare a soluțiilor, creativitate, curaj, disponibilitate și caută permanent soluții și nu scuze mai ales în situațiile limită”.
Iată anunțul ministrului Monica Anisie de pe Facebook:
”Dragi colegi educatori, învățători, profesori,
Va informez ca am semnat ordinul prin care vreau ca munca dumneavoastră să fie eficientă și centrată pe elev! O comisie alcătuită din persoane din toate mediile educaționale va ,,tăia hârtiile” care vă îngreunează munca!
Sunt alături de dumneavoastră, vă respect pentru tot ceea ce faceți și vă rog să îmi transmiteți, pe adresa de email monica.anisie@edu.gov.ro, toate problemele care considerați că vă îngreunează munca!
Începutul semestrului al II-lea este termenul limită pentru finalizarea consultării publice!
Anul școlar viitor ( 2020-2021) va fi ALTFEL și datorită implicării dumneavoastră! Haideți la treabă!”
CITEȘTE ȘI:
De lozinci de acestea suntem sătui. Să enumere exact care ar fi acele „piese” care le-ar elimina. Așa este doar o lozincă de campanie pentru o viitoare funcție.
@Profesor, trebuie să menționezi că, în realitate, ești Profesor psdist.
În loc să vă preocupați de instruirea modernă a elevilor, voi ați inventat tot felul de hârțoage pentru a vă masca incompetența!
Dascălii sa fie in ton cu vremurile ,sa fie deschiși la noile realități.Sa participe la chefuri cu cafele și țigări cu liceenii și să abordeze chestiuni ce țin de educația sexuală.Daca se servește și alcool la aceste chefuri e un lucru normal ce tine de noua educație europeană.
Oare e vizata pentru a fii pusa la conducerea Isj?
Numai cele de care profesorul și administrația școlii are strict nevoie de ele! Există atâtea situații în care diferite evidențe, situații sau analize școlare, chiar cataloagele școlare, materialele și resursele didactice pot fi gestionate prin TIC. Este aberant ca prin „lege” (O.M.) să se spună de câte hârtii este nevoie în școală. Trebuie să existe exact atâtea de câte are nevoie fiecare. Este ca și cum s-ar da o lege prin care să se stabilească câte piese de mobilier trebuie să-ți pui în casă. În momentul de față, situații și hârtii inutile cer inspectoratele școlare, instituții care trebuie urgent reformate, în ce privește structura, modul de organizare și funcționare. În momentul de față IȘJ urile cer cele mai multe hârtii, de cele mai multe cazuri absolut inutile, Primăriile solicită situațiile de care este nevoie pentru organizarea și administrarea rețelei școlare, iar ARACIP solicită hârtii și vine în evaluare doar dacă este chemat, dacă se solicită autorizarea și acreditarea unor specializări/profiluri/niveluri noi de învățământ.
Exemple concrete! Ce hartii inutile cer fiecare? Sa stim si noi sa nu le facem!
Dacă lucrați în învățământ cred că știți de ce aveți nevoie, ce folosiți și care hârtii vă sunt inutile dintre cele cerute de alții, știți foarte bine cum ați putea să vă gestionați și altfel informația/resursele educaționale. După caz, în funcție de activitatea fiecăruia și de specificul fiecărei școli. De ce trebuie să vă spună cineva de ce aveți dumneavoastră nevoie? Schimbarea începe cu noi și asta nu e doar un slogan. Putem discuta față în față, dacă ne cunoaștem. Toate cele bune!