Actualitate

Fără drifturi în 2021 la Bistrița. ACR a pregătit însă surprize pentru amatorii de viteză

Automobil Clubul Român (ACR) Bistrița-Năsăud va renunța în 2021 la concursurile de drifturi, a anunțat Virgiliu Orza, director, însă amatorii de viteză nu vor duce lipsă de senzații tari. La Bistrița vor fi aduse karturi electrice și chiar un monopost asemănător cu cele de Formula 1.

”În 2021, renunțăm la concursurile de drifturi, vom organiza mai degrabă de îndemânare și de slalom. Pe acestea le putem organiza și pe asfalt, dar și pe macadam de 2000-3000 de metri pătrați. Atunci, lumea va face diferența între ce înseamnă asfalt uscat și pământ ud. Îndemânarea se învăța pe vremuri la poligon, în școala de șoferi. E nevoie de coordonarea mâinilor și picioarelor. Orașul e tot mai aglomerat, iar șoferii începători mai ales nu știu ocoli gropile, alte mașini și mai ales pietonii. Cursurile de conducere defensivă – mai pe românește de îndemânare – sunt pentru ca șoferul care vede un obiect în afara mașinii să știe să-l ocolească. E importantă și viteza de deplasare. Cu cât circuli mai repede, cu atât trebuie să reacționezi mai repede. Neavând experiență, intervine accidentul”, a spus Orza.

Potrivit directorului ACR Bistrița-Năsăud, Parcul Industrial Bistrița Sud ar fi ”ideal pentru concursuri de îndemânare pentru amatori”, însă fosta administrație a orașului nu și-a dat acordul în acest sens.

”Nu ne-au lăsat până acum. Deja au trecut ceva ani și nu am primit acordul. Există o stradă care duce spre Parcul Industrial pe care am putea-o folosi cu aprobarea Poliției și a Primăriei pentru că are 400 de metri, avem câteva sensuri giratorii, indicatoare și panouri unde elevii școlilor de șoferi ar putea să demonstreze că știu conduce preventiv. Sunt și locuri de parcare, treceri de pietoni, așa că s-ar putea face o demonstrație. Am încercat o colaborare cu Poliția care este de acord, dar a rămas în faza de discuții cu prefectul și Primăria Bistrița organizarea unui eveniment demonstrativ sau de conștientizare pentru populație”, a spus Orza.

În schimb, amatorii de viteză vor putea conduce karturi electrice și admira un monopost asemănător cu cele din Formula 1.

”Renunțăm la karturile acelea vechi cu motor și schimbător de viteză. Începem cu karturi electrice mai întâi pentru copii. Vom aduce și un monopost asemănător cu cele din Formula 1, mai în miniatură, la capacitatea unor motoare de 1000 cmc, maxim 2000 cmc. Se lucrează deja de un an la el. Am făcut și noi investiții în el. Am dat 2000 de euro numai pe un cadru și o caroserie. Vom avea câteva echipe invitate la noi la un eveniment pentru ca bistrițenii să vadă aceste monoposturi”, a spus el.

De asemenea, anul acesta, vor fi organizate și evenimente automobilistice prin care se va promova turismul în Bistrița-Năsăud.

”În 2021, vom face grupe de pasionați de turism care merg cu mașinile lor. Avem de gând să aducem mașini cu maxim două locuri, descoperite, tip buggy, o să facem caravane cu acele mașini, maxim 10 mașini în coloană cu care vom vizita județul. Sunt drumuri frumoase, intercomunale pe care putem merge și vizita județul. Sunt câteva trasee la care ne-am gândit, dar vom ține cont și de ce vor turiștii. Vom merge mai mult pe turism individual ca să nu fie grupuri compacte. Fiecăruia vom încerca să-i ascigurăm un mijloc de transport cu un post sau două dacă vor vrea, dacă nu, să vină cu mașinile lor și facem tabără peste noapte dadcă vor fi hoteluri și restaurante deschise ”, a spus Virgiliu Orza.

În 2021, ACR a pregătit un program competițional amplu, primul eveniment programat fiind Raliul Zăpezii din luna februarie.

Etichete

2 comentarii

  • La categoria Karturi si piste speciale ar trebui adusi toti cei care conduc cu bautura in cap si mai ales cei fara permis. Pe estia cine-i capaciteaza ?Cu Politia si ACR trebuie adunati si ca sa isi consume adrenalina sa aiba traseele impuse roata roata pe dupa casele lor.

  • Pai ce drifturi mai vreti ca si asa se fac destule prin parcarile de la mall si celelalte supermarketuri?
    Nu mai vorbim de giratorii….

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.