Inspectorul general-adjunct Mihai Mureşan de la Inspectoratul Şcolar Judeţean le-a vorbit directorilor de şcoli, la ultima şedinţă, despre o imperfecţiune a sistemului de repartizare a absolvenţilor de clasa a VIII-a în liceu.
„Am avut un număr de 294 de elevi corigenţi şi cu situaţia neîncheiată. Dintre aceştia, în etapa a III-a, am repartizat 210 ceea ce este deosebit de îmbucurător fiindcă iată, din totalul elevilor existenţi la sfârşitul anului şcolar, am reuşit să atragem peste 90% dintre ei şi asta este perfect. Trebuie să vă interesaţi în şcolile din care provin cei 84 rămaşi pe dinafară să vedem exact ce s-a întâmplat cu ei. Aveţi obligaţia să contactaţi părinţii acestor copii şi să încercaţi să-i atrageţi în învăţământul profesional”, a spus Mihai Mureşan.
Inspectorul general-adjuct a semnalat că există o deficienţă în sistem. El s-a referit la situaţia elevilor lăsaţi corigenţi pe vară şi care nu au putut participa la Evaluarea Naţională.
„E un pericol care ne paşte şi vă dau un exemplu cu ce s-a întâmplat în această vară. Cu excepţia Colegiului Naţional Andrei Mureşanu şi Colegiului Naţional Liviu Rebreanu – unde doar la secţiile maghairă şi germană au rămas cam jumătate locurile libere în clasele respective după prima repartizare – peste tot, în celelalte şcoli, au rămas clase neefectuate. Toţi aceşti elevi rămaşi corigenţi, după corigenţa din vară, au putut să-şi aleagă ce clase au dorit. Dacă erau trimişi la Evaluarea Naţională şi ar fi promovat examenul erau repartizaţi pe măsura puterilor lor. Ca atare iată cum se poate produce o inversiune de valori de care ne ferim cu ocazia derulării examenelor naţionale. Să nu ajungem cumva în situaţia în care să vă roage părinţii să îi lăsaţi corijenţi pe vară ca apoi să poată ajunge în clasele unde doresc. Mergând în ideea că scad efectivele de elevi se poate ajunge şi la aşa ceva”, a spus inspectorul general-adjunct Mihai Mureşan.
La inceputul lui octombrie, doamna inspector general spunea ,,Noi suntem responsabili ca aceasta societate nu arata bine”, lucru dealtfel perfect adevarat. Ceea ce e si mai grav e faptul ca in continuare sunt tolerate o serie de aberatii din scoala romaneasca de dupa anii ’90. M-as opri aici doar la epopeea evaluarilor de la final de clasa aVIII/ a cunoscuta de-a lungul vremii sub tot felul de denumiri.Deasemenea, aberatiile acelui asa-numit centralizator (an de an copy/paste), prin care, sau datorita caruia un profesor ajunge sa predea in 3-4 scoli ( alergand astfel de la o scoala la alta), in acest fel suferind calitatea actului educational si implicit a educatiei elevului.s ar mai fi atatea altele. Introduceti fratilor examenul de admitere in licee, nu va ganditi la tot felul de aberatii de repartizare computerizata, si dati cadrelor didactice sa predea si discipline inrudite cu specializarea de baza (macar in mediul rural), sa nu se ajunga ca in aceasta toamna spre ex, cand, profesor ce a obtinut doi si ceva la examenul din vara, sa predea ,,bine merci” , in scoli f bune ( la asfalt), prin tot felul de manevre ale directorilor ,,dezinteresati” sau fara nici un grad de rudenie cu cei in cauza…ar fi muulte de spus….dar spre a nu plictisi cititorii ma opresc momentan.
l-ati lasat si pe d-l general adj. sa vorbeasca?