Actualitate

Acorduri semnate pentru cele patru pasaje subterane pe DN 17 în Bistrița

La Ministerul Transporturilor s-au semnat acordurile pentru realizarea celor patru pasaje rutiere (denivelate subterane) pe DN 17, investiții prin care municipalitatea vrea să fluidizeze traficul la intrările și ieșirile din Bistrița.

Cele patru pasaje denivelate pe DN 17, pe modelul celor de la Oradea, pentru care au fost semnate acordurile cu CNAIR sunt:

  • intersecție cu vechea centură (sensul giratoriu de la Petrom Viișoara) – valoare estimată 39,2 milioane lei fără TVA
  • intersecție cu acces la Altex – valoare estimată 41,5 milioane lei fără TVA
  • intersecție cu acces la Kaufland și Cibela – valoare estimată 42,1 milioane lei fără TVA
  • intersecție cu DN 17C (str. Lucian Blaga) – valoare estimată 38,2 milioane lei fără TVA

Investițiile sunt finanțate în cadrul PNRR. Pentru fiecare pasaj va fi organizată o licitație separată, cu un termen de o lună pentru proiectare și șase luni pentru execuție. Obiectivul este ca toate cele patru pasaje să fie finalizate până în august 2026.

”Municipiul Bistrița face pasul de la ambuteiaje la mobilitate modernă! Un pas asumat pentru creșterea siguranței rutiere și eliminarea blocajelor din trafic. Mulțumesc domnului Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, și domnului Cristian Pistol, director general CNAIR, pentru deschiderea, sprijinul și implicarea în proiectele pentru Bistrița și bistrițeni!”, a menționat primarul Gabriel Lazany.

52 comentarii

    • Din cate stie cam toata lumea, primarul sta pe Carpinis. Aceeasi zona, alta strada. Nu mai fiti carcotasi. Luati si promisiunile fostului Primar care a mintit in ultimii ani ca asfalteaza strada Alunului si era printre primele pe lista lui.

      20
      85
    • Sa semneze pentru tot ce avem nevoie,destoinic acest primar nu degeaba este asa iubit!

      10
      54
    • Nu există nici-un document al niciunului dintre toţi foşti primari în care strada Alunului pe care circulă numai Lazany să fie trecută ca o prioritate la asfaltare.
      A fost băgată de groful 8 voturi acum pe ascuns ca prima stradă care va fi asfaltată şi pentru asta au fost scoase alte străzi vechi de la asfaltare. Dacă nu trebuia să se ceară acordul de mediu aflam de ea doar după ce era deja asfaltată.

      70
      5
    • Sa faci pasaje când n-ai centură e foarte inteligent… Ca și atunci când te scarpini pe spate cu peria de WC… Sau când îți cumperi o tava de mici și 4 paleți de muștar…. Cine l-a votat pe ăsta primar?

      17
      16
  • Eu sper din suflet să fie realizate și în 2 ani, nu în 6 luni știind ce înseamnă la noi SF, PT, apoi licitații, contestații peste contestații, alt SF, că au crescut prețurile. Dar dacă nici în 2 ani nu se întâmplă nimic, atunci e altă promisiune electorală, de genul: hai să mai sădim un crin și să-i mai păcălim. No, numa zîc.

    30
    50
    • Nu vrem lărgirea fostei centuri a Bistriței !
      Nu vrem lărgirea străzilor Simion Mândrescu, Drumul Cetății, Calea Clujului !
      Nu distrugeți inutil munca de o viață a oamenilor !
      Vrem o nouă centură prin afara Bistriței !

      92
      18
    • Ăsta vrea să distrugă viaţa la foarte mulţi oameni din Bistriţa numai ca-să îi fie lui bine acolo pe deal .

      76
      8
    • A desfiintat vecejl din centru si face 3 pasaje sa avem unde sa ne pisham cand mergem la mollul cu veceul incuiat!

      31
      7
    • A avea unde durmi cand n a mai fi primar, dupa 2028. Si il poate lua si pe raducu sa i tina de urat.

      8
      1
  • Or fi bune pasajele.cand vor fi gata peste vreo 3-4 ani…. dar acum urgent trebuie să rezolvați problema cu autogara Bistrița, deoarece autobuzele de pe traseele județene pleacă și sosesc direct din strada Rodnei colț cu str.Someșului cu toate că Autogara este la nici 50 metri distanță… totuși noi zicem că trăim într-un oraș civilizat.

    29
    14
    • Primarul Relaxat (în maghiara lazany= relaxat) are alte priorități.
      Neaosul „loaza” vine din lazany (in maghiara se citește lozoni).
      Nume predestinat.
      Atât s-a putut.

      12
  • Ar fi bine sa respecte termenul dar:
    Ei nici nu stiu ce este in pamant pe unde vor trece aceste pasaje.
    Canalizari, magistrale de apa, magistrale de curent si altele.
    Numai documentele pentru relocari dureaza o vesnicie. Ca doar sunt companii de stat si se faulteaza una pe alta.
    Si totusi pe unde vom circula intre timp?
    Daca nu se largeste soseaua la iesirile din oras este un proiect ratat.
    Succes
    Spor la treaba (romaneasca).

    25
    46
    • Soluţia este de a construi urgent noua Variantă Ocolitoare complet în afara oraşului acolo unde nu sunt reţele sau alte construcţi şi de construirea de străzi noi pe acolo unde încă nu este construit nimic nu lărgiri imposibile de străzi.

      67
      1
    • Dreptate ai…sa vedem cum vor izola pasajele . Ca in Decebal au izolat cu lampa de parlit porcii si e plin de apa….aici vkm trece prin pasaje ….vaslind!!!

      30
  • Nu-i rău că le face, va fi mult deranj iar la final nu vor rezolva mare lucru. O mare realizare ar fi noua arteră pe lângă/în locul căii ferate, care chiar va ușura imens traficul. Sau o centură nouă, chiar și la profil de drum național.

    33
  • Nu mai visați la centură nouă, fiți conștienți că așa ceva nu veți vedea in următorii 30 de ani. Nici măcar nu se știe pe unde va trece, știm așa generic că pe lângă Budac, dar pe unde anume mai exact, nu știe nimeni. Nici unde vor ieși de la Jelna la Livezile nu știe nimeni… faza e că nu ai pe unde face legătura între Jelna și Livezile, sper că nu vă gândiți la tuneluri SF… Noi nu suntem în stare să redăm circulației drumul surpat din Beclenuț, ce să mai vorbim de centură de 35 km cu poduri, tuneluri. În condițiile date, singura soluție care ar mai salva situația pentru următorii 10 ani, ar fi lărgirea la 4 benzi a actualei centuri. Loc este, merge repede, relativ ieftin.

    21
    65
    • Eu chiar visez de 35 de ani o nouă centură prin afara oraşului care să rezolve circulaţia din oraş.
      Pentru cel ce va reuşi să facă o nouă centură prin afara oraşului am o sticlă de pălincă de prune pe care am pus-o la nisip cam acum 30 de ani pentru ceilalți primari am doar ce a astupat actualul primar sub Piaţa Unirii.

      62
    • @caress Se știe pe unde va fi traseul pe lângă Jelna şi Livezile a Variante Ocolitoate Bistriţa chiar azi Primarul Gabriel Lazany a anunțat în direct la un postcast faptul că sa început studiu geologic.

      32
      7
    • O largesti ,dar te ,,infunzi” exact acolo unde sunt si acum ambuteiajele.Solutia simpla, corecta, functionala, este o centura care sa incomjiare orasul nu sa-l strabata.
      Lipsa unie centuri ,legate la un drum expres va duce in cativa ani, la disparitia industriei ,atata cat a mai ramas, Iar fara industrie , orasul se va goli asa cum s-a intamplat in multe orase de marime similara cu Bistrita ,in vest .

      8
      19
    • @pt domnul cu iii-uri: dacă zici că are Becleanul centură (deși nu are), de ce tot traficul greu trece fix prin centrul orașului? Podul de 1 km la care tu îi zici „centură ocolitoare” duce tot în Beclean, nu ocolește nimic. Ba mai mult s-a surpat drumul în Beclenuț, exact cum am prezis chiar în acest ziar. Se stă la semafor câte 30 de minute, din cauza asta acum TOT traficul s-a mutat în centrul Becleanului. Acel pod este rușinea beclenarilor, la fel ca jegul de gară, închis de OPC. Atât „sa” putut, vorba ta.

      10
      29
    • @relu, pune un link să vedem traseul sau măcar cu acel podcast. Deși eu cred că primarul a vorbit vorbe goale…

      7
      16
  • Dar de pasajul Gării – Tărpiului ce se mai aude? Parcă era vorba că s-a aprobat proiectul, are finanțare, v-ați grăbit să îl felicitați pe primar… Acest pasaj ar fi cu adevărat benefic, ar lega orașul de centură, ar putea să iasă autobuzele din autogară direct pe centură. Bine că faceți pasaj pentru cei care merg la Altex, de parcă acolo ar fi aglomerația.

    17
    66
  • Dacă tot a fost Lazany la Minister la Bucureşti poate ne spune ce a mai spus Grindeanu despre construirea Aeroportului de la Bistriţa ?

    50
    5
    • Dupa construirea Aeroportului Bistrita, Grindeanu s-a ocupat cu „alocarea” posturilor unor anumite persoane din anturaj, care sa il administreze. Aceasta repartitie de posturi s-a facut „la un pahar”, pentru ca asa se realizeaza lucrurile marete… 😀

      4
      23
    • Ce să spună? El e interesat doar de aeroportirile pe unde aterizează avioanele Nordis.Finețuri…piste line…să nu-i spargă silicoanele și botoxu la Laura.

      20
      1
  • A văzut cineva schiţa şi caietul de sarcini a acestor pasaje să vedem dacă nu sau făcut cu curu aşa cum sa proiectat prostia de pasaj subteran Gării – Tărpiului sau celelate bazaconi din Bistriţa. Să nu iasă iarăşi alte tâmpeni care foarte greu se pot remedia pentru care Bistriţa a devenit celebră.

    49
    • Inca nu exista SF-ul pentru aceste pasaje si tu vrei sa vezi caietul de sarcini??? Prima data SF, apoi PT, obtinerea finantarii, apoi scoaterea la licitatie (caietul de sarcini) si apoi realizarea…daca nu intervin contestatii.
      Cand vor face SF-ul (studiul de fezabilitate) vor vedea ca nu se va putea realiza si nu se va merge mai departe, dar banii vor fi dati…

      6
      18
    • Bănuiesc că specialiștii din Primărie au făcut un studiu cu ce este pe acolo şi cum va influența asta traficul şi viața oamenilor. Nu te apuci să cheltuiești niște bani pe SF-uri ca prostu pardon ca primarul ( așa ia spus recent într-un interviu chiar un om apropiat lui din presă că vorbește ca primarul şi nu prea pricepe ce spune) dacă nu eşti sigur că se pot realiza şi sunt utile la ceva.
      Vrem să vedem acest studiu !

      21
  • Numai proiecte cu sifon. Pasajele sunt în creștere exponențială, iar cu ulițele stăm la fel. Bistrița are nevoie cel mai mult de ASFALT. România ca înainte

    21
    4
    • Greșit, are nevoie de cât mai mult SPAȚIU VERDE și cât mai puțină POLUARE. Orice măsură care încurajează mersul cu mașina crează aglomerație și poluare. Primarul din Paris a semnat decretul pentru pietonalizarea a ÎNCĂ 500 de străzi, proiect prin care dispar zece mii de locuri de parcare. Noi bistrițenii suntem cu 100 de ani în urma occidentului, ei desființează parcări, noi cerem parcări. Ei transformă bisericile în biblioteci, muzee, noi încă le construim și facem cruci uriașe. Primitiv popor mai suntem! 🙁 Citat din articol: Locuitorii Parisului au votat duminică în favoarea creării unei zone fără maşini pe o suprafaţă vastă din capitala franceză, relatează dpa, preluată de Agerpres.

      O majoritate clară a celor care au votat la referendum a susţinut planul, ceea ce înseamnă că 500 de străzi din oraş vor fi înverzite şi transformate în zone pietonale.

      Ca urmare, până la 10.000 de locuri de parcare ar putea fi eliminate în anii următori, iar şoferii vor fi nevoiţi să facă ocoluri.

      9
      37
    • @ cares. Ce frumos sună „au votat la referendum”. Deci primarul Parisului a consultat cetățenii orașului, a ținut cont de dorința lor și nu le-a impus forțat această măsură. Câtă civilizație! într-adevăr, suntem cu 100 de ani în urmă!

      22
    • Păi avem şi noi un referendum în care Bistriţeni au spus clar că vor o Centură pe malul Bistriţei. Această centură este perfect valabilă deci Lazany treci la treabă !

      33
    • Da Gicule, au cheltuit bani degeaba cu referendumul, eșec total, interes aproape 0. Citat din articol: „Doar 4% dintre cei aproape 1,4 milioane de alegători înregistraţi au luat parte la referendum”. Adică, au așteptat la vot 1.400.000 de cetățeni, și s-au prezentat 56.000. Bani aruncați pe fereastră. Să voteze consiliul local, că doar cetățenii i-au ales.

      2
      29
    • @caress
      1. Cei intersaţi de problemă sau prezentat şi au votat la referendum cu Da sau cu Nu aşa cum au vrut ei.
      2. Consilieri locali reprezintă doar mafia din partide nu reprezintă deloc cetăţeni oraşului. Eu nu am văzut nici-un consilier să vină în cartier la mine nici nu ştiu ce consilier reprezintă cartierul meu.

      24
  • Moda sifonarii de resurse financiare fara numar continua cu inca un proiect nastrusnic precedat bineinteles de un studiu de fezabilitate. As fi curios de o statistica a proiectelor bazate pe idei „geniale” ale alesilor nostri in care s-au scurs zeci de milioane de euro pe studii de fezabilitate in urma carora s-a stabilit ca nu pot fi realizate sau costa prea mult si nu este finantare. Este cineva tras la raspundere pentru banii cheltuiti aiurea? Sau sunt interese imense sa „fezabilizeze” cat de mult?

    18
  • În spatele lui și aceste proiecte stă chelnerul care împinge de la spate știind că bacșișul ie pe terminate .

    14
    1
  • Noi nu avem centură ocolitoare dar vrem pasaje 😎👍 e de noapte minți !!! Fă domnule o centură ca la carte și o să vezi că dispare traficul din oras !

  • Concluzii.
    Dupa aceste comentarii observam cat de tare sunteti dusi cu pluta mai toti comentacii.
    Majoritatea aveti ghiveci in cap.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.