Primăria Bistrița a scos la licitație prin procedură simplificată lucrările de execuției pentru amenajarea a 26 de kilometri de piste de cicliști și pentru realizarea racordului electric pentru cele două stații de închiriere a bicicletelor. Data limită pentru depunerea ofertelor este 16 februarie a.c.
Potrivit site-ului de licitații publice, valoarea estimată a lucrărilor este de 16,7 milioane de lei, bani cu care se vor amenaja 26,056 km de piste de cicliști, semnalizate corespunzator, pe 28 de străzi din municipiul Bistrița.
Străzile pe care se vor amenaja pistele pentru cicliști sunt:
- 1 Decembrie – DN 17;
- Avram Iancu;
- Grănicerilor;
- Ghinzii; Drum comunal 8 – Ghinda;
- R. Vivu – DJ 173;
- Vasile Lupu;
- Tudor Vladimirescu;
- Cimitirului;
- Crinilor;
- Ion Slavici;
- Subcetate;
- Drumul Cetăţii DN 17 / terenuri adiacente DN;
- Drumul Dumitrei Vechi;
- Dimitrie Cantemir;
- Eroilor;
- Împăratul Traian;
- Valeriu Branişte;
- Aleea Sălciilor / teren situat între str. Libertăţii şi Petru Maior, pe lângă pârâu; Aleea Sălciilor / teren între str. Libertăţii şi Valeriu Branişte, pe lângă pârâu;
- Petru Maior – tronson 1; Petru Maior – tronson 2;
- Alexandru Odobescu – DJ 173 C;
- Ioan Raţiu – DJ 173 C;
- Codrişor – tronson 1;
- Alba Iulia;
- Aleea Şieului;
- Panait Cerna;
- Gheorghe Pop de Băseşti;
- Axente Sever;
- Garoafei.
De asemenea, vor fi instalate șapte stații de închiriere pentru biciclete – tip bike-sharing – dintre care două vor fi dotate inclusiv cu biciclete electrice,
stații care au în componență terminale inteligente, stații de andocare pentru cele 175 biciclete achiziționate prin proiect, capabile să genereze economii de energie și reducerea nivelului de poluare, după implementarea proiectului și vor fi cumpărate 175 biciclete inteligente, accesibile populației, cu scopul de a contribui la o creștere a numărului de persoane care utilizează pistele/traseele pentru biciclete față de situația prezentă, respectiv cu 25.500 de persoane în plus, în primul an după implementarea proiectului și cu 36.500 persoane, în plus, în al 5-lea an de durabilitate a
proiectului.
Prin realizarea infrastructurii pentrru cicliști și achiziția de biciclete se are în vedere îmbunătățirea creșterea siguranței în trafic a acestora, respectiv reducerea numărului de deplasări cu autoturismele private, contribuind astfel la o reducere estimată a emisiilor de echivalent CO2 cu aproximativ 3,98% după primul an de implementare a proiectului și cu 5,4% după al 5-lea an de durabilitate a proiectului.
Proiectul este finanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională. Valoarea totală a proiectului este de 21.074.346,11 lei, din care valoarea nerambursabilă este de 20.494.064,29 lei (97,25% din valoarea totală a proiectului) și contribuția proprie (cheltuieli eligibile și cheltuieli neeligibile) suportată de către Municipiul Bistrița, în valoare de 580.281,82 lei (2,75% din valoarea totală a proiectului).
Doamne ajuta au spus si cei care spera la comisionul generos rezultat din spargerea a câtorva milioane de euro pentru niste linii trase artistic pe asfalt.
Mai au de trecut niste alegeri si în sondaje stau rau ca dracu.
Pistele de biciclete o sa fie o investitie foarte buna pentru pasionatiii de timp liber
Sa fie intr-un ceas bun
Sunt biciclist, și nu amator. Pistele vor fi făcute. Bravo! Primarul nu mai candidează. Bravo. Eu cu cine votez? Cum e Turcu și pistolu’ sau Niculae clip de paie?
Domnule Berari, stiu ca sunteti un biciclist pasionat atunci stiu sigur cu cine votati nu mai este un mister. O sa votati cu cel care face pistele si nu aveti cum sa votati cu maroniul de Turc care blocheaza orice are legatura cu sportul si propune numai prosti.
Dupa cum arata maroniul se pare ca nu a facut sport niciodata in viata lui. Toata viata lui a stat si a taiat frunze la caini intrun biroul la stat asa ca nu are cum sa stie cum este cu sportul si cu miscarea in aer liber.
Să comenteze cine are bicicleta sau cine știe să se dea pe bicicleta macar. Nu toți aiurea în tramvai ne dăm cu părerea. Deci în calitate de biciclist zic DA.
VREM PISTEBDE BICICLETA IN ORAȘ. VREM SA EVOLUAM SI NOI SPRE O LUME CIVILIZATĂ.
Le-a luat muuuuult timp, dar mai bine mai târziu decât niciodată! Cred ca a nu a fost omul potrivit in locul și momentul potrivit! Adică aveau nevoie de un viceprimar ca acesta sa înțeleg…
Pistele pentru cicliști, este o investiție excelenta .
Felicitari pentru tot ceea ce faceti pentru oamenii pasionați de sport !
Pistele… este? sau sunt?
Zi-i la seful tau sa te mai trimita la scoala, daca tot te-a facut postac de serviciu
În calitate de biciclistă, vă pot spune că așteptam cu nerabdare astfel de vești. Sunt super încâtată mai ales că am copii care vor putea circula în siguranță.
Hopaaa !…..au aparut limbistii de serviciu !
Sper sa nu fie vorba doar de linii trase pe asfalt ci piste adevarate, separate, protejate fata de masini in trafic si a celor care si acum parceaza aiurea. Curios si eu se vad planuri desenate macar.
Incepeți cu pista de biciclete de Drumul Cetatii, acolo cand sa construit trotuarul a fost lasat loc pentru pista de biciclete intre trotuar si drum. Acel loc trebuie doar asfaltat ca lumea si pista este gata. Pista aceea este perfecta atat pentru ciclisti ruteristi care pedaleaza de agrement in weekend fiindca nu are multe intersecti unde trebuie sa opresti, deasemenea este perfecta pentru copiii din noile cartiere de la soare care merg la scoala cu biciletele sau trotinetele, precum si pentru oamenii care merg la munca. Spor la munca si sa o termi ati repede, eu deja am pregatit bicicleta.
Planurile pentru pistele de biciclete se gasesc pe site-ul Primariei. Poate d-na Sabau ati putea sa introduceti in articol niste link-uri pentru ca cei interesati sa studieze materialul. Pe cit de generoasa este ideea, pe atit va fi mai greu de pus in practica. Crearea pistelor pentru biciclisti presupune desfintarea de parcari, mai ales cele de pe bulevarde. In conditiile in care la 4 masini exista 1 loc de parcare amenajat, sa vedem cum se vor impaca biciclistii cu proprietarii de masini.
Vprbiti despre PMUD? https://www.primariabistrita.ro/portal/bistrita/portal.nsf/AllByUNID/E511FC5197631165C22580E200269529?OpenDocument
Altceva nu am gasit si in PMUD nu se vede tehnic desenat daca vor fi linii trase sau spatiu separat.
Deci se poate! S-a lăsat așteptat proiectul dar măcar vedem rezultate!
808 lei/metru de pista nu e cam mult?
Cam mari comisioanele totusi!!
Sună promițător! Să vedem ce-o să iasă. Cam așa ceva se poate face pentru cetățeni cu mai puțin de 4 milioane de Euro. Cu mai mult de 4 milioane se poate face doar o locație pentru chiolhanurile lui Răducu cu apropiați și invitați din partid și de peste hotare la Posmuș. Era săracu sigurul baron fără castel.
De mult timp asteptam acest piste pe strazile importante din noile cartiere ale Bistritei. Facetile ca lumea cu ASFALT ROSU SI CU PROTETI PENTRU MASINI si nu mai puneți biscuiti ca tise de la care ti-se scutura fundul pe saua de la bicicleta ca pe drumurile din Bucuresti.
Pentru a avea o pista perfecta pentru ciclisti adica lunga si relativ dreapta atunci pista de pe Drumul Cetatii ar trebui prelungita pe Calea Clujului pana la localitatea componenta Viisoara si respectiv pe strazile Simion Mandrescu si Lucian Blaga pana la localitatea componenta Unirea.
Daca se va face si aceasta prelungire a pistei pana in Viisoara am putea veni si noi la servici cu bicicleta.
Si noi cei din Sigmir vrem sa venim la servici cu bicicletele.
Daca sar face o pista pana in Sigmir cu o bicicleta electrica am ajunge rapid si fara sa poluam la lucru la Leoni.
Acum vin la munca in IPROEB de la Unirea pe strada Simion Madrescu cu masina daca sar face o pista si pe aceasta strada atunci as renuta la masina si as veni la servici cu o bicicleta electrica, ar fi mult mai ieftin.
Pe strazile acestea trebuie facute si trotuare pentru pietoni pe ambele sensuri de mers.
Trebuie asigurata segregarea traficului atat intre biciclisti si automobile cat si intre biciclisti si pietoni.
Pentru amenajarea pistelor de biciclete in Bistrița ar fi nevoie de actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), care este un document strategic de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în oras. Actualizarea PMUD presupune reconfigurarea retelei de străzi pe care urmează a fi amenajate piste de biciclete . Astfel, unele din aceste străzi ar putea fi reorganizate cu sens unic, pentru a face loc pistelor de biciclete, dar si pentru amenajarea unor locuri de parcare.
Pe de altă parte, trebuie avută in vedere si realizarea „Liniei Verzi” de transport public intre Viişoara si Unirea, cu mijloace de transport în comun actionate cu motor electric, hibrid sau cu normă de poluare redusă. Pe acest traseu era prevăzută reabilitarea si modernizarea infrastructurii rutiere, cu amenajarea de benzi dedicate transportului public si cu alveole pentru statiile de autobuz.
Sergiu vad ca tu te gandesti ca ar putea sa ajunga la conducerea orasului politruci maroni care nu sunt instrare sa construiasca nimic numai sa blocheze si sa opreasca totul asa cum au facut cu noua sala polivalenta si cu varianta ocolitoare. Tu poti sa speri in continuare dar sa sti ca nu faci bine.
Noi cei cu biciclete electrice pe unde vom circula ?
Bo$$ ! Să vezi ce fain parchez bemveu meu pe pista aia de biciclete ! Shi cand vine fraeru din spate cu sărăcia aia de bicicletă DESCHID TARE UȘA !!!
Pentru cocalarul cu BMW, daca tu reusesti sa-ti parchezi conserva pe o pista de biciclete cu bordura inalta si cu protective impotriva donatorilor de organe cu BMW apoi dupa aceea poti sa o parchezi linistit langa rable ce zac abandonate in fata depozitului de fier vechi. ;o))) obezule
Cum sunt pistele de bicicle intron oras european:
https://www.youtube.com/watch?v=m4B9ExeyL-o
Domnului primar, prefect și altor oameni din organele de conducere ale orașului și judetului:
Când veți anula ordinul dat catre politia locala de a vana deținătorii de câini și veți da ordin pentru ca acești „agenți de politie” sa amendeze parcatul neregulamentar în sensuri giratorii, pe treceri de pietoni, stații de autobuz? Exemplu: domnul agent Creta care a considerat mai important sa oprească mașina politiei pe trotuar, sa parcurgă pe jos 100m și sa ma întrebe de câine în timp ce în spatele mașinii de politie era parcata în stația de autobuz și la 10m de intersecție o mașină, iar după intersecție, un Mercedes alb parcat pe trotuar cu fundul ieșind în strada pe trecerea de pietoni.
Degeaba se fac piste dacă toți parchează pe ele și locala oprește lângă ei și nu ii vede. Alte contracte atribuite pentru binele unora. Pe toate străzile abia se circula din cauza parcărilor și stationarilor ilegale iar consiliul nostru face piste de bicicliști fără sa îmbunătățească infrastructura sau fără a le readuce aminte localilor ca sunt obligați sa dea amenzi și fără sesizări express amenzi celor care îngreunează traficul.
Am stat 4 ani în Sibiu și dacă opream mașina langa intersecție ma și claxona locala lor și opreau sau incetineau pentru ca eu sau cel de la volan sa părăsească locul.
Bine ca are locala 5000 lei net salariu, angajați pe dosare și fără școlarizare de specialitate în domeniul în care activează.
Pistele de biciclete normale sunt costruite din dale de beton inalte sau gardulete astfel ca ciclistisa fie protejati de masini. Sper ca si la noi sa fie facute lafel.
Bistrita nu este un oras foarte mare si aproape orice locatie poate fi atinsa deplasandune cu biciclete, deocamdata acest lucru este greu de realizat datorita lipsei retelei de piste de biciclete si datorita bizonilor din trafic. Dar cand se vor construi pistele si noua Varianta Ocolitoare lucrurile se vor schimba si lumea va iesi cu bicicletele si aerul va deveni respirabil in Bistrita.
Va fi superb sa putem merge in padurea Suleward pe o pista de biciclete si nu ca si acum printre o multimer de masini.
Pe Drumul Cetății în unele porțiuni trotuarul are lățimea minimă doar pentru o persoană tocmai în ideea de a lăsa loc pentru actuala pistă de biciclete, când veți asfalta această pistă nu cumva să îngustați trotuarul și mai mult,
De asemenea când asfaltați pista de biciclete de pe Drumul Cetății să aveți mare grijă să amenajați și ieșirile în strada de la casele oamenilor. Data trecută când a-ti construit trotuarul nu a-ti ținut cont de diferența de nivel dintre stradă și case blocând cu trotuarul intrarea mașinilor în curțile proprietarilor.
Datorită faptului că strada este lungă și nu sunt multe treceri de pietoni este mai mult ca necesară construirea trotuarului și pe partea cealaltă a străzii.
Baftă în asfaltarea pistei !
Vise domnule Baciu, nu mai au bani tb sa cofinanteze centrul ala spanzurat si alte promisiuni de campanie, Supercomu,
Domnule Eugen -psd, cand a blocat Turc proiectele? Esti pe langa subiect.
Eu am citit doar ca:
– propune trafic pe langa calea ferata.
-propune cartier de case in wandarland si logistica etc.
-propune centru de afaceri pe tetenul luat sau dat cu buna stiinta la Roseyars (propune verificare cum a ajuns un teren de 2 ha plin de balarii) sa l piarda primaria cu buna stiinta adică VOIT.
-propune trecerea terenului inapoi la scoala agricola pentru lot didactic.
Si multe alte lucruri bune pt bistriteni.
Eu citesc si urmaresc cine ce face si propune dintre politicieni.
Decat promisiuni fara suport material doar pt ca se apropie alegerile sau declaratii ca ” partie de schi abia peste 10 ani o sa ne dam seama cat este de utila” sau lot pt tineri până in 35 de ani cand mare majoritate pana la acea varsta nu au bani nici de sare, sau 24 de km piste cand asteptam de 4 ani de cand s-a promis, sau sa asfaltam străzii deja asfaltate, sau dtsdion de 10.000 locuri cand ei nu au bani nici de iluminat public, angajarea amantelor, membrilor psd in toste institutiile etc
Asa ca draga Eugen, pupa in continuare, noi dtim ce avem de facut
Sa vedem ce a blocat ipotentul de Turc and Co: Sala Polivalenta, Varianta Ocolitoare, Cartierul Tinerilor, Parcul Industrial Sud care a fost sabotat cu toate mijloacele desi a fost propus de insasi liberalii. Vrei sa mai continui lista este lunga? Sper sa nu aiba nesimtirea sa blocheze si pistele de biciclete.
In ce priveste strada pe langa calea ferata, asta nu a fost ideia lui este o ideie pe care a furato, alcineva a venit si a propus-o primariei (nu trebuie sa te agiti sa cauti sa-l improsti si aceasta persoana cu jigniri politice de genul ciuma rosie sau m– fiindca aceea persoana nu face politica si il doare in cot de balacareala voastra stupida).
Dar in schimb Turc vine cu imbecilitati cum ar fi largirea strazilor de pe fosta centura, intersectia din Tarpiului unde nu pot intoarce tirurile, cartier de locuinte acolo unde este aerodromul si multe alte gogomani ;o)))