Economie

Amenzi de 170.000 de lei în urma unor controale la magazinele Lidl

Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Bistrița-Năsăud anunță că a desfășurat, în ultimele zile, o amplă campanie de verificare a modului în care sunt respectate prevederile legale în vigoare, în domeniu, în magazinele operatorului economic SC Lidl Discount SRL.

Au fost verificate cele 4 locații din județul Bistrița-Năsăud (3 în Bistrița, 1 în Năsăud), iar în urma neregulilor constatate comisarii ANPC au aplicat următoarele sancțiuni:

  • 4 PVCC prin care au fost aplicate 13 amenzi contravenționale în valoare de 170.000 lei
  • oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme, în valoare de 319 lei
  • oprirea temporară de la comercializare a produselor neconforme, în valoare de 7.523 lei
  • oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru un număr de 3 vitrine frigorifice, 1 cameră frig și 1 rastel de pregătire din zona produselor de patiserie de la unul dintre punctele de lucru supuse controlului

”Ciupitul la cântar” a devenit o formă de comerț. Ciudat este că niciodată nu se gândește nimeni să adauge un pic, astfel că totdeauna iese în pagubă consumatorul! Dacă știi că procesul tehnologic scade cantitatea, cum se întâmplă că nimeni nu pune puțin în plus, pentru a preveni scăderea! Lidl este corigent la cântar și nu numai!” – Horia Constantinescu, președinte ANPC.

Dintre cele mai importante abateri constatate de echipele de control, potrivit unui comunicat al CJPC:

  • comercializarea unor produse alimentare cu diferențe de gramaj față de cel menționat pe ambalaj
  • folosirea unor camere de frig cu depuneri masive de gheață
  • comercializarea unor produse alimentare cu ambalaj depreciat
  • comercializarea unor fructe si legume cu modificari organoleptice sau de o calitate inferioară, la raft fiind menționată calitatea I
  • folosirea de caractere diferite de font, culoare, mărime la prețurile afișate în cazul promoțiilor, raportat la prețul mai mic și prețul mai mare;
  • urmare a folosirii unui card de fidelitate sau a altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de operatorul economic, utilizând pentru toate preţurile aceleaşi caractere de font, culoare, mărime şi alte caracteristici
  • condiții de depozitare și igienă necorespunzătoare, cu reziduri și rugină, surplus de gheață, reziduuri pe paviment, agreagate de refrigerare neigienizate
  • comercializarea unor produse fără a avea menționat pe eticheta de la raft prețul pe unitatea de măsură
  • folosirea unor spatii de refrigerare si de congelare neigienizate, cu praf, resturi alimentare, impurități, cu ventilatoarele de la agregatele de răcire cu depuneri masive de praf, impurități, rugină, gheață

Foto: CJPC BN

1 comentariu

  • Da bine consumatorul a înțeles campania împotriva Lidl dar să nu uitați că Lidl și Aldi si Penny au menținut prețurile scăzute prin concurență si calitatea produselor ! Ca și consumator exigent nu observ abateri de la normele pe care le-ați menționat deci ie clar concurența caută nod în papură în special firmele din strada Andrei Mureșanu așa că încercați prin alte mijloace adică preț / calitate.

    10
    7
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.