Actualitate Recomandări

Bicicliștii, principalii vinovați pentru producerea accidentelor rutiere

Peste 560 de accidente rutiere s-au petrecut în cursul anului trecut în județul Bistrița-Năsăud în urma cărora 28 de oameni și-au pierdut viața. Principalii vinovați pentru producerea lor sunt bicicliștii, spune Poliția, abia apoi fiind viteza excesivă, nerespectarea distanței în mers și neacordarea de prioritate.

În cursul anului trecut, a crescut numărul total de accidente rutiere, de la 508 la 566. Numărul accidentelor grave a scăzut cu 69, în anul 2021, de la 164 la 95 și numărul persoanelor rănite grav scade cu 75, de la 154 la 79. Numărul accidentelor ușoare a crescut cu 127, de la 344 la 471.

În ceea ce privește numărul persoanelor decedate, este de menționat faptul că, în județul Bistrița-Năsăud, au fost înregistrate scăderi la acest indicator, de la 38 în anul 2020, la 28 în anul 2021.

Principalele cauze generatoare de accidente rutiere sunt abaterile săvârșite de bicicliști, viteza excesivă, nerespectarea distanței în mers și neacordarea de prioritate vehiculelor.

Ca și cauză concurentă rămâne alcoolul, însă în urma acțiunilor preventive desfășurate, au fost constatate 286 de infracțiuni de conducere sub influența băuturilor alcoolice și 7 pentru refuz de prelevare probe. Tot ca urmare a acțiunilor de monitorizare a traficului rutier, polițiștii au depistat în trafic, conducând autoturisme sub influența unor substanțe interzise 61(+44) de conducători auto, pozitivi în urma testării cu aparatul DRUG TEST.

În urma celor 973 de acţiuni organizate pentru combaterea cauzelor frecvent generatoare de accidente, au fost aplicate 20.682 de sancţiuni contravenţionale persoanelor care au încălcat legislația rutieră, în valoare totală de 6.029.370 lei. Au fost constatate 646 de infracțiuni la regimul circulaţiei, iar față de 27 de persoane s-au dispus măsuri preventive.

”Raportat la ceea ce se întâmplă acum, structura pe linie rutieră este subdimensionată. Am făcut și demersuri în acest sens (la MAI -n.r.). Vă dați seama că nu putem fi prezenți pe toate străzile”, a spus comisarul șef Mihai Ovidiu Lupșa.

În ce privește camerele de supraveghere montate în localități de administrațiile locale, șeful IPJ a spus că nu se pot da sancțiuni pe baza imaginilor înregistrate de acestea: ”Noi aplicăm sancțiunile pe baza imaginilor înregistrate de aparatele care sunt la noi și care sunt omologate periodic. În ce privește imaginile înregistrate de camerele altora, acestea au fost contestate de atâtea ori și s-au câștigat procese în instanță”.

În toată ţara sunt instalate mii de camere de supraveghere a traficului care surprind zilnic sute de contravenţii săvârşite de participanţii la trafic, şoferi sau pietoni.

Dacă cei din urmă sunt mai greu de identificat, conducătorii auto care încalcă Codul Rutier pot fi cu uşurinţă depistaţi, după numărul de înmatriculare, dar conform legii ei nu pot fi sancţionaţi din cauza unei lacune legislative care prevede că amenzile se pot da numai dacă un agent a fost martor la săvârşirea contravenţiei sau dacă aceasta a fost înregistrată cu mijloace tehnice omologate aflate în dotarea Poliţiei. Cum camerele de supraveghere sunt în proprietatea autorităţilor locale şi, în general, nu sunt omologate, contravenienţii scapă nepedepsiţi.

Potrivit articolului 109 din OUG 195/2002 Rep. raportat la art.6 pct.19 şi 20 din acelaşi act normativ, constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se realizează în două modalităţi: direct de către poliţistul rutier; de către poliţistul rutier cu ajutorul mijloacelor tehnice certificate sau al mijloacelor tehnice omologate şi verificate metrologic, aflate în dotarea şi gestiunea Poliţiei Române.

Foto: arhivă

22 comentarii

  • Doresc sa vad o lista completa de accidente cu biciclisti care contine si descriere exacta ce a fost si din ce cauza vina ar fi fost a lor. Exista?
    Ca si biciclist ocazional tot ce pot constata este nerespectarea de distanta fata de biciclisti din partea automobilistiilor si mai ales a camioanelor la depasiri.

    • Bine spui vecine.
      Trebuie urgent făcute pistele de biciclete de pe strada CALEA CLUJULUI.
      Eu merg în fiecare zi la muncă la IPROEB cu bicicileta pe Calea Clujului și nu mă simt deloc în siguranță încasez numai claxoane și flas-urisi de la șoferi.
      Seara si noaptea este și mai nasol fiindcă strada nu este luminată deloc așa este de întuneric că îți poți băga degetele în ochi nu alta. Când se va face pista de biciclete pe strada Calea Clujului fiecare participat la trafic își va vedea liniștit de porțiunea lui de drum și nu vor mai fi accidente.
      În Viișoara merg cu bicicleta foarte bine sunt departe de șosea.

    • @ Ion , Știu cum este. Eu locuiesc pe Lucian Valea și când merg ce bicicleta la lucru la Almet încasez pe strada Simion Mândrescu la flash-uri și claxone că-mi face capul ca girofarul de la pompieri.
      Partea bună că se merge foarte bine pe tronsonul piste de biciclete făcut pe strada Drumul Cetății, deci se poate faceți atunci și Pista de Biciclete de pe strada Simion Mândrescu.

    • @ Ca la noi :o)

      Cine și ce, nu cred că a fost ideea primarului.

      Vezi în link săracul de unde să știe ce îi conferă confort biciclistu.

      Ce confort poate avea un biciclist când pedalează pe șosea printre autovehicule ?!
      Biciclistu nu pedalează mai confortabil și în sigurață pe o pistă de biciclete decât pe șosea printre autovehicule ?!

      Deasemenea este mult mai confortabil și pentru șoferi existența unei piste de biciclete fiindcă astfel nu mai trebuie să-i facă o distanța față de biciclist și astfel să depășească linia și să intre pe celălat sens de circulație.

      https://timponline.ro/florin-urite-orasul-bistrita-arata-rau-si-psd-se-lauda-cu-investitii-prost-facute/

  • Asadar numai intreb, merita ingustate strazile cu piste de biciclete daca viata biciclistilor este pusa in pericol ?
    Oare nu trebuie regandite traseele si doar pe strazile mai linistite traficului sa se instaleze pistele ?

    • Subscriu, Pistele de biciclete trebuie făcute numai acolo unde sunt necesare și străzile permit acest lucru și nu pe străzile înguste din centru unde mai mult încurcă pe toată lumea inclusiv pe bicicliștii.
      Piste de biciclete sunt necesare pe străzile pe unde merg copii la școală și oamenii la muncă, pe Drumul Cetății, Simion Mândrescu , Calea Clujului, Drumul Dumitri Vechi și Slavici ca legătură cu centru orașului. A se vedea acum se circulă foarte bine pe pistele deja făcute pe Drumul Cetății și Drumul Dumitri Vechi fiind în zone civilizate a orașului acolo nu sunt parcate autovehicule pe piste.

    • Sunt plecați cu pluta pe Bistrița.
      Ce zăpăcit la cap sa putut gândi să facă piste de biciclete pe străzile înguste Împăratul Traian, Vicor Onișor, Titulescu.

  • Walter, nu e vorba de grupurile de profesioniști pe care îi vezi cu biciclete performante de mii de euro și echipamente scumpe (lumini, reflectorizante, protecție) și care de obicei respectă regulile de circulație, ci de navetiști-localnici care circulă haotic cu biciclete fără frâne, fără niciun fel de lumini, cu haine închise la culoare și de multe ori sub influența alcoolului!

    • Ma gindeam si eu ca poate astea sint „biciclisti periculosi” despre care este vorba si vroiam se vad detalii de statistica ca sa imi confirm idea.

  • Logic ! Faceți pistele de biciclete și nu vor mai fi accidente deoarece bicicliști nu vor mai circula printre mașini. LOGIC

  • Aceeași poveste tristă ca și anul trecut.
    Cu toate că se știau aceste lucruri „onorata primărie ” nu a catadicsit nici măcar să MARCHEZE PISTELE și așa puține care sau făcut pentru ca bicicliști să se poată deplasa în siguranță.
    Și polițiști pe care noi îi plătim regește degeaba că sunt epuizați de atâta muncă prin birouri la numărat accidentele și ca urmare trebuie să iasă la pensie mult mai repede decât un om care chiar face ceva, ei prezintă o ” INDULGENȚĂ MAXIMĂ ” pentru cei ce PARCHIAZĂ ȘI BLOCHEAZĂ PISTELE.
    Dacă sunteți așa buni la statistici spune-ține anul trecut câte amenzi au fost date celor ce parchează pe piste în Bistrița și câte mașini au fost ridicate ?!
    https://timponline.ro/biciclistii-principalii-vinovati-pentru-producerea-accidentelor-rutiere-viteza-neregulamentara-fiind-pe-locul-doi/

  • A mai fost odata subiectul asta,cu biciclisti vinovati(era un tip fain care se plimba cu bicicleta aia cu ghidon inalt,omorat pe trecerea de pietoni
    la lama de un apvist).Bistritenii sa inteleaga ca este mai ieftina deplasarea cu bicicleta,plus alte avantaje.Pistele trebuie facute cu legatura intre ele ca sa te poti deplasa dintr un loc in altul,nu dupa cum este strada de ingusta,asigurand accesul direct din scara oricarui bloc.Noi,dupa lovitura de stat securista,trebuia doar sa preluam lucrurile bune din occident si eram ok acuma.

  • de ce nu sunteti de acord cu ce spune dl Balan?! Este o judecata onesta si de bun simt. Si mai ales de siguranta a circulatiei. Asa ca va rog sa va revizuiti unlike-urile , doar vedeti ca s-a dumirit si dl Balan …si nu mai pupa-n dos un primar care nu e in stare sa-si faca ordine in propria ograda – cum promisese cu mult fast …si, se razbuna pe strazi.

  • Pentru a pune în valoare parte istorică a orașului respectiv Zidul Cetății trebuie interzis accesul autovehiculelor și permis doar pietonilor și bicicliștilor pe străzile Dogarilor, Mihail Kogălnicianu ( porțiunea din spatele Casei de Cultură ) și Ecaterina Teodoroiu ( între Casa de Cultură și Sala Polivalentă ), de aici realizarea unei piste pe strada Barbu Lăutaru ( pe lângă sala polivalentă ) care să facă legătura cu pista de pe strada Roman Vivu care se continuă pe pista de pe Bistriciorei și pe lângă prefectură până la pista de pe Crinilor, mai de parte pe pistele de pe Slavici și Subcetate. De pe Subcetate trebuie să se realizeze o potecă un pic mai mare decât o cărare unde să încapă concomitent numai un biciclist și un pieton , potecă care să ducă până pe Dealul Cetății la situl arheologic Ruinele Cetății Bistrița. Până la Cetatea de pe deal trebuie făcută doar o potecă și nu stradă sau parcare etc… care să distrugă area de la Cetate.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.