(FOTO) Mai mulți bicicliști au pornit, miercuri după-amiaza, într-un tur al orașului ca să tragă un semnal de alarmă legat de pericolul la care se expun cei care circulă în Bistrița pe două roți. Și-au dat întâlnire în Piața Decebal, în vecinătatea locului în care noaptea trecută a murit un bărbat de 46 de ani care, de pe bicicletă, a ajuns sub roțile unui BMW.
Realizatorul tv Cristian Berari de la AS TV, care a avut ideea să-i adune pe bicicliști, a spus că și-a dorit să organizeze o ”acțiune de conștientizare a autorităților că Bistrița are mulți cicliști care nu pot circula în siguranță”.
”Dacă existau piste pentru biciclete, acest biciclist ar fi mers pe pista de biciclete și nu ar fi fost obligat să meargă printre mașini. Dacă a sărit în fața mașinii, nu știm. Poate a crezut că șoferul nu ajunge până la el, nu a estimat bine viteza mașinii. Nu sunt eu polițistul, nu știu cum au fost circumstanțele accidentului. Toată lumea spune că a fost culpa biciclistului. Poate că așa a fost. Eu nu îi iau apărarea, dar pistele de cicliști trebuie făcute. Noi ne-am adunat să tragem un semnal de alarmă fiindcă a murit un om. Poate trebuia să moară un om ca noi să reacționăm. Nu facem miting că nu avem voie. În grupuri de câte 10 mergem până în Slătinița și venim înapoi. Deși e zi de lucru, ne-am adunat ca să tragem acest semnal de alarmă la o zi după ce a murit colegul nostru”, a spus Cristian Berari.
El a adăugat că biciclistul decedat era cunoscut în comunitate drept ”Relaxatul”. ”Era un om relaxat, pentru el bicicleta era un mod de viață. Era un om la locul lui, avea familie, copii, lucra, dar foarte mult mergea pe bicicletă. Avea un Chopper, bicicleta aceea ce seamănă mai mult cu un Harley Davidson, dar nu era cu motor. E păcat. Toată lumea îl deplânge. Efectiv cred că nu a fost atent. El mergea tot timpul cu căștile în urechi- un lucru la care bicicliștii ar trebui să renunțe – și probabil nu a auzit claxonul acelui tânăr de 25 de ani, am înțeles că e jandarm. Nu a fost de vină șoferul de data aceasta. Era verde și era dreptul lui”, a mai spus Cristian Berari.
Profesorul Ioan Bâca de la Facultatea de Geografia Turismului a UBB, el însuși un biciclist cu state vechi, ne-a spus că, în opinia lui, orașul ar avea nevoie de niște ”piste extraurbane”, la fel ca în străinătate.
”Mai demult mi-a venit ideea că la Bistrița ar trebui amenajate niște piste în afara zonei de locuit, extraurbane, pe lângă râul Bistrița, pe lângă șoseaua de centură. Avem nevoie de o magistrală care să lege Viișoara de Unirea, să zicem până la domeniul schiabil sau mai departe, până la Livezile. În timpul liber, cei care vor să se plimbe, cei care vor să meargă cu trotineta, cu rolele, cu skater, să aibă magistrala respectivă și să circule în siguranță, la fel ca și în alte țări. În ce privește accidentul, din câte am auzit și eu, biciclistul era vinovat, dar, dacă ar exista amenajări în oraș strict pentru bicicletă, să știe și șoferii despre ele, cred că s-ar pierde mai puține vieți. Din nou a trebuit să se întâmple ceva ca să conștientizeze opinia publică, autoritățile că e nevoie de niște amenajări pentru bicicliști ca să fie în siguranță”, a spus Ioan Bâca.
La reuniunea bicicliștilor a venit și fostul consilier local Filip Moisil.
VEZI ȘI:
N-am văzut urme de frână pe asfalt și mașina nu avea cum să treacă peste biciclist în cinci metri dacă pornea din repaus. Funcționarea semaforului după ora 20 în Decebal este stupidă și mai repede generează accidente decât să ajute la ceva. Vizibilitatea este încă deficitară. Rușine primăriei că nu a spălat asfaltul după accident.
Cocalarii cu BMW daca au verde trec si peste mama lor…
Știi ce e ăla ABS?
Toti baga acuma capul in poza dupa ce s-a intamplat ce s-a intamplat. Unde ii vicele pe care Berari mai ca il face coleg de emisiune la postul la care lucreaza dupa cat il tot invita si care se mandreste ca face si drege el in orasul asta si ne promite marea cu sarea…..o sa faca si el (sau altii, depinde de rezultatul alegerilor) ca si ceilalti de dinaintea lui un mare NIMIC. Piste de biciclete ADEVARATE o sa vedem in orasul asta cand o sa fim cu totii pe lumea ailalta. Cat despre ce s-a intamplat, e regretabil, dar era oarecum si inevitabil, cu piste, fara piste, tot asa se intampla, acel om era efectiv un pericol atat pt.el cat si pt.restul participantilor la trafic si circula dupa propriile lui reguli de circulatie…pacat totusi ca a sfarsit asa
La intersecția asta bdin Decebal cum vii de la Lama și o iei in dreapta pe langa piata șoferii au tot timpul verde intermitent chiar și când pietonii au verde la trecere.Vii tare că ai verde de dreapta ,nu observi verdele de la semafor pentru pietoni,aceștia intra cu curaj pe trecere că au dreptul și am trăit vreo două scene până acum când șoferii mai aveau un pic și călcau pensionari pe trecere.Toti au verde și șoferii și pietonii.
A facut Niculae 30 km piste, cum nu stiti,?
Si Cretu 20 km.
Ciclismul, sportul cu bicicleta a fost relansat, odată cu pandemia Covid-19, în întreaga lume. Afacerile cu biciclete au crescut! Lumea recunoaşte importanța mişcării în aer liber pentru sănătate, voie bună şi destindere.
Dar această tendinţă de schimbare nu a ajuns în ATENŢIA autorităţilor publice locale. Ca şi pieton, în plimbările mele zilnice (Adevărat! L-am întâlnit în Parc şi pe dl. Cristi de la TV cu echipa sa de biciclişti. Şi îl întreb: “Pe când o asociaţie sportivă de biciclişti în Bistriţa?”…) merg atent pe trotuare sau alei unde circulă şi biciclişti de tot felul, inclusiv copii care fac primii paşi în ciclism. Unele vehicule, biciclete sau trotinete electrice, sunt conduse cu viteze exagerate în spațiul public, ca şi pe velodromur și pot pune în pericol seniorii care au anumite afecțiuni.
Deci sunt de acord cu creşterea numărului de piste speciale pentru circulaţia bicicletelor, însoţită de aplicarea corectă a legislaţiei rutiere specific acestor tip de vehicule.
PS. „Nu ţi se oferă întotdeauna ce vrei, dar primeşti exact ce ai nevoie “- Motto-ul de viaţă al lui Eunice MODLIN
La bună vedere!
doar e an electoral, cine are vreme sa faca altceva?
Asfaltați odată pista de biciclete Drumul Cetăți că acum nu putem circula pe ea tot pe șosea printre mașini trebuie să circulăm. Acolo merg cu bicicleta o mulțime de copii, nu așteptați până se produce acolo un acident grav și dupaia dați din colț în colț bâguind scuze imbecile.
Ar fi binevenita o taxa de drum pentru biciclisti daca tot sunt atat e vocali in a cere piste, oare unde sa faca piste soselele sunt inguste trotuarele la fel ?
Simplu, să se îngusteze drumurile, să desființeze parcările, să crească impozitul pe mașină de 10 ori, să se interzică total accesul auto în zonele 0 și 1. Doar așa se poate descuraja circulația auto și doar așa poți scăpa de burta aia. Renunți la shaorma și iei orașul la pas.