Actualitate

Când încep lucrările pe axa Gării-Decebal-A. Mureșanu-Năsăudului și cât timp va fi închisă circulația

ACTUALIZARE

https://timponline.ro/lucrarile-pe-axa-garii-decebal-a-muresanu-nasaudului-incep-mai-repede-unde-se-inchide-circulatia/

Lucrările la investiția ”Reconfigurarea axei de transport public pe traseul str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureșanu – str. Năsăudului” vor începe după data de 15 august, când este sărbătoarea Adormirii Maicii Domnului, a anunțat primarul Bistriței, Ioan Turc.

Lucrări pe axă

”Lucrările vor debuta în jurul datei de 16 august, deci după sărbătoarea Adormirii Maicii Domnului. Inițial vor fi lucrări de relocare a rețelelor de utilități din zona pasajului subteran. Atâta timp cât aceste lucrări se vor executa, circulația va fi doar retricționată, nu închisă. Circulația va fi închisă din momentul în care se va lucra efectiv la pasaj, se va merge cu săpătură deschisă. Conform graficului de execuție, până la data de 31 decembrie, pe tronsonul cuprins între străzile Crinilor și Zimbrului, inclusiv pasajul, lucrările vor fi finalizate. Nu mă refer integral, ci la faptul că va putea fi deschisă circulația.

Tot până la data de 31 decembrie vom finaliza și strada Andrei Mureșanu la nivel de binder, ținând cont de faptul că acolo intervențiile la rețele se vor face doar cu privire la rețeaua de apă pluvială. Pentru celelalte segmente de drum, Năsăudului, Decebal și Gării, urmează să se facă intervenții pentru schimbarea rețelelor de apă și de branșamente. Nu putem asuma, ca și municipalitate, așa cum am făcut-o pentru strada Gheorghe Șincai, susținerea financiară pentru aceste lucrări. De aceea, am etapizat aceste lucrări în așa fel încât ele să demareze anul viitor, după ce vom vedea într-un final un contract semnat între Aquabis și firma sau firmele care vor interveni pe Masterplanul de apă și canalizare în municipiul Bistrița”.

Primarul Ioan Turc: ”Nu municipalitatea este de vină pentru întârzieri”

”Ceea ce a spus Aquabis, că întârzierile la Masterplan pentru municipiul Bistrița sunt cauzate de întârzierea cu care Primăria Bistrița a transmis lootul de străzi, este un neadevăr flagrant. De un an și jumătate am transmis Aquabis străzile pe care ar urma să intervină pentru a realiza rețele de apă, branșamente și, după caz, rețele de canalizare, deci nici pomeneală. Mai mult decât atât, chiar domnul director Șandru a recunoscut că de fapt nu municipalitatea este de vină, ci consultantul care mai mult a încurcat decât a descurcat lucrurile. Țin să fac aceste precizări pentru că e important ca bistrițenii să știe exact ce se întâmplă, să nu fie induși în eroare prin tot felul de discuții.

Lucrările trenază pentru că nu am fost de acord să punem asfalt și să schimbăm trotuarele fără să rezolvăm problema canalizării, am modificat proiectele, pentru că dacă am fi mers pe proiectele găsite în primărie ne-am fi luat cu toții de cap la finalul lucrărilor. Peste tot unde intervenim pentru consolidări la drumuri schimbăm și rețelele de apă și, după caz, de canalizare.

La 31 decembrie 2023 lucrările trebuie să finalizate cel puțin 90-95%, altfel lucrările ar trebui plătite din banii noștri, s-ar pierde banii europeni, nu putem accepta așa ceva. Nu sunt absurd, poate să fie și martie 2024 termenul pentru finalizarea tuturor lucrărilor, dar până la 31 decembrie trebuie să fie gata 90-95% dintre lucrări. Ideal ar fi să fie finalizate toate, să rămână eventual doar lucrările care sunt cofinanțate din bugetul local”.

Lucrările cu bani europeni pe axa str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureşanu – str. Năsăudului constau în: realizarea de benzi dedicate transportului public, realizarea pistelor pentru bicicliști, reabilitarea trotuarelor, realizarea unui sistem rutier nou la partea carosabilă pe coridorul de transport, realizarea unui pasaj pietonal subteran pe b-dul Decebal în zona pieței, iluminat public cu sistem de telegestiune, modernizarea stațiilor de transport public existente, realizarea de sisteme de monitorizare video. Capacități: stații de transport – 10, lungime piste bicicliști – 4.596 m, lungime trotuar – 4.435 m, lungime carosabil reabilitat – 2.347 m. Constructor este M.I.S. Grup.

Etichete

19 comentarii

  • Îngustarea străzilor Gării-Decebal- Andrei Mureșanu-Năsăudului este o prostie de la cap la coadă. Bistrițeni au fost întrebați dacă vor să fie construită această prostie ?!!!!!!!!!!

    • Ati facut pistele de biciclete care sunt tot timpul goale iar unele nefinalizate. Ati sapat langa bisnitari de valuta unde s-au format santuri in asfalt. Pe Sincai treaba merge cu viteza melcului. Urmeaza blocarea orasului iar muncitorii vor sta la umbra in lopata.

  • La fel ca si pasajul subteran penibil Tărpiului care va bloca toată zona Dalas și pasajul subteran Decebal va fi folosit de Nimeni alți bani aruncați o altă pârtie că doar nu aruncă din buzunarul lor.

    • Pentru Lulu, Ai putea să folosești în continuare Linia 1 de bus care va putea circula pe traseul Pasarela Nouă, împăratul Traian, Ridnei, Arțarilor, Colibiței de aici pe o porțiune de pământ până la sensul giratoriu de la Piața de Ruși unde se va conecta cu cu Calea Modovei.

    • Autogara și str. Rodnei va fi folosită ca un bypas între toate aceste rute de transport deviate pe aceste noi trasei. Soluți sunt numai cap să ai.

  • De la Baza Transmix autobuzelor vor putea intra în oraș pe traseul Armoniei , Simfoniei ( proaspăt asfatată ) Compozitorilor, Pasarela, Valeriu Braniște, Înpăratul Traian, Rodnei, Arțarilor, Colibiței, Calea Moldovei.

    • În completare se poate face o buclă de trasport aďăugând traseul Dinu Lipati, Pasarela , Industrilor Poienii, pe lângă calea ferată Drumul Dumitri Vechi, Bradului, Lucian Blaga, Calea Moldovei.

  • Cel puțin cât timp vor fi sparte bulevardele Decebal și Andrei Mureșanul ar trebui ca circulația din spatele Pieței de pe Arțarilor să revină pe ambele sensuri așa cum se circula foarte bine înainte. Altfel circulația va fi blocată în tot orașul fără să mai existe nicio rută alternativă.

  • Pe unde vom putea ajunge la Policlinică dacă voi distrugeți tot orașul ? În plus în zona Policlinici nu există nicio parcare unde am putea parca când avem de venit la analize cu un bolnav mai greu transportabil.

    • Pentru Policlinică, Liceie și Centru Vechi este mandatoriu realizarea parcări supraterane din Eminescu. Mai ales că pe Bălcescu se mai construiește acum o Policlinică Privată și aceea fără locuri suficiente de parcare, cei din urbanismul primăriei știu de ce !

    • Locuri de parcare sunt mai mult ca necesare să fie făcute pe strada Gării în fața Policlinici și în fața Poliției.

    • Criza locurilor de parcare de la care se agravează pe zi ce trece de la Policlinică într-o oarecare măsură se va putea ameliora prin tăierea copacilor și îngustarea trotuarelor de pe Bălcescu și realizarea de parcări pe ambele părți ale str. Bălcescu, păstrând circulația pe ambele sensuri de pe această stradă asta pentru a putea parca cât mai ușor.

  • Se știe ceva despre PUZ -ul Lidl care se va face în locul Fabrici de Oxigen ? Va avea intrare pe sub pasarelă de pe strada Industrilor ? Va avea deasemenea intrare de pe strada Nicolae Breban pentru a putea deservi și Cartierul Compozitorilor ? Cei de la Lidl au fost foarte inteligenți când și-au construit magazinul nou de pe Andrei Mureșanu fiindcă și-au făcut o intrare și pe Colibiței iar acum când str. Andrei Mureșanu va fi soartă și blocată toți clienți lor vor putea veni în continuare la magazin pe strada Colibițiței, în plus de aceasta au prins și noi clienți ce locuiesc în noile cartiere cochete de case de peste linie.

  • Consegvenți în ….. administratorii orașului nu au învățat nimic până acum din greșelile celorlați !
    Am vorbit cu Elon Mask și a spus că prin programul spațial Artemis nu ne poate asigura numărul necesar de rachete prin care să ne parcăm mașinile pe Lună excepție posesori de Tesla la care mașinile lor vor fi parcate pe orbită joasă așa cum și-a parcat și el Tesla lui.

  • Treceri de cale ferată pe Celibidache, Gheorge Bozga si Cakea Rusului când vor începe să fie făcute ?

  • Axa pe lângă calea ferată promisă de primar ar rezolva multe probleme în traficul Bistrițean. Dar se pare că a fost doar o promisiune și primarul nu este capabil să o pună în practică.

  • Care este justificarea să spargi și să blochezi orașul pentru toate aceste inutilități ?
    Poate cineva din primărie poate chiar primarul îmi poate răspunde la această întrebare ?
    Sau dacă se va ascunde din nou în păpușoi și ne va trata cu ignorață să nu uite că la alegeri vom îl vom trata si noi cu ignor atât pe el cât și pe PNL.

Apasă aici ca să comentezi

Dă-i un răspuns lui Lulu Fulop Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS