Actualitate

Care este condiția pentru ca drumul expres Bistrița-Cluj să fie realizat prin PNRR

Drumul expres Bistrița-Dej a fost inclus în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și se va realiza până în 2026 dacă se va câștiga ”bătălia pe fiecare minut, pe fiecare secundă, ca documentația să se desfășoare rapid, studiul de fezabilitate, iar apoi proiectul de execuție pe loturi”, a spus secretarul general al PNL, deputatul Robert Sighiartău, la o dezbatere organizată online de Centrul Europe Direct Bistrița.

”Cred că UE și liderii acesteia au învățat lecțiile crizei predecente din 2009-2011 și au văzut unde duce austeritatea, au văzut cât de greu e să repornești economia odată ce locurile de muncă sunt pierdute. De aceea, cred că ieșirea din această criză profundă în care ne găsim nu se face prin austeritate, ci prin investiții și prin revenirea rapidă spre creșterea economică. Au fost lecții învățate din criza precedentă, iar mecanismul european de redresare și reziliență despre care a început să se vorbească încă din mai-iunie anul trecut exprimă această nouă viziune: investiții și reformă pentru o redresare rapidă pentru o economie și o societate rezistentă. E componenta aceasta de reziliență – un cuvânt mai nou – adică o componentă nouă, capabilă să facă față mai bine schimbărilor și eventualelor crize viitoare. De aceea, chiar dacă tragediile care ne marchează aceste zile trebuie să ne pună pe gânduri, cred, de asemenea că trebuie să devenim și mai hotărâți și să ne așezăm și mai repede în direcția bună”, a spus Robert Sighiartău.

Deputatul a menționat că pandemia a pus și mai mult în evidență problemele grave ale infrastructurii critice ale României. ”În absența investițiilor, și aici mă refer la infrastructura rutieră, spitalicească, feroviară, am văzut faptul că sistemul a dat de foarte multe ori rateuri, iar guvernele României care s-au succedat în pandemie – mă refer la cel de anul trecut și la cel de anul acesta – au înțeles că ieșirea din criză se face prin investiții și prin dezvoltare. S-a schimbat paradigma de la o dezvoltare bazată pe consum la o dezvoltare bazată pe mari investiții publice și despre asta este vorba și în PNRR: investiții și reformă. E drept că oamenii s-au săturat de vorbe și de promisiuni, dar, este de remarcat că șantierele încep să se vadă din ce în ce mai bine în România și, din fericire, vedem întreprinzători români care au reușit să dea în folosință înainte de termen drumuri expres, centuri ocolitoare și chiar autostrăzi, ceea ce e lăudabil. Asta înseamnă că suntem pe drumul cel bun. Cred că vom putea discuta, în România, în următorii 10 ani despre oportunități foarte bune din punct de vedere economic pentru că avem bugetul multianual european 2021-2027 – care a fost mărit semnificativ – și a fost adăugat acest mecanism financiar de redresare economică și reziliență. Acest tip nou de finanțare – PNRR – care leagă investițiile de reformă, ne obligă să construim rapid. Are termene scurte de contractarea lucrărilor – 2021-2023 – și de execuție până în 2026. Aceasta este noutatea PNRR, și anume că noi trebuie să implementăm toate proiectele până în 2026, iar Comisia Europeană nu acceptă derogări de la această condiție. Nu mai merge cu povești și cu propagandă. Asta va face diferența între administratorii gospodari și gargaragii. Avem șanse să atragem bani, ca România să se schimbe, zona noastră să se schimbe, dacă avem proiecte serioase fundamentate pentru care a început documentația tehnică și pentru care avem proiecte mature”.

În ce privește județul Bistrița-Năsăud, Robert Sighiartău a spus că prin PNRR se va face drumul expres Bistrița-Dej, care ne leagă de infrastructura mare, de Aeroportul Internațional Cluj și de A3, care duce spre București și spre Occident.

”Avem introdus în acest moment în PNRR acest segment de drum, însă bătălia este pe fiecare minut, pe fiecare secundă, ca documentația să se desfășoare rapid, studiu de fezabilitate, iar apoi proiect de execuție pe loturi astfel ca drumul să poată fi finalizat cât mai repede cu putință și aici va trebui să punem toți umerii și să facem ceea ce trebuie pentru județul nostru pentru că față de județul Cluj, mult mai bine poziționat, noi avem acest deficit, iar antreprenorii au nevoie de această infrastructură rutieră pentru a-și duce mărfurile, dar și de aeroport internațional pentru ca oamenii importanți să aterizeze și să ajungă cât mai repede în județul Bistrița-Năsăud atât pentru creșterea turismului, cât și pentru alte zone de interes”, a spus Robert Sighiartău.

Deputatul a amintit că și Pepiniera Sărata a putut fi introdusă în PNRR pentru că exista studiu de fezabilitate.

”Pe mine mă interesează ca economia județeană să crească și, în special, capitalul autohton. În ultimii 10 ani, capitalul autohton a fost mult prea puțin ajutat. Nu vreau să fac din asta propagandă politică, însă, dacă ne uităm la orice țară civilizată din Europa și nu numai, guvernele, parlamentarii, liderii locali ajută economia statului respectiv pentru că numai așa poate crește economic țara respectivă. Noi, dacă ne uităm pe balanțele de deficit comercial, vedem că importăm cu miliarde de euro mâncare procesată, biscuiți, și așa mai departe, și exportăm tone de cereale. Avem o reală problemă, iar aici trebuie să punctăm mai mult. Trebuie să ne ajutăm antreprenorii mai ales din județul Bistrița-Năsăud, iar în primă fază trebuie să le oferim aceleași avantaje pe care le au cei din Cluj și din Oradea, adică accesul la infrastructura mare, iar apoi să le deschidem ușile spre investitori, spre piață de desfacere, spre alți ambasadori străini din alte țări ca ei să-și poată dezvolta afacerile, să poată da salarii mai bune, iar nivelul de trai, per total, să crească. Odată cu creșterea nivelului de trai, crește și nivelul de educație, taxele și impozitele cresc și automat crește și nivelul de trai al tuturor. PNRR e un program important pe care îl pot accesa și privații. Sper să se miște toate ministerele foarte bine, să existe ghiduri simplificate ca agenții economici să poată depune proiecte și să obțină bani europeni pe acest program PNRR și îmi doresc să nu ratăm nicio oportunitate din acest program”, a spus deputatul PNL.

El a încheiat spunând că ”trebuie o reformă clară în ce privește scurtarea termenelor pe tot ce înseamnă avize, certificate de urbanism pentru că aici sunt probleme reale”.

”Începând de la Agenția de Mediu, multe alte instituții nu își dau seama că se pierd proiecte europene, bani, din cauza faptului că unii birocrați nu sunt interesați că există un proiect de mare impact care schimbă destinele locuitorilor de acolo. Și aici trebuie lucrat în paralel pentru că avem o reală problemă. E o adevărată luptă să obții avize, să termini un SF, să termini un proiect de infrastructură în România. Aici trebuie să conlucrăm și să simplificăm, să schimbăm mentalitatea birocraților pentru că nu e posibil ca să vorbim în continuare despre fonduri europene care nu sunt atrase numai la un procent de 40-45% deși banii europeni ne sunt puși la dispoziție”, a spus deputatul PNL.

https://www.facebook.com/EuropeDirectBistrita/videos/2627381550888436
Etichete

27 comentarii

  • Noua Centură prin afara intravilanului Bistriței este prioritatea numărul unu a orașului restul este gargară.

    • Ce centură visezi PNL- iști și USR-iști nu sunt în stare să facă nimic nou înafară de wc- uri pentru ei.
      Toate proiectele lor sunt luate de la alți. Îi doare fix în cot de ce vor Bistrițenii.

  • Cine vrei sa lucreze pentru marile investitii?Aia care au fugit la STAT pe bani grei,aia care ies la pensie la 40 de ani ,sau aia care s au carat in occident ca sa scape de voi?De unde bani pentru cofinantare la proiecte?,cand 90% din bani sunt pentru salariile si pensiile voastre?Toate rahaturile facute de ciuma rosie le ati preluat si voi.Corneliu Coposu: „Blestemul României ar fi ca după 20-25 de ani F.S.N. să se afle şi la stânga, şi la dreapta eşichierului politic“

  • Povesti de Christian Andersen si Fratii Grimm , povestite copiilor de minunatul povestitor Robert Sighiarteu. Noapte buna copii !

    • Ce vorbesti ma linge-blide, ciumat bolsevic? Drumul expres l-au facut „decat” Dragnea, Valcov si Dancila!!!

  • analizeaza ce spune si o sa te crucesti cat de PROSTI NE CRED ASTIA
    -cica el crede ca UE a invatat lectia
    -pana in 2026
    -piata deschisa investitilor
    -vom avea salarii mari
    -nivelul de trai va creste
    ASAI CA V-A CONVINS CA ASTA VA VREA BINELE?
    asa au procedat toti politicienii de pana acum
    DOAR PROSTEALA AU IN CAP PENTRU CA ….tine la prosti!!!!

  • Acesta va deveni drumul MORTII al oamenilor si animalelor salbatice si de toate felurile. Pun pariu .Centura ocolitoare a Bistritei este mult mai importanta.

  • Pepiniera poate se face, are studiu de fezabilitate facut. Daca faceau si pentru drumul expres studiu de fezabilitate, mai erau sanse, dar asa nici pomeneala. Macar de s-ar apuca de studiul ala, sa ramana pentru viitor, ar fi marea realizare.

  • Conform definitiei:
    Drum expres numit și drum rapid, este un drum public utilizat exclusiv pentru vehicule a căror viteză maximă depășește 50 km/h, pe care oprirea și staționarea pe partea carosabilă sunt interzise.

    Aceste drumuri sunt construite în zonele unde normele de autostradă nu pot fi îndeplinite. Drumul expres este un drum de transport rutier, pe care viteza minimă de circulație al vehiculelor trebuie să fie de cel puțin 50 km/h.

    Șantierele de construcții pentru aceste drumuri sunt de obicei mai puțin costisitoare decât pe autostrăzi. Spre deosebire de autostradă, pe drumul expres sunt permise încrucișări de nivel cu alte drumuri de circulație. Traficul la intersecții va fi de cele mai multe ori reglementat de semafoare sau prin sens giratoriu.

    În momentul de față, în România și Republica Moldova nu există drum categorisit „Drum expres” sau „Drum pentru autovehicule”, care să se încadreze în categoria descrisă în acest articol.

    Voi chiar credeti ca se va face acest drum? eu ma indoiesc.
    Unde ati mai vazut drum express sa treaca prin 14 sate si un oras? Ca sa se faca inafara satelor trebuie expropriati oamenii, ori asta pina in 2026 cu tot cu executia drumului ii ceva ireal, uitativa numai la autostrada Transilvaniei din 2014 au inceput exproprierile si inca nu sau finalizat pentru un singur lot NADASEL-ZIMBOR. De ce? Pentru ca legislatia din Romania este atit de incurcata si birocratizata incit intri intr-un labirint fara iesire.
    Spor la treaba dragi romani!!!!Mergem inainte pe calea cea veche (in speta Bistrita-Viisoara-Crainimat-Magherus-Podirei-Sieu Sfantu-Sintereag-BECLEAN unde stai ca boul-Coldau-Cristur-Uriu-Reteag-Bata-Ciceu Mihaiesti-Manasturel-Cuzdrioara- si uffff am ajuns la Dej triaj de unde luam o gura de aer proaspat ca avem de stat la podu de peste Somes), nu va mai ganditi la bunastare si pogres pina nu avem o legislatie coerenta si greu de atacat in instanta unde exproprierea in aceste cazuri sa fie considerate INTERES NATIONAL.
    DRUM BUN!!!!
    INCARCATIVA CU MULTA RABDARE CIND PORNITI LA DRUM PE TRASEUL BISTRITA-DEJ-CLUJ

    • Vezi ca mai e si Autostrada Nordului care se va face in paralel cu drumul expres. Deci, noi practic vom impusca doi iepuri.

  • Mutați-va in Oradea ,Arad, Timișoara ,Satu Mare… !
    Altfel veti vedea autostrada la Bistrita , cand va trece Roberas la islamism !
    Lupta mare intre asta si Turc , doi aspiranti serioși la titlul de “Pinocchio “ al Bistritei !

  • Noua centură a Bistriței poate să mai aștepte când este vorba ca politruci să se poată circula-ha-ha cu mașinuțe de golf electrice pe lângă ștrand .

  • Culoar ecologic pe centru Bistriței ce mai este acela? Nu este deajuns că ne-am procopsit cu linie verde mai avem nevoie și de alte năzbâti ? Un lucru utili pentru cetățenii orașului nu sunt în state să facă.

  • „Fără o Centură prin afara intravilanului orașului, fără o Autostradă, fără un Aeroport, fără toate acestea bistrița va rămâne un cătun nenorocit uitat de timp și lume „.
    O autostradă și nu un drum expres este vitală pentru ca orașul nostru să nu dispară.

  • 2026??? Bă esti nebun? La alegeri v-ati laudat ca faceti si dregeti, 8n urma cu nici o luna de zile te laudai ca ai rezolvat problema iar acum trebuiesc „indeplinite conditii” si poate in 2026 va apucati de ea! Nu cred ca mai apucati 2026 in parlament si sper ca bistritenii sa nu mai voteze caricaturi ca voi la urmatoarele alegeri!

  • Ăștia nu au fost în stare să asfalteze nici măcqr o stradă în Bistrița și voi bănuiți că o să fie în stare să facă nouă centură a Bistriței !

  • Cum de nu de nu se aude glăsciorul lui ” parfum ” că doară Drulă ministrul transpirturilor este de la el din partid ? Curios nu ?

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.