Actualitate

Cârpeala de primăvară a străzilor din Bistrița, criticată și de PSD, și de PNL

Sumedenia de gropi apărute în străzile din Bistrița nemulțumește atât opoziția, cât și puterea din Consiliul Local Bistrița. La ultima ședință ordinară, reprezentanții PSD și PNL au cerut să se renunțe la cârpeli în favoarea unor lucrări de calitate.

Consilierul PSD Augusta Săsărman a fost cea care l-a întrebat pe primar care străzi vor intra în modernizare în această primăvară.

”Aici discutăm despre două aspecte. Unul se referă la reparații curente, al doilea la investiții. Reparațiile curente se vor realiza imediat ce vom putea discuta despre faptul că iarna a trecut. Se face o monitorizare permanentă. Știm care sunt străzile cele mai afectate de trecerea acestei ierni sau a iernilor trecute – sunt multe străzi pe care nu s-a intervenit de foarte mulți ani – și bineînțeles că, imediat ce timpul va permite, se va interveni. Iarna aceasta s-a intervenit pe pietruiri la solicitarea cetățenilor care nu beneficiază de asfalt. În ce privește lucrările de investiții, bineînțeles că vom aborda cu prioritate toate acele străzi pentru care există proiect tehnic și evident vom finanța proiecte tehnice pentru toate acele străzi care au studii de fezabilitate”, i-a răspuns primarul.

Consilierul PSD a insistat să i se spună nominal care dintre străzi vor fi primele modernizate ”pentru ca oamenii să știe”.

”Strada Dinu Lipatti. Miercuri seara, în dezbaterea publică, am făcut un angajament că va intra această stradă, locuită de mult timp, oamenii așteaptă și li s-a promis an de an. Strada Valea Căstăilor, George Dima, Vasile Lucaciu, Orizontului, strada Tărpiului. Putem discuta despre străzi pietruite cu studiu de fezabilitate elaborat și aprobat, strada Ion Căianu, devenită celebră, str. Sergiu Celibidache, strada Bradului. Proiectele de investiții vor avea ritm”, a spus Ioan Turc.

Iritat de insistența mai tinerei colege de la PSD, a intervenit în discuție și consilierul Florin Urîte (PNL): ”Legat de drumuri, vreau să-i explic doamnei Săsărman că sunt drumuri care nu au fost asfaltate deloc și trebuie să vedem cu ce criterii și în ce măsură le prioritizăm ca să le asfaltăm și sunt reparațiile. Nu-mi doresc de la actuala administrație să improvizăm an de an cum s-au făcut reparații aproape pe toate drumurile fie că vorbim de centura existentă pe unde circul zilnic, fie de Bulevardul Decebal sau Independenței, pentru că acele plombe puse primăvara și toamna – care nu au nici măcar câțiva centimetri și nu reprezintă calitatea în ce privește reparațiile – fac ca toate drumurile primăvara și toamna după ploi și după precipitații să fie un dezastru. Vreau să începem să facem lucrurile mai sănătos, mai ca lumea, și să alocăm bani prin care să facem altfel de reparații și de asfaltări”.

Augusta Săsărman a intervenit din nou: ”Sunt de acord cu domnul Urîte. A spus să lăsăm cârpelile la o parte și să nu mai improvizăm și ar trebui asfaltare din bordură în bordură, dar trebuie să îl dezamăgesc. Chiar luna trecută, când ploua afară, pe strada Subcetate se făceau cârpeli, se decoperta, se mai punea un petec, câte o conducă. Vreau să insistăm pe această idee și să nu mai existe la Bistrița lucrări de mântuială”.

În timp ce politicienii se ceartă sau cad de acord asupra teoriilor pe care le vehiculează în spațiul public, municitorii Direcției de Servicii Publice a Primăriei Bistrița astupă gropile așa cum puteți vedea în fotografia principală, făcută în cursul acestei săptămâni în zona Han, după aceleași metode vechi și, desigur, la ore în care traficul este aglomerat.

Etichete

10 comentarii

  • Vicele Niculae a afaltat 100 de străzi pe care se circula bine acum. A facut reparatii pe timp de noapte. Turc a zis atunci ca le muruiește cu bitum.
    Ce face Turc acum, se poate vedea în poza de mai sus. Mai mult decat atât, a inceput sa dea autorizatii de spargere pe strazi asfaltate recent, fără să ceară intervenții prin foraj.
    Sunt vai mama lor ăștia cu stilul lor de administrat orașul. Turc se bazeaza doar pe consilierii lui, niște fâțâcăi care n-au facut nimic în viață și acum învață despre administrație.
    Vai de el oraș!

    • Cerșetorie eradicată-ZERO.
      Digitalizare-ZERO.
      Audit de performanță-ZERO.
      Eficientizarea organigramei primariei-ZERO.
      Curățenia orașului-ZERO.
      PUG -doar unul. Vai, vai…, vai!

  • Turc e un povestitor! Gospodar- ZERO. Doar vrăjeală de prețios are în el.
    La primărie e de muncă, zi de zi, ceas de ceas.
    Nu e vreme de șprițuri.

    • Turc așteaptă vara, sa modernizeze ștrandul!!!
      Astea sunt prioritățile lui…
      Tot cu găleată au astupat parțial gropile de pe centura și Tarpiului, tot la ore de varf…
      Lucrează o echipa cu excavator și tractor la șanțul de pe Tarpiului să-l decolmateze de vreo doua săptămâni… De-abia au întrat pe Tarpiului neasfaltat… Probabil pana vin banii de la guvern pentru asfaltare termina și ăștia!!!

  • Este greu sa ne debarasam de micile carpeli care nu tin cont de anotimp si le putem numi fara sa gresim , carpeli de toata ziua. In mod sigur aceasta microtehnologie ancestrala s-a inventat in Romania si o vedem aplicata cu succes mai mare sau mai mic , de cel putin 60 de ani dupa asfaltarea „in masa” a drumurilor tarii. Cum asfaltul e scump (chit ca la Suplacul de Barcau exista inca in cantitati mari) de-a lungul anilor au aparut mai multe retete de fabricare si turnare a asfaltului care se respecta la fel cum se respecta in Romania toate procedurile standardizate , indiferent de domeniul de activitate. Atata timp cand nu se vor respecta retetele si se va aplica asfaltul in orice conditii atmosferice rezultatele vor fi aceleasi indiferent de guvernare. Vorba romaneasca „Merge si asa !” este de pomina in lume si rezista peste ani…La festivitatea de dupa implementarea tehnologiei de fabrictie pentru automobilele Dacia , inginerul francez care era seful tehnicienilor , fiind intrebat ce i-a placut cel mai mult in Romania a declarat fara sa clipeasca : femeile si conceptul pur romanesc „merge si asa” . Sigur , a explicat apoi , ca din diferite motive se mai uita la montaj cate un surubel , cate o piulita , cate un arc si spre uimirea lor masina frantuzeasca functiona pe pamant romanesc si cu anumite „lipsuri”. Romanii dovedeau ceva ce mintea lor nu putea sa conceapa caci romanii au spirit liber si improvizeaza mereu . Se descurca cum pot . Ca merge si asa !

  • Circulam azi pe str Armatei Roșii (!) cu niște prieteni din Timișoara și mi-a fost rușine de halul în care ne prezentăm ca oraș la nivel de asfalt, borduri, marcaje, stâlpi, sensuri giratorii bădărane…

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.