Actualitate

Pe cine dau vina poliţiştii pentru cele 120 de accidente grave petrecute în judeţ. Ce vor face

Tot mai multe maşini circulă pe aceleaşi drumuri de acum 30 de ani, iar ambuteiajele din oraşe îi determină pe şoferi să calce pedala de acceleraţie în afara lor ca să recupereze timpul pierdut prin intersecţii şi pe la semafoare. Aşa se explică de ce peste 70% dintre accidentele petrecute în Bistriţa-Năsăud în prima parte a anului s-au întâmplat în afara oraşelor, dar în localităţi traversate de drumuri naţionale. Din analizele poliţiştilor, miercurea şi joia sunt zilele fatidice pentru şoferii care conduc sau trec prin judeţ.

Potrivit unui raport prezentat de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bistriţa-Năsăud, în judeţ au fost înregistrate în primele şapte luni din an nu mai puţin de 120 accidente de circulaţie grave, acestea fiind cu 2.56% mai multe decât cele din perioada similară a anului 2017. Aceste evenimente au dus la moartea a 14 persoane, rănirea gravă a 124 persoane şi rănirea uşoară a 16 persoane.

Cele mai afectate localităţi de producerea accidentelor grave de circulație au fost: Bistriţa cu 26 accidente şi 44 de victime), Cepari (4 accidente), Sărăţel (4 accidente) Şieu Magheruş (4 accidente) şi Beclean (4).

Dintre cele 120 accidente rutiere grave, 92 s-au produs în localitate şi 28 în afara localităţii. Cele mai afectate localităţi din punctul de vedere al numărului mare de accidente şi victime sunt: municipiul  Bistriţa, Viişoara, Sărăţel, Cepari şi Lunca Ilvei. Cea mai afectată zonă din afara localităţilor în care s-au produs accidente grave a fost Beclean cu 4 accidente şi 9 victime.

Pe drumuri naţionale s-au produs cele mai multe accidente rutiere grave, acestea reprezentând 49,16% din totalul accidentelor de circulaţie grave produse pe raza judeţului. Este vorba de 59 de evenimente care s-au soldat cu 100 victime. Pe străzi s-au produs 23 accidente grave cu 33 victime.

Accidentele grave produse pe drumurile județene sunt mai puţine ca anul trecut. Acestea au scăzut cu 10,34%. Pe această categorie de drum s-au produs 26 accidente soldate cu 40 victime. Pe categoria „alte drumuri”, s-a înregistrat un singur accident, iar pe drumuri comunale 11 accidente cu 14 victime.

La Bistriţa, străzile pe care s-au petrecut cele mai multe accidente sunt: Bd. Republicii (cu trei accidente grave), Bd. Independenţei (două), Bd. Decebal, străzile Cetăţii, Năsăudului, Rodnei, Andrei Mureşanu, Lacului, Lucian Blaga şi Soarelui.

Conform poliţiştilor, la nivelul întregului judeţ, în luna mai au fost înregistrate cele mai multe accidente, 22, iar în aprilie 21 de accidente. Zilele fatidice sunt miercuri cu 23 de accidente și joi cu 18 accidente, iar intervalul orar a fost cel cuprins între orele 12.00-18.00 când s-au produs 44 accidente grave.

În proporţie de 27.5%, accidentele rutiere grave s-au produs în mediul urban şi 72.5% din acestea s-au produs în mediul rural.

DN 17  rămâne în continuare artera cea mai afectată din punct de vedere al riscului crescut de producere a accidentelor grave cu 33 de accidente, soldate cu 57 de victime.

Potrivit poliţiştilor, au existat două cauze majore care au condus la producerea a 32,5% din accidente, acestea fiind: viteza neadaptată la condiţiile de drum (25 accidente, cu 54 victime) şi traversarea neregulamentară a pietonilor (14 accidente cu 14 victime).

În tot judeţul au avut loc 310 accidente rutiere în primele şapte luni din an.

Pentru remedierea deficienţelor constate şi îmbunătăţirea indicatorilor de performanţă, şeful Serviciului Rutier, comisarul şef Ciprian Buta a întocmit următorul plan de măsuri:

1.Adaptarea graficelor de circulaţie şi patrulare la nivelul structurilor teritoriale de ordine publică de la subunităţi în funcţie de sectoarele de drum şi intervalul orar în care s-au produs accidentele rutiere în zonele date în competenţă.

2. Organizarea în zonele de responsabilitate de acţiuni pentru combaterea fermă a indisciplinei rutiere, concentrând activităţile specifice în mediul urban şi rural în sistem integrat cu structurile de Ordine Publică, până la reducerea semnificativă a numărului accidentelor grave, precum şi a consecinţelor acestora.

3. Organizarea unor acţiuni care să vizeze principalele cauze generatoare de accidente rutiere identificate la nivelul judeţului, respectiv: viteza neadaptată la condiţiile de drum, traversare neregulamentară pietoni, neacordare prioritate pietoni, dar şi depăşire neregulamentară.

4. Organizarea de activităţi preventive, atât în mediul rural cât şi în mediul urban pentru conştientizarea pietonilor cu privire la riscurile la care se expun, prin traversarea neregulamentară şi prin loc nepermis şi prezentarea consecinţelor.

5. Reanalizarea dispunerii echipajelor de poliţie rutieră din cadrul serviciului şi constituirea unui număr de 50 de patrule, în sustem integrat, cu poliţişti din cadrul secţiilor de poliţie rurală, pe schimbul II, în zonele şi la orele stabilitate ca fiind critice din punct de vedere al riscului rutier.

6. Combaterea principalelor cauze generatoare de accidente prin organizarea unor acţiuni punctuale, în zonele şi la orele stabilite ca fiind cu risc rutier ridicat, cu participarea cu efective mărite a tuturor structurilor de poliţie rutieră şi ordine publică care au în competenţă acele sectoare de drum.

11 comentarii

  • Dacă ați face o nouă variantă ocolitoare care să nu intre prin oraș a-ți scăpa de ambuteajele din orașul Bistrița și bineînțeles de o parte din accidente. Acum știți unde să căutați vinovați.

  • – „in 2017, pe DN 17 au avut loc 58 de accidente”
    – in primele 7 luni din 2018 pe DN 17 „33 accidente, soldate cu 57 de victime”
    – „Potrivit poliţiştilor, au existat două cauze majore care au condus la producerea a 32,5% din accidente”

    „viteza neadaptata la conditiile de drum” = vrajeala. Cum calculati adaptarea vitezei la conditiile de drum?

    Si restul de 67% ?

    Ati scazut viteza in toate satele. Accidentele au crescut. Deci a fost o masura buna?, utila ?

    –––––––
    In aprilie 2018: scaderea vitezei de pe DN17 de la 70 la 50 km/h
    https://www.timponline.ro/cauza-cresterii-numarului-accidentelor-astazi-limitare-viteza-17/

    –––––––––––
    Final de august 2018:

    „Cele mai afectate localităţi de producerea accidentelor grave de circulație au fost: Bistriţa cu 26 accidente şi 44 de victime), Cepari (4 accidente), Sărăţel (4 accidente) Şieu Magheruş (4 accidente) şi Beclean (4).”

    „Cele mai afectate localităţi din punctul de vedere al numărului mare de accidente şi victime sunt: municipiul Bistriţa, Viişoara, Sărăţel, Cepari şi Lunca Ilvei. ”

    „la nivelul întregului judeţ, în luna mai au fost înregistrate cele mai multe accidente, 22, iar în aprilie 21 de accidente.”

    =========================================================
    ” Pentru remedierea deficienţelor constate şi îmbunătăţirea indicatorilor de performanţă”

    Doar asta-i intereseaza: sa dea bine in statistici, sa se laude cu cate amenzi au dat, cate permise / certificate au retinut. Intrecerea stahanovista pe judete la dat amenzi. Inainte tovarasi! Da’ cu viteza „adaptata la conditiile de drum”.
    ==========================================================

  • Drumul / soseaua / ulita / DN 17 e PRINCIPALA cauza. Un drum de rahat: ingust, cu curbe, marcat prost, semnalizat prost.
    Scadeti viteza la 20 la ora si tot vor fi accidente.

    – Pe cati ati amendat ca circulau, nejustificat, cu viteza mult mai mica decat limita legala?

    – Pe cati ati amendat care franeaza brusc in localitate la 30 ~ 40 la ora cand vad o masina de politie?

    – Cate carute ati oprit pe DN 17?

    – Cate rapoarte ati facut in legatura cu marcajele gresite, marcajele sterse, marcajele invizibile noaptea pe ploaie?

    – Cate rapoarte ati facut legate de: indicatoarele ascunse de copaci sau de reclame; indicatoare lipsa, indoite, nereflectorizante?

    – Pe cati ati oprit si informat ca nu se circula „legal”, spre mijlocul drumului si cu 40 la ora, in localitate?

    – Pe cati ati oprit si informat ca in sensurile giratorii sunt benzi, „cercurile” alea nefiind de decor?
    Eventual informati-i si pe unii colegi ai Dvs care taie benzile prin sensurile giratorii cu „autospeciala” la ce folosesc cercurile alea desenate pe asfalt.

    – In Bistrita, ati numarat cate sensuri giratorii n-au banalul indicator rotund albastru plantat in sens? La LOC VIZIBIL, nu dupa copaci.
    Apropo: in muncipiul Bistrita unde incepe un sens giratoriu? Marcajul exterior nu exista. Luati exemplu de marcaje din Cluj: au vopsit complet cercul de la banda 1 si au vopsit pe asfalt, pe fiecare banda inainte de sens, un triunghi Cedeaza trecerea.

    • trebuia sa completetzi despre SENSUL DE LA ARMATA…care e un arhipeleag sa nu zic prepelag!!
      VINA PRINCIPALA E ….CLASA POLITICA … pe care nu-i intereseaza de SECURITATE…SIGURANTA…..si chiar nerespectarea dreptului de acces la proprietate si ingradirea liberei ciculatii!!!!
      …vinovati sunt si CONTRIBUABILII CARE SE CRED VITEJI ca dau bani la stat MOCA… doar pe salarii…SI DE FAPT SUNT NISTE FRAIERI SI PROSTI IN ACELASI TIMP.!!!!

    • Bine punctat, circulația în sensuri e dezastru în orașul ăsta, marcajele de pe drum sunt ignorate categoric, legea fiind : dacă o calc mai tare și intru în sens primul, sensul e al meu în întregime, nu mai există benzi sau reguli decât cele create de personajul care se vrea numit pe nedrept, șofer.
      Stai în coloană să intri în sens corect, atât față de lege, cât și față de ceilalți participanți la trafic, și în timp ce vrei să treci sensul, corect, te trezești cu un bolovan, milimetric lângă aripa ta. Frânezi, îi faci loc, că nu ai chef de timp pierdut pt o accidentare, și după sens îți bagă o frână de control, și îți arată „politicos” degetul mijlociu. Greșeala fiind a mea, nu am știut că sensul respectiv era al lui, i la cumpărat taică-său, iar eu mi-am permis să intru în sens fără să bag de seamă că proprietarul de drept venea cu viteză pe banda care îl obliga, conform marcajului, să facă dreapta… El a vrut să treacă prins sens cum era mai scurt, banda 1 intrare, tai banda 2 și ies, foarte corect pentru un cocalar..
      Cei care încearcă să fie corecți, omit faptul că în Bistrița, drumul nu e public, el aparține unora , pentru care semnele de circulație sunt doar niște reclame pe marginea drumului la produse care nu îi interesează, iar marcajul de pe asfalt reprezintă doar niște banale desene făcute de copii din grupa pregătitoare în ultima zi de școală.
      80 % din participanții la trafic ar avea nevoie de cursuri, în primul rând de bun-simț și în al doilea rând să le fie explicata legislația că pentru oamenii înceți la minte.
      E un oraș plin de sensuri giratorii și tot plin de conducători care habar nu au ce reprezintă o asemenea intersecție, sunt oameni care consideră că sensul e momentul în care prioritatea de dreapta se transformă în stânga :))) atât de bine înțeleg ei intersecția cu sens giratoriu, restul e poveste…
      Partea nasoala e ca vezi mașini de școală de șoferi, fie cu elev fie cu instructor la volan, care procedează la fel de dezgustător în sensul giratoriu.
      Trist, că sa ajuns aici. La traficul pe care îl văd zilnic în oraș, nu sunt deloc surprins când citesc despre atâtea accidente.
      O vină mare o poartă comunitățile locale, care au valori morale cu minus în față, asta reflecta clar în tot ce fac, deci și stilul de condus.

  • Infrastructura rutiera veche, total neadaptata vremurilor in care traim este unul din principalii vinovati ai accidentelor auto.

    • Nu ca as lauda infrastructura românească, dar de aici înțeleg că infrastructura împinge mașinile cu viteză pe contrasens, câteodată chiar și în curbă?
      Infrastructura îți aruncă pe câte unu/una în față în sensul giratoriu de pe banda 1 pe banda 2 fără să țină cont că pentru a schimba benzile de circulație trebuie să te asiguri că banda pe care vrei să pătrunzi e liberă ?
      Infrastructura împinge mașinile cu viteză pe lângă trecerile de pietoni? Sau tot infrastructura împinge din când în când câte un pieton în fața mașinii?
      Sau infrastructura crește, din ce în ce mai mult se pare, alcoolemia conducătorilor auto, și pietonilor sau bicicliștilor deopotriva?
      Infrastructura pune unor conducători auto telefonu la ureche și îi face să uite că sunt la volan?
      Infrastructura aruncă mașinile în fața trenului când conducătorii „opresc corect” la semnul stop?
      Infrastructura e într-adevăr deplorabila în România, și sunt de acord că sunt locuri unde e vinovata de risc crescut de accidente. Dar mașinile sunt cele care fac accident și sunt conduse de oameni. Și oamenii ar trebui sa își asume poziția asta. Și sa înțeleagă ca traficul rutier e format din mașini, plural, nu doar mașina personală. Și dacă nu ținem cont de regulile de circulație, și de ceilalți participanți la trafic, situația nu ar fi alta, chiar și cu o infrastructura mai bună.
      Nu o lua te rog că un atac personal, departe de mine intenția de așa ceva, doar vroiam să punctez esența.

      Mulțumesc.

  • Un lucru e sigur!!! Chiar daca am avea autostrazi in loc de 140 am circula cu 180-200 sau poate mai mult! E vorba de educatia fiecaruia si de cum constientizeaza anumite aspecte! Intradevar infrastuctura ne ar ajuta enorm si economic si pe toate liniile dar repet suntem foarte indisciplinati!

  • Gugu când treci in Ungaria îți aprinzi farurile pui centura și devi mult mai responsabil fiindcă ți-e frica de indisciplina sau de poliție ?
    Eu cred ca și politia ar trebui sa și facă treaba

    • În trafic nu ar trebui sa îți fie frică de nimeni dacă ești disciplinat indiferent de țară.
      Referirea se făcea la cei indisciplinați în trafic. Ei sunt cei despre care se vorbește aici. Probabil tot ei sunt cei care trebuie să schimbe ceva în comportament și când trec granița.
      Faptul că politia e depășită de situație, de multe ori, nu ar trebui să fie o scuză să fi indisciplinat.
      Dacă trebuie să intervină poliția pentru ca traficul din România să fie disciplinat, e grav.
      Se pierde esența, și anume, poliția ar trebui să îi sancționeze pe cei care încalcă legea și sunt indisciplinați în trafic. E datoria participanților la trafic ca legea să fie respectată și disciplina în trafic să fie lege pentru toți.
      Nu frica de poliție trebuie să guverneze în mintea unui conducător, ci educația primită, din familie, de la școală, din comunitatea locală…
      Mi-am găsit mașina în parcare lovita pe toată partea dreaptă. Bara față înfundata rupți suporți de dedesubt , far lovit, zgâriat și îndoit suportul, aripa față lovita ireparabil, ușile și aripa spate zgâriate. Nemernicul a fugit. Frica de poliție l-ar fi făcut să stea să vorbim, sau să lase un număr de telefon? Cred că o educație corectă ar fi făcut asta.
      Am mers la poliție și au deschis dosar, dar și polițiștii sunt tot oameni, dacă eu nu am putut oferi nici o informație despre cel care a făcut asta de unde ar avea ei?
      E vorba de educație, de bun simț și de valori personale si ale comunităților locale în cele mai multe cazuri.

  • Atunci așteaptă educația unora care nu exista și nici nu pot percepe ca ar trebui sa existe
    Pana atunci stai cu mașina lovită

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.