Actualitate

CL Bistrița a aprobat documentațiile pentru pasajul Gării – Tărpiului

Consiliul Local Bistrița a aprobat, cu 16 voturi pentru și 2 abțineri, studiul de fezabilitate, indicatorii tehnico-economici și devizul general actualizat pentru pasajul rutier subteran strada Gării – strada Tărpiului.

Prin proiect, se are în vedere executarea pasajului propriu-zis, realizarea de rampe și reamenajarea străzilor adiacente, execuția de ziduri de sprijin, parcări, scurgerea apelor pluviale, sistem de supraveghere video și instalaţie de iluminat, precum și relocări de rețele impuse de avizatori, dotări și echipamente aferente. Pasajul este prevăzut să aibă o lungime de 66,28 metri, o lățime totală de 10 metri (inclusiv structura de rezistență), iar înălțimea minimă utilă de 5 metri.

Un pas mare înspre fluidizarea traficului din Bistrița! Acest pasaj rutier vine să înlocuiască Centrul Intermodal, un proiect total inoportun al vechii administrații, care mai mult ar fi încurcat circulația și pe oamenii ce locuiesc în zonă. Prin accesul subteran al mașinilor pe sub calea ferată, se va asigura o fluidizare a traficului auto pe relația nord-sud, actualmente sufocat în orele de vârf și desfășurat cu precădere pe străzi înguste și aglomerate din estul municipiului” – Ioan Turc.

Valoarea totală a investiției este de 50.300.322,02 lei (circa 10,1 milioane euro), din care prin Programul Național de Investiții ”Anghel Saligny” au fost aprobați de la bugetul de stat 41.806.829,34 lei, iar finanțarea de la bugetul local a fost stabilită la 8.493.492,68 lei.

38 comentarii

  • asta nu e pasaj subteran!
    e o ramanere suspendata a cailor ferate!!!!
    un fel de defileu!
    teapa pe zeci de milioane!
    cu un buldozer bun si ceva beton faci asta in 3 zile

    34
    3
  • Noa acuma ca s-or aprobat pot sa stea linistite „la umbra”!…Cred ca apoi isi vor lua locul de cinste alaturi de documentatiile centrului intermodal. Asa ar fi corect si cinstit.

    24
    1
    • Lasă, că vine mintenash nouă conducere și rezolva toate belelele din orășel.👍
      Așa zicea la un alt ziar ”
      „La Direcția Infrastructură și Servicii– Lucrurile trebuie schimbate profund. Am „prostul” obicei ca pe unde trec să identific problemele și să le rezolv. Nu trec ca Vodă prin lobodă, pe lângă ele – pe principiul „lăsăm pe mâine sau poimâine, că poate nu mai trebuie făcut…”, a mai apreciat dl. Gabriel LAZANY „.

      4
      0
  • Toată lumea a vorbit pe lângă subiect.

    Cea mai tare a fost directoarea Ivaşcu care solicitată să-şi spună părera de specialist, ea sa gândit să citeze dintr-un ghid pe care ea însăşi a spus cu gura ei că nu-l înțelege unde a citit două paragrafe în care a spus că nu ştie ce înseamnă abrevierie deci habar nu avea despre ce vorbeşte 🤣 .

    În cocluzie a spus că dacă vor le trimite consilierilor paragrafele respective sau ghidul integral poate se descurcă ei.🤣 Binețeles că consilieri sunt ca maimuțele acelea care nu vor să vadă şi să audă şi au spus că nu vor ghidul 🤣.

    Uită cine sunt specialişti din Primărie şi ce Consilieri ignoranți avem şi atunci nu ne mai mirăm de tâmpenile ce tot apar în oraş. 🤔

    65
    1
    • Doar cacaturi de proiecte oribile se propun. Este ireal cum exista o gloata de retardati la primarie, si culmea, de zeci de ani atata prostie bagata la inaintare fara ca cineva sa se opuna la aceste aberatii.
      Chiar nici dl Lazany nu ar putea observa fenomenul neputintei si nepasarii al celor catorva directori in prag de pensie care baga sub nasul primarului inca in functie astfel de aiureli?
      Fereasca bunul Dumnezeu sa mai avem parte si in urmatorul mandat de proiecte non sens!

  • Democrație de Bistrița sau altfel spus punu în gură. A fost o propunere de vot ca Toniuc să ia cuvântul pentru a face precizări despre adresa făcută de el.
    Rezultatul votului a fost 8 VOTURI PENTRU, 4 înpotrivă şi 6 abțineri.
    Cu toate că majoritate a fost clar pentru totuşi Toniuc nu a fost lăsat să vorbească.

    61
    1
  • In conformitate cu Dispozitia privind convocarea Consiliului local al municipiului Bistriţa în şedinţă extraordinară, în data de 7 octombrie 2024, ora 15,00, Art. 2 punctul 3 vă transmit in termenul precizat urmatoarea propunere urmata de o recomandare, cu privire la proiectul de hotărâre înscris pe ordinea de zi la punctul 4.
    Propunerea este de retragere a proiectului de hotărâre de pe ordinea de zi si retrimiterea lui proiectantului pentru finalizarea Analizei Economice. In forma prezentata Studiul de Fezabilitate nu este intocmit conform legii, conform caietului de sarcini si contractului. In consecinta nu poate fi supus aprobarii Consiliului Local.

    Din perspectiva investitorului public concluziile Studiul de Fezabilitate reies din Analiza Economica. Studiul de Fezabilitate supus aprobarii consiliului prezinta o Valoare Neta Actualizata mult negativa indicand nefezabilitatea proiectului. Mai departe Studiul nu prezinta calculul Ratei Interne de Rentabilitate Economica, a Valorii Nete Actualizate Economice si a raportului Cost Beneficiu. In consecinta Studiul nu este complet, nu este intocmit conform legii si nu poate fi aprobat in forma actuala de catre Consiliul Local.

    Continutul cadru al SF-ului este precizat in Anexa la HOTĂRÂREA nr.907 din 29 noiembrie 2016. Conform acestuia la pct. 4.7 autorul studiului trebuie sa prezinte Analiza Economică, inclusiv calcularea indicatorilor de performanță economică: Valoarea Neta Actualizată – VNAE, Rata Internă de Rentabilitate Economica – RRE, estimate și raportul cost-beneficiu sau, după caz, analiza cost-eficacitate la nivelul de model financiar indicativ. Nu exista in Studiul anexat VNA Economia si RRE sau raportul B/C pentru investitie.

    Exista o singura valoare in analiza financiara VNA financiar – 9074837 Euro care indica faptul ca proiectul nu este fezabil.
    De la aceasta valoare pornind trebuia in Analiza Economica ca proiectantul sa fi ajuns la o valoare pozitiva a VNAE insa aceasta nu a mai fost produsa. SF-ul supus aprobarii este practic o inșelatorie din perspectiva scopului pentru care a fost produs.
    Calculul costurilor investiției, nu este finalul elaborarii unui SF – este doar inceputul din perspectiva investitorului. Acesta trebuie sa inteleaga daca in final investitia este profitabila sau nu din perspectiva societatii. Daca nu, nu are sens sa fie facuta.
    Un investitor public întelege asta nu din partea Financiara a analizei ci din partea Economica a analizei, sau analiza Cost Beneficiu, in care sunt introduse externalitatile si corectii pentru valorile financiare, corectii care ridica valoare indicatorilor financiari prin prisma intereselor mai largi economice si sociale ale Beneficiarului public. Acestea trebuie demonstrate, puse în context economic, calculate. Lucru care nu se întampla in SF-ul prezentat.
    Acesta pur si simplu nu este intocmit conform legii și cerintelor in care a fost contractat si aprobarea in aceste conditii a SF-ului de catre CL contravine legii. Respingerea SF-ului de către Consiliul Local nu este o chestiune de oportunitate ci o chestiune de legalitate.
    Consilierii nu au însă cunoștiințele necesare, legale și economice pentru a înțelege documentul propus spre aprobare. Ei se bazează pe documentele premergatoare întocmite de executiv. Procesul verbal de recepție a serviciilor și rapoartele inițiatorului proiectului de hotarare, documente care au trecut cu vedere exact neîndeplinirea de catre furnizorul de servicii a chestiunii centrale pentru care i-a fost acordat contractul. În consecința consilierii locali sunt induși în eroare prin documente întocmite deficitar, cu încălcarea prevederilor legii de către executiv. În aceste condiții soluția pentru aprobarea SF-ului in conditii de legalitate este retragerea proiectului de pe ordinea de zi si trimiterea lui furnizorului de servicii pentru completare.
    In situatia in care Proiectul nr.4 nu va fi retras de pe ordinea de zi solicit Consiliului aprobarea unei interventii de 3 minute la dezbaterea proiectului pentru sustinerea celor prezentate mai sus.
    Cu stima,

    56
    • Cum poti demonstra din calcule daca un un pasaj este rentabil?
      S a amintit undeva de vreo taxa de tranzit de unde sa rezulte rentabilitatea?
      Daca trec zilnic 200 masini cu angajati de la Comelf e mai rentabil decat daca trec 200 de la Leonii?
      Sa te legi de o virgula din continutul cadru al sf ului nu e fezabil pentru un CONTESTATAR! Consider ca lucrarea este BUNA CUM O VAD ACUM , E SUPRAEVALUATA MULT pentru o sapatura deschisa cu doi pereti!!!!! Bistrita are nevoie de libertatea in miscare!

      2
      65
    • Pentru consileru habarnist Clarificari :
      „Bistrita are nevoie de libertatea in miscare” de aceea tâmpiți din primărie blochează și ingustează străzile pentru libertatea de mișcare ?! ha ha
      Este nevoie de o trecere in zona aceea însă care să rezolve conectarea corespunzătoare a TUTUROR STRĂZILOR nu prostia asta de proiect de pasaj subteran.

      63
      1
    • In primul rand nu e pasaj subteran tot asa cum demisolul nu e subsol!!!!
      Ai vazut pasajul din Iasi? A rezolvat o tranzitare intre doua artere fara sa deranjeze restul!
      Intersectia cu str Comelfului se va face la acelasi nivel, denivelat fata de prezent!
      Punctul cel mai jos a pasajului va fi diar sub cele 3/4 linii de CF pe o lungime de maxim 20m, exact ca in Londra!
      Concluzie: la terminarea lucrarilor Bistrita va ramane intre Iasi si Londra!
      Decebalul ? O prostie…SUBTERANA! E xact ca un subsol plin de apa!

      4
      34
    • Maeştri clasici ai Standup Commedy de Bistrița: Turc, Urîte, Muthi, Ciobănică Când este vorba de cheltuit aiurea banii publici nu se pune problema de eficiență şi rentabilit🤣🤑🤮🤣🤑
      Fără număr, fără număr !!!!!!!!!!!!!!!

      73
    • Exact ca la Londra ha ha: Păi intersecția directă Rodnei şi Arțarilor plus Gări nu este rezolvată deloc.
      Un sistem de pasarele ar fi rezolva judicios şi această problemă !

      59
      1
    • Poate ca la Iaşi 😀 însă la Londra este altfel 😉. In intersecția străzilor Industrie – Dimitrie Cantemir cu Gării – Tărpiului practic vizibilitate în pasajul subteran este 0 surse.

      33
      36
    • Acest proiect de pasaj subteran este extrem de periculors fiindcă şoferi vor ieşi din semiîntuneri cu soarele în față direct în sensul giratoriu supra-aglomerat de la Winmark vor fi multe accidente grave acolo.
      În plus inconştienți au pus şi o trecere de pietoni fix la ieşirea din pasaj spre sensul giratoriu de la Winmark astfel pietoni nu au nici-o şansă să scape sunt victime sigure. 🚑

      68
      2
    • Deşi sunt piste de biciclete pe o parte şi pe alta a căi ferate pe străzile Gării şi Decebal respectiv Dimitrie Cantemir zăpăciții au uitat complet să facă piste de biciclete în acest proiect de pasaj pentru a conecta pistele de biciclete 🚲 Dezamăgitori proiectanții şi consilieri care nu sau uitat ce votează !

      43
    • Pentru Caracal vezi că nu şti fiindcă va fi lumină naturalą ziua şi lumină inteligentă noaptea şi este protejată de lumina directă a soarelui vizibilitatea va fi excelentă în intersecția străzilor Industrie – Dimitrie Cantemir cu Gării – Tărpiului.
      Problema vizibilități este dincolo spre senul giratoriu de la Măgura.

      14
  • Pe această fuşăraie de proiect de pasaj subteran se blochează accesul la Autogară a celor care vin pe strada Aleea Trandafirilor 😖

    43
  • O trecere simplă la nivel de cale ferată cu semnale acustice şi luminoase ar fi mult mai bună şi eficientă, nu ar fi periculoasă fiindcă va avea vizibilitatea foarte bună, va conecta toate străzile, toți participanți la trafic o vor folosi şoferi, biciclişti şi pietoni.

    58
    1
    • @Specialişti din Dej 😨
      Nu fac pasaje subterane în Dejz, că fie ii inundă Someșu -Mare,fie le pică sarea-n cap !(OcnaDej)🤣

  • Pentru realizare de – „O trecere simplă la nivel de cale ferată cu semnale acustice şi luminoase” –

    Este NEVOIE de urm. Ingrediente :
    1. Oameni deștepți;
    2. Ingineri, proiectanți deștepți;
    3.Executanți, muncitori
    profesioniști !!

    57
    • Corect Se poate ? însă oameni deştepți şi muncitori nu găseşti la primăria Bistriţa sunt doar Neamurile puturoase.

      48
  • Primarul Turc a renunțat la un internodal care pe lângă că făcea travesarea se construia şi o autogară care venea cu tot cu autobuze pe bani europeni pentru a face un căcat aiurea de pasaj subteran cu 10milioane de euro din buget adică din banii noştri.
    Este cazul ca procurorii, DNA şi Curtea de Conturi să se autosesizeze.

    43
  • CFR. nu da voie sa se desfinteze liniile de cale ferata. In total sunt 9 linii de traversat,si un peron facut din fonduri europene care ar trebui demolat. Unde ati vazut trecere cu bariera peste 9 linii de cale ferata,chiar vreti sa ne faca primarul PSD de ras, precum Cretu cu partia .La PSD te poti astepta la asa ceva. Succes la demolari.

    1
    41
  • Ce se scria despre oraș acum zece ani (..aprox 2015) 😁pamflet:
    „În caz că sunteți oameni normali și de la precedentul material ați uitat că acest oraș (BISTRITA) chiar există, vă reamintim că: Bistrița e orașul acela invadat de 🪶🦩🍎struți de gips, mere gigantice, sensuri giratorii ….și, mai nou, de fântâni arteziene. Și dacă toate aceste elemente ar compune în mintea unui om zdravăn la cap tabloul curții unui ospiciu, în Bistrița cam așa sună definiția noțiunii de „turism”!
    https://www.catavencii.ro/cate-centre-de-informare-doua-in-bistrita-mea/

    3
    1
    • Pentru a avea turişti şi dezvoltare Bistrița trebuie să aibă neapărat un Aeroport însă incompetenții de 30 de ani nu au fost în stare să-l facă de aceea Bistrița nu are turişti.

      10
      1
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.