Pe Bulevardul Decebal, în zona pieței agroalimentare, vor fi desființate toate cele patru treceri de pietoni și va fi amenajat un pasaj subteran, însă lucrările nu vor începe anul acesta, deși municipalitatea a semnat contractul de finanțare pentru suma de 10,5 milioane de euro.
”Am semnat contractul de finanțare și pregătim acum procedura de achiziție publică a lucrărilor de execuție pentru că proiectul tehnic este finalizat, am trimis toate documentele la ADR Nord-Vest și de îndată ce ne dă avizul dăm drumul la achiziția lucrărilor de execuție. În cadrul acestui proiect se va realiza un sistem rutier nou, la partea carosabilă, începând cu fundația drumului, intrăm la 80 de cm în pământ, cu fundație, cu tot ce trebuie, cu refacerea canalizării, se vor reabilita trotuarele pe toată lungimea celor 4 străzi, se vor amenaja benzi dedicate transportului public, piste pentru bicicliști, pe ambele sensuri de circulație, un pasaj pietonal subteran pe b-dul Decebal, în zona halei comerciale. De asemenea, se vor îngropa toate rețelele electrice și de iluminat public, va fi făcut un sistem nou de iluminat public cu telegestiune. În plus, vor fi modernizate cele 10 stații de transport public existente”, a declarat viceprimarul Bistriței, Cristian Niculae.
În ce privește pasajul subteran mult discutat în spațiul public, viceprimarul a spus că, potrivit proiectului tehnic, pasajul subteran va fi prevăzut cu patru lifturi, la fiecare acces, așa încât persoanele în vârstă să nu fie obligate să urce și să coboare scări dacă nu pot sau nu doresc.
”Este o soluție foarte bună acel pasaj, fiind adoptată în toate capitalele și zonele cu trafic intens. Elimini din acea intersecție patru treceri de pietoni, ceea ce înseamnă fluidizarea traficului. E foarte util și recomandat. Bine ar fi să avem cât mai multe astfel de pasaje în municipiu fiindcă vrem să circulăm fluent, să nu încurcăm pietonii și să evităm accidentele. În alte părți se fac pasarele. Mie pasarelele nu îmi plac în orașe, prefer pasajele subterane. E un proiect de avergură”, a spus Niculae.
Cristian Niculae speră că anul acesta se va putea începe cu îngroparea rețelelor. ”Eu sper ca în toamnă să îngropăm rețelele. Pe Republicii, unde s-a lucrat la extinderea iluminatului public, s-a putut circula. Nu vom mai avea stâlpii vechi și nici cabluri”.
Str. Gării, Bd. Decebal, str. Andrei Mureșanu și str. Năsăudului au în total în total 2,5 kilometri. Pentru modernizarea lor, Primăria Bistrița a obținut 10,5 milioane euro fonduri europene prin POR.
In sfârșit putem vorbi de modernizare și de faptul ca ne apropriem de alte orașe bien dezvoltate!
Nu as fi crezut ca voi vedea asemenea proiecte pentru orașul nostru! Acum tinerii au un motiv in plus sa rămână ACASĂ!
in sfarsit ce???? povesti de campanie! si ei recunosc ca nici macar nu incep lucrarile!!!
Asta imi aminteste tot asa de povestile de anul trecut cu str Tarpiului…. toata lumea felicitari…ce om bun … cat merita sa devina primar… bla bla bla… nu s-a FACUT nimic… nici macar peticeala sau o masina de piatra intinsa dupa ploaie!
Este chiar super ca se face si o sa avem oras modern
kDeocamdata e proiect ca multe altele care nu s-au facut
Sunt surprinsă plăcut de munca pe care a depus-o vicele ca noi sa avem un oraș minunat!! Abias aștept finalizarea acestor proiecte, sper doar să nu vină alții și să își asume meritul pe nedrept.
Tot respectul pentru implicare!! Sunteți un adevărat gospodar de care Bistrița avea nevoie cu mult timp în urmă.. niciodată nu e prea târziu!!
Spor în cât mai multe realizări!
Tu chiar nu realizezi ce penibil postezi? Zici ca esti la testimonialele alea de vandut ceaiuri de slabit, de care toata lumea stie ca sunt FAKE.
Incredibil ce limitati sunteti!
ORASUL PRINDE CONTUR :)))))
UAUUUUU Bistrita o sa aiba metrou care v-a circula pe sub piata decebal!?!?!?!?
Iarăși tu Azorel? :)) tie îți place când mergi la piața și nu găsești loc de parcare nu?
Trebuie sa ne obișnuim ca popor sa nu mai circulam așa mult cu mașinile…
proiectul asta era oricum cea mai buna soluție!
Dupa prostia lansata de primarul Cretu cu pasarela suspendata de fier cu lifturi(SIC) de pe b-dul Independentei, care sa-i treaca pe pietoni de pe un trotuar pe altul, intr-o sedinta cu mici scantei am transmis edililor cum se opun bistritenii ca Bistrita sa nu semene cu gara DEJ-TRIAJ sau APAHIDA cu niste mastodonti de fier care vor ruginii exact ca in comunism. Exista stenogramele de sedinta cand i-am sugerat Primarului si Consilierilor punctele in care este nevoie de treceri subterane pt. pietoni si astfel se fluidizeaza si traficul iat pietonii sunt in siguranta. Am enumerat atunci la microfon urmatoarele treceri. 1. posta Veche (cu trafic infernal). 2. Piata Decebal cu patru treceri in stea. 3. str. Nasaudului la HAN. 4. Calea Moldovei in drept la liceul INFOEL. Vad ca incet cei din administratie se desteapta, si vicele se lauda cu ce nu-i apartine. Deci solutia foarte buna a fost propusa de VERZI de groaza PASRELEI COMUNISTE . Succes !…..dar realitatea trebuie cunoscuta, desi nu suntem prezenti inca in CL iata ca dupa ani de vorbit cu peretii propunerile noastre si le insusesc altii. Nu e rau nici asa dar trebuie spuse tovarasi !!!
V-ati tacanit complet? De cand e o solutie buna sa stai sa astepti liftul ca sa poti trece strada? Rulantele nu erau bune, dar e buna coada la lifturi?
Eu cred ca trebuie o solutie de dezaburire a okelarilor de cal din Primarie.
Domnule Balan ; eu citind articolul nu am remarcat undeva ca cineva s’ar lauda cu aceasta lucrare . Ca doriti sa fiti cel care a lansat ideea de acord si atunci as propune municipalitatii sa monteze , la toate cele patru intrari in pasaj , o placa cu numele dumneavoastra . E bine ? .
Cum aceasta subtraversare nu va rezolva problema fluidizarii traficului in zona, propun urmatoarea solutie : Marcaje pentru pietoni si in forma de X concomitent cu marirea timpului de traversare acordat pietonilor . Daca se va accepta propunerea am si eu pretentie…
Dumneavoastra ar trebui sa dati solutii pentru rezolvarea aglomeratiei infernale de masini , din zona policlinicii , fiind un oponent vehement al realizarii parcarii din Piata Eminescu.
Câte pasaje subterane ați văzut în Paris sau în orice capitală europeană? Inutil și scump. Se puteau muta trecerile de pietoni și semaforizate. Totuși vorbim de Bistrița, nu de New York și nici măcar de Cluj.
Niculae stai jos! După alegeri o să mergi frumos acasă cu toate afișele și pozele electorale și noua administrație va revizui proiectele pe ici pe colo și anume în punctele esențiale. Nu se va face pasaj subteran în Decebal niciodată cum nu s-a facut centura suspendată peste Codrișor. Noapte bună!
sa proiectați si un WC in pasaj !
Nu de alta dar tare ma tem ca la doua zile dupa inaugurare (anul 2136 e un termen optimist ?) , întreg pasajul subteran va deveni un mare WC public !
O sa monteze si o toaletă sub forma de strut.
Pasajul pietonal subteran prevăzut a se construi in zona de intersecţie a Bulevardului Decebal cu strada Cuza Vodă şi strada Ursului este o investitie absolut inutilă. Acest pasaj nu rezolvă fluidizarea circulatiei auto având in vedere că Bulevardul Decebal este traverasat de mai multe treceri de pietoni care nu au cum sa fie desfiintate. O solutie mai ratională de fluidizare a circulatiei auto ar fi amenajarea Bulevardului Decebal si Andrei Muresanu ca stradă cu sens unic dinspre strada Gării spre strada Năsăudului, iar celălalt sens spre strada Gării să fie asigurat pe strada Colibitei si Artarilor.
De aceea, cea mai ratională solutie este să se renunte la aceasta investitie costisitoare iar cu banii respectivi să inceapă proiectul de modernizare a Pietei Decebal, promis bistritenilor de primarul Cretu incă din anul 2012:
https://timponline.ro/vezi-cum-va-arata-piata-decebal-dupa-modernizare/
Bun , bun! Faci o groapă, o umpli cu apă (numai când plouă) , stingi lumina (dacă era aprinsă), te-nfingi în lift (dacă mai merge) și cu mâinile în buzunare (dacă ai ceva în ele) treci .Uraa Nicule , am reușit, ne-ai scos la lumină.Dar în est timp, mașinile așteaptă cuminți la semafor, pentru că tot intersecție rămâne. E adevărat, cu timpi mai mici de așteptare (minus timpii pietonilor).
Dar – am văzut aci-ntr-o noapte, niște fapte-ntr-un oraș: trecerile de pietoni erau și perpendicular pe drumul traversat și oblic (în X) pentru a ajunge la colul străzii opus (în diagonală). Pac, se făcea verde pentru pietoni 2 minute, pe tote liniile și direcțiile traversarea. Se mai aprindea culoarea verde după 8 minute. Trebuie descurajat traficul auto în orase, nu făcute străzi după numărul de mașini, ci calibrat numărul de mașini după capacitatea străzilor. Altfel, vom face autostradă din B-dul Decebal, cu trecere pe sub balcoanele blocurilor și tot nu va ajunge.
Sa nu uitati ca pana si WC-ul public din Piata Centrala modernizat cu 50.000 euro voia Cretu si vicele Kiss Laszlo sa il desfinteze odata cu dalarea Pietei Centrale. Vom castiga in instanta si vom salva iarba, copacii , florile si buda publica ! Si asta ca sa nu mictioneze cetatenii pe peretii primariei din gresala si pe pasjele istorice dalate (sic) cu piatra naturala din muntii Rodopi din Bulgaria. Normal ca trebuie proiectat si un WC in subterane. Vedeti cazul de la Gara pe sub linii cum pute daca Administratia habarnista nu o dus-o capul sa faca o buda .
DOMNULE BALAN, VA FACETI DE RAS CU CIOBANICA. PUNCT, UN CETATEAN
SPER SA SCAPAM DE PADURAR SI DE TOATE CRENGILE DIN PRIMARIE
Intr-un oras ca Bistrita ar fi minunat daca circulatia pietonala ar prima in fata circulatiei auto. Pietonii ar trebui sa fie cei care circula liber, fara obstacole de tipul pasajelor. Cred ca logic ar fi sa duci automobilele in subteran, nu pietonii. Vibratia unui oras de dimensiunea Bistritei ar trebui sa fie data de oameni, nu de masini. Daca se fluidifica traficul vom avea, evident, si mai multe masini pe strazi. Strategia corecta ar fi cea de incetinire a traficului auto, pentru descurajarea folosirii automobilului, in favoarea bicicletelor si a mersului pe jos. In concluzie, nici macar un studiu de trafic nu ar putea sa recomande un pasaj pietonal subteran. Iar in lipsa unui studiu de trafic, e vorba de decizii subiective ale celor din administratie.
Cu ce va fi prevazut pasajul?
CU O BARCA.
STATI CALMI MAI OAMENI BUNI, ASTEA SUNT PROSTELI DE CAMPANIE, S A INTORS RECENT DIN DELTA SI A INCEPUT POZATUL.
MARE ESTE DISPERAREA.
Si noi speram Raluca.
Need for Speed Payback
Mare gras si frumos proiectul, la nivel de discutii si ziare. Dar cu locurile de parcare ce facem pe Decebal si A. Muresanu? E vorba de foarte multe sute de masini. Sau ne urcam masinile in living, dle Niculae? Vi se pare ca Bistrita e la nivelul Clujului sa fie nevoie de benzi separate pentru autobuze care circula cu 10 oameni ? Lasati locurile de parcare in pace !!!