La Bistrița ar putea scădea numărul de mașini de pe străzi la orele de vârf dacă un proiect pilot al municipalității, care va demara în câteva zile potrivit primarului Ioan Turc, va avea succes.
”Printr-un transport pentru elevi, gratuit, cu mijloace de deplasare moderne, cu asigurarea protecției copiilor prin prezența unui polițist local în mașină sau a unui lucrător de la Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Bistrița, prin preluarea copiilor din fața școlii și însoțirea lor până la școală de către un alt polițist sau lucrător SVSU vom diminua traficul la orele de vârf. Proiectul pilot referitor la transportul gratuit al elevilor la școală va debuta peste câteva zile.
Urmează să mă întâlnesc cu părinții copilașilor care vor intra în acest proiect pilot. Sunt absolut convins că rezultatul întâlnirii va fi unul foarte bun și că vom reuși să transmitem un sentiment de încredere părinților că ceea ce face Primăria face bine, adică venim cu microbuze electrice noi nouțe, cu preluarea copiilor din proximitatea casei, dintr-un areal unde nu avem transport public în momentul de față.
Vom avea polițist local în microbuz, la școală îi va aștepta un polițist sau un lucrător SVSU. Vom asigura protecția copiilor și cred că vom avea cu zeci mai puține mașini în trafic la orele de vârf. Sub condiția ca acest proiect să funcționeze îl vom extinde și în alte zone din oraș. În acest fel, vom avea sute de mașini mai puțin oraș. Sunt încrezător că proiectul va prinde”, a spus Ioan Turc.
Edilul a făcut aceste afirmații în ultima ședință a Consiliului Local, răspunzând unei întrebări care i-a fost adresată de consilierul USR Nicolae Pavelean, care a vrut să știe ce soluții are municipalitatea pentru descongestionarea traficului la orele de vârf.
Dom’ primar, după ultimele modificări pe care le-ați făcut, prin lucrările din Decebal, dar și prin alte lucrări, credeți că autobuzele își mai au rostul în oraș, la ce străzi înguste și aglomerate avem?
Nu ar fi mai ok să ne concentrăm pe microbuze? Autobuzele să rămână pe cursele spre localitățile componente (Viișoara, Sărata, Unirea, Ghinda).
No, numa’ zîc.
@ Vochina, Pentu ce, nu pentru autobuze Turc a futut tot oraşul timp de 4 ani ani şi a distrus parcările nu pentru a face benzi pentru autobuze pe care nici acum după expirarea termenului de execuţie de 31 Decembrie 2023 nu a fost în stare să le termine ?! Pe aceste benzi scrie mare BUZ nu microbuz sau picobuz !
Vor fi nişte ambuteaje electrice, vedeți şi voi diferența 😂🤣😂🤣😂
Primarule ca acest proiect să aibă aplicabilitate mai întâi trebuie să faci parcări lângă şcoli unde să poată să fie oprite microbuzele electrice şi celelalte maşine cu care vin părinții cu copilaşi la şcoală din celelate areale necoperite de acest proiect aşa ar face un om cu cap.
Fără parcări în sigure în proximitatea şcolilor tocmai microbuzele electrice vor bloca străzile. Şi cu asta ce am făcut ?!
Până una alta Turcule vezi că ai uitat două săritori imense pe strada Dornei şi o să-ți explodeze şi o să-ți se aprindă frumusețile de autobuze electrice a căror bateri sunt foarte sensibile la şocuri !
Păi un tip de acesta de autobuz electric sa făcut scrum chiar lângă noi la Dej nu trebuie să mergem prea departe. Ce este aşa greu să iei de acum când încă nu circulă autobuzele electrice măsurile necesare adică să elimini toate săritorile aşa cum de altfel sa şi făcut cu una lângă primărie să te asiguri că nu se întâmple lafel şi la noi cu autobuzele din Bistrița ?!
În toate tarile civilizate,copiii sunt aduși la școală cu autobuze,excepție făcând doar cei care locuiesc în apropierea instituției de învățământ! Din păcate, orașul Bistrița este un oraș înghesuit între dealuri și nu vad alte solutii pentru fluidizarea circulației! Nu cunosc dacă Politia rutiera ar avea ceva soluții……Dar acum, este campanie alectorala ,nu-i asa?
Eu am fost în America unde se ciculă infinit mai bine decât în nenorocirea asta de oraş numită Bistrița.
Felicitări, domnule primar, aceasta este calea de urmat! Mai multe parcări înseamnă doar și mai multe mașini, și mai multă aglomerație! Circulația autovehiculelor trebuie descurajată, avem rețeta folosită de alte orașe, trebuie doar să o aplicăm, adică transformarea unor străzi și parcări in zone pietonale și dezvoltarea transportului în comun! Iar parcările rămase suprataxate, cele din oraș 25 lei/h, iar cele rezidențiale 2500 lei/an. E atât de simplu!
Smiorc…smiorc…progresezi…ai trecut la lustruit dwoosul twoorchesk.
Subscriu părerii tuturor acelora care înțeleg situația corect.In școlile de pe Bdul Republicii invață peste 4000 de elevi. Dacă doar o pătrime dintre aceștia sunt duși și luați de la școală cu masina familiei este deja sufocat bulevardul. Părinți si îndeosebi mămici iresponasabili(e) nu înțeleg că toate gazele de eșapament inhalate de copiii lor zi de zi le afectează sănătatea. Ei ar fi primii care ar trebui să ceară VEHEMENT ca pe acest bulevard sa fie oprită circulația oricărui autoturism inafară de autobusele școlare. La intrările în oraș din toate cartierele să_i preia și predea pe elevi aceste autobuse.
Il îndemn pe domnul primar să rămână de neclintit pe această atitudine. Își va lega numele de cea mai de bun simț și corectă decizie, care trebuia luată de multă vreme.
Oamenii par sa nu inteleaga termenul de cerere indusa, cu cat se fac strazi mai multe, cu atat va creste numarul de masini, deci si traficul (doar uitati-va in ce hal a ajuns America, e de rasu-plansu). Pentru un oras modern „de 15 minute” trebuie o infrastructura a transportului public bine pusa la punct si dezvoltata, respectiv si cea a bicicletelor/trotinetelor (iar noile piste de peste tot din oras sunt un pas spre directia buna), dar ne batem cu morile de vant din ce citesc pe aici…
Pentru profesoară : Este cam greu poate chiar imposibil să opreşti toată circulatia pe un Drum Național DN17 si European E58 numai pentru moftul unei profesoare care nu are unde să-şi parcheze maşina cu care vine la şcoală.
buey ,,sărăntoc ” cu bicicleta…tu azi ai mers cu tzoagla la muncă? Pe vremea asta ti ai dus copilul pe tzoagla la scoală?Tu crezi ca toti dau cu glet ca tine d si pot merge in tinuta de tzoagla la serviciu cu colanti si șort peste? Sau n ai serviciiu si stzi cu măta si cu tactu? Dar eu nu cred ca esti unul care da cu glet.Pun pariu ca esti o lhabhă tristă care face pe desteptul .Vă place unora să faceti pe elitistii.Sa va plimbati voi cu tzoagle si cu electrice si restul pe jos .De unde aveti voi buey fart urile astea in cap? Voi credeti ca daca va prostesc ăstia ca sunteti elitisti pe fb ,pe insta ,va afisati meclele tâmpe si progeniturile infulecand vegane sau ciolane stergarele si colanții ,aveti dreptul sa vă kăkatzi peste tot.
Turcule eu sunt convins că dacă nu ai risipi banii noştri pe tot felul de bazaconii inutile ai putea să construieşti şcoli şi liceie în noile cartiere ale Bistriței unde sunt acum majoritatea copiilor şi astfel vei rezolva şi problema copilaşilor şi problema aglometației la orele de vârf. Ce spui ?!
Stimate domn,.dacă CJBistrita nu ar risipii enorm de mulți bani pe echipă de handbal ar face putea face lucruri ff bune pentru județ,autobuze pentru sat cu concesiuni la locurile de muncă,nu milioane pentru CE,mîine pleacă toate străinele din handbalul Bistrițean și noi raminem cu banii plătiți pe salariile lor de zeci de mii de euro.
Stimabile parcă Turc este primar în Bistrița nu Moldovan şi este de datoria lui să construiască şcoli în noile cartiere ale Bistriței pentru ca părinții să nu mai trebuiască să vină cu copiii cu maşinile până în centru oraşului la şcoală.
In bistrita sunt doar 5% statii de autobuz corect amplasate.
Pe langa asta doar in cateva autobuzele intra….sa nu deranjeze circulatia.
EU CRED CA PROICTUL PILOT E CU PARINTII CARE AU FACUT RECLAMATIE CA NU AU LINIE DIRECTA DE AUTOBUZ CU SCOALA……
Valea Budacului
Va fi distractiv tare deoarece pe Valea Budacului sunt o grămadă de săritori care sunt un pericol mare de incediu pentru microbuzele electrice care vor transporta copii nu cartofi.
Pe unde vor încăpea împreună microbuzele electrice şi pistele de biciclete inutile în pantă de pe străzile înguste şi nasoale de pe Budac ? Ha ha ?
https://timponline.ro/pe-dealul-budacului-si-in-slatinita-se-vor-face-piste-pentru-ciclisti-cu-bani-din-pnrr/
P.S. Vrem până la alegeri vrem să-l vedem pe Turc urcând pe o bicicletă normală dealul Budacului pentru a ne demostra utilitate acestor piste propuse de el !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Asa cum am mai spus orasul Bistrița are nevoie de reanalizarea si actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) care este un document strategic de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în oras. Această actualizare a PMUD a devenit o necesitate odată cu implementarea proiectului de amenajare a pistelor pentru biciclete în oras, ceea ce a dus la îngustarea benzilor de circulatie , dar si mai grav la disparitia locurilor de parcare temporară. De aceea solutia este reconfigurarea unor străzi, care ar putea fi amenajate cu sens unic, pentru a face loc pistelor se biciclete precum si amenajarea unor locuri de parcare. Pe de altă parte, amenajarea de străzi cu sens unic ar duce la fluidizarea circulatiei auto si ar permite desfiintarea unor sensuri giratorii inutile care, fiind prea înguste, mai mult încurcă prin crearea de blocaje. Lucrul acesta s-a făcut în mai multe orase precum Cluj-Napoca, Sibiu, Oradea, etc. Chiar si în Bucuresti unde Calea Dorobantilor- una din cele mai importante artere de circulatie a capitalei a fost amenajată cu sens unic, spre dezamăgirea unor posesori de bolizi de lux.
@ Sergiu, Trasformarea străzilor în străzi cu sens unic nu rezolvă deloc problema traficului aglomerat este frecție cu Diana la picior de lemn deoarece numărul de maşini ( fluxul de maşini ) va rămâne acelaşi chiar va creşte în următori ani indiferent dacă străzile sunt cu sens unic sau cu dublu sens. Soluția este construirea de străzi noi cu dublu sens pe care corborate cu celelalte străzi să încală să cicule toate maşinile.
Axa pe lângă calea ferată pe care şi primarul Turc a promiso în precedenta campanie electorală însă din care nu a făcut nimic este una din soluțile de degogestionare a traficului auto din oraş.
Cum uni primari pot face lucuri utile şi pot rezolva probleme urgente din oraşul lor exemplu primarul Becleanului iar alți nu pot şi se ocupă doar de găinări exemplu cei din Bistrița ?
Pentru a scăpa de aglomerația şi poluarea din Bistrița este urgentă construirea Centuri Bistrița Sud pe lângă localitățile Şieu Măgeruş – Sărățel- Sărata-Monariu -Budac- Jelna-Livezile este prioritatea absolută.
https://timponline.ro/de-azi-noapte-se-circula-pe-varianta-de-ocolire-a-orasului-beclean/
@ Nelu, Logic că centura pe la Budac nu va elimina în totalitate faptul că părinți îşi duc copii la şcoală cu maşina însă va elimina traficul auto ce nu are legătură cu oraşul şi astfel vor avea loc să circule prin oraş şi autobuzele şi microbuzele şi noi toți. LOGIC
Da, parcă pe noi ne duceau părinții la școală cu mașina,. Acum am fi fost obezi și asociali.
Mergi pe jos, împreună cu alți copii, dete oprești și te dai pe tobogan în părculețul din spatele bisericii Sfânta Ana, îți întărești mușchii cărând ghiozdanul. Îi dai un măr unui coleg de clasă, iar el îți dă un sandwich cu pateu.
Iarna te bulgărești.
Așa, duceți cipiii la școală , cu mașina, nu-i lăsați nesupravegheați și le distrugeți copilăria.
@Adr: alte vremuri, demult apuse…
Azi nu mai e cu mere, pateu etc, „e cu prafuri” , etc
O lume luată raznă:
Vizionează 📱📱📱„Are you lost in the world like me?”📱😣 pe YouTube
https://youtu.be/-kT5yvSe4Ig?si=pGjYmtXO-7v7Jn4u
Tu despre care zapada delirezi?
Iarna asta n-a fost nici pentru o amarâta de bulgareala.
@ Adrian, Bistrița este un oraş mult mai mare decât pe vremea când eram noi la şcoală, distanțele până la şcoală sunt mult mai mari în plus acum este periculos să mergi pe jos pe stradă în oraş şi pentru un adult numai spun pentru un copil vezi evenimetele de la Big . Pe vremea noastră era cel puțin o şcoală în fiecare cartier. Deşi Bistrița sa extins enorm după revoluție în Bistrița nu sa construit nici-o şcoală publică în noile cartiere. Aşadar acum părinții îşi aduc copiii la şcoală cu maşina din necesitate nu din alte motive.
De ce nu ai specificat că acesta este un pamflet? Că uite că uite că hate îți iei 😂😂
Eu nu mi-am luat masina in rate sa imi duceti voi copilul cu microbuzul cu toti săracii!
Sala de aşteptare unde părinți să-şi aştepte odraslele ar putea fi sala profesorală aşa acea sala ar deveni utilă la ceva deoarece profesori au primit bani gârlă însă performanțele lor sunt slabe.
@ Ioana, Bune idei însă parcă exagerezi un pic totuşi sunt suficiente doar construirea unor parcări ca lumea lângă şcoli cu spați special amenajate unde părinții să poată să-şi aştepte copii nu să stea cum stau acum înghesuiți ca vitele la poarta şcolii.
O tâmpenie marca Crețu ,pe care a pus-o in practică actualul primar intr un oras care nu are configuratia pentru astfel de proiecte de infrastructura.Si-a dat seama si Turc de ce dezastru va fi in oras o data cu implementarea circulatiei pe o banda exclusiv pentru autobuze si pe o banda pentru autoturisme ,utilitare, destinate aprovizionarii ca sa nu mai vorbim de disparitia a mii de locuri de parcare si se taraganeaza intentionat finalizarea lucrarilor cel putin pana dupa alegeri ,in asa fel incat nici psd si nici pnl sa nu isi atraga oprobriul cetatenilor.Psd ul joaca pervers cand il trage de atentie pe Turc ca proiectul si finantarea sunt meritul lor.Dar nu isi asuma si dezastrul care va fi o data cu implementarea proiectelor.Vine cu tot felul de megalomanii in loc sa propuna solutii pentru diminuarea aglomeratiei si a lipsei de locuri de parcare.Pentru ca in oras exista cateva mii de masini care nu au locuri de parcare si pentru care oamenii platesc taxe la bugetul local.Sa vedem cine isi asuma si cum o sa determine pe proprietarii acestora sa renunte la ele. In rest ,propaganda,aruncarea vinei pe administratia precedenta si proiecte megalomane si inutile.Gargara si mangleala electorala.
Nu ai cum să determini pe nimeni să renunțe la maşină legal şi democratic fiecare om are dreptul la o maşină sau mai multe, soluția este limpede construirea de parcări etajate ín zona centrală a oraşului.
Ba se poate.
Ia baga tu niste taxe de mediu progresive (ca dincolo) în functie de norma de poluare si sa vezi cum dispar hârburile din 2000 toamna.
Ca o masina de peste 20 de ani vechime nu prea se mai poate numi masina, e mai degraba o bomba cu explozie întârziata pe drumuri – ba ramâne fara frâne, ba fara motor….
@equalizer, Numai la cum să puneți noi taxe şi impozite cu care să împovărați şi mai mult bietul cetățean vă stă gândul ca-să aveți voi bugetari salarii şi pensi nesimțite însă să faceți lucruri utile pentru cetățeni oraşului nu vă duce capul. Vreți să rămâneți numai voi cu bolizi nesimți să vă plimbați prin oraş în timpul serviciului cã vă deranjează în trafic amarăştenii cu maşinile lor.
Equalizer…tehnic se poate.Eu am intrebat cine isi asuma? Ca daca fac politicienii si partidele una ca asta ,ăia nu vor mai prinde voturi in veci de la 70 la suta dintre cetateni care au in posesie masini mai vechi de 15 ani.Cum scopul politicienilor e doar ciolanul ,ei sunt constienti ca nu pot face asa ceva Dar hai sa o luam si viceversa…De ce nu pot opri politicienii suprataxarea muncii,jaful populatiei prin marirea nejustificata a preturilor la utilitati,apă ,gaze,energie,combustibil,jaf in beneficiul buzunarelor proprii si a imensului aparat de trantori din administratie? In cativa ani populatia ar avea o stare materiala mai bună si ar putea sa isi permita achizitionarea de masini mai putin poluante .Nu are rost sa comparam Romania si Bistrita cu ce e in strainatate.Acolo transportul in comun e organizat ,cei care vin din localitatile apropiate la munca au la dispozitie transport in comun civilizat,trenuri,autobuze etc.Acolo nu mai trebuie sa vina oamenii din localitatile mici in orase la cumparaturi ,pentru ca acolo exista magazine mari de toate categoriile aproape in toate comunele.Plus ca multi vin in oras pentru rezolvarea unor chestiuni administrative unde trebuie sa te prezinti fizic ,cu cererea scrisa .Sa nu mai vorbim de cei care vin cu problele medicale .In localitatile mici nu exista nici macar un dispensar unde sa isi faca omul o injectie.Deci politicienii ,indiferent de la ce partid sunt ar trebui sa implementeze masuri pentru a dezvolta infrastrucura locala de transport,facilitati medicale ,comerciale ,facilititati scolare si mult trambitata digiralizare a institutiilor.Dar la noi e ca pe vremea comunistilor.Facem cu hei rup ul si punem caii sa impinga caruta ,nu sa o traga.
@noi dari, nu sunt bugetar.
Dar m-am cam saturat sa vad tot felul de figuranti cu blugii rupti în cur si care merg cu cazanul din 2000 toamna 2-300m pâna la barul din colt ca sa bea o cafea.
Daca vrei sa poluezi atunci înseamna ca-ti permiti ca sa platesti.
C-asa-i pe dincolo, daca tot urlam ca vrem o tara ca afara.
Bine că in zona gen 1 in loc sa amenajeze o parcare pe loxul fostului teren de tenis ajuns in paragina,primaria a facut un spatiu unde sa se kace cainii din cartier in mod organizat .Tot paragina e si acum plus pericol de boli si infectii datorita cătelarilor de la bloc care nu strang rahatii .
Numarul copiilor , fata de acum 20 de ani este mai mic, ca sa nu vorbim de acum 40 de ani.
In plus fata de acum 40 ani avem mai multe scoli ( si de stat si private) , asa ca de unde aglomeratia?
Poate din faptul ca atat mamica cat si taticul vin in oras cu 2 masini iar cu a 3 a vine copilul , ca doar are 18 ani si nu o sa vina la scoala cu mama.
Poate si pentru faptul ca din Ispirescu se merge la serviciu (politie , primarie, etc ) cu masina si exemplele pot continua.
Solutia a fost gasita deja de cei din occident , sa intre in oras doar cei cu masini EURO 5 ,binenteles o pot face si cei cu masini mai vechi, dar contracost.
Aglomeratia din oras este in principal cauzata de ingustarea benzilor si lipsa parcarilor. Cred ca multa lume evita deplasarile in locurile unde nu sunt parcari si incearca sa se indrepte catre marile magazine unde nu sunt probleme de acest tip. Dar inevitabil mai apar ocazii in care este nevoie sa te opresti in oras. Si cum parcare nu gasesti, trebuie sa te invarti de nu stiu cate ori pe aceleasi strazi pana gasesti un loc. Normal ca sunt multe masini, daca ele se invart in cerc cautand un loc de parcare.
Eu chiar evit magazinele fara parcari, achit facturile si incerc sa rezolv online orice este posibil, daca am nevoie de un serviciu aleg sa merg acolo unde stiu ca gasesc parcare. Dar tot se mai intampla sa am nevoie sa opresc in oras. Si cum parcari nu sunt, trebuie sa imi fac in asa fel programul incat sa mergem doi, ca unul sa stea in masina pe la vreo poarta sau sa se invarta pana celalat rezolva problema pentru care a mers. Oare nu e mai mare aglomeratia si poluarea atunci cand te duce si te aduce cineva doar pentru ca nu e parcare? Sau daca trebuie sa te tot invarti? Cred ca se fac in fiecare zi kilometri echivalenti cu turul Europei doar din invarteala dupa parcari din Bistrita.
Clar, intr-o zi aveam o programare in oraș cu o jumătate de oră după serviciu. Am zis că îmi ajunge timpul să găsesc parcare… m-am învârtit 20 de minute în zonă și nu s-a eliberat nici un loc din puținele rămase. Sau care s-au eliberat au fost imediat ocupate, cu siguranță multe dintre mașinile de pe șosea se învârteau căutănd un loc. M-am lăsat păgubașă și am mers acasă după soț, ne-am intors în zona cu cabinetul respectiv, parcări nu erau ca să mă aștepte, așa că s-a întors acasă și după o oră a revenit să mă ia. Oare nu a fost mai mare poluarea decât dacă aș fi găsit parcare cum ar fi normal?
Acum se vor trezi câțiva deștepți să spună că ieșeam mai bine cu Boltul…la un calcul pe lună cu siguranță e mult mai scump.
În primul rând nesimțiții care stau în Centru inclusiv nesimțiții care stau în primărie să îşi parcheze maşinile în curți că de aceea au curți şi porți să nu şi le mai parcheze pe stradă şi atunci ar fi mai multe locuri de parcare.
Poliția locală ar trebui să vadă dacă propietarul maşini locuieşte în Centru şi dacă a lăsat maşina pe stradă să-i fie ridicată, acum există o nouă aplicație unde se poate vedea uşor acest lucru.
Eu vreau să-l văd pe TikTok pe Turc urcând pe o bicicletă normală Dealul Budacul 🤣 şi atunci promit solem că o să-i dau zeci de inimioare şi bezele aşa cum fac lipitori lui de afişe pe pagina lui de FB.🤣
@ Gheorge, Habar nu ai ce vorbeşti ori nu locuieşti în Bistrița ori nu ai copii sau nepoți. Foarte mulți părinți locuiesc foarte departe de şcoala unde învață copiii iar cu transportul în comun este exclus să ne trimitem la şcoală copiii fiindcă este extrem de periculos sau întâmplat multe bătãi şi scandaluri în transportul în comun.
Situație este aceeaşi cu locația idioată de la marginea oraşului unde vor cretini să facă bazinul olimpic unde nu pot să ajungă copiii. Dacă tu consideri faptul că singura mea opțiune este să-mi aduc copii cu maşina la şcoală mă face un părinte fițos atuncea eu prefer să fiu un părinte fițos decât să-mi nenorocesc copiii.
Asfaltați odată strada Codrişor că nu mai avem pe unde cicula în oraşu ăsta nenorocit !
https://www.youtube.com/watch?v=QnrnFK2oxHk&list=PLjA9lNX_fbYkVcf5oodOx6s5gxZsn37GI&index=9&pp=iAQB