Metoda interdisciplinară de predare este, de fapt, pregătirea pentru testele tip PISA, informează Mediafax. A a fost introdusă, pentru prima dată, în sistemul românesc de educaţie în anul şcolar 2013-2014, în clasa pregătitoare şi clasa I, continuă cu elevii din clasele a II-a, iar din toamnă aceste generaţii vor beneficia şi de primele manuale noi, în premieră şi în sistem digital. Predarea interdisciplinară va fi extinsă apoi la clasele a III-a şi a IV-a simultan cu noile manuale.
Elaborarea manualelor pentru toate ciclurile de învăţământ ar putea dura patru-cinci ani.
Potrivit Ministerului Educaţiei, strategia modernizării şcolii a vizat mai întâi introducerea unei serii de măsuri speciale care pleacă de la infrastructură şi ajung apoi să vizeze elementele de conţinut educaţional sau de monitorizare a performanţelor şcolare. Această monitorizare va putea fi făcută într-un mod profesionist, prin evaluările de elevilor din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, efectuate pentru prima dată în anul şcolar 2013-2014.
Din anul şcolar viitor va fi introdusă programa şcolară pentru disciplina opţională „Educaţie prin şah”, anul I şi anul al II-lea de studiu. Aceasta intră în curriculum, la decizia şcolii, pentru învăţământul primar şi va putea fi folosită începând cu anul şcolar 2014 – 2015. Elevii vor avea astfel ocazia să se familiarizeze cu tabla de şah, cu regulile de joc şi să decodifice semnele convenţionale utilizate într-o partidă. Exerciţiile de interpretare, observaţia, simularea unor situaţii şi calcularea unor variante de joc sunt etape pe care elevii le vor parcurge în cei doi ani de studiu.
Noile programe şcolare, noile manuale şi evaluările tip PISA din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a constituie un pas important pentru modernizarea şcolii. Ministrul Educaţiei subliniază că şcoala va pune astfel accent mai mult pe înţelegere şi judecată, şi mai puţin pe memorare. Practic, elevii sunt astfel pregătiţi pentru susţinerea noilor examenelor naţionale în formă interdisciplinară.
Evaluarea naţională, admiterea la liceu şi bacalaureatul vor fi date, din 2019, după modelul testelor PISA, respectiv cel de interdisciplinaritate, potrivit unei ordonanţe de urgenţă adoptate în decembrie 2013, care a modificat Legea educaţiei. PISA este o evaluare standardizată internaţional, proiectată împreună de către ţările participante, inclusiv România. Ultima testare PISA a conţinut atât itemi ce vizează competenţele de matematică şi rezolvare de probleme în situaţii autentice ce pot fi întâlnite în viaţa adultă (în pondere de 75%), cât şi de citire sau lectură (15%) şi ştiinţe (10%).
Asa comentariu, asa educatie. Cumva ti-e frica sa stai fata in fata cu Doamne-Doamne?
„ospataru” = circoteca.
Inainte de a scrie un articol despre Legea educatiei, va rog sa va informati, testele PISA aplicate in anul scolar anterior nu au fost conforme cu programa scollara, care nu poate fii inoita doar printr-o ordonanta de urgenta!!!
Itemii au fost gen PISA, foarte bine conceputi dar mult pe langa programa scolara. Programele scolare nu ajuta in nici un caz la modernizarea scolii, doar la implementarea unui nou sistem de invatamant, eventual Primariile ar putea imbunatati baza materiala a fiecarei scoli !!